Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 00:16

Draadje voor de voetbalhaters!

Speciaal een draadje voor de voetbalhaters: werden jullie gek van vijf keer getoeter? Vinden jullie het jammer dat het er op lijkt dat het niet afgelopen is over tien dagen? Stiekem toch wel beetje blij? Kortom wat is jullie reactie op vrijdag de dertiende 2014...?


Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2014 om 22:24

Klagen mag

maar er waren toch ook mooie films tijdens de voetbalwedstrijden? En je kunt toch ook zelf films opnemen zodat je tijdens voetbal heerlijk reclamevrij een film kunt kijken? En als je de digitale ontvanger op pauzeren zet als het nieuws begint, kun je fijn even koffie of thee maken en als je dan weer gaat zitten kun je al het voetbalnieuws doorspoelen. Nou ja, over twee jaar is de technologie weer een stukje verder, dus wie weet wat er dan allemaal mogelijk is. Want jahaaa,dan is het EK weer tenslotte....

Ach ja, volgende week begint Zomergasten weer. Met Freek de Jonge in de aftrap om in stijl te blijven. Misschien geeft dat een beetje troost?)

En dan weet je ineens weer wat er ook alweer 'disgusting' aan was,
http://www.onze11.nl/13871/recent/wkbabes/polly-parsons-verkozen-tot-knapste-spelersvrouw-wk/
Je moet als vrouw weer wel je plaats weten.
Ik heb gewerkt in een branche waar jaarlijks men met literaire concullega's, mannen dan, ging voetballen.
Ik heb weleens voorgesteld of we er geen volleybal van konden maken.
Niet gelukt. Maar voor de rol van ponpondame heb ik ook wel bedankt.

Kaaskopje

Er waren mooie films, de kro detectives, en ik heb dat ook wel gekeken maar dat oeverloze geklets voor tijdens en na de wedstrijden waarvoor het reguliere nieuws moet wijken, de vertrouwde radio 1 programma's naar internet verhuizen ik vond het erg overdreven allemaal. En wat iemand voor mij ook al zei, die bijkomende herrie, vind ik ook erg irritant. Nu zie je tour dw france op de tv, maar daarvoor gaat in de avond niet de hele programmering overhoop en de wielerfans gaan niet met vuurwerk en getoeter te keer als een Nederlander een etappe wint.

Ardenna

Ardenna

14-07-2014 om 12:06

Lies

Ik vind je wat kortzichtig, de tour de france heb je helemaal geen probleem mee, nou ik vind het niet prettig dat MIJN radio1 programma's daar elke keer voor onderbroken worden. Van het voetbal heb je overdag op radio 1 amper last van. Je kijkt dus ook alleen maar naar jouw programma's waar je last van hebt en nu het voetbal klaar is is het opeens weer allemaal goed?

Voor mij als voetbalhater wel ja. Die herrievlaggetjes zijn weg en in dea avond kan ik weer naar nieuwsuur kijken. Overdag heb ik nauwelijks de radio aan dus daar heb ik geen last can.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2014 om 15:48

LiesK

Nieuwsuur werd wel dagelijks uitgezonden, maar eerder op de avond.

Ik had het er net met mijn man over wat het verschil is tussen voetbal en de Tour. En met voetbal bedoel ik EK's en WK's. Bij wedstrijden van "Oranje" speelt nationaal sentiment mee. Het is wel óns land wat daar tegen die bal staat te trappen. Bij de Tour is dat niet zo. Daar rijden 'merken' tegen elkaar, waardoor er niet echt sprake is van dat nationale sentiment voor een heel team. Voor de liefhebber is het natuurlijk wel extra leuk en bijzonder als een Nederlander een etappe wint en als een Nederlander de Tour wint zullen veel Nederlanders zich dat later ook nog weten te herinneren. In Engeland heb je kunnen zien wat het met een volk doet als de Tour door hun regio/stad/dorp rijdt. Men liep massaal uit en stond geheel in Britse stijl langs de kant te kijken. Het plezier, de trots, e.d. is er dus wel degelijk, maar anders dan bij voetbal.

Honkbal begint meer te leven in Nederland. Men probeert met alle macht het elitaire imago af te schudden, maar toch zal dat denk ik nooit datzelfde 'volkse' saamhorigheidsgevoel kunnen opwekken als bij voetbal. Het wordt nooit een 'volks'sport zoals voetbal. Of ijshockey zoals in Canada, of honkbal in de VS.

Hoe dat volkse saamhorigheidsgevoel geuit wordt is ook maar net hoe een land is. Bij ons is veel van wat je als herrie kunt aanduiden hier gekomen onder invloed van andere landen. 'We' waren oorspronkelijk niet zo extravert met onze blijdschap. En daar kun je je over opwinden, maar je kunt het ook accepteren en na het voetbal weer opgelucht verdergaan met je leven.

Mijn lijfvraag (dat is iets anders dan een lijfspreuk, haha) is: als je je bij iets als dit al zó druk maakt, hoe moet dat dan wel niet met zaken waar je je terecht druk om móet maken?

Het is even iets anders, maar ik heb de hele zomerperiode last (tussen enorme haakjes) van de zomerprogrammering. Echt ik baal ervan dat de Wereld Draait Door er drie maanden lang tussenuit is, dat Pauw en Witteman vervangen worden door Knevel en Van der Brink, armoe gewoon. Maar het is niet anders. Ze zullen voor mij niet op hun presentatiestoelen gaan zitten. Net zoals voor jou de vlaggen en toeters niet in de kast blijven liggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2014 om 15:51

En wat Witteman betreft

Tja, helaas die zien we helemaal niet meer terug om 11 uur 's avonds.

Monique D*

Monique D*

14-07-2014 om 16:26

Als je een sportliefhebber bent..

..dan geniet je natuurlijk, naast het voetbal, ook van andere sporten, zoals de Tour de France, Olympische Spelen, Giro, hockey, honkbal, zwemmen, schaatsen, skiën, etc., etc. En dat mag natuurlijk.

Maar ik wil, als niet-sportliefhebber, er niet mee '"doodgegooid" worden. Fijn, als op het ene kanaal die sporten getoond worden. Dat kan Nederland 1 of Eurosport zijn. Of Studio Sport, whatever. Dan kunnen mensen die niets met sport hebben op de andere kanalen naar andere zaken kijken. Maar helaas is dat niet zo. Waarom moeten mensen die niets met sport hebben daar last van hebben? Daar bedoel ik mee waarom moet alles wijken voor die belangrijke sport? Dus ik moet tegen wilen dank ernaar kijken of luisteren (radio)?

Ook de zomerprogrammering vind ik niets, want je ziet alleen maar herhalingen. Dus voor leuke en frisse nieuwe programma's is het wachten totdat het nieuwe seizoen zich aandient.

Gelukkig bestaat de wereld voor mij uit meer dan alleen tv en radio, want anders was het helemaal slecht met mij gesteld!

Kaaskopje

Misschien maak ik mij ook wel iets te druk, maar die rotvlaggetjes zijn het zoveelste herrie project van onze buren. Twee feesten tot 03.30 uur van de winter, nu die vlaggetjes die mij uit mijn slaap houden, sorry I'm over reacting. Slaapgebrek, maar nu zijn ze weg kan vannacht heerlijk pitten.

Tourhater

Die Tour de France, jak! Om te beginnen is het al geen Tour, want steeds losse stukken, en ook niet De France want ze rijden net zo makkelijk in andere landen. En dat elk jaar hele drie weken. De hele rit integraal uitgezonden (net zo spannend als het kijken naar het het groeien van het gras), hoofdonderwerp van het sportjournaa en het gewone journaal, elke avond dat lulprogramma met Mart, en als klap op de vuurpijl blijkt vroeg of laat dat ze dankzij de doping zo hard en lang kunnen fietsen.

Skik

Zomerprogrammering (ot)

Wat ik dan zo merkwaardig vind aan die zomerprogrammering: die zomer duurt zo idioot lang. Het lijkt mij niet onredelijk om de schoolvakantie aan te houden. Vanwege de vakantiespreiding gaat het dan om een periode van een week of 8 ofzo, wat ik al vrij lang vind eigenlijk. Maar die zomerslapte duurt volgens mij van ergens begin juni tot medio september. Geef mijn zo'n vakantie, verdikkeme! Idem met kranten trouwens, die zijn ook altijd vrij lang vrij dun, in mijn beleving.

Of overdrijf ik nou?

groeten,

Temet

Stenna

Stenna

19-07-2014 om 00:39

nee hoor, temet

je overdrijft niet vind ik. Snap het ook niet, die tv-zomervakantie die een kwart jaar duurt….

Ardenna

Ardenna

19-07-2014 om 13:00

Stenna

Toch is het gewoon zo. Als er meer mensen zouden kijken zouden ze ook langer door gaan met programma's maken. Men zit nu eenmaal vaker in de tuin en heeft de tv uit of is op vakantie, dat kun je gewoon meten. Vraag en aanbod!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.