Huisdieren
Natje1812
14-10-2024 om 12:24
Hond mee in vliegtuig,ervaring?
Hoi,
wij zijn met onze pup van 6 maanden met de auto naar Frankrijk geweest en dit is heel goed gegaan met tussenstop in een hotel.Volgend jaar gaan we naar de Costa Brava.We hadden in gedachten om 1 x met hond en 1 x zonder hond op vakantie te gaan maar eigenlijk wil ik hem liever meenemen.Hij is 1 x een dagje naar een hondenpension geweest om te proberen en alhoewel de eigenares zeer vriendelijk was zou ik het niet zien zitten om hem daar te laten slapen.Er zaten zeer veel hondjes dus ik kan me niet voorstellen dat er veel individuele aandacht kan gaan naar elke hond.Hij had ook zeer veel dorst en honger bij thuiskomst.Ik had er geen supergoed gevoel mee alhoewel hij heel vrolijk was enzo.
Heeft iemand er ervaring mee om je hond mee te nemen in het vliegtuig?Ik vraag me af wat meer stresserend is…Een vlucht van 4 u en dan terug bij de baasjes zijn of een hondenpension waar hij volgens mij niet echt tot rust komt.
Lotus_
15-10-2024 om 08:01
TO, los nog van de vliegstress, zoals ik eerder vroeg: ben je je ook bewust van gezondheidsrisico's voor je hond in Zuid-Europa, zoals leishmania?
Anoniemvoornu
15-10-2024 om 08:15
Natje1812 schreef op 15-10-2024 om 07:22:
egoïstisch…??Wie zegt dat ik het zou doen?Ik vraag hier naar ervaringen…Ik wil het beste voor mijn hond.
Relax, in een eerder bericht zeg je" Als we geen geschikte opvang vinden dan gaat hij gewoon mee" ja dat is een beetje een egoistische keuze toch?
Anoniemvoornu
15-10-2024 om 08:30
Vliegreizen met je hond is ook vaak lange tijd niet eten en drinken voor je hond...Het is voor een hond niet fijn om te moeten plassen of poepen onderweg, dus een volle maag en blaas zijn niet prettig. Als de vliegreis niet al te lang duurt, kun je je hond het beste zes uur van te voren niet meer laten eten en drie uur van tevoren niet meer laten drinken.
1968
15-10-2024 om 09:09
FruitMoeder schreef op 15-10-2024 om 07:17:
Ik vind het wel een beetje egoistisch van je. Die hond zou zich doodstressen in een vliegtuig, zeker als die in het ruim moet. En voor wat? Zodat die zich moet aanpassen aan een andere omgeving en klimaat voor een paar weekjes... Zoek gewoon een pension, die zijn heus wel wat gewend met honden, maar neem dat beest niet mee op vakantie in het vliegtuig. Dat is gewoon zielig.
Volgens mij bedoelde ze dat het hondje mee op schoot mocht, niet in het ruim. Ze vond het hondenpension ook zielig, dus ik ging ervan uit dat ze het ruim ook zielig vond (en dat lees ik nu ook van haar).
Wij namen onze hond altijd mee naar Zuid-Frankrijk of Spanje, maar wij reisden altijd met de auto. Hij vond alles prima, zolang hij maar bij ons kon zijn. We stopten regelmatig voor een wandeling en wat te drinken. Op de bestemming had hij zijn eigen parasol op het strand of lag hij onder de caravan in de schaduw. Natuurlijk kon hij niet zeggen wat hij ervan vond, maar ik denk dat hij liever meeging dan in een kennel bleef. Dat hebben we één keer geprobeerd, maar we vonden het zielig: die kale, betonnen hokken in een schuur.
Anoniemvoornu
15-10-2024 om 09:34
1968 schreef op 15-10-2024 om 09:09:
[..]
Volgens mij bedoelde ze dat het hondje mee op schoot mocht, niet in het ruim. Ze vond het hondenpension ook zielig, dus ik ging ervan uit dat ze het ruim ook zielig vond (en dat lees ik nu ook van haar).
Wij namen onze hond altijd mee naar Zuid-Frankrijk of Spanje, maar wij reisden altijd met de auto. Hij vond alles prima, zolang hij maar bij ons kon zijn. We stopten regelmatig voor een wandeling en wat te drinken. Op de bestemming had hij zijn eigen parasol op het strand of lag hij onder de caravan in de schaduw. Natuurlijk kon hij niet zeggen wat hij ervan vond, maar ik denk dat hij liever meeging dan in een kennel bleef. Dat hebben we één keer geprobeerd, maar we vonden het zielig: die kale, betonnen hokken in een schuur.
Er zijn ook vrachtwagenchaffeurs met honden , in de auto met de baas is heel anders dan een vliegreis voor je beestje
Chiquita
15-10-2024 om 10:40
Heb paar x voor een hondenopvang een hond in het vliegtuig van ES naar NL genomen. Hond moet in goedgekeurde afgesloten kennel (bij controle op lopende band er even uit) en daarna inleveren. In een vliegtuig (moet wel gereserveerd worden zo'n hondenplek) is dat deel van het vliegtuig ALTIJD verwarmd. Bij aankomst is zo'n hond het laatste die uit vliegtuig geladen wordt en dan wss ophalen bij een apart afhaalpunt (op een groot vliegveld en waar je de taal niet spreekt kán dat wel eens verwarrend zijn).
Heb mensen gesproken die regelmatig met hun hond vlogen en wel verder/langer dan deze 'korte' routes en het was steeds spannend hoe hun hondje eruit kwam. Een kleine hond mag alleen in de cabine meereizen als er geen mensen zijn die een allergie hebben. Meegemaakt met een meereizende kat, er werd echt aan de mensen gevraagd want anders kat/hond in het ruim.
Voor mij waren dit honden van een ander, voor mijn eigen hond zou ik het nooit doen. Afgezien idd van de ziektes die ze in dit geval in Spanje kunnen oplopen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.