Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 00:16

Draadje voor de voetbalhaters!

Speciaal een draadje voor de voetbalhaters: werden jullie gek van vijf keer getoeter? Vinden jullie het jammer dat het er op lijkt dat het niet afgelopen is over tien dagen? Stiekem toch wel beetje blij? Kortom wat is jullie reactie op vrijdag de dertiende 2014...?


jammer

Nederland heeft gewonnen, daar was ik ongewild getuige van. Hoop getoeter, vuurwerk en ik sliep al zo lekker. Nog een weekje doorbijten, dan komt de normale routine weer terug. Kan ik weer met het oog op morgen luisteren, iedere avond.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2014 om 23:10

Hier ook vuurwerk

Het is nooit veel, maar het moet blijkbaar even gebeuren.

Als 'we' in de finale komen, dan worden op vier pleinen in de stad grote schermen neergezet en kun je dus met een heleboel anderen de wedstrijd kijken. Nu blijkt dat onze burgemeester daarin een beetje recalcitrant is geweest. De politie had het afgeraden, geen schermen! Maar de burgemeester vond dat we het verdiend hadden voor goed gedrag op Koningsdag. Ik voelde me door die opmerking wel een beetje in de schoolbankjes teruggezet, maar goed al met al wel aardig natuurlijk. Maar het kon dan nog wel eens flink druk worden, want alle andere burgemeesters houden zich wel aan het politie-advies.

Klaar

Zo Nederland is uit het toernooi! Mogen dan nu al die irritante vlaggetjes die de huizen "versieren" er af? Nu meteen graag! Wordt knettergek van dat geluid met dat windje van gisteren.

Ardenna

Ardenna

10-07-2014 om 10:04

Lies

Hoe kom je daarbij, er is nog een wedstrijd zaterdag

telt niet

Voor de ware voetbalfan telt dat niet. Eerste plaatsen tellen, Ok de finale halen is al heel mooi maar een derdemof vierde plaaats is voor de echte fanaat geen eervolle plek. Weg die herrie dingen en meteen graag.

Wat

Wat

10-07-2014 om 11:16

zo dan, hopelijk grapje?

door jouw attitude laat ik ze met alle plezier nog even hangen. Een echte fan support de groep tot het einde natuurlijk, leuk of niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-07-2014 om 11:27

Maandag

Maandag ruimen wij het op. Al is het wel zo dat ik de 3e of 4e plaats ook niet meer belangrijk vind. Ik denk ook dat er zaterdag veel minder mensen kijken. Ik vraag me zelfs af of die wedstrijd dan nog wel boeiend wordt. Ook die spelers gaan voor de 1e plaats natuurlijk.

vlaggetjes

Die vlaggetjes hingen er al ruim voordat het WK begon, ze mogen er van mij nu wel af voordat het WK afgelopen is. Dat geklapper, gefluit en ander lawaai ben ik als niet geboren voetbalfan wel zat nu.
Ben een echte niet fan zeg maar, heb gisteren ook niet op het eind gewacht, las het vanochtend in de krant.
Ben er echt helemaal klaar mee, programma's op radio en tv aangepast, schooltijden aangepast alles om voetbal te moeten kijken. Gisteravond zelfs geen avondetappe wat hier voor de echte wielerfans zwaar viel.

geen vuurwerk

Vlak voor de wedstrijd kwamen we naar huis. Nog buiten klonk er ineens een enorme knal en verdween het park in een rookwolk.
Direct stormt er een oranjefan met bierbuik een portiek uit en begint zoon te waarschuwen dat hij geen vuurwerk moet gooien. Huh.
Dus ik zeg vriendelijk dat ik juist dacht dat hij het zelf was en naar beneden stormde om het effect te aanschouwen. Het vuurwerk kwam van het balkon af. Het zijn die oranjefans die even oefenen met vuurwerk voor na de wedstrijd.
Na de wedstrijd niets meer gehoord. Helemaal niets. Doodse stilte.

hèhè

Blij dat dat hele gezeur weer achter de rug is. Nu weer over tot de echt belangrijke dingen in het leven. Zoals bijvoorbeeld de Tour

Katniss

Katniss

10-07-2014 om 12:59

Lars

In al het voetbalgedoe is de etappezege van Lars Boom behoorlijk onderbelicht gebleven, terwijl dat toch een enorme prestatie is. Gelukkig moeten ze nog twee weken dus we hebben tijd zat om er nog in te komen.

Jammer ja

Eerdere dagen werd de avondetappe vervroegd of anders uitgezonden, gisteravond niks gevonden dat is jammer voor Lars en jammer voor de wielerfans die toch weer voetbal moesten kijken.

Molleke

Molleke

10-07-2014 om 14:22

Hmmm

Voel de neiging opkomen om een Haat de tour de France op te starten Als ik iets niet leuk vind is dat het. Bovendien zitten ze toch allemaal aan de dope. Maar gun jullie je pleziertje hoor.

Zelf geen wielerfan

Ben zelf geen wielerfan maar man en dochter wel. Zo'n overwinning van een Nederlander komt niet aan bod in de media maar dat voetbal wel. Schuift alles opzij de voetbal moet er op. Meer dan een uur voorbeschouwen en wat als situaties bespreken, achteraf voor niks want ze hebben het niet gered. Jammer dat Lars dan niet even in het nieuws mocht.

LiesK

Maar Lars mocht wel op het nieuws, de etappezege was gisteren een vrij prominent onderdeel van het Achtuurjournaal.

Uiteraard een schijntje vergeleken bij wat de voetballers aan media-aandacht krijgen, maar toch...

Groeten,

Temet

Ok wel in het nieuws

Ok wel in het nieuws, maar niet in de avondetappe, die was opgedoekt.

Mijntje

Mijntje

10-07-2014 om 17:19

heerlijk geslapen

Heerlijk geslapen vannacht, het bleef helemaal stil buiten. Dus vanochtend om 6 uur wist ik dat NL verloren had. Nu ben ik, heel gemeen, voor Duitsland, omdat velen daar weer een probleempje mee hebben

Avondetappe

Maar Lies, ik heb woensdagavond toch echt de Avondetappe gezien hoor.
Lars was zelfs in de uitzending.
Was tussen zeven en acht uur.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2014 om 00:38

Mijn hemel LiesK

Hoeveel Tournieuws wil je krijgen op tv? Genoeg aandacht hoor! Iedere middag tot half 6 en 's avonds ook nog eens een uur. En inderdaad ook op de voetbalavonden. Bij ons is zowel het wk als de tour verplichte kost (wat ik niet erg vind), dus de tv staat sowieso op Nederland 1 op zulke dagen. En dan maar absorberen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2014 om 00:44

Vlaggen

Toen ik vanmiddag thuiskwam uit mijn werk, had ik eigenlijk verwacht dat al het oranje verdwenen zou zijn van en in ons huis, maar dat was een foute verwachting van mij. Zaterdag spelen ze ook nog een keer dus tot dan blijft het hangen, aldus man. Nou prima hoor. Ondanks dat ik deze wedstrijd, net als heel veel anderen en zelfs de voetballers zelf een onnodige kwelling vind voor de betreffende landen, moeten we er nog even doorheen en hopen we uiteraard dat het toch nog een derde plaats wordt.

kwelling

Ik begrijp inmiddels dat die 'troostfinale' niemand tot troost dient: het publiek zit er niet op te wachten, en de voetballers willen ook liever gewoon naar huis, wat ik me ook kan voorstellen trouwens.

Maar waarom doen ze het dan nog? Omdat het om commerciële redenen moet van Sep Blatter? En dat zijn dan stoere kerels? Als alle teams de koppen bijeen steken en van tevoren een staking afkondigen staat gans het raderwerk stil. Maar kennelijk maakt niemand zich er druk genoeg om om er ook wat aan te doen.

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

11-07-2014 om 11:09

geld

ik hoorde dat de knvb 16 miljoen euro krijgt als nederland 3e wordt en 2 miljoen minder als ze vierde worden
gr Angela

Ardenna

Ardenna

11-07-2014 om 12:51

Angela

Die twee miljoen zijn ze zo al kwijt door langer te moeten blijven denk ik zo

De loco

De loco

13-07-2014 om 13:35

Huilebalken

Goh, wat een stelletje azijnpissers hier zeg. Beetje lopen te huilen dat er heel de maand voetbal is. Er zit een knop op je afstandsbediening, bevalt het je niet dan zap je lekker weg. Heel simpel. En boehoehoehoe mensen hangen wat oranje vlaggetjes naar buiten, het is wat zeg. Zo jammer dat het wk na vandaag erop zit. Heb echt genoten deze hele maand. Verheug me al op de volgende ek enWK's. Gelukkig beginnen de competities ook weer bijna, kunnen we lekker daar weer heel het jaar naar kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2014 om 13:57

Mooie uitslag

Ik gunde Oranje de derde plaats van harte en ben blij voor ze dat ze die nu hebben. Over de jaren heen gezien is Nederland een fantastisch voetballand en daar is weer een memorabel jaartal bijgekomen.

de loco

Goh, wat een vriendelijke en begripvolle toon. Je bent zeker voetbalsupporter?

Lucerna

Lucerna

13-07-2014 om 15:22

Gelukkig voor jullie is het klaar

Ik kan het me wel voorstellen hoor, als je niets met voetballen hebt. En ik heb geluk dat er in onze buurt wel veel wordt gekeken, maar dat er heel weinig vlaggetjes hangen. Van geklapper heb ik gelukkig geen last gehad. Ik heb zelf wel genoten van het WK en ik zit vanavond zeker ook te kijken naar de finale. En dan mag ik fijn gaan azijnpissen over de Tour de Fiets, waar ik dus totáál niets mee heb en waar het dan op TV steeds over gaat... Maar dat is dus wel elk jaar, hè...

Monique D*

Monique D*

13-07-2014 om 16:11

De loco, dit is een draadje genaamd: Voetbalhaters!

..en ook dit draadje kan je wegscrollen. Ga naar het draadje Voetballiefhebbers.

En je kan deze reacties in deze draad natuurlijk verwachten... bovendien is zappen niet altijd een oplossing. NOS-journaal = voetbal, achtergrondnieuws = voetbal, Duitse en Engelse netten = voetbal, SBS Hart van Nederland = voetbal en ga zo maar door. En zelfs op de radio wordt je om de oren geslagen met voetbal... of je wil of niet, wat de klok slaat is voetbal en als er doelpunten worden gescoord zal je het wel weten, want dat horen wij wel via de herrie van de buren. Ik snap het wel!

Dochter zei nog dat ze voetbal wel leuk zal vinden als wij Nederlandse burgers ook een groot deel van het geld zullen krijgen wat "onze jongens" en het KNVB in de wacht slepen... maar dat is dus hun pakkie aan.

Wij waren eigenlijk blij dat Nederland verloren had van Argentinië, want dan konden wij rustig slapen. De hele nacht toeterende auto's, vuurwerk en gejoel zagen wij niet zitten.

Nu de Tour de France. Dat is ook heel erg belangrijk voor een groot aantal mensen, maar voetbal schijnt belangrijker te zijn.

verschil

Er zal geen mens last hebben van iemand die de Tour volgt, maar met voetbal ben je blijkbaar pas fan als je de hele buurt wakker gilt of toetert bij ieder doelpunt. Zelfs al gaat het nergens over (troostfinale) dan nòg moet er lawaai gemaakt worden.
Ik vind dat nogal primitief.

Stenna

Stenna

13-07-2014 om 20:26

nee, de loco

wegzappen kan helemaal niet! Waarheen dan? er zijn ochtenden dat er op alle zenders echt alleen maar over voetbal gepraat wordt, en dan daarna op de autoradio ook weer. Weg al mijn vertrouwde nieuwsprogramma's. Er gebeurt niks meer in de wereld. Ik zei het al: het is niet zozeer het voetbal zelf, maar dat eindeloze gezeik erover. Er voor, er na, er tussen door, het gaat maar door.

En inderdaad: dit is het draadje voor voetbalhaters. Zijn we ook eens onder elkaar. Zo zeldzaam dat het best moeilijk is elkaar te vinden. Zap jij toch lekker naar het draadje voetballiefhebbers?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.