Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

erger me rot aan diverse reclamefilmpjes van pb 51 en 'hulp' fondsen


Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2013 om 01:19

Bikkel

Ik begrijp je enorme boosheid en de consequenties die daaraan vastzitten echt niet goed. Wat gaat het de mensen aan die jij steunt, dat één bepaald persoon naar jouw idee fout handelt? Omdat een gezin zich niet gedraagt zoals jij dat wenselijk vindt, moet de rest daaronder lijden. Ik vind dat altijd zo'n wonderlijke instelling. Als een asielzoeker een keer steelt, moeten álle asielzoekers het land uitgezet worden. Als een hond een kind heeft gebeten, moeten álle honden dood. Ik noem maar een paar voorbeelden, waarvan je ook op je klompen aanvoelt dat dát niet de bedoeling kan zijn.

Wij hebben ook in de wsnp gezeten en ik acht mezelf de laatste die een ander mag bekritiseren. Ik ben ontzettend dankbaar voor de kans die wij daarmee gekregen hebben en gun die anderen ook. Als anderen in aanloop naar of tijdens de wsnp bepaalde uitgaven doen, of financiële steun krijgen voor iets anders dan het hoogst noodzakelijke, dan is het niet aan mij om daar iets van te zeggen. Laat staan ze van van alles en nog wat te beschuldigen. Dat is iets tussen hen en de bewindvoerder of tussen hen en de gulle gever.

Toen wij in de wsnp zaten, stelde ik mij heel erg bescheiden op. Ik heb nooit ergens om gevraagd bij anderen. Maar wat was ik ontzettend blij met het onverwachte en gulle gebaar van mijn schoonouders toen we zomaar een nieuw bankstel kregen! Tijdens de wsnp hadden we ook 5 katten en een hond. Geen háár op mijn hoofd die erover piekerde deze dieren weg te doen! Ik had ooit de verantwoordelijkheid op me genomen en dat zou ik blijven doen ook. Nu zul je misschien zeggen dat dat iets anders is dan pal voor de wsnp ingaat nog aan een hond beginnen, maar als mijn schoonouders ons in die tijd een hondje hadden willen geven, zoals bij Jons, dan had ik dat zeker aangenomen. Wat betreft Jons: misschien dat haar vader ook wel wilde bijspringen met de kosten van de dierenarts. Weet jij veel? Als je de wsnp ingaat, wil dat niet zeggen dat je je alles waar je leven leuker van wordt moet ontzeggen. En als een ander dat mogelijk maakt is dat alleen maar erg mooi.

Tigress

Tigress

05-11-2013 om 12:59

Kaaskopje

Zo ongelofelijk met je eens! Ik had dit kunnen schrijven. (op het bankstel en de hond na) Ik had toen de wsnp inging 3 katten. Wat was ik bang voor het huisbezoek van de bewindvoerder. Ik had liever mijn tv ingeleverd dan mijn huisdieren. Het hoefde gelukkig geen van beide.

bikkel

bikkel

06-11-2013 om 18:17

Helemaal eens met KK en Tigres

Maar dat is een heeel ander verhaal dan dat je in het traject naar de wsnp zit met 4 kinderen en een dure rashond koopt of krijgt. Probeer over dat scenario maar eens zo objectief mogelijk te denken met de wetenschap wat de wsnp inhoudt. En dan boos worden dat je niet bij (het zoveelste)extra potje kan. Daar kan ik dan heel boos om worden!

bikkel

bikkel

06-11-2013 om 18:25

Het hondje kwam IN het traject, niet ervoor. Ik weet niet wat er nog over terug te vinden is in het archief, ik begreep destijds dat Jons het hondje zelf betaalde. Zoniet, dan was het nog not done in mijn ogen vanwege de kosten (voer, da etc)Iedere cent hoort dan imo naar je kinderen en de schuldeisers te gaan en niet naar een dure rashond.

Tink

Tink

06-11-2013 om 21:27

maar Bikkel

Jons heeft toch al diverse keren verteld dat ze niet op zoek was naar extra potjes? Ze ergert zich aan het spotje maar niet omdat ze zelf geen geld krijgt via die instanties.

jons

jons

06-11-2013 om 23:59 Topicstarter

Tink, dank u *buigt*

I rest my case! En nee, Bikkel, je hoeft niets terug te zoeken in het archief, hoor! Dat voelt wel heel erg sluiperig en sneaky, alsof je probeert in mijn vieze wasmand te kijken...

Layana

Layana

07-11-2013 om 07:59

heftig

Wat een heftige discussie, maar ik kan me bikkel d'r mening wel goed voorstellen, sterker nog; ik deel die mening ook.

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2013 om 08:04

Nou....

"Ze ergert zich aan het spotje maar niet omdat ze zelf geen geld krijgt via die instanties." Niet helemaal waar, Jons is op zoek gegaan of zij ook in aanmerking kon komen.
En dat is haar goed recht. Maar je ergeren omdat je zelf kennelijk nu even niet aan de beurt bent snap ik niet zo goed.

jons

jons

07-11-2013 om 08:47 Topicstarter

dat ik niet in aanmerking kom

is het punt helemaal niet. Er zijn zoveel potjes waar ik niet aan 'mag' komen en dat vind ik prima. Het ging me echt om het hele gedoe van: ja, we willen je geld hebben, maar als je wil weten of je ergens voor in aanmerking komt, moet je toch veel verder zoeken. Ik kon er niet eens echt achter komen, OF ik wel of niet in aanmerking kwam! Ach, waarom doe ik nog moeite...

Bianca

Bianca

07-11-2013 om 09:21

Jemig wordt er in het archief gezocht!?

Pff ik weet niet of ik nog dingen durf te posten hier. Alles wat je zegt kan dan tegen je gebruikt worden. Dat vind ik echt niet normaal meer.
Sorry hoor Bikkel, ik vind dat erg sneaky en laag.
Realiseer je dat op dit forum ook nog vaak feiten worden verdraaid om herkenning te voorkomen, ja dan heb je nooit een waterdicht verhaal dus...
Alhoewel Jons naar mijn idee juist heel eerlijk is.

En je mag dus geen geld uitgeven aan andere dingen als je in zo'n traject zit.

Mag ik dat heel krom vinden? Ik denk dat een huisdier juist bijdraagt aan het welzijn van een heel gezin. En wie weet wel zoveel dat er weer eerder aan werken gedacht kan worden, of meer zelfredzaamheid.
Dan levert het juist geld op uiteindelijk.

De redenatie van Bikkel vind ik daarom ook erg kortzichtig en korte termijn.

Ik hoop echt dat ik zelf nooit in zo'n traject kom, want dan mag ik niks meer wat leuk is. Blijkbaar.
Hoewel ik dat gevoel nu al heb, want ik ben ziek, werk niet volledig, en als ik "betrapt" word bij iets leuks, ja dan zijn er mensen die er zonnodig wat van moeten zeggen.
Dit is mij al een paar keer overkomen; zo naar is dat!

Ik heb ook huisdieren die ik niet zou willen missen. En mijn kinderen willen die ook niet missen.

bikkel

bikkel

07-11-2013 om 16:06

Jons

Je strooit zelf al jaren je vuile was rond. Op zich geen probleem maar als iemand het dan echt te vies vind worden moet je niet in de slachtofferrol kruipen. Bianca, je mag je geld uitgeven zoals je wilt, ook in de schuldsanering. Het zou super wrang zijn als je dan je huisdieren die er al zijn op moet geven, dat vind ik ook echt niet kunnen. Maar nogmaals; een dure rashond in huis halen met alle kosten van dien midden in het traject van de wsnp vind ik echt niet kunnen tov je kinderen en de schuldeisers. Een hondje uit het asiel had dezelfde functie kunnen vervullen. Kies je daar toch voor en je vind je achteraf zielig omdat je niet bij het zoveelste potje kan omdat je geen geld hebt voor een fiets voor je kinderen dan heb je voor mij afgedaan.

Zo was er ook ooit iemand hier die in de schulden zat en uiteindelijk in de wsnp belande maar wel regelmatig een gigolo bestelde, nieuwe camera's kocht en heel veel meer dure uitgaven deed aan luxe artikelen. Ondertussen leefde haar kind van 3/4 jaar op chips. Veel mensen van ool wilden haar helpen, totdat ze heel duur kattenvoer vroeg voor een kat die ze echt niet wilde missen maar wel haar hele huis onderzeek, haar kind zou eronder lijden en ze hield heeeeel veel van het beest. Toen mensen daarover in opstand kwamen was het beestje binnen een paar dagen naar het asiel. En daar mag je als gever geen commentaar op leveren of vragen over hebben?

Ik ga hier verder niet meer reageren. Het kwalijke vind ik dat dit soort mensen het verpesten voor mensen die hun verantwoordelijkheid wel nemen en wel integer met hulp omgaan.

Thursday Next

Thursday Next

07-11-2013 om 16:30

tja...

"Ik ga hier verder niet meer reageren."
Oh heerlijk Bikkel, eindelijk een verstandig woord van je in deze discussie!
Natuurlijk zitten er rotte appelen ook tussen de mensen in de schuldhulpverlening, maar van wat ik zo hoor hoort Jons daar niet bij. En dn nog, als het zo was, zijn wij hier niet degenen die ons daarover moeten uitspreken. Zoals Tolkien schreef: "Wees niet te begerig om een oordeel uit te spreken. Want zelfs de zeer wijzen kunnen niet alle oogmerken doorzien."

Oh en Jons ergert zich er niet aan dat ze niets krijgt uit het potje, maar dat het niet duidelijk is hoe _iemand_ er uberhaupt bij kan komen. Zoals al een keer of 10 gezegd is...

Bianca

Bianca

07-11-2013 om 17:14

Omdat anderen verkwisten mag Jons geen hond?

Weet je dan hoe ze die betaald heeft? Voor zover ik het begrepen heb kreeg ze de hond van haar vader.
Met een asieldier kun je nogal wat ellende in huis halen. Is goedkoper, maar dan moet je wel sterker in je schoenen staan

Ja als je in de schuldsanering zit is het niet goed te praten om belachelijk dure dingen te kopen die onnodig zijn, maar je haalt er nogal wat bij, Echt een extreem voorbeeld.
Zo erg dat ik er eigenlijk niks van geloof.

En dan verpest Jons het?

Ik snap die redenering helemaal niet.

bikkel

bikkel

07-11-2013 om 18:38

thursday next

"Ik ga hier verder niet meer reageren."
Oh heerlijk Bikkel, eindelijk een verstandig woord van je in deze discussie!

Weet je wat? Ik blijf nog even hangen, puur om je denigrerende opmerking

Bianca:

"Ja als je in de schuldsanering zit is het niet goed te praten om belachelijk dure dingen te kopen die onnodig zijn, maar je haalt er nogal wat bij, Echt een extreem voorbeeld.
Zo erg dat ik er eigenlijk niks van geloof"

Dan ben je of niet van de oude garde die deze discussie nog weten of je bent super naief. Dit verhaal heeft zich wel degelijk op ool afgespeeld maar omdat jij het niet weet om de een of andere reden ben ik dus onbetrouwbaar? Dit voorbeeld is extreem maar waar gebeurd, net zoals Jons, de rashond in de wsnp en de boosheid van onbereikbare potjes.

Wat

Wat

07-11-2013 om 18:42

schiet mij maar lek

Schiet mij maar lek:
eerste posting----Maar als je gaat zoeken hoe je eventueel hulp kunt vragen, kom je niet verder! Kindersportfonds is eigenlijk alleen aanwezig in grote steden (wonen wij dus niet), dus kwamen wij niet in aanmerking. Kinderfonds - website bestudeerd en kon alleen vinden hoe je kunt helpen, wat ze kunnen doen maar niets over het daadwerkelijk aanvragen van hulp!----

Ja natuurlijk was je daar aan het zoeken, maakt mij niet uit maar dat zeg je in feite zelf:
1. zoeken hoe je hulp kunt vragen
2. is aanwezig in grote steden (WONEN WIJ DUS NIET)
3. kon niets vinden over het daadwerkelijk aanvragen van hulp.

Enfin, het kan me niet schelen, ik gun iedereen alles, maar het komt wat krom over.

Over de hond: het gaat wmb niet eens om de aanschaf van een hond (goedkoop of duur, die kun je tenslotte kado krijgen), maar het onderhoud ervan en daarom vind bv ik het geen slim idee om iemand een groot huisdier te geven TIJDENS die situatie, mits je dan ook helpt opdraaien voor het onderhoud: voer, injecties/vaccinaties, onderzoek, ziekte,operatie, rontgenfoto's, evt opnames enz.
Wat ik al zei, grapje met mijn kat kostte me al 900 euro en nog mag ik zonder oplossing door naar de dierenkliniek in utrecht, eerst voor consult en onderzoek en vervolgens voor behandeling. Ping kassa.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2013 om 07:28

Jons

Bij veel fondsen kun je niet zelf hulp vragen maar gaat het bijv. via hulpverlenende instanties.
En soms heb je mazzel en wordt je door zo'n instantie opgegeven voor zoiets, en soms even niet.

Bianca

Bianca

08-11-2013 om 10:05

Ok ik ben naief

Maar liever naïef en in het goede van mensen geloven dan zo zuur te worden als Bikkel.
Bikkel het lijkt echt of je niemand iets gunt, en dat je bang bent dat je minder krijgt dan anderen.

En welke oude garde bedoel je dan Bikkel?
De OOL oude garde?
Moet ik bewijzen dat ik al 12 jaar meeloop?

Niet om denigrerend te doen. Ik geloof echt als je alles zo beredeneerd er alleen maar ongelukkig van wordt.

Moet je als arm mens alles verantwoorden dan?
Het lijkt erop dat dit hier van Jons geëist wordt. Dat vind ik vreemd. Volgens mij had Jons het al zwaar genoeg. Ik gun dan iemand van harte een huisdier. Hoe de financiering is geregeld gaat mij geen zak aan.

Dit is een forum, geen rechtbank.

En ja daar mogen de Bikkels ook gerust hun mening geven. En wij mogen daar tegenin gaan.

Tink

Tink

08-11-2013 om 11:07

tja

Dat draadje waar Bikkel het over heeft herinner ik me ook nog heel goed. Maar dat was toch wel een héél andere situatie in mijn ogen. Dat was bizar en mensen werden terecht boos.
Jons doet niet zulke extreme dingen.
Bovendien, eet een rashond meer dan eentje uit het asiel? Denk dat daar niet veel verschil in zit. Ik heb geen idee of ze het voer en/of dierenartskosten ook kado kregen maar dat doet er mijn ogen ook niet zoveel toe.

Bianca schrijft: "Jemig wordt er in het archief gezocht!? Pff ik weet niet of ik nog dingen durf te posten hier. Alles wat je zegt kan dan tegen je gebruikt worden. Dat vind ik echt niet normaal meer.
Sorry hoor Bikkel, ik vind dat erg sneaky en laag."

Bikkel, daar ben ik het mee eens, het is hier al jaren een goede gewoonte om geen oude draadjes te betrekken in nieuwe. Jij doet niet veel anders dan mensen hier om de oren slaan met info van jaren terug. Not done, naar mijn mening! Situaties veranderen immers...

Jaina

Jaina

08-11-2013 om 11:43

Overigens

Afgezien van het gezeik over waar Jons haar geld wel en niet aan mag besteden heeft ze ook wel een punt. Het is inderdaad fijn dat er dan soort fondsen bestaan maar het moet dan wel makkelijk zijn om er achter te komen hoe je hulp kan krijgen. Juist veel mensen die in een moeilijke positie zitten hebben niet de tijd, energie en soms ook niet de capaciteiten om echt uit te zoeken hoe je die hulp kan krijgen. Je zou inderdaad verwachten dat er een meer laag drempelige vorm van hulp beschikbaar is. Uiteraard niet zomaar voor iedereen maar in elk geval waar je als persoon/gezin je makkelijk kan aanmelden om te kijken of je aan de criteria voldoet. Het is jammer als dit weer via allerlei instanties moet want er zijn ook genoeg mensen in precaire situaties die verder helemaal geen hulp van instanties hebben maar het zelf (net) weten te redden. Die vallen er dan weer buiten.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2013 om 18:38

Jaina

Ja, dat klopt, die vallen er buiten.Net als mensen die net iets teveel verdienen. Dat is nu eenmaal zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2013 om 01:05

Nou, dan is er gus geen probleem Bikkel

Jij: Een hondje uit het asiel had dezelfde functie kunnen vervullen.

Het gaat je dus zuiver om de aanschafkosten? Ze heeft toch gezegd dat haar vader de hond heeft betaald? Denk je dat een asielhond minder kosten met zich meebrengt dan een rashond? Een arts vraagt echt niet minder voor een consult voor tweedehands honden hoor. Dit bewijst voor mij dat je een stok hebt gezocht om mee te slaan en die gevonden denkt te hebben in die rashond. Ik hoop dat je nu inziet hoe krom je redenatie was.

Bikkel, als een gezin of iemand door ziekte het normale inkomen kwijtraakt en mede daardoor in de wsnp terechtkomt, vind ik dat je als buitenstaander 10 keer achter je oren moet krabben voor je daar ook maar iets over gaat zeggen. Ik ben sinds een jaar partner van een 'cva-patiënt', iemand met een niet-aangeboren hersenaandoening. Het leven wordt nooit meer hetzelfde als ervoor. Wat veel cva-patiënten gemeen hebben is dat ze sneller ontploffen. Als de hersenen moeite hebben informatie (correct) te verwerken, levert dat eerder frustratie en irritatie op. Daar kunnen deze mensen niets aan doen. Ik weet niet of dit voor Jons opgaat, maar jij ook niet. Ik zou je willen adviseren je zegeningen te tellen en je aandacht niet te richten op zaken waar je kennelijk niet zoveel verstand van hebt.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2013 om 01:13

Jaina

Je hebt gelijk. Als je niet zelf achter allerlei weggetjes komt, kun je mooi in de problemen raken. Zo zijn wij een keer heel erg geholpen via een plaatselijke instantie die hulp mocht bieden van 'kerkgeld'. De gemeente heeft ons daar niet op gewezen. Sterker nog, ze waren uitermate verbaasd dat we achter die mogelijkheid waren gekomen. In dezelfde periode waarin wij ons huis uitgezet dreigden te worden, maar gered zijn mede door dat kerkgeld, werd ergens anders een gezin op straat gezet. Wisten die mensen van dat soort potjes?

www.kinderhulp.nl

Wat ik kan vinden als ik google is bovenstaande.
Bij veelgestelde vragen:
"Kan ik ook zelf als particulier Kinderhulp om hulp vragen voor mijn kind(eren)?
Nee dat kan niet. U kunt aanvragen via een maatschappelijke organisatie waarbij u betrokken bent. Dat kan een instelling voor jeugd- of pleegzorg zijn, maar ook een andere instelling, zoals RIBW of MEE."
Hierbij de link: http://www.kinderhulp.nl/contact/veelgesteldevragen.php
Ik zou zeggen: "neem contact op met één van deze instellingen en vraag het daar aan.
verder snap ik je ergernis niet. Het is logisch dat ze geen particuliere aanvragen aannemen, omdat ze dan teveel tijd kwijt zijn met het doornemen van de aanvragen. Een enkel briefje zal ze er niet van overtuigen dat je het echt nodig hebt. (En terecht, er zullen een hoop mensen misbruik van willen maken.)
Misschien kun je op gratisophalen.nl of op marktplaats een oproepje doen voor een gratis fiets voor je kind. En anders zit er niets anders op om te gaan sparen voor een tweedehandsje.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2013 om 12:55

Jons

Jouw man is handig met het repareren van fietsen neem ik aan? Je kunt een briefje in de supermarkt hangen met 'opknapfiets gevraagd'.
Wij hebben er ook een paar in de tuin staan, maar die zijn te groot denk ik.

Jongensfiets

Heb hier een gratis op te halen jongensfiets staan, knal oranje, remmerij en versnellingen moeten worden afgesteld.
leeftijd 8-12 jaar.

Geen idee hoe dat hier gaat met contact, je mag dit bericht kopieren en aan het forumbeheer vragen om contact mail

bikkel

bikkel

09-11-2013 om 17:39

Kaaskopje en vooral Jons

"Ik zou je willen adviseren je zegeningen te tellen en je aandacht niet te richten op zaken waar je kennelijk niet zoveel verstand van hebt"

Je hebt gelijk, dat meen ik oprecht. Ik heb heel wat nagedacht over deze discussie en ben tot de conclusie gekomen dat ik me diep moet schamen. Jons, het spijt me dat ik je zo veroordeeld heb. Ik besef dat ik inderdaad verbitterd ben geraakt door een aantal hele zure appels in mijn leven en uit het oog verloren ben dat ik ook heel veel dingen heb om dankbaar voor te zijn. Ik had het recht niet om je zo (ook nog eens anoniem) aan te vallen. Ik hoop dat je me kunt vergeven want nu mij de schellen van de ogen zijn gevallen ben ik echt verdrietig om wat ik je aangedaan heb. Ik hoop dat je me kunt en wilt vergeven. Ik wil dat desnoods persoonlijk doen als je daar behoefte aan hebt.

Bikkel

Ik vind je reactie geweldig.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2013 om 17:55

Bikkel

Dit maak ik niet vaak mee Bikkel. Respect hoor voor deze reactie.

jons

jons

09-11-2013 om 20:22 Topicstarter

bikkel

vergiffenis is helemaal niet nodig, we doen en hebben allemaal wel eens dingen die we niet 'handig' aanpakken. Wat Kaaskopje schreef is ook voor mij waar, ik ben niet meer dezelfde als een paar jaar geleden en mijn geduld is ook een stuk minder. Maar ik hoop net als jij te kunnen reageren als ik dat bemerk en mijn excuses aanbieden.

Respect voor je laatste reactie! Dank je wel!!!

groetjes,
Jons

Bianca

Bianca

09-11-2013 om 20:40

Respect

Bikkel ik ben oprecht blij met je reactie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.