Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2014 om 13:20

Daar is ie weer: Boer zoekt Vrouw

Heb je gekeken? En voor wie zou je zelf bijna de pen willen pakken en voor wie juist niet?


Hortensia

Hortensia

09-02-2015 om 12:30

hm...

Net zo boeiend als kijken hoe de verf droogt deze keer.

Moet Geert nog geen vrouw kiezen?
En lieve help... Elke dag friet bij Bertie zou ook een enorme afknapper zijn voor mij! Maar ik zag toch een vrouw in haar armen vallen?

Nynke: http://nynkekijkttv.tumblr.com/post/110480059351/boer-zoekt-vrouw-2015-aflevering-6-het-koos

Lucerna

Lucerna

09-02-2015 om 17:13

saai

Niet alleen deze week. Ook vorige week was het enige spannende dat er te zien was, het gebeuren bij Geert, waarvoor zoveel media-aandacht kwam Met je eens Hortensia, net zo boeiend als kijken hoe verf droogt. Ik ben niet een persoon die nu eens uitgebreid alles en iedereen gaat afbranden of beoordelen, zeker niet op internet, maar ik wil wel wat te kíjken hebben. En KRO, bij dezen: toen begin van de logeerweek t/m eerste keuze moment nog in één aflevering viel (toen eerst, in de oertijd), toen zat er heel wat meer tempo in en viel er heel wat meer te zien. Gewoon omdat er niet zo ontiegelijk veel niet-gebeuren in gemonteerd werd om maar vooral drie, vier afleveringen vol te zoemen waar voorheen eentje volstond.

Tine Winkel

Tine Winkel

09-02-2015 om 19:47

Bertie

ja, wat ik dan weer niet snap van Bertie is, dat ze meer in gesprek moet gaan, 1 op 1 met die dames. Gaat ze in d'r uppie friet halen?! Dat is dan toch een uitgelezen moment om even met 1 apart op stap te gaan.
Maar idd wel een tamme uitzending, gisteren.

Barvaux

Barvaux

09-02-2015 om 20:53

Tine

Ja dat begreep ik nu niet maar dat deed ze de eerste avond dus ook al...

caton

caton

09-02-2015 om 22:12

mag dat wel?

Mogen ze wel naar openbare gelegenheden met de deelnemers? Het wordt toch allemaal al van tevoren opgenomen en dan is al voordat de speeddates uitgezonden worden door de patatboer verspreid dat Bertie met Katrien patat kocht bij hem. In het buitenland kon dat vorig jaar wel (denk aan het romantische uitje naar de canadese mcdonalds )

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2015 om 23:04

Marea

Uiteraard is voor zo'n programma het kijkcijfer van levensbelang. Maar het idee is neem ik aan wel ontstaan bij de ontdekking dat 'de boer' vaak moeilijk aan de vrouw raakt. Je zou kunnen stellen dat het doel de middelen heiligt.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2015 om 23:07

Alleen patat halen

Ja, ik zat hier ook op de bank met 'mens, nou héb je de de kans om even alleen met een van de dames op pad te gaan en dan doe je het wéér niet!' Ja, dat was ook voor mij even een afknapmomentje

Katniss

Katniss

09-02-2015 om 23:11

Hmmm tja

Ik vind de boeren ook niet zo spannend dit jaar. Van Geert en zijn vrouwen zou ik bloednerveus worden als ik daar tussen zou zitten. Wat een lol hebben die de hele dag, doodvermoeiend maar vast leuk als je ervan houdt. Theo gaat vast wel een goede keuze maken, ik denk voor de donkerharige. Jan vind ik niet zo leuk, en het was ook niet zo leuk hoe hij dat meisje wegstuurde: 'Met jou heb ik het minst', dat kun je ook anders zeggen. En dan Tom met zijn 10-minutengesprekjes, en die meisjes die nog steeds willen.
Dat vind ik sowieso apart, dat er geen enkele vrouw afknapt op de boeren. Ze vinden ze allemaal 'steeds leuker' worden. Behalve Ciska bij Bertie

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-02-2015 om 06:55

ze mogen niet

Volgens mij mogen ze helemaal niet zichtbaar zijn voor anderen.

Dat vertelde één van de dames van vorig jaar, dat ze heel stiekum moesten doen.

Waarom Bertie dan wel met die ene dame op straat liep weet ik ook niet.

Barvaux

Barvaux

10-02-2015 om 08:05

ah ok

Dat zal het inderdaad zijn, je kunt niet met die vrouwen naar de winkel in Nederland want de boeren zijn natuurlijk al bekend sinds september. 's Avonds in het donker over straat valt wat minder op natuurlijk, ook al is er een camera bij.

Katniss: er waren toch al 3/4 vrouwen afgeknapt na de dagdates?

Kaaskopje, boeren komen juist niet moeilijk aan de vrouw

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/landbouw/publicaties/artikelen/archief/2015/2015-4233-wm.htm

Van de boeren is 15% vrijgezel, van de niet-boeren 25%. Volgend jaar maar 'salarisadministrateur zoekt vrouw'? Met Kees Prins en Herman Koch als presentatoren.

skik

Marea

Marea

10-02-2015 om 12:35

kaaskopje

Je blijft maar geloven in het goede van de televisie. Als de KRO iets goeds wil doen, dan is er wel iets beters te bedenken dan boeren aan een vrouw helpen. En als ze dan echt zo nobel zijn, dan kiezen ze alleen boeren uit die nooit een vrouw hebben gehad of er niet zo mooi uitzien als boer Tom, maar besteden ze aandacht aan de echte kneusjes, aan die zielepietjes die maar drie brieven krijgen. Die krijgen dan een communicatiecursus, een make-over en een cursus 'praten met vrouwen'. En daar kijkt geen hond naar dus dat doet de KRO niet.

Hortensia

Hortensia

10-02-2015 om 13:12

Marea

Je hebt helaas gelijk. Het draait allemaal om de kijkcijfers.

Ik vind het concept dat jij noemt juist wel aantrekkelijker om naar te kijken! Ik moet bekennen dat ik medelijden en plaatsvervangende schaamte krijg als ik zo'n Bertie niets zie doen.

Dan heb ik eigenlijk nog het meest genoten van de boerenkoolpluksessie van Geert en zijn harem (handje nonchalant over de rug van één van zijn vrouwen).
Ik denk dat hij ze allemaal gaat houden

Nee, serieus, zo'n "hoe help je iemand écht aan de man/vrouw" lijkt me best interessant om naar te kijken. Misschien iets voor Wendy, Natasja of Bert van het Familiediner!

Tine Winkel

Tine Winkel

10-02-2015 om 13:15

niet in het openbaar, OK

maar dan rijd je toch samen in de auto even naar de snackbar, laat je gast in de auto zitten en haalt even in je uppie patat en rijdt dan weer samen terug. Ik snap het probleem niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-02-2015 om 13:49

Ja maar die Tom

vind ik eerlijk gezegd ook niet zo geweldig hoor.
Smaken verschillen natuurlijk, maar zo slim kijkt hij niet uit zijn knijpoogjes en heel veel zinnigs komt er ook niet uit. Ik snap eigenlijk wel dat hij nog geen vrouw heeft gevonden, op den duur knapt toch iedereen af op zo weinig diepgang?

bieb63

bieb63

10-02-2015 om 15:35

ach

Natuurlijk wordt een TV programma gemaakt om veel kijkers te trekken. Logisch toch? Dat geldt in principe voor elke TV programma. En blijkbaar vinden velen al jaren boer zoekt vrouw erg leuk. Zo werkt dat. Heb ik geen probleem mee. En wie het niks vindt kijkt niet lijkt mij.
En verder hebben we in de loop der jaren al heel wat lelijke en/of sullige boeren gezien, dus alles komt aan bod. Waarom dan niet ook gewoon een keer een 'knapperd' (zijn wel vaker niet onaantrekkelijke boeren aan bod geweest), per slot van rekening zegt dat ook niet alles.
En verder geldt dit toch voor al dit soort programma's. Wat is er anders aan 'het familiediner', 'memories', 'all you need is love', 'de rijdende rechter' enz enz. Al deze programma's proberen iets 'goeds' te doen voor een bepaalde doelgroep, maar de hoofdzaak is een programma te maken waar veel mensen naar kijken.

@bieb

Helemaal niks mis met zulke programma's. Niet dat ik er ooit naar kijk overigens. Het zou alleen niet gemaakt moeten worden van publiek geld. Het is onzin dat de belastingbetaler moet opdraaien voor zulke programma's die geen enkel maatschappelijk doel dienen, die heel makkelijk door een commerciele zender gemaakt kunnen worden en waar de presentatrice een vorstelijk salaris voor krijgt.

Mijntje

Mijntje

10-02-2015 om 17:54

Mark

Ik geef je gelijk, Mark. Dit kan net zo goed op rtl 4.
Maar van mij mag het bestaan, want ik vind dit (heimelijk) heerlijke pulp waar ik in mijn eentje naar kijk want mijn eega vindt het niks en vindt mij vast diep gezakt
Ik vind het leuk mensen kijken en dit 'gestuntel' is denk ik voor velen best invoelbaar.
Wel apart dat mensen zich hiervoor opgeven trouwens, maar dit jaar weer veel verschillende types, ik vind dan ook iedereen vermakelijk: hoe 'saaier' hoe beter. Ik kan me goed voorstellen dat je niet alles laat zien met een camera op je neus.

leuk

Ik vond het zo grappig dat Esther op een gegeven moment aan Bertie vroeg of ze ook op zoek was naar een 'zorgelijk type'.
Ik neem aan dat ze 'zorgzaam' bedoelde, maar aan de andere kant... misschien was het niet eens een verspreking. Ik vind het namelijk best wel een zorgelijk type

En ook erg leuk was Theo die 'wat meer moest gaan vragen' en daar helemaal ongemakkelijk van werd. Desondanks tòch heel hard zijn best deed aan tafel waarop die vrouwen meteen weer het gesprek overnamen en hij er niet meer aan te pas kwam. Hahaha.

Prachtig toch. Er gebeurt genoeg hoor vind ik.

bieb63

bieb63

10-02-2015 om 21:29

Mark

Een paar dingen:
- niet iedereen vindt het fijn TV kijken met om het kwartier onderbrekingen door reclame. Het is heerlijk om ergens naar te kunnen kijken en het in 1x af te kijken, zonder onderbreking. Persoonlijk vind ik het heerlijk om naar een detective te kijken op de publieke omroep, lekker 1,5 uur geen enkele onderbreking. Maar ook dat voegt uiteindelijk niets toe. Dus waarom zou boer zoekt vrouw in die zin wel iets moeten toevoegen? (meer dan alleen 'lekker' ergens naar kijken).
- de publieke omroep is er voor iedereen (we betalen er immers allemaal voor, dus ook als je nooit kijkt, dus daarom wbt ook voor ieder wat wils.
- We betalen met z'n allen ook onze Gemeentebelastingen. Ook daar worden dingen van betaald als festiviteiten, onooglijke kunstwerken (vindt de 1 geweldig, de ander afschuwelijk of geldverspilling enz.) of bakken met violen. En zo ook is het met de publieke omroep.

Egel

Egel

10-02-2015 om 22:10

Mijntje en Jippox...

Wat leuk Mijntje, dit kijken is voor mij ook een beetje heimelijk en ik kijk ook in mijn eentje. Het voelt ook wel als pulp, maar (dus?) ook wel lekker…. Twee jaar geleden vond mijn dochter dit ook een jaartje leuk, maar nu kijkt ze erop neer.
Fijn om te lezen, mijn stekels zijn er een beetje zachter van geworden

En inderdaad Jippox, ik heb teruggespoeld toen Esther vroeg of Bertie een zorgelijk type zocht! Zo grappig! Ze bedoelde toch echt zorgzaam (want ze had het even later over koken, zorgen etcetera), maar jouw interpretatie ('kan best waar zijn') vind ik ook een goeie.
Ik vind het trouwens grappig dat ik iemand een heel klein beetje ken. Met Katherine heb ik lang geleden muziek gemaakt. Ik wist haar beroep ook al (restaurateur in o.a. kerken / van kunstwerken) maar wist nog niet dat ze zelf ook een dochter had. Ik ken ook haar achternaam maar het is flauw om die te verklappen. Ik denk dat Bertie niet zo geschikt is voor haar. Katherine wil open gesprekken, wat leven in de brouwerij en trekt de hele tijd aan Bertie en wil de leiding nemen over de matte situatie. Ze kan vast wel iemand anders krijgen, leuke vrouw, maar ik denk beter niet Bertie.

Mijntje

Mijntje

11-02-2015 om 06:43

volgens mij

vroeg Katherine aan Bertie dat over dat zorgzame type? Het kan ook goed zijn dat Bertie de drie die ze heeft gekozen bij nader inzien toch niet helemaal leuk genoeg vindt als partner, dat ze zich daarom nog meer terugtrekt.
Egel, ik zie Katherine en Bertie ook niet samen, maar voor Katherine is dit ook een grote contactadvertentie dus dat komt vast wel goed. Ik vond haar lijken op een van de finalisten van heel holland bakt (even opgezocht: Beth)
Ik gok dat Bertie kiest voor die jongste blonde vrouw, die is net zo gesloten, maar dat gaat natuurlijk niet goed uiteindelijk.

Marea

Marea

11-02-2015 om 14:39

Van Katherine

Je zou van Katherine spontaan lesbisch worden. Wat een sprankelende vrouw is dat. En ze ziet er leuk uit. Ik hoop dat het niks wordt tussen haar en Bertie want ze wordt er vast ongelukkig van iemand die niks terugzegt. Dus eigenlijk gun je niemand Bertie. Als je dan zo gesloten bent, dan wéét je toch dat je je voor zo'n programma een beetje moet oppeppen om wat opener te worden? Tv kijken terwijl je elkaar van alles zou moeten vragen? Geen eten in huis? In je eentje buiten gaan spitten?

Egel

Egel

11-02-2015 om 19:42

Katherine

Ja, een grote contactadvertentie, dat hoop ik dan maar voor haar! Heel holland bakt heb ik niet gevolgd.
Eens ook met Marea: hartstikke leuke en sprankelende vrouw. En ik irriteer me eigenlijk wel een beetje aan Bertie ja. Natuurlijk, je mag jezelf zijn en blijven, want dat is ten slotte wat je te bieden hebt. Maar een beetje je bést doen. Inderdaad: iets in huis halen. Iets samen doen.
Nee, de eerste afleveringen vond ik Bertie wel cool, maar inmiddels eigenlijk best wel irritant. Ik zou haar zeker niet willen. Katherine wel! Het is dat ik niet lesbisch ben. Ik zou ook wel gewoon bevriend met haar willen zijn (dat dat alsnog een beetje van de grond komt), maar ja, dat staat wel een beetje raar, om haar nu een facebookbericht te sturen. Lijkt dat ook wel alleen maar omdat ik haar via BzV heb teruggezien.
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen!

O ja, het VVD-tutje is wel weggestuurd. Die had het ook wel héél erg getroffen met zichzelf. Het leek ook wel of het haar echt niet om die jongen te doen was, maar om zichzelf. Het maakte haar niet uit: gewoon met haar kop op TV. Vanwege contactadvertentie en/of een algemene advertentie voor o.a. werk.
Is ten minste mijn vooroordeel want ik weet het natuurlijk niet echt….

nou, het zit erop!

Voor de kijkers een wat mager seizoen, maar ik heb begrepen dat de buitenwereld het de boeren - en vooral hun familie- erg lastig heeft gemaakt. Erg jammer. Vanwaar toch die bemoeizucht en bezitterigheid.

DWDD

Volgens Vandaag de Dag vanmorgen zitten de boeren vanavond bij DWDD. Er zijn 2 echte stelletjes uit voortgekomen. Een Rianne met iemand en de lesbische boerin met iemand. En Geert heeft echt ADHD en is aan de Ritalin.

tenenkrommend

Die reacties van Hetty op Geert, over dat 'ie wel wat rustiger moet worden en: "als je het echt wilt kun je het best". Tegen een 65 jarige ADHD-er.
Erg.
Lees je even in, denk ik dan. Ik zie die relatie het niet redden tenzij zij haar verwachtingen bijstelt.

En ik hoop dat het uiteindelijk toch goed gaat komen tussen Theo en Nancy. Dat vond ik verreweg het leukste stel!

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2015 om 16:42

Bromvlieg

Dat valt onder dezelfde categorie als 'ramptoerisme'.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2015 om 16:54

Hetty en Theo

Ik vroeg me echt af of Hetty uit beleefdheid nog even de laatste sessie heeft uitgezeten, zodat Geert niet zielig in zijn eentje naar de reünie af hoefde te reizen. Die passen volgens mij voor geen meter bij elkaar.
Jan van Texel is wel goed geslaagd denk ik. Beiden niet mijn type, maar ik hoef er ook niet mee samen te leven.
En ik ben toch wel afgeknapt op Tom hoor. Hij is voor een knap koppie gegaan en meer ook niet, lijkt wel. Dan vond ik Theo met zijn drie letter zinnen heel wat sympathieker. Dat wordt ook niks trouwens. Ondanks hun goede wil.
Bertie vond ik ondanks haar moeizame gedoe een leuk mens en hoewel Esther (ja toch?) mijn type niet is, vind ik het leuk dat zij het leuk hebben met elkaar.

Nu maar weer afwachten wat het volgende keer wordt.

Bromvlieg

"Voor de kijkers een wat mager seizoen, maar ik heb begrepen dat de buitenwereld het de boeren - en vooral hun familie- erg lastig heeft gemaakt. Erg jammer. Vanwaar toch die bemoeizucht en bezitterigheid."

Jammer dat dat beeld zo is geschetst en dat Yvon de media de schuld gaf. Volgens mij is het toch echt de KRO die bepaalde wat en hoe ze wilden laten zien door hun montage. Yvon heeft mede meegewerkt aan die suggestieve beeldvorming, dus haar reactie was een beetje schijnheilig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.