Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

08-03-2009 om 12:05

Verlengde nok versus dakkapel

Wij willen 2 dakkapellen laten plaatsen op zolder. Tegenwoordig zie je ook veel woningen met een dakkapel met een verlengde nok.
Weet iemand of zo'n verlengde nok veel meer ruimte geeft dan een dakkapel ?
Heeft iemand ook enig idee van de kosten van een dakkapel met verlengde nok ? (over dakkapellen kan ik hele sites met prijzen vinden, maar de prijzen van een verlengde nok zie ik nergens staan).
Hebben jullie ook nog tips waar we op moeten letten ?
Eerlijk gezegd zien wij door de dakkapellen het bos niet meer

Alle tips zijn welkom
Iris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2009 om 12:18

Ervaring...

En het oogt wel ruimer,maar het levert niet echt meer ruimte op, omdat je vloeroppervlak hetzelfde blijft. Als je de nokverhoging als opberg gaat inrichten, kan het wel meer ruimte geven.

Gaan kijken

vragen (desnoods via via) of je een keer mag gaan kijken bij mensen die het hebben.

Ik ben laatst via de aannemer die hier de uitbouw gaat doen bij mensen die ook een zelfde soort uitbouw hadden. Heel prettig want sommige details had ik nooit gekozen en die moet je echt zien om ze te beoordelen.

Ik geloof dat 2 flinke dakkapellen zo'n 10.000 kosten, ik denk niet dat je daarmee een nokverhoging kan doen tot een acceptabele hoogte, maar zeker weet ik het niet. Esthetisch vind ik een nokverhoging aan de achterzijde van een woning (hier staan ze heel veel in de straat) minder dan 2 dakkapellen, de achterkant van zo'n huis wordt snel een soort hoge bunker/flat.

Grutjes

die zinnen...

nou het is hopelijk wel duidelijk wat ik zoal neer type

marie

marie

09-03-2009 om 09:44

Stahoogte?

Hallo
Voor zover ik het via de site van Juliza kan beoordelen heeft het vooral te maken met stahoogte denk ik.
Vooral oudere huizen hebben vaak lagere zolders dan tegenwoordig. Door die verlengde nok creëer je een groter vloeroppervlak met stahoogte.
Informeer trouwens eerst bij de gemeente of dit wel mag! Dit soort constructies zijn lang niet altijd toegestaan namelijk.
succes

judiths mama

judiths mama

09-03-2009 om 10:00

Ruimtewinst

vrienden van mij hebben een dakopbouw laten doen. Dit geeft een behoorlijke ruimtewinst. Bijvoorbeeld doordat zij nu nog een vliering boven de zolder kunnen maken. Het ligt er denk ik ook aan hoe groot/hoog je zolder nu al is.

Iris

Iris

09-03-2009 om 19:31

Het wordt een dakkapel

Bedankt voor jullie reacties

De keuze is gevallen op een dakkapel omdat wij qua hoogte geen extra ruimte nodig hebben.

Groetjes,
Iris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.