Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

erger me rot aan diverse reclamefilmpjes van pb 51 en 'hulp' fondsen


Fiorucci

Fiorucci

29-10-2013 om 18:30

100% mama

Wat betreft honden: er zitten ook hele leuke honden zonder stamboom en aanverwante kosten in een asiel.....
en helaas heb ik dit soort aanvallen wel meer gezien alhier.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2013 om 20:31

Kom je in aanmerking?

Dat zit ik me oprecht af te vragen. Als je in de wsnp zit, heb je wel een bepaald inkomen. Bij de een zal dat een normaal inkomen zijn, bij de ander kan dat ook het minimum zijn. Ik heb geen idee waar jullie nu staan qua inkomen. Waar kijken organisaties die zaken als fietsen sponsoren naar? Kijken ze naar de armoede waarin je nu verkeert, of kijken ze naar het inkomen wat je officieel hebt? Ik zou het op zich niet raar vinden als ze naar je inkomen kijken. Dat je dat inkomen voor een groot deel moet inleveren, dat is cru gesteld niet hun probleem. Of er zo geredeneerd wordt weet ik niet hoor.

Waar ik wel een beetje over val is dat je zo boos reageert, omdat je niet kunt krijgen wat je hoopte te kunnen krijgen. Je zit in een rotsituatie, waar je door gezondheidsellende in terecht bent gekomen, en dat treft jullie kinderen ook, dat is verdrietig. Maar soms is het niet anders. Wat je nu zou kunnen doen is aan de bewindvoerder vragen, of aan de budgetbeheerder vragen, of er een potje onvoorzien is waaruit je een tweedehands kinderfiets aan kunt schaffen. Als ze het goed aanpakken reserveren ze geld voor je. Stel dat je wasmachine het bijvoorbeeld begeeft, dan moet je toch wat nieuws. Vraag het dus eens.

Maar jij hoort nu toch ook bij een 'grote stad'?
En wat voor leeftijd moet er op de fiets?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2013 om 21:09

Bikkel

Soms mag je jezelf iets cadeau doen, ook al is dat misschien niet helemaal te verantwoorden. Wij hebben onszelf dit jaar ook een hond cadeau gedaan. Een adoptiehondje. We hebben 25 jaar geleden een rashond cadeau gekregen (wie weet dacht er toen bij ons ook iemand 'waar doen ze het van?? maar van schoonpa en -ma dus), bijna vanwege dezelfde sentimenten. We hadden een oppepper nodig nadat we ons eerste kind verloren hadden na een bijna voldragen zwangerschap en hadden iets nieuws nodig om ons op te richten. Dat is dit jaar ook min of meer het geval. We zijn ditmaal geen kind verloren, maar we hebben veel meegemaakt, waaronder een herseninfarct bij mijn man. Het in huis nemen en opvoeden van een jonge hond kan in dat soort situaties veel vreugde en afleiding geven en het helpt je om naar voren te kijken in plaats van terug. Ik stel me zo voor dat dat bij Jons ook het geval was. Ik weet dat niet, ik vul dat nu in als mogelijkheid. Wie ben jij om dat te veroordelen? Ken je Jons trouwens zo goed, dat je zeker weet dat die hond helemaal door henzelf is betaald? Of is dat een aanname, net zoals je aannames doet over Tigress. Of ken je die ook privé en goed?
Verder krijg ik echt een rotgevoel in mijn maag door je 'huillie huillie'. Dat is populistentaal. Beschuldigen, stoere taal, maar ondertussen niet herkend willen worden. Niet erg sympathiek....

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2013 om 21:22

en trouwens

getuigt je zin dat je na het stopzetten van de donaties wél geld hebt om je kinderen op een sport te doen, ook niet bepaald van een goed financieel beleid.

jons

jons

29-10-2013 om 23:56 Topicstarter

nog even over de hond, o.a.

Ik had een hersenbloeding gehad en moest mijn conditie terug krijgen. Dat is iets dat mij niet zomaar afgaat. De hond heeft me daarbij geholpen - ik móest nu wel gaan lopen, elke dag, meerdere keren per dag. En ja, die hond hebben we gefinancierd gekregen, door mijn vader...
Ik heb zelf geen fiets nodig, dat hebben we allemaal wel kunnen regelen. Het ging om het filmpje waarbij een meisje een fiets krijgt. Wij worden redelijk krap gehouden door onze budgetbeheerder en bewindvoerder, maar daardoor weten we ook dat er idd een potje onvoorzien is (prettig idee) en daardoor kun je, als je ons echt zou kennen (en volgens mij kent Bikkel ons heus niet), weten dat ze ons geen gekke dingen laten doen. Dat staan ze niet toe

Weet je, laat ook maar, ik vond het gewoon raar dat die spotjes vooral gericht lijken op het ontvangen van geld en niet op het uitdelen, niet eens zozeer gericht op onszelf! Klaar, hoor!

Fiorucci

Fiorucci

30-10-2013 om 07:23

Jons

Die snap ik niet....een spotje gericht op ontvangen van geld....ja, zoals zoveel spotjes van goede doelen??

jons

jons

30-10-2013 om 08:45 Topicstarter

Fio

daar krijg je meestal ook meer te zien van wat ze ermee (willen) doen, en het is niet gericht op NL, deze wel... Ik vind het gewoon raar. Maar daar zal ik dan wel alleen in staan. Maakt niet uit.

jons

jons

30-10-2013 om 10:32 Topicstarter

nog wat verduidelijken

de hond is aangeschaft met hulp van mijn vader, omdat ik in mijn herstel na mijn 1e hersenbloeding wat moest doen aan mijn conditie. De hond was een mooie (en lieve/leuke) stok achter de deur om een paar keer per dag de deur uit te gaan. Ook wilden we voor onze oudste (knul met autisme) een vertrouwensdier hebben, en dat heeft absoluut geholpen. Tuurlijk hadden we ook kunnen kiezen voor een asielhondje, zou ik nu, een tweede keer, ook zeker doen. Maar dit was de eerste hond als volwassenen die we zouden hebben en voor de kinderen de eerste hond, punt. We wilden dus zo veel mogelijk garanties over karakter en dergelijke, bleek ook uit te komen. Geweldig beest! Heel veel verdriet toen hij overleed, bij ons allemaal. Maar daar gaat het natuurlijk niet over. Het een heeft volgens mij ook heel weinig te maken met het ander.
Ik ben wel weer even klaar hiermee. Het gaat ons prima, we hebben af en toe wel wat hulp nodig en die kunnen we ook vaak wel vinden. Onze budgetbeheerder houdt ons redelijk strak, daardoor hebben we ook een potje onvoorzien bij haar, een fijn gevoel! Maar daardoor kun je ook bedenken dat we heus niet met flauwekul weg kunnen komen bij haar! Of kent Bikkel haar soms ook en wil ze beweren dat we samen de boel bedonderen? Het gaat nu niet om onze WNSP of dat ik iets wil hebben!

Bianca

Bianca

30-10-2013 om 13:18

Ach lieverd

Je hoeft je toch niet te verdedigen waarom je een hond hebt gehad?!
Wat voor wereld leven we toch waarbij een deel van de mensen aan de lopende band roept: "Hier wil ik niet voor betalen!"
Even denkend aan mijn vader die geen belastinggeld wil zien gaan naar iets verderfelijks als kinderopvang. "In mijn tijd was dat ook niet!"

Bij goede doelen ben ik tegenwoordig ook wel sceptisch, maar meer vanwege de verhalen over zelfverrijking van de hoge piefen. Wat dat betreft help ik liever direct iemand. Zo maak ik een website (dat is mijn werk) voor een bijstandsmoeder die graag voor zichzelf aan de slag wil. In ruil neem ik gratis haar dienst af.
Oja ze heeft twee katten (oh wat erg, dan kan ze me net zo goed betalen als ze daar dan wel geld voor heeft!!!)

Er zijn nu eenmaal mensen die veel tegenslag hebben gekregen. En ik geloof dat Jons er zeker een van is. In deze maatschappij lig je er dan direct uit. En als je dan afhankelijk bent van uitkeringen ben je meteen een luie lapzwans die profiteert. Ze zullen er best zijn, maar echt ik ken ze niet.

Ik vertel mijn vader dan ook maar niet dat ik al meer dan een jaar op nog geen halve kracht kan werken wegens mijn gezondheid.
Oke, een uitkering krijg ik niet, want ik ben zzp-er, maar ik weet zeker dat hij er boos om zou worden. En ik ben er sowieso niet open over tegen de meeste mensen; je ziet niks aan me, dus ik kan nooit ziek zijn. Oordelen dat kunnen mensen erg goed.

Ook de reactie van Bikkel vind ik ronduit hard en kwetsend. Als je arm (en ziek, vaak gaat dat samen) bent mag je dus verder niks? Laat staan een leuk leven hebben! Het lijkt er vandaag wel op.

Nouja ik heb ook een man met salaris dus die zorgen heb ik sowieso al niet.

bikkel

bikkel

30-10-2013 om 16:57

Jons

Destijds bleek dat jullie zelf de hond bekostigd hadden in het traject van de wsnp. De redenen die je nu aandraagt hadden evengoed ingevuld kunnen worden door een asiel hondje van 135 euro ipv een rashond van honderden euro's, ik meen rond de 800 euro destijds. Je bent me geen enkele verantwoording schuldig. Maar ik vraag me wel af hoe jij in deze situatie tot dit besluit bent gekomen. Daarbij is het hondje inmiddels overleden en dat zal ook de nodige kosten met zich mee hebben gebracht. Sowieso brengt een huisdier kosten met zich mee en om er dan aan te beginnen tijdens een wsnp traject vind ik op zijn minst twijfelachtig. Dat geld had je (of je ouders) beter kunnen besteden.

Mensen zoals jou verpesten het voor de echte armen. Van mij mag je alles als je arm en ziek bent behalve een dure rashond aanschaffen en boos worden dat je niet bij potjes kan die voor echte armen bedoeld zijn. Een leuk leven gun ik iedereen, vandaar mijn bijdragen aan goede doelen. Maar ik ga geen clubjes of nieuwe fietsen (wij kopen vnl tweedehands omdat we een deel van ons inkomen besteden aan goede doelen) meer financieren die ik mijn eigen kinderen ontzeg (onder het mom wees dankbaar voor wat je hebt) voor mensen die verkeerde keuzes maken. Ik stop dus al mijn donaties voor goede doelen want ik ga hier echt van over mn nek en niet in de laatste plaats door de knuffelaars van dit soort mensen die het verzieken voor de echte behoeftigen in onze maatschappij.

Daantje50+

Daantje50+

30-10-2013 om 17:53

Goh Bikkel

Je hebt wel heel veel woorden nodig om te zeggen dat je jouw budget anders gaat besteden.
Ik ken het verhaal van Jons nog. Ik denk dat de zelfbetaalde hond een goedkopere en betere revalidatie is geweest dan alle AWBZ-hulp in revalidatiecentra bij elkaar. Veel verplicht wandelen en een pakketje instant glimlach in huis.
Of een asielhond goedkoper is? Je neemt ook de nukken in huis en ik denk dat het bij mijn teefje per saldo gelijk uitkomt als bij het rasreutje. Teefje heeft een supersterk gebit en sloopte in de eerste week van alles. Stond echt niet in de beschrijving. Omdat ze zo'n lieverd is, hebben we haar maar gehouden en met spijt in het hart de kapot geknauwde schoenen in de vuilnisbak gemikt. En de etensbakken en de tennisballen en de speeltjes en de hoek van de kast is een beetje gecamoufleerd.

wizzer

wizzer

30-10-2013 om 18:33

nieuwe fietsen

Bikkel als je je echt verdiept had in dat fietsen project dan had je gezien dat er maximaal 150 euro uitgegeven mag worden voor een fiets. Dan heb je het inderdaad i.h.a. over een tweedehands fiets.

jons

jons

30-10-2013 om 18:48 Topicstarter

gefeliciteerd, Bikkel

met je geweldige geheugen voor forumgebeurtenissen en stukjes. Blijkbaar heb ik je toendertijd wel geweldig gefascineerd! Want ik geloof nog steeds niet dat je mij/ons persoonlijk kent!

Laat maar, dit was mijn laatste reactie.

Jons

Fiorucci

Fiorucci

30-10-2013 om 19:59

Daantje ot

En een rashond heeft geen nukken?? Een stamboom is echt geen garantie om problemen te voorkomen...

Puck

Puck

30-10-2013 om 22:12

gatver Bikkel

ik vind je reactie uiterst onaangenaam, kortzichtig en populistisch. Steek jij maar lekker geld in je eigen gezinnetje, en ga lekker cocoonen. Maar ga anderen niet vertellen wat het beste voor ze is.

Ik erger me rot aan

persoonlijke aanvallen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2013 om 00:19

Jons

De reden waarom jullie aan een hond zijn begonnen is voor mij erg herkenbaar. We hebben de hond nu een maand en ik ben zo ontzettend blij met die beslissing! Het kost even wat, jij geeft aan dat het deels is gefinancieerd door je vader, maar wat je er voor terugkrijgt is niet uit te leggen aan mensen als Bikkel. Ik hoop voor Bikkel dat ze nooit zal ervaren wat het is om verder te moeten na een 'niet aangeboren hersenaandoening'. Het is al heel lang bekend dat het hebben van een huisdier goed is voor de menselijke gezondheid. Stress neemt af, makkelijker kunnen ontspannen, afleiding, in beweging blijven, e.d.. Voor een 'normaal' persoon is dat al gunstig, laat staan voor iemand die door een gezondheidsprobleem stress ervaart en misschien zelfs depressieve gevoelens heeft door de falende gezondheid en de gevolgen daarvan. Ook voor de partners van deze mensen geldt dat. De partner van een cva-patiënt heeft hoe dan ook te maken met stress vanwege een partner die veranderd is en hulpbehoevend is geworden. En die hulpbehoevendheid zit 'm niet in 'niet kunnen lopen' of zo, maar ook in van alles en nog wat uitleggen, begrip tonen e.d.. Jij weet dat, maar ik zet het even neer voor Bikkel. Ik vind dan ook echt dat jij je niet hoeft te verdedigen over de aanschaf van jullie hond. Schandalig dat Bikkel zelfs het bedrag heeft genoemd, wat ermee gemoeid zou zijn. Dat gaat niemand iets aan.

Misschien heb je iets aan de volgende tip: er is een oppascentrale voor honden. Eigenlijk is de doelgroep die moet oppassen oudere mensen, maar wat maakt dat uit? Kijk hier eens: http://www.oopoeh.nl. Als jij het aankan om op een logeerhond te passen, snijdt het mes aan twee kanten. De eigenaren kunnen zonder hond weg en jij hebt iets om handen.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2013 om 00:46

Bikkel

het siert je dat je zo gul geeft dat je gezin daardoor op tweedehandsfietsen moet rijden, maar dat maakt je niet tot een beter mens dan Jons. Ik vind zelfs dat je dan niet helemaal goed bezig bent. Doneren is mooi, maar niet ten koste van de normale behoeftes van je eigen kinderen. Maar goed, dat moet je zelf weten, net zoals je zelf moet weten of je nog wilt doneren naar aanleiding van je mening over Jons. Ik zou het alleen verschrikkelijk kortzichtig vinden als je meerdere mensen die van donaties afhankelijk zijn de dupe laat worden door het beeld wat je van één gezin hebt gekregen. Of dat beeld klopt, is bovendien zeer de vraag.

Je zegt dat Jons het met die hond heeft verpest voor de echte armen. Had ze dan een abonnement op de sportschool moeten nemen? Bij Basic Fit, zo'n beetje de goedkoopste, is dat al zo'n 200 euro per jaar. Daar heb je ook fatsoenlijke schoenen en sportkleding voor nodig, vervoer, wat je tijdens de wsnp eigenlijk niet kunt betalen, etc.. Maar 'grappig' genoeg, mag je eigenlijk helemaal niet zomaar een beetje gaan fitnessen als je een hersenaandoening hebt, dat is onverantwoord. Veel wandelen is beter. En waar wandel je nou lekker mee? Juist ja, een hond. Jij misgunt iemand als Jons dus de mogelijkheid om te revalideren met een hulpmiddel in de vorm van een hond. Mooie weldoener ben jij.

Oh ja, wij hebben toen we in de wsnp zaten een bankstel gekregen van mijn schoonouders. Daar had Jons twee honden van kunnen aanschaffen. We zijn er nog steeds erg blij mee.

Bellefleur

Bellefleur

31-10-2013 om 10:00

Jons,

Je hoeft geen verantwoording af te leggen aan de buitenwereld hoe je je geld besteedt. Dat doe je aan de bewindsvoerder. Zo gauw mensen kwetsbaar zijn, zijn er mensen die menen het recht te hebben zich met jouw privéleven te bemoeien. Mocht het zo zijn dat je al je geld zou hebben besteed aan een hond, dan nog hebben buitenstaanders niet het recht jouw keuze te veroordelen. Dus laat je niet in de rug schieten door Bikkel. Dat heb jij én je gezin niet verdiend!
Overigens stoor ik me ook aan het spotje.

Wat

Wat

31-10-2013 om 11:26

ja ja

wat Bikkel op een harde, onvriendelijke, veroordelende, keihard in het gezicht gooiende manier bedoelt, is natuurlijk echt zo gek niet als je even nadenkt.
Mensen die het financieel slecht hebben gooien vaak als eerste de auto er uit, want daar kun je op leeglopen.
Dat kun je ook met grote huisdieren, hoe lief en helpend (!!)deze ook zijn.
Zojuist heb ik afgelopen maand ongeveer een kleine 1000 euro aan mijn kat besteed. Het is haar gegund, maar ik weet nog steeds niet of ze het redden gaat; er komen in elk geval levenslang aardige kosten bij. Huisdieren blijven een financiele gok helaas en dat kan echt oplopen. Dan kan het rot uit Bikkels mond komen, maar daar heeft ze natuurlijk wel een punt. Ik zie (even in het algemeen) mensen vaker keuzes maken waarover ik soms toch even even na moet denken of dat nu wel zo verstandig is in die situatie. En dan gaat het me niks aan, maar ik ben natuurlijk wel vrij om ergens een mening over te hebben, die ik echt niet ventileer overigens.

Stenna

Stenna

01-11-2013 om 11:36

zou ik inderdaad doen Bikkel

Je donaties stopzetten. Want ik denk dat de meeste mensen die echt hulp nodig hebben toch zouden bedanken voor jouw geld/steun als ze dit zouden lezen. Liever arm en geen sport dan hulp van mensen die menen daarmee recht te kopen op betuttelende, bemoeizuchtige betweterij over andermans leven.

bikkel

bikkel

01-11-2013 om 14:47

stenna

Als mensen in de aanloop naar de wsnp een rashond en de bijkomende kosten verkiezen boven een nieuwe fiets of sport voor de kinderen dan heb ik het gehad met mijn donaties ja. Dat is wel even wat anders dan verantwoorden of je een bruin of wit brood kiest. Als je afhankelijk bent van donaties dan heb je op bepaalde gebieden verantwoording af te leggen. Als de gemiddelde mens moet kiezen tussen een rashond en/of fiets of sport voor hun kinderen kiezen ze toch vaak voor het tweede. Kies je voor het eerste; best, maar dan je rot ergeren dat je niet bij een gratis fiets/sport kan komen vind ik absurd. Dit soort mensen verpesten het voor de echte armen en dat vind ik heel erg kwalijk!

bikkel

bikkel

01-11-2013 om 15:03

Jons

"Wist ook wel dat er in ieder geval 1 azijnpisser zou reageren"

Een azijnpisser die al jarenlang goede doelen voor minderbedeelden steunt waar jij ook vast en zeker gebruik van hebt gemaakt maar van mensen zoals jij jeuk krijgen. Dan ben ik maar die ene azijnpisser die ooit een honingpisser voor je was, naar gelang het in jouw straatje past. Ik heb je destijds ook pakketten gestuurd, afzender anoniem. En dan lees ik nu je ergenis wbt goede doelen waar je blijkbaar niet 1,2,3 een beroep op kunt doen en je daaraan ergert. Maar ik heb mijn zegje hier gedaan en mijn conclusies getrokken. Het ga je goed Jons!

Fiorucci

Fiorucci

01-11-2013 om 15:15

kaaskopje

Dus als Bikkel gul doneert en daardoor tweedehands fietsen koopt, doet ze haar kinderen tekort? Serieus?

Odile

Odile

01-11-2013 om 16:46

Fiorucci

Een tweedehands fiets is niet erg, maar niet op sport kunnen omdat je ouders het geld aan anderen doneren is wel jammer. Maar aan de andere kant, misschien houden die kinderen wel niet van sport, doe je ze ook al niet tekort.

bikkel

bikkel

01-11-2013 om 16:53

Kaaskopje

Je vergelijkt appels met peren. Ik heb zelf 12 jaar geleden in de wsnp gezeten dus ik ken beide kanten. Ik ben niets voor niets goede doelen voor deze doelgroep gaan sponseren toen ik het weer beter had. Maar als je liever een rasdier krijgt of koopt ipv je kinderen een fiets of abbo op een sport te geven en vervolgens een bericht durft te plaatsen dat je je rot ergert omdat je niet bij dat (ene potje extra kan) dan krijg ik wel last van oprispingen ja. Als ik dan vervolgens voor azijnpisser uitgemaakt word omdat ik iets niet terecht vind als gever voor mensen die het echt niet kunnen bekostigen vind ik meer dan wrang en onterecht.

De meeste mensen die hier tegen ageren en de moraalridder uithangen geven bijna zeker te weten niks aan goede doelen voor deze bevolkingsgroep. Ik ben er klaar mee, trek mijn donaties in en reageer niet meer in deze discussie, Groet van een ex gevende azijnpisser!

bikkel

bikkel

01-11-2013 om 17:06

Odile

Mijn kinderen sparen voor sport/kleding/hobbys van hun verjaardags en rapport geld. Ze leren in ons gezin dat sport en hobby's niet vanzelfsprekend is en dat ze in luxe leven door iedere dag een warme maaltijd, fruit en een warm bed hebben.Ondertussen heb ik de tranen in mijn ogen van deze discussie en ga mijn kinderen niet meer laten sparen voor hun hobbys en sporten zolang er mensen zijn die vinden dat anderen de nieuwe fiets of hobby van hun kinderen maar moeten bekostigen terwijl ze andere keuzes maken .I rest my case!

Forumbeheerder OO

Forumbeheerder OO

01-11-2013 om 20:33

Ingegrepen

Beste forummers,

Het is op dit forum algemeen bekend dat het niet gewaardeerd wordt als men in draadjes oude koeien uit andere draadjes gaat halen om iemand voor de voeten te gooien.

Ik vond de aanval op de vraagsteller al op het randje maar daar zit nog een discussie in. De laatste aanval op een andere forummer ga ik nu verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Tigress

Tigress

02-11-2013 om 12:36

Hahaha

Bikkel,je aannames zijn ontzettend fout.Ik weet niet wie jij denkt dat ik ben. We kennen elkaar niet. Ik heb niet eens een hond. Waar haal je het vandaan dat ik profiteer. Ik reageerde op toon van je posting. Ik haal daar verder geen persoonlijke aanval bij.

Ik denk dat je het alleen in de eerste zinnen tegen mij hebt en daarna van leer bent getrokken tegen Jons. Zonder tussenregel. Ik vond het beledigend naar mij en naar Jons.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2013 om 18:12

Fiorucci

Laat ik het zo stellen: als Bikkel andere mensen wil helpen, maar daardoor zelf aangewezen is op tweedehands spullen, dan vind ik dat niet handig. Als tweedehands een bewuste keus is, ook al kun je je wel nieuw veroorloven, dan moet je dat lekker zelf weten. Maar zo komt het niet op mij over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.