Off-topic discussies
Pennetje
03-09-2023 om 16:41
Mijn zus is een autonoom/soeverein
Mijn zus heeft zich autonoom (of soeverein) verklaard. Ze heeft een bordje Ambassade op haar huis gehangen, weigert belasting te betalen en erkent de overheid niet langer. Ze denkt dat er een trustfonds van 1,5 miljoen op haar naam staat bij de belastingdienst.
In principe heb ik er natuurlijk niks mee te maken wat zij doet. Ze krijgt vanzelf deurwaarders op de stoep (die ze ook niet erkent) en dat is niet mijn probleem. Toch heb ik er nu al ellende van.
Ten eerste hebben wij hoogbejaarde ouders, waarmee het niet goed gaat. Binnen enkele jaren zullen zij overlijden. Wij hebben geen andere broers of zussen. Mijn zus geeft nu al aan dat zij geen erfbelasting over de erfenis wil afdragen. Ik weet niet wat dat voor gevolgen gaat hebben voor mij, daarover wil ik nog even in gesprek met een notaris of fiscalist. Tegelijk vind ik dat eigenlijk heel naar, beide ouders leven nog en het lijkt net of ik op hun geld uit ben.
Ten tweede is vrijwel alles wat ik doe in de ogen van mijn zus verkeerd. Ik zorg grotendeels voor mijn ouders want mijn zus maakt ruzie met dokters, apothekers en de Wmo, ze is tegen vaccineren, noem maar op. Ik ben in haar ogen een mak schaap dat de regels volgt, slaaf is van de elite, achter de overheid aanloopt die er alleen maar op uit is mijn geld af te pakken/me in te spuiten met experimentele drugs/enz. Prima als ze dat vindt, maar ze moet het ook steeds met een superieur lachje inwrijven. En op alles wat ik voor mijn ouders doe heeft ze commentaar, terwijl ze zelf helemaal niks doet (behalve dus commentaar leveren).
Mijn ouders weten de helft nog niet, die zouden zich alleen maar zorgen maken. Zij willen gewoon graag iedereen gezellig bij elkaar en dat gun ik ze ook voor de jaren die ze nog hebben. Maar ik sta inmiddels op ontploffen. Een discussie met mijn zus loopt steevast uit op een meewarig lachje van haar kant omdat ik het allemaal niet snap. Nee, zij ZIET wat er gebeurt en ben een makke slaaf van het systeem en zolang ik niet 'wakker word' heeft het ook geen zin om met mij te praten. Ze heeft een man die precies zo denkt. Mijn man staat gelukkig achter mij (hij doet nog meer voor mijn ouders dan mijn zus).
Herkent iemand dit soort gedoe en hoe ga/ging je er dan mee om? We hadden in coronatijd ook al discussies over vaccineren en toen hebben we gewoon besloten het er niet over te hebben. Maar dit autonoom/soeverein gedoe gaat nog een stapje verder. Het is eigenlijk niet meer te omzeilen...
tsjor
08-09-2023 om 18:37
Dus geen bewindvoerder. Maar een levenstestament kan wel. Ik ben zeker wel wilsbekwaam en heb toch een levenstestament, overigens wel een die onmiddellijk in gaat. Als de gemachtigden iets doen wat ik niet wil kan ik naar de rechter stappen. Zolang ik mijn wil nog heb gaat die boven de wil van de gemachtigden.
Tsjor
tsjor
08-09-2023 om 18:41
Pennetje: 'Mijn ouders willen geen euthanasie. Zal een geloof-dingetje zijn.' Ik begrijp die koppeling helemaal niet. Geen euthanasie willen = geloofdingetje (lekker verkleinwoord, meet andere woorden: niet te serieus nemen).
Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.
Tsjor
RodeKrullenbol
08-09-2023 om 18:52
tsjor schreef op 08-09-2023 om 18:41:
Pennetje: 'Mijn ouders willen geen euthanasie. Zal een geloof-dingetje zijn.' Ik begrijp die koppeling helemaal niet. Geen euthanasie willen = geloofdingetje (lekker verkleinwoord, meet andere woorden: niet te serieus nemen).
Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.
Tsjor
En zo zien we maar weer: "Jede Konsequenz führt zum Teufel".
Pennetje
08-09-2023 om 19:13
Tsjor
Jemig zeg. Ik neem dat uiterst serieus en ik zal er ook absoluut naar handelen. Wat ik had moeten zeggen - en sorry dat ik zo ongelooflijk onzorgvuldig heb geformuleerd: Ik denk dat het feit dat mijn ouders geen euthanasie willen, voortkomt uit hun religieuze overtuigingen. Maar ik heb het er niet met ze over gehad, omdat hun standpunt over euthanasie me duidelijk is.
Zo beter?
tsjor
08-09-2023 om 19:26
Je hebt het er niet met ze over gehad. Misschien hebben ze wel andere motieven of zijn de motieven die ze hebben niet religieus gegrond. Of zitten er in religieuze motieven goede redenen, wie weet.
Tsjor
Flanagan
08-09-2023 om 20:28
@tsjor en rode krullenbol,
Tsjor: ’Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.
Rode krullenbol: ’En zo zien we maar weer: "Jede Konsequenz führt zum Teufel".
Jammer als de opvattingen van gelovige mensen zo op de korrel worden genomen. Had ik niet van Tsjor verwacht.
Mijn bejaarde gelovige schoonouders willen geen euthanasie en ook geen crematie. Mijn niet gelovige vader wilde een begrafenis en mijn gelovige moeder een crematie. Prima, hun keus. Maar dat heeft niets met verpleeghuizen of andere zorginstellingen te maken. Raar om het er dan bij te halen.
Pippeltje
08-09-2023 om 20:46
Tsjor
Zo Tsjor. Aan deze mening is maar weer te zien hoe zeer de gelovigen van hun mede mens houden.
Dat is nou voorwaardelijke liefde: als je niet gelooft ben je beter dood. Grof hoor.
Flanagan
08-09-2023 om 20:58
Pippeltje schreef op 08-09-2023 om 20:46:
[..]
Zo Tsjor. Aan deze mening is maar weer te zien hoe zeer de gelovigen van hun mede mens houden.
Dat is nou voorwaardelijke liefde: als je niet gelooft ben je beter dood. Grof hoor.
Dit is een uitspraak van Tsjor, ik denk niet dat je een gelovige zoiets hoort zeggen. Ik ben ook gelovig en vind het ronduit schofferend als zo grapjes worden gemaakt.
Vergeet niet dat Pennetje dit draadje begonnen is vanuit een hele andere zorg, krijgt ze deze trieste bijdehandje opmerkingen er ook nog eens bij. Beschamend.
Nog een dergelijke opmerking en ik maak er melding van want dit is m.i. tegen de huisregels van dit forum.
RodeKrullenbol
08-09-2023 om 21:52
Flanagan schreef op 08-09-2023 om 20:28:
@tsjor en rode krullenbol,
Tsjor: ’Als alle niet-gelovigen zich dan laten euthanaseren, dan komt het toch nog goed. Blijven alleen de gelovigen over voor een verpleeghuis, hospice etc.
Rode krullenbol: ’En zo zien we maar weer: "Jede Konsequenz führt zum Teufel".
Jammer als de opvattingen van gelovige mensen zo op de korrel worden genomen. Had ik niet van Tsjor verwacht.
Mijn bejaarde gelovige schoonouders willen geen euthanasie en ook geen crematie. Mijn niet gelovige vader wilde een begrafenis en mijn gelovige moeder een crematie. Prima, hun keus. Maar dat heeft niets met verpleeghuizen of andere zorginstellingen te maken. Raar om het er dan bij te halen.
Beste Flanagan,
Even voor alle duidelijkheid: met mijn reactie op Tsjor sloot ik mij allerminst bij haar aan, maar bedoelde ik nu juist haar bijdrage te bekritiseren. Weet dat ook ik vrijheid van godsdienst - in alle vormen daarvan - hoog heb zitten.
Flanagan
08-09-2023 om 22:53
RodeKrullenbol schreef op 08-09-2023 om 21:52:
[..]
Beste Flanagan,
Even voor alle duidelijkheid: met mijn reactie op Tsjor sloot ik mij allerminst bij haar aan, maar bedoelde ik nu juist haar bijdrage te bekritiseren. Weet dat ook ik vrijheid van godsdienst - in alle vormen daarvan - hoog heb zitten.
Dank je voor je reactie, ik had het idd anders opgevat. De ellende van Pennetje kan heel dicht de ellende die ik heb meegemaakt naderen. Het ligt dus best gevoelig.
tsjor
09-09-2023 om 07:58
Bij deze mijn excuses, ik ben zelf juist gelovig, en ik stoorde me daarom juist aan de opmerking van Pennetje. De toevoeging 'zal wel een gelovig dingetje zijn' was overbodig.
Verder vind ik de problematiek van Pennetje heel erg ingewikkeld, ze heeft al veel goede adviezen gekregen over de omgang met de ouders. Ten aanzien van zus denk ik dat ik mondjesmaat andere informatie zou geven, bijvoorbeeld over de mensen die hier achter zitten en zo een hoop geld binnenhalen. 1800 x 400 euro is 720.000 euro. Hier wordt iemand rijk van.
Tsjor
Temet
09-09-2023 om 08:41
Wat mij dan weer verbaast: mensen geloven aan de ene kant dat de overheid er allerhande duistere praktijken op na houdt, en geld van burgers op grote schaal achterover drukt, maar geloven dan kennelijk tegelijkertijd dat je diezelfde overheid effectief schaakmat kan zetten door een bordje met "ambassade" op je deur te schroeven enzovoort. Dat is toch compleet onlogisch? Diezelfde overheid die ze betichten van duistere bedoelingen is ook de overheid die de wetten maakt en het systeem van handhaving overeind houdt. Hoe denken deze mensen dat ze ooit hun gelijk kunnen halen?
tsjor
09-09-2023 om 08:55
Het eigen gelijk hoeven ze niet meer te halen, dat hebben ze al, naar hun eigen mening. En dan wijzen op informatiebronnen uit dezelfde hoek.
Tsjor
Temet
09-09-2023 om 09:08
Kan zijn Tsjor, maar een aantal van deze mensen denkt waarschijnlijk wel degelijk dat ze recht hebben op die anderhalf miljoen. Maar hoe denken zij dat dat geld ooit hun kant op zal komen? Wie zou dat moeten betalen dan? Welke hogere macht gaat die anderhalf miljoen ophalen en aan die 'autonoom' uitkeren? Niet de rijksoverheid, want die is fout. Wie of wat dan wel?
Pippeltje
09-09-2023 om 10:15
Flanagan schreef op 08-09-2023 om 20:58:
[..]
Dit is een uitspraak van Tsjor, ik denk niet dat je een gelovige zoiets hoort zeggen. Ik ben ook gelovig en vind het ronduit schofferend als zo grapjes worden gemaakt.
Vergeet niet dat Pennetje dit draadje begonnen is vanuit een hele andere zorg, krijgt ze deze trieste bijdehandje opmerkingen er ook nog eens bij. Beschamend.
Nog een dergelijke opmerking en ik maak er melding van want dit is m.i. tegen de huisregels van dit forum.
Je hebt gelijk: ik moet natuurlijk net zo min alle gelovigen over een kam scheren, sorry!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.