Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

hondenbazinnetje

hondenbazinnetje

02-06-2014 om 14:04

geschrokken van hond


Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 20:19

Postzegel

Hoe zie je zo'n training voor je? Met geleende honden die al zo vaak een training gedaan hebben dat ze als een toeristische pony al voor de opdracht uit hun kunsten laten zien? Je gaat pas een training doen als je de pup hébt.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 20:31

Populisme (far O.T.)

"Voor mij is populistentaal, taal waarvan de gebruiker weet dat er een groep is die daar positief op reageert. Dus als jij zegt dat honden wapens zijn, dat kun je er gif op innemen dat er een groep is die enthousiast gaat klappen en 'ja, ja, ja!' begint te jubelen. "hij begrijpt ons!""

Volgens jou bezigen wij dus allen op z'n tijd populistentaal. Volgens mij is deze draad nu zover van het onderwerp afgedwaald dat we het begrip 'populisme' beter kunnen laten voor wat het is. Veel interessanter wordt het er niet van.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 21:29

Dalarna

"Je vergeet dat de staffs en de bullterriers ontzettend lief zijn voor kinderen. Wij hebben ooit een halve staff gehad (uit het asiel, waarschijnlijk half een labrador dat leek er iig in te zitten als je naar het uiterlijk keek) maar ze had wel die kaken met vooruitstekende ondertanden en het karakter van een staff. Ze liet niet los en dat was leuk als ze aan een stuk spijkerstof hing maar ze was echt zo lief voor mensen."

In zekere zin heb ik geen recht van spreken. Wij hebben een boxer gehad. Die is ook voortgekomen uit een kruising van stevige jongens als een Bullebijter en een Engelse bulldog. Toch lijkt er een verschil tussen boxers en staffords te zijn, namelijk... je ziet boxers amper in asiels. Ik heb daar echt heel hard naar gezocht. Mijn conclusie is dat staffords (maar dus ook jack russels) makkelijker vervelende eigenschappen ontwikkelen, die al wel in het ras opgesloten liggen, als ze niet op de juiste wijze leiding krijgen.
Wij hebben een kruising boxer/labrador gehad. Een prachtige hond. We zijn ermee naar een keuring voor bastaardhonden geweest en daar haalde deze hond de eerste plaats. Dat is dan toch wel weer leuk. Er was een periode waarin mensen dachten dat het een pitbull was. Dat sloeg echt nergens op, want de hond leek in de verste verte niet op een pitbull, maar ja... gebrek aan goede ogen en kennis blijkbaar. Hij leek sprekend op een boxer met een iets langere neus en een wat steviger lichaam dan een boxer. Maar ik vond het echt vervelend dat mensen dat dachten.

"Mijn moeder heeft de volledige hondentraining gedaan en is niet geslaagd omdat ze altijd andere honden eerst op hun rug wilde hebben. Nooit heeft ze gebeten maar ze pakte dat heel agressief aan en waren niet populair in de buurt. Helaas zaten wij wel eens met bijtwonden bij de dierenarts en er is nooit een hond geweest die door onze hond daarheen moest."

Deze zin vind ik wat verwarrend, maar ik neem aan dat je bedoelt dat jij door ándere honden bijtwonden had?

"Ik zou niet zomaar een kind bij een chihuahua laten maar wel bij deze staff (en nee ik zou geen enkel kind bij een hond alleen laten maar dat is een ander verhaal)."

Oh ja, chihuahua's worden vals gemaakt door hun baasjes, dat is een ding wat zeker is (even generaliserend gezegd). Het zijn felle hondjes en als je dan een baas bent die zo'n hondje bij het minste geringste optilt, ze hun zin geeft omdat ze zo klein zijn, in nuffige kleertjes hijst en kirt dat hij zo schattig is als hij staat te grommen met een knuffeltje in de bek, dan maakt die baas een ernstige inschattings- en opvoedfout. Wij hebben een keeshond gehad, die we overgenomen hadden van twee dames die ook twee chihuahua's hadden. Die terroriseerden de keeshond. Hij had er geen leven.

Dalarna

Dalarna

06-06-2014 om 22:08

Ik bedoelde

Dat we bij de dierenarts zaten door bijtwonden bij deze hond of die andere.

Hombre

Hombre

06-06-2014 om 22:58

Kaaskopje

Als je afzender en geadresseerde door elkaar gaat halen is het tijd om op te houden. Voor de duidelijkheid afzender van #93 was Hombre.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 23:32

Hombre

Goed dat je post 93 nog even verklaarde

Nee, maar je hebt gelijk. Op gezette tijden doen we allemaal wel eens populistisch. Toch moet ik eerlijk zeggen dat als ik mezelf op zo'n momentje betrap ik dat ook niet zo positief vind.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2014 om 23:33

Dalarna

aha

mama2

mama2

19-06-2014 om 14:55

kleine hondjes

Wij hebben dus het meeste last van die kleine verwende hondjes die zo schattig zijn dat ze van het baasje alles mogen en vervolgens in mijn "aso hond" (sorry Hombre, moest er even om lachen) hangen...gelukkig luistert mijn hond (Bordeauxdog van 72 kilo) uitstekend en loopt hij niet los omdat mensen best van zijn imposante uiterlijk kunnen schrikken. wat Aty ook schrijft, de vooroordelen zijn er sneller bij mensen met zo'n hond dan dat je met een Boomertje loopt.

Overigens, indien zij haar hond los heeft lopen in een aanlijn gebied, jouw hond vast zit en die hond grijpt is zij verantwoordelijk voor dierenarts kosten aan beide kanten. Gelukkig is dit voor deze keer niet nodig geweest zeg!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.