Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Einde van de lockdown


Hannemeike schreef op 01-07-2021 om 15:00:

Volgens mij geldt de regel dat je niet in quarantaine hoeft als je volledig gevaccineerd bent nog niet Het was vorige week donderdag in het nieuws dat dat in de loop van volgende week (deze week dus) bekend zou worden dat het niet meer hoeft als je volledig gevaccineerd bent. Het OMT zou er voor zijn en het kabinet zou het advies overnemen. Nu staat er op de site van het rivm nog dat als je gevaccineerd bent dezelfde regels gelden voor quarantaine (en waarom en dat ze de ontwikkelingen in de gaten houden en dat bij nieuwe inzichten de regels worden aangepast).

Was dat niet al ingegaan? Paar weken geleden was dat in het nieuws. 

O ja, en ik had diverse collega's die  met een behandeling voor kanker tot het laatste moment doorwerkten en effectief maar een aantal weken vervangen werden.

Was even afgeleid.

Ik heb een tijdje flexbanen gehad aan de universiteit. Dan werd ik met name voor dit soort collega's ingezet.

https://www.ad.nl/binnenland/live-bijna-1150-nieuwe-besmettingen-meer-dan-weekgemiddelde~a90c15fe/

"De artsenvakbond in Groot-Brittannië roept de Britse regering op niet alle coronamaatregelen na 19 juli af te schaffen. Ze vrezen voor een opleving van Covid-19 en pleiten voor handhaving van de mondkapjesplicht en hernieuwde focus op het goed ventileren van ruimtes."


De artsen hier zeggen niets of komen op voor IC-personeel, geen bezwaar, maar aan gezondheidsmaatregelen wagen ze zicht niet, hooguit dat het kinderen mishandelen is als ze niet naar school gaan.

Ventileren, ventileren, nu. Nou ja, er is niet genoeg draagvlak dus het zal niet gebeuren, het is te duur, het OMT zegt het niet, de politiek zegt het niet.

Dan zet ik zelf mijn raam maar open maar wat voor werk dan ook gebeurt alleen nog thuis.

Nu de horeca weer open is is alles weer net zoals vroeger. Er is nog wel de regel dat je 1,5 meter afstand moet houden maar dat werkt dus echt niet en geen mens die zich daar aan houdt. Zelf maak ik me daar ook schuldig aan. In de horeca gaat het er hetzelfde aan toe als voor Corona. 

https://www.ad.nl/buitenland/grote-corona-uitbraak-onder-spaanse-scholieren-op-vakantie-eiland-mallorca~a2019e41/

Geen eindexamenvakanties meer naar Mallorca.

"Vakantievierende en onophoudelijk feestende scholieren, begin van de maand vooral uit Nederland, later afgelost door leeftijdgenoten van het Spaanse vasteland, stonden avonden en nachten dicht op elkaar, drinkend, feestend, pratend en kussend.

Het Spaanse ministerie van Gezondheid heeft nu gevraagd alle examenreizen naar Mallorca te schrappen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Volgens de eerste testresultaten wordt bij de scholieren zowel de klassieke variant als de besmettelijker deltavariant aangetroffen."

Afspraken maken gaat goed. Ze bieden ook snel een plek aan. Mijn zoon uit 2002 is klaar. Hij ging voor Janssen. Die uit 2004 en 2005 krijgen eerste vaccinatie in de week van 12-7. En de tweede in de week van 16-8. Zij zijn dus nog voor dat het nieuwe schooljaar start helemaal beschermd. Nu nog die uit 2009.

En ik ben zo benieuwd waar die naar toe wordt gestuurd. Wij hebben tot nu toe de volgende locaties gehad Naarden (man), Veenendaal (ik - dat is die locatie met het leger), Hilversum (2002), Woudenberg (2004) en Bunschoten-Spakenburg (2005). Zou de jongste dan misschien eindelijk eens onze eigen woonplaats krijgen?

Regelde jij dat digitaal of telefonisch?

Groeten,

Temet

Temet schreef op 04-07-2021 om 12:39:

Regelde jij dat digitaal of telefonisch?

Groeten,

Temet

Digitaal via coronatest.nl.  Steeds terug (button linksonder( en dan weer een andere postcode (wel in de buurt). Je krijgt steeds andere mogelijkheden. 

Als ik alle drie de kinderen heb kan ik altijd nog een keer bellen om ze tegelijk te krijgen maar dat is vast lastig en wij kunnen het regelen zo (ik kreeg ook opties in het weekend aangeboden)

de vroegste optie die ik kreeg was 10-7. De laatste 20-7. 

Zoon wilde toch zsm geprikt. Zojuist gebeld, hij kan vanmiddag nog terecht op de gewenste lokatie. Vervolgafspraak kon helaas niet daar, dat wordt de Rai.

Groeten,

Temet

Temet schreef op 04-07-2021 om 13:34:

Zoon wilde toch zsm geprikt. Zojuist gebeld, hij kan vanmiddag nog terecht op de gewenste lokatie. Vervolgafspraak kon helaas niet daar, dat wordt de Rai.

Groeten,

Temet

Wat fijn. Goed geregeld. 

Er wordt momenteel onderzoek gedaan naar opbouw van immuniteit na vaccinatie i.g.v. auto-immuunziekten. https://www.sanquin.org/nl/nieuws/2021/feb/sanquin-onderzoekt-werking-covid-19-vaccinatie-bij-mensen-die-afweeronderdrukkers-gebruiken

Dit is overigens een andere groep dan getransplanteerden mensen met een aangeboren  immuniteitsstoonissen.  Bij deze laatste groep weet men dat vaccinaties minder goed werken, bij de groep van mensen met een auto-immuun ziekte die afweer remmende medicijnen slikken, weet men het niet zeker. 

Vandaar dit onderzoek.

Tango

Tango

04-07-2021 om 14:59 Topicstarter

AnneJ schreef op 03-07-2021 om 23:05:

https://www.ad.nl/buitenland/grote-corona-uitbraak-onder-spaanse-scholieren-op-vakantie-eiland-mallorca~a2019e41/

Geen eindexamenvakanties meer naar Mallorca.

"Vakantievierende en onophoudelijk feestende scholieren, begin van de maand vooral uit Nederland, later afgelost door leeftijdgenoten van het Spaanse vasteland, stonden avonden en nachten dicht op elkaar, drinkend, feestend, pratend en kussend.

Het Spaanse ministerie van Gezondheid heeft nu gevraagd alle examenreizen naar Mallorca te schrappen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Volgens de eerste testresultaten wordt bij de scholieren zowel de klassieke variant als de besmettelijker deltavariant aangetroffen."

Bijzonder bericht. Want hoe controleer je nu of iets een examenreis is? Zeg dan gewoon dat er geen jongerenreizen meer naar Mallorca gemaakt mogen worden of reizen met grote groepen jongeren. Ik zou dit zeker begrijpen, al straf je dan wel weer opnieuw de jongeren die het toch al zwaar hebben gehad. 

Onze dochter zit overigens ook op een Spaans eiland, niet Mallorca maar iets verder weg. Is alleen samen met een vriendin. Je zou het een examenreis kunnen noemen, al hoorde ze tijdens de reis pas dat ze definitief geslaagd was. Naar wat ik begrijp zijn daar de echte clubs nog niet open, wel wat cafés e.d. dus stappen doen ze wel. Ze mag dus ook direct bij thuiskomst een zelftest doen, heb ik tegen haar gezegd, want wij willen volgende week ook graag veilig op vakantie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.