Huis, Tuin en Keuken
Bijtje82
20-03-2022 om 22:03
Unox gehaktballen in jus..
Vandaag had ik na een lange klus dag zin in andijvie stamppot, met spekjes uiteraard. Makkelijk, want morgen bak ik het op met een korstje.
Aardappelen in de grote pan, spekjes in de koekenpan.
Normaal maak ik daar zelf een lekker balletje gehakt bij. Maar had de handen nog vol verf en geen goede pan voor 4 ballen. Dus ik dacht, doe eens gek en koop unox balletjes in jus uit blik.
Het begon al bij m'n 10 jarige. Hij wil nog wel eens gadver en smerig roepen als er eten op tafel komt, terwijl hij het prima lust maar er dan ff geen zin in heeft. Dus hij heeft een verbod op afkeurende woorden tijdens het eten.
Dit is voornamelijk om de eetlust van zijn jonge zusjes niet negatief te beinvloeden.
Maar goed, gehaktballen zijn altijd goed. Er zaten er 4 in het blik. Ik schatte ze niet heel groot in en dat klopte. Ongeveer formaat golfbal. Had 3 blikken gekocht met de gedachte dat we dan allemaal 3 kleine balletjes hadden.
Het begon goed. Balletjes opgewarmd en voorgeschoteld. Lekker! hoorde ik uit de kindermonden toen zij de schaal op tafel zagen komen.
Mijn oudste is van het type, vlees moet eerst op. Dus die valt zijn balletjes met veel enthusiasme aan.
En toen kwam het, Rutte had het niet politiek correcter kunnen verwoorden.
Dit zijn niet de lekkerste gehaktballen die ik ooit op heb.
Ik keek hem aan en dacht ok.. Hij heeft in ieder geval netjes gezegd dat hij ze niet zo geslaagd vind, zonder de mening van zijn zussen direct negatief te beinvloeden. Maar gezien zijn reactie zal het wel meevallen.
De dames zaten onverstoord van hun stamppot te genieten en opeens zegt de middelste. Mam, dit vlees vind ik echt heel vies. Vervolgens neemt de jongste een hap en zodra dat stuk haar smaakpapillen raakt, spuugt ze het terug op het bord. Dit is niet goed dacht ik. Normaal is uitspugen van eten echt not done bij mij aan tafel, tenzij het te pittig, te warm, graadje/botje of echt oneetbaar is.
Ik neem zelf een hap en krijg bij iedere keer dat ik kauw meer spijt van het geld dat ik heb uitgegeven aan iets wat door kan gaan voor luxe hondenvoer. Voor die dikke €3,50 per blikje had ik zoveel meer verwacht.
Nu heb ik nog 8 ballen over. Vind ze te duur voor de kliko en te smerig om op te eten. Dus maar netjes in de koeling gezet, wellicht kan ik er nog iemand mee vergiftigenblijden.
Als jullie betere ideeën hebben, of een gratis balletje lusten.. Ik heb nog over 😬
Ik hoop voor de komende 3 weken iets geslaagdere makkelijke maaltijden voor te schotelen. Ook hiervoor zijn ideeën welkom. Let op: Ik heb momenteel één soeppan, een kleine koekenpan en een overschaal beschikbaar. Al het andere zit al in dozen.
Mijn keuken is erg basic voorlopig.
bieb1963
22-03-2022 om 16:09
Suusje. schreef op 22-03-2022 om 08:44:
[..]
Je hebt 75 gr gaar vlees nodig pp als volwassene. Twee kleine kinderen én spekjes. Ik snap dit echt niet. Eén blikje was gewoon genoeg en eigenlijk al teveel. Je hoeft niet allemaal vegetariër te worden maar een beetje aan het milieu denken mag ook wel.
Pffffff. Dit is wel érrug belerend zeg....
IJssel
22-03-2022 om 16:18
Huh? 75gram vlees nodig pp? Volgens mij kun je prima zonder. Maar dat is een hele andere discussie.
dan
22-03-2022 om 18:44
Fruitijsje schreef op 22-03-2022 om 14:07:
Inspiratie recepten met weinig pannen:
- rode kool schotel uit de oven
- gnochie met courgette, kipfilet en rode pesto uit de oven
- vegatarische curry met naanbrood
- verschillende pasta's
Stevige boerenomelet met brood.
Bijtje82
22-03-2022 om 19:14
dan schreef op 22-03-2022 om 18:44:
[..]
Stevige boerenomelet met brood.
Dat vind ik meer iets voor de middag of het weekend.
Kan lekker zijn met een kop soep, maar dat doe ik meestal voor in het weekend. Dan heb ik tijd om soep te maken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.