Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-06-2024 om 20:16
Hallo
Ik richt mijn mailtje tot alle mensen die een kat hebben en dan specifiek aan mensen met een kat op een appartement.
Ik wil al eeuwen een kat en altijd zeg ik dan ‘dat is iets voor later’. Maar ik begin te denken ‘waarop wacht ik eigenlijk nog’? Of misschien weet ik het toch, eerder schreef ik hier al dat ik een kat wou, maar we hadden toen nog een konijn, helaas is ze in februari overleden.
Voor ik een kat wil aanschaffen, heb ik nog duizenden vragen en ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen hiermee.
Ik woon dus in een appartement en zoek specifiek een kat die binnengehouden moet worden. Ik beschik wel over 2 ruime balkons waar het beestje dus wel op kan om te genieten van het zonnetje.
Hoe ervaren jullie het om een kat in een appartement te hebben? Geven jullie het beestje toegang tot alle ruimtes? Dus ook badkamer en slaapkamers?
Wat als jullie gaan werken? Wat doet zo’n beestje dan een hele dag? Voornamelijk slapen? Maakt jullie kat dingen stuk (vb stoelen, bank, kleding,…).
Doen jullie ’s nachts de deur van jullie slaapkamer dicht of laten jullie de kat dan ook in de slaapkamer komen?
Zijn er nooit ongelukjes met plassen/poepen?
Hebben jullie 1 of meer katten? Mannetje of vrouwtje?
En een kat alleen, lukt dat? Is dat beestje niet eenzaam dan? Ik ben wel vaak thuis, maar dat is niet hetzelfde.
Ik wil vooral een knuffelkat, ik heb heel veel liefde en aandacht te geven.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
20-08-2024 om 10:12
Ik weet niet of het nog nodig is. Want ik zie al veel goede reacties. Ik heb 1 kat die van kitten af (3 maanden) bij mij woont. Is nooit echt buiten geweest. Ik wilde hem eerst uit laten, en toen is hij een keer aangevallen door los lopende teckels. Natuurlijk gun ik het niemand, en hij is gelukkig niet gebeten. Maar hij is wel direct genezen van de buitenwereld.
Ik denk als een kat niet gewend is om buiten te komen, dat hij prima binnen kan zijn. Maar het is ook een beetje afhankelijk van wat voor kat het is. 🐱
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.