Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 00:16

Draadje voor de voetbalhaters!

Speciaal een draadje voor de voetbalhaters: werden jullie gek van vijf keer getoeter? Vinden jullie het jammer dat het er op lijkt dat het niet afgelopen is over tien dagen? Stiekem toch wel beetje blij? Kortom wat is jullie reactie op vrijdag de dertiende 2014...?


Melle

Melle

15-06-2014 om 09:16

Mijntje

Je mag als voetballer uitkomen voor een land waar je niet geboren bent, maar dan moet je wel een aantoonbare band met het land hebben (dwz daar zoveel jaar hebben gewoond na je 18e). In principe is het niet toegestaan dat er spelers worden 'gekocht'. Tussen clubs gaan ze uiteraard voor veel geld over, maar het WK draait om landenteams, met spelers uit een specifiek land dus.

Er zijn uiteraard voetballers met een dubbele nationaliteit (vrij veel zelfs, 30% van de spelers heeft twee of meer nationaliteiten), en die kunnen dus kiezen voor welk land ze uitkomen. Switchen kan ook, maar wordt ze niet altijd in dank afgenomen (zie fluitconcerten voor Costa).

De dubbele nationaliteit is meestal geërfd van migrerende voorouders. Ook in het NL team zitten dubbele nationaliteiten (mn van onze voormalige koloniën).

Het spelletje laat me koud, maar ik wil wel graag m'n feiten goed hebben

Jippox, haantjes en watjes

Inderdaad. Als die snoekduik van Van Persie geen doelpoging maar een tackle was geweest had hij moord en brand schreeuwend op de grond gelegen liggen rollen.

skik

Monique D*

Monique D*

15-06-2014 om 13:47

Huizen versierd met oranje vlaggetjes.. ook voor voetbalhaters?

Ik was laatst bij een vriendin die woont in een rijtjeshuis. Dat hele blok was versierd met oranje vlaggetjes. Ik zei tegen haar dat ik niet wist dat zij zo van voetballen hield? "Nee," zei ze, "Ik moet er niets van hebben, maar als ik zeg dat mijn huis niet versierd mag worden heb ik last van hele boze buren die vinden dat ik een spelbreker ben. Dus laten ze dit maar doen, als ze het na afloop er weer afhalen.."
En haar straat is ook helemaal vergeven van oranje vlaggetjes.

Hoe gaan jullie als voetbalhaters daarmee om?

Wij wonen in een etagewoning en en hebben daar geen last van.
Maar als wij wel zo'n woning hadden: mijn zoon is als enige van ons wèl gek op voetbal (hij volgt alle wedstrijden, maar bij vrienden) en dan zou ik die vlaggetjes voor hem wel accepteren..

Mijntje

Mijntje

15-06-2014 om 14:04

moniqueD

Wij 'voetbalhaters' kiezen, voor zover dit binnen onze mogelijkheden ligt, onze huizen hierop uit

Ik zou het voetbalhaters niet zo snel in de mond nemen, haten is wel erg negatief. Meer de niet-meelopers (ook op andere vlakken), de nonvoetballiefhebbers, de anti-sportgektes, contra-massaliteit-gelegenheden. Geen goed woord hiervoor

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-06-2014 om 14:32

Waarom zou je dat niet goed vinden?

Ook als je niet van voetbal houdt kan je toch gewoon gezellig met je buren meedoen als het om vlaggetjes gaat?
Beetje gek als je zo principeel bent en jouw huis is als enige overgeslagen.

Jillian

Jillian

15-06-2014 om 14:37

Als

Als ik in een straat zou wonen waar iedereen vlaggetjes heeft hangen dan zou ik ook wel toestaan dat die bij mijn huis worden opgehangen. Ik heb niks met voetbal of met oranje maar ik zou geen gedoe met de buren willen of als vervelende spelbreker willen worden gezien. Daarnaast is het ook niet iets heel principieels dus ik zou het wel toestaan, al is het niet van harte.

Jillian

Jillian

15-06-2014 om 14:43

Verder

Ik heb gelukkig weinig last van het voetbal gebeuren. Ik kijk heel weinig rechtstreeks televisie. Ik kijk tegenwoordig vooral netflix of programma's via uitzending gemist. Ideaal want zo krijg je er weinig van mee. In de krant sla ik de WK stukken over. Bij teveel WK in de krant koop ik die niet want dan is het zonde van het geld.
Ik krijg dus niet genoeg van het WK mee om er echt last van te hebben en dus vind ik die keren dat ik er mee geconfronteerd wordt prima.
Schreeuwende en juichende buren maakt me niet zoveel uit. Leuk dat ze er lol in hebben.

Hier in huis geen echte enorme voetbal liefhebbers maar de kinderen kijken wel naar sommige wedstrijden. Ook prima. Met mooi weer ga ik dan heerlijk in de tuin zitten met een goed boek of een wandeling maken en als het regent ga ik op de studeerkamer zitten met de computer of een boek.

Dalarna

Dalarna

15-06-2014 om 16:53

Mijntje

Ja, maar ik heb het gestart en ik mag toch wel om verduidelijking vragen Ik snap het nog steeds niet namelijk, eerst waren er 10 nationaliteiten en nu 75...

Wat bedoel je nu precies? Wat heeft het overkopen door clubs te maken met een wk voor landenteams? Je komt echt niet in Oranje als je geen (genaturaliseerd) Nederlander bent (en goed genoeg).

Mijntje

Mijntje

15-06-2014 om 17:26

Dalarna

Nee 10, vertyping. Maakt me verder niet uit.

Dalarna

Dalarna

15-06-2014 om 18:41

nou moe

Jij roept wat, ik begrijp helemaal niet wat je bedoelt en je legt het niet uit?

Mijntje

Mijntje

15-06-2014 om 19:16

Dalarna -beetje o.t.-

Ja ik ben het een beetje zat. Ik hoef mij niet te verantwoorden, wil niet de hele tijd met ool bezig zijn. En als dat argument dan in de prullenbak kan (daar maak ik geen probleem van) dan had ik ook nog meer redenen.

zebra

zebra

15-06-2014 om 20:21

geen voetbalfan

maar ook geen voetbalhater. Ik vind het fijn als Nederland het goed doet tijdens WK of EK maar heb er geen behoefte aan om alle wedstrijden waarin ze spelen te volgen. Hetzelfde geldt voor mijn gezin. Zoon heeft tussendoor wel ff gekeken omdat hij buiten wat gejuich hoorde en kwam dan ook de tussenstand en na afloop de eindstand vertellen. Ook heeft hij op het werk, bijbaan, meegedaan met een poule.

zebra

zebra

15-06-2014 om 20:25

en over vlaggetjes

eigenlijk zijn er in onze straat weinig huizen getooid met oranje vlaggetjes, slechts 2. Hier ook geen vlaggetjes overigens maar vind het op zich best vrolijk staan als ik door het dorp fiets.

Stenna

Stenna

15-06-2014 om 20:38

vlaggetjes

hangen hier in de straat bijna niet, gelukkig. Ik zou er wel soort van principieel bezwaar tegen hebben als anderen ze op ons huis willen hangen. Wil gewoon niet mee in die gekte, en ben nogal anti-oranje en anti-nationalistisch in het algemeen. Wij zijn ook de enige in de straat (sinds onze oude buren weg zijn) die op koninginnen/koningsdag e.d. nooit vlaggen. We hebben niet eens een vlag (principieel niet dus).
Maar of ik er werkelijke ruzie met de buren voor over zou hebben: dat ook weer niet (man wel denk ik, die is nog veel principiëler, en minder sociaal

vlaggetjes

Hier in de straat gelukkig geen oranje versierselen, want daar heb ik nou echt geen behoefte aan. En ook niet aan buren die je een spelbreker vinden als je niet 'gezellig' enthousiast doet. Wat ik dan trouwens wel weer grappig vind: mensen die hun 'eigen' vlag ophangen, en dan bedoel ik niet zozeer de vlaggen van Nederland, Turkije en Marokko (mits die landen meedoen), want die zijn nogal gewoontjes, maar hier in de buurt zag ik de vorige keer ook een Braziliaanse, een Portugese, een Spaanse (die bleef nog heeeel lang hangen) en een Duitse vlag. Dat laatste had je 15 jaar terug ook niet moeten proberen trouwens, maar dat terzijde.

Waar ik altijd een tikje om moet glimlachen zijn oranjeversieringen in winkels en restaurants als de eigenaar van niet-Nederlandse komaf is. Ik vraag me dan altijd af of het oprecht enthousiasme is of zorg om de nering ...

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2014 om 23:49

Vlaggetjes

Mijn man wist helemaal niet meer dat we vlaggetjes hadden, maar mijn dochter vroeg ernaar en zo is het gekomen dat ze nu toch hangen Na die mooie uitslag vond ik het ook wel weer leuk eigenlijk om toch een klein beetje met de oranjeditis mee te doen.

Ik weet nooit zo goed wat ik van straten moet vinden die echt over de top oranje zijn versierd. Niet alleen in de tuinen, maar ook over straat heen en weer zigzaggende vlaggetjeslijnen tussen de huizen... Ik vind het echt té overdadig. Als ik in zo'n straat zou wonen, zou ik het niet vertikken om er aan mee te doen. Doe je ding, zou ik zeggen, zolang ik niets hoef te doen.

Dalarna

Dalarna

16-06-2014 om 08:25

Kaaskopje

Het meest onprettige is nog dat als je aan de voorkant slaapt je gek wordt van dat kabaal wat die vlaggetjes maken door de wind

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2014 om 09:50

oh ja

Dat ook nog Maar ik bekijk dit soort dingen als iets tijdelijks. Het gaat voorbij. Een keer in de twee jaar voetbalgekte. En als je je raam dicht doet valt het wel mee denk ik.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-06-2014 om 09:57

Kaaskopje

Ik woon in zo'n straat. Zigzaggende lijnen over de straat, zodat er ook geen vrachtwagen doorkan. Lu had een aktie met een soort deurvlaggen die nu overal op de poorten zitten. Er hangen een hoop hamsters voor de ramen en van die oranje franjes aan de huizen, die vind ik ook zo leuk. En tussendoor nog wat vlaggen met schooltassen eraan, want we hebben een paar geslaagde buurmeisjes.
En tijdens een wedstrijd van nederland lopen de kinderen met vlaggetjes op hun wangen, er is nl. altijd wel een buuf met zo'n speciaal krijtje ervoor. Oh, en vergeet de oranje nagellak niet.

Hartstikke over de top. Maar het geeft een beetje het koninginnedaggevoel, allemaal oranje.

Nou ja, je snapt het. Ik hou er wel van.

Dalarna

Dalarna

16-06-2014 om 10:09

Kaaskopje

Raam dicht in juni/juli???? Ik heb zelfs de hele winter mijn raam open. Ik ben blij dat ik niet voor slaap want vier jaar geleden duurde het vijf/zes weken!

gemengd vlaggen

Op weg naar mijn werk rij ik langs een wijk waarin redelijk wat oranjeversiering hangt. Vanochtend zag ik daar een huis waar men oranje vlaggetjes had opgehangen(ze hingen niet bij elk huis daar): van de gevel naar de lantaarnpaal, en van de lantaarnpaal weer terug naar de gevel, in een soort driehoek.

En kennelijk was er ook iemand geslaagd in huis, want er hing ook een vlag met een schooltas eraan. Een Turkse vlag

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

16-06-2014 om 10:24

Herrie

Ik hoorde laatst wel van iemand dat die vlaggetjes vreselijk veel herrie maken in de wind. Hier in de straat niemand met vlaggetjes, maar als ze me het zouden vragen zouden ze mijn huis ook wel mogen gebruiken om vlaggen te bevestigen. Als ze het direct na de aftocht van oranje dan maar weer weghalen.
Laatst liep ik door een andere straat, waar slechts 1 huis vlaggen had. En een spandoek: 'De hele straat is oranje'

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2014 om 23:42

Dalarna

Ja als je tussen twee kwaden moet kiezen is een dicht raam misschien het minst erg

Bij erg warm weer zet ik de ventilatie aan in huis en daarmee koelt het ook redelijk af.

Dalarna

Dalarna

17-06-2014 om 10:16

Katniss en kaaskopje

Katniss: vrijwel zeker stond er op dat spandoek niet 'de hele straat is oranje' maar 'onze straat is oranje'....

Kaaskopje: raam dicht is voor ons echt géén optie hoor. Jij hebt volgens mij geen deur in je slaapkamer toch? Wij wel, dit moet ook dicht omdat er anders veel te veel licht de slaapkamer in komt. Dan ook nog een raam dicht de hele nacht? Ik moet er niet aan denken.

Dendy Pearson

Vraag van Dendy:
Waarom zou je dat niet goed vinden?
Ook als je niet van voetbal houdt kan je toch gewoon gezellig met je buren meedoen als het om vlaggetjes gaat?
Beetje gek als je zo principeel bent en jouw huis is als enige overgeslagen.

Aan mijn huis geen vlaggetjes! En aan het huis van de buren liever ook niet. Mijn god wat maken die dingen een herrie. Een paar huizen verderop hebben ze wel vlaggetjes wat een geratel, gepiep en gefluit geeft dat met een beetje wind. Dat hoor je met de ramen dicht ook gewoon nog binnen. Ben blij dat wij in een blok wonen waar maar 1 buurman van voetbal houdt. Hij kan gelukkig geen vlaggetjes ophangen er wordt aan zijn gevel geklust.

Fiorucci

Fiorucci

17-06-2014 om 15:39

Dendy

"gezellig meedoen". Waarom, ben ik minder gezellig als ik geen vlaggetjes aan mijn huis wil?

SGP-buren worden hier niet vermoeid met vlaggetjes

en aan ons werd het vorige keer netjes gevraagd, omdat buren vermoedden dat wij niet zo van de vlaggetjes zijn (niet dat we bij de SGP horen, trouwens). Een vorige keer deden we wel mee, ditmaal niet, de lijnen waren kennelijk niet zo lang om ons bij de oranjevreugde te betrekken. Ook goed.
Inderdaad, ze zijn lawaaiig, die plastic vlaggetjes. Vervelend als dat 's nachts irriteert. Slapen met gesloten ramen zou ik ook geen optie vinden.
Katoenen vlaggetjes maken dan maar

Dalarna

Dalarna

17-06-2014 om 16:22

haha dendy

Ik vind het wel komisch, zo strikt als jij bent met de poppetjes bij de winkels zo anders ben jij met de vlaggetjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-06-2014 om 16:25

Lol Dalarna

Ik heb vele kanten

Katniss

Katniss

17-06-2014 om 20:48

Dalarna

Dat zal de juiste tekst zijn. Komt een beetje op hetzelfde neer, en dat is best grappig als er maar 1 huis in de straat is met oranjeversiersels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.