Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Geloven jullie Rutte?

"Omtzigt positie elders" staat er in de notities van Ollongren. Rutte een week geleden "ik en Kaag hebben niet over Omtzigt gesproken". Rutte vandaag (nadat het even duurde voordat de gespreksverslagen kwamen): "ik heb een ministersfunctie voor Omtzigt voorgesteld". 

Wat denken jullie hiervan?


tsjor schreef op 03-04-2021 om 11:50:

'k heb nog eens geteld, maar ik kom echt niet tot een realistische coalitie zonder de VVD.' Zeker niet in de lijn der verwachting, maar ook niet onmogelijk. Het zou ook de kleine partijen in elk geval duidelijk maken dat standpunten tijdens campagnes mogelijk ook omgezet moeten worden naar beleid en bestuur, niet alleen voor de kleine achterban, maar voor het hele land, in overleg met Europa, voor het oog van de hele wereld.

CDA, D66, GL, PvdA, SP, CU en Pvdd zitten al langere tijd in de tweede kamer. He tis ook een kans om verantwoordelijkheid te nemen.

Tsjor

Dat is geen realistische optie. Zelfs GroenLinks wil niet met de pvdd, staat in de aantekeningen van de verkenners. De rest dan al helemaal niet. 

En al zou het lukken, dan krijg je een hoop gedoe met zoveel partijen in de regering. Dus heel snel nieuwe verkiezingen en dan kunnen we ons opmaken voor een kabinet Wilders/Beaudet. De kiezers hebben overwegend rechts gestemd, als nu een links kabinet wordt gevormd voelt het merendeel van de kiezers zich niet gehoord. Met als resultaat dat er nog rechtser gestemd gaat worden. 

persoonlijk zou ik zo'n kabinet de horror vinden. Niet de coalitie die ons uit de economische crisis kan helpen de komende jaren. 

tsjor schreef op 03-04-2021 om 11:50:

'k heb nog eens geteld, maar ik kom echt niet tot een realistische coalitie zonder de VVD.' Zeker niet in de lijn der verwachting, maar ook niet onmogelijk. Het zou ook de kleine partijen in elk geval duidelijk maken dat standpunten tijdens campagnes mogelijk ook omgezet moeten worden naar beleid en bestuur, niet alleen voor de kleine achterban, maar voor het hele land, in overleg met Europa, voor het oog van de hele wereld.

CDA, D66, GL, PvdA, SP, CU en Pvdd zitten al langere tijd in de tweede kamer. He tis ook een kans om verantwoordelijkheid te nemen.

Tsjor

Zoals al eerder gezegd gaat de CU niet zomaar meer met D66 regeren. Dus onwaarschijnlijk dit.

Pief schreef op 03-04-2021 om 12:54:

[..]

persoonlijk zou ik zo'n kabinet de horror vinden. Niet de coalitie die ons uit de economische crisis kan helpen de komende jaren.

Volgens het CPB gaat het goed met onze economie, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

'... een kabinet Wilders/Beaudet.' Wilders wil niet regeren, absoluut niet. Maakt niet uit hoeveel  mensen op hem stemmen.

En verder: ja, vooraf zijn er allerlei opties en uitsluitingen genoemd, maar de situatie ligt nu volstrekt anders.

Tsjor

Bizar eigenlijk. Je bent lijsttrekker van de grootste partij van Nederland, je bent al meer dan 10 jaar premier en je hebt niks maar dan ook niks gedaan om een goede opvolger te regelen. Je enige doel lijkt te zijn jezelf onmisbaar te maken. Nogal regentesk. Maar het lijkt er op dat de VVD dat prima vindt en de vvd-stemmers ook. 

Alkes schreef op 03-04-2021 om 14:08:

Bizar eigenlijk. Je bent lijsttrekker van de grootste partij van Nederland, je bent al meer dan 10 jaar premier en je hebt niks maar dan ook niks gedaan om een goede opvolger te regelen. Je enige doel lijkt te zijn jezelf onmisbaar te maken. Nogal regentesk. Maar het lijkt er op dat de VVD dat prima vindt en de vvd-stemmers ook.

Dat klopt niet hoor, er wordt een vrouwelijke opvolger klaargestoomd,  Sophie Hermans, en er zijn ook wat sterke ministers geweest,  maar de kiezers willen Rutte. 

Sophie Hermans/ De campagneleidster van de laatste inhoudsloze VVD-campagne die alleen draaide om Rutte, Rutte ,Rutte en nog eens Rutte.  Zus van de PA van de MP. Dochter van een VVD-coryfee/voormalig minister? Dat is geen kroonprinses, dat is een hofdame.

Met die motie van teleurstelling heeft Rutte van K&H de kans gekregen om de eer aan zichzelf te houden en de VVD de mogelijkheid om dit weekend  wat telefonntjes naar oudgedienden Klaas en Edith te plegen om naar den Haag te snellen zodra ze paasbrunch achter de kiezen hebben

Klaas Dijkhoff of Edith Schippers. Ik weet niet of die wel zo goed liggen bij het congres van de VVD. En bij de kiezers. Klaas Dijkhoff met zijn rechtse proefballonnetjes en Edith Schippers met haar man wiens werk profiteerde van haar baan als minister van gezondheid. Ik weet het niet. 

De hele campagne ging over Rutte, met dat bordkartonnen exemplaar. Ik denk dat Rutte wacht op de informateur en of het stof gezakt is en wat dan nog zijn opties zijn.

Komt gewoon weer terug voor de mogelijk laatste ronde. En Seegers laat zich ook nog wel ompraten. Met een goede formateur is er nog veel mogelijk. Er wordt dan gewoon eerst gelijmd. Er is ook veel respect voor Rutte. Naast de ergernis over het geheugenverlies als het hem te goed uitkomt.

Er is veel respect voor Rutte? Goh Annej, hebben wij echt naar hetzelfde debat gekeken?

Tja, dat debat is een momentopname, een heftige weliswaar maar toch. 

Daarnaast bestaat het respect wat hij al tien jaar als minister president betekent en met name nu in de coronacrisis. 

Het bestaat naast elkaar.

Ik vond het debat echt karaktermoord en de Tweede Kamer onwaardig. Kaag is overal bij geweest maar trekt zijn handen als een Judas van hem af. Ik had haar hoog zitten, maar die is flink door de mand gevallen. Ollongren zegt precies hetzelfde als Rutte en daar zegt ze niks over. Dit is niet het nieuwe leiderschap dat we willen zien.

Uit een peiling van EenVandaag blijkt dat 80% van de VVD kiezers nog achter Rutte staat, dus waarom zouden zij hem moeten laten vallen?

tsjor schreef op 03-04-2021 om 11:50:

CDA, D66, GL, PvdA, SP, CU en Pvdd zitten al langere tijd in de tweede kamer. He tis ook een kans om verantwoordelijkheid te nemen.

CDA met GL en PvdD in 1 kabinet? Gaat 'm niet worden.

D66 en CU, alleen als D66 zo graag wil regeren dat zij haar ethische speerpunten overboord gooit.

O, en dan dreigt de VVD, naast het CDA, in zee te gaan met de partijen aan de rechterflank, dan draait Kaag wel weer bij.

Een linkse coalitie met de VVD is ook nog mogelijk, ze willen maar al te graag, met een aantal kleine partijen.

AnneJ schreef op 03-04-2021 om 15:47:

O, en dan dreigt de VVD, naast het CDA, in zee te gaan met de partijen aan de rechterflank, dan draait Kaag wel weer bij.

Sterker nog, als iedereen de VVD uitsluit zullen ze wel moeten.

Of nieuwe verkiezingen, met als risico:

- Rutte wint fors, kiezers rekenen hem dit niet zwaar aan- Kaag wint fors, het wordt een tweestrijd Rutte/Kaag. Daardoor worden linkse partijen nog kleiner- Rutte verliest, maar zijn stemmen gaan naar PVV/FvD

Nee, de TK heeft echt heel verantwoordelijk gehandeld. We moeten dóór!!

Granola schreef op 03-04-2021 om 15:39:

Uit een peiling van EenVandaag blijkt dat 80% van de VVD kiezers nog achter Rutte staat, dus waarom zouden zij hem moeten laten vallen?

Omdat het rot regeren is in je eentje met maar 34 zetels. De vraag voor de VVD is nu: houden we vast aan Rutte met het risico van nieuwe verkiezingen of laten we Rutte vallen en leveren we de volgende MP? Het CDA zal geen nieuwe verkiezingen willen, maar voor de PVV en FvD zou het tot meer zetels kunnen leiden. Voor Denk ook, trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.