Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

08-04-2022 om 12:52 Topicstarter

https://www.funda.nl/koop/marienberg/huis-42760063-hardenbergerweg-3
Deze, ook echt leuk. Tikje uit de route maar te doen. Maar: tuin ligt vnl ad voorkant, dus ad weg, en er grenzen wel weer veel tuinen aan elkaar. 
(zucht)

fusion schreef op 08-04-2022 om 12:34:

https://www.funda.nl/koop/zegveld/huis-42769877-hoofdweg-177/

Kijk, ook een leukerd! Maar ja, zie ook Google maps . En: drukke weg.

Ja, en dan lees ik dit bij het huis van de buurman (ruim een jaar geleden verkocht):

Aan de Hoofdweg in Zegveld bieden wij u een bedrijfslocatie te koop aan op ca. 1.500 m2 eigen grond. Op het perceel staat een bedrijfsloods (bouwjaar 2012) van ca. 240 m2, een kantoor (in gebruik als tijdelijk woonhuis) en een woonhuis dat opnieuw wordt opgetrokken.

Het perceel ligt in het bestemmingsplan uitbreiding bedrijventerrein Nijverheidsbuurt – Zegveld. De bestemming luidt enkelbestemming Bedrijventerrein, met functieaanduiding Bedrijf tot en met categorie 2 en bedrijfswoning. Indien u wilt weten welke bedrijven er onder categorie 2 vallen, kunt u een lijst opvragen bij ons op kantoor.

De bedrijfsloods en het kantoorgedeelte zijn de afgelopen jaren gebouwd en voldoen aan de huidige regelgeving en bouweisen. De bedrijfswoning aan de voorzijde is slooprijp. De gemeente Woerden heeft een vergunning afgegeven voor het slopen van de bestaande woning en het opnieuw opbouwen van de woning.

Wanneer u de woning koopt zal de huidige eigenaar de bedrijfswoning slopen en opnieuw opbouwen volgens het bestek en de bouwtekeningen die op ons kantoor in te zien zijn.

fusion schreef op 08-04-2022 om 12:15:

[..]

Huis Eefde: ik sla echt aan op die stijl hoor (man wat minder, trouwens). Ligging kan, niet ideaal maar voor het juiste huis… etc. Die tuin is ook prachtig. Nadeel: minder m2 woonopp dan we nu hebben, en ik wil liefst iets meer. En het lijkt me ook best een grote weg + rotonde vlakbij?
Is het erg veeleisend? Ik wil heel graag weg, maar ook vooral niet wéer een foute keuze maken. Dus we proberen om wel kritisch te blijven en het niet zozeer een vlucht weg van, maar een positief eindigende toch naar te maken.
Ons nieuwe huis staat al ergens, houd ik mezelf steeds voor. Nu het nog vinden (zo tof dat jullie meezoeken, en ook kritisch de omgeving checken!)


Huis Hierden, dat is echt wakker worden met de vogeltjes denk ik! Prachtig, al dat groen. Het huis zelf… prima hoor. Maar 915.000? Dat moet wel zijn omdat het in een ‘zeer gewilde villawijk’ ligt, want je ziet het aan het huis verder niet af, toch?

Er zit ook wel een flinke lap grond bij het laatste huis. Misschien daarom? Hierden is wel mooi wonen en vlakbij Harderwijk.

En het grote pand rechtsachter huis Zegveld betreft kaasveredelingsbedrijf  Kruijt. Ben benieuwd of je die niet gaat ruiken..

Het lijkt er op dat je er bijna niet aan ontkomt, altijd wel aangrenzende tuinen. Belangrijk of wijk bekend staat als kinderrijk of rijk aan gepensioneerden zoals Epe.

Hier hebben door oa zorg van een ouder die meer hulp nodig heeft, verhuiswens maar even in vriesvak gelegd. Ik vind het ook wel een rare tijd. Eerst de onzekerheid bij bedrijven door Corona en nu weer de oorlog die ons oa qua gaslevering en onzekerheid wederom kan raken.
En als straks de woz-waarde staat voor nog meer plukken van de plukrijp, ben je blij als je huis niet zo in woz waarde gestegen is agv een overspannen huizenmarkt. Maar even wachten tot prijzen dalen en hypotheekrente gaat stijgen.

Vertekend beeld door breedhoekcamera’s:
Huis Hierden lijkt groot gezien foto’s huiskamer. Maar op de plattegrond vallen de afmetingen tegen tov de foto’s.

Flanagan schreef op 08-04-2022 om 15:07:

Het lijkt er op dat je er bijna niet aan ontkomt, altijd wel aangrenzende tuinen. Belangrijk of wijk bekend staat als kinderrijk of rijk aan gepensioneerden zoals Epe.

Ik zou, als je kinderen wilt vermijden, letten op het bouwjaar. De huizen die zijn gebouwd rond 2000 hebben nu dus oudere kinderen. 

Bijtje82

Bijtje82

08-04-2022 om 17:02

Aiden schreef op 08-04-2022 om 16:41:

[..]

Ik zou, als je kinderen wilt vermijden, letten op het bouwjaar. De huizen die zijn gebouwd rond 2000 hebben nu dus oudere kinderen.

Ons huis stamt uit 1925, hier wonen ook 3 kinderen 😜

Denk dat je vooral een beetje de Vinexwijken moet mijden. Zou niet te afgelegen gaan wonen. Denk aan huisarts, ziekenhuis, brandweer.. Die wil je toch wel op een zekere afstand hebben. Zeker nu je wat ouder wordt. 

En misschien nog enigszins bebouwd.

Ga ook een praat je maken met de buren voordat je een bod doet op een huis, dan weet je gelijk wat je in de kuip hebt. 

Bijtje82 schreef op 08-04-2022 om 17:02:

[..]

Ons huis stamt uit 1925, hier wonen ook 3 kinderen 😜

Denk dat je vooral een beetje de Vinexwijken moet mijden. Zou niet te afgelegen gaan wonen. Denk aan huisarts, ziekenhuis, brandweer.. Die wil je toch wel op een zekere afstand hebben. Zeker nu je wat ouder wordt.

En misschien nog enigszins bebouwd.

Ga ook een praat je maken met de buren voordat je een bod doet op een huis, dan weet je gelijk wat je in de kuip hebt.

De wijken van begin 2000 zijn vinexwijken. Je moet niet nieuwer nemen.  

Ik ben de tweede eigenaar van mijn huis uit begin 21e eeuw. De vorige bewoners hadden geen kinderen. Mijn kind is nu bijna zeven. De ouderdom van het huis zegt echt niks over wie er wonen. Er staan hier in de buurt huizen die twee/drie jaar geleden gebouwd zijn waar gepensioneerden in wonen en er zijn ook huizen van voor de oorlog waar gezinnen zoals dat van Bijtje in wonen. Mijn ouders hebben nieuwbouw gekocht toen hun kinderen eind basisschool zaten. 

fusion

fusion

08-04-2022 om 20:34 Topicstarter

Flanagan schreef op 08-04-2022 om 15:07:

Het lijkt er op dat je er bijna niet aan ontkomt, altijd wel aangrenzende tuinen. Belangrijk of wijk bekend staat als kinderrijk of rijk aan gepensioneerden zoals Epe.

Hier hebben door oa zorg van een ouder die meer hulp nodig heeft, verhuiswens maar even in vriesvak gelegd. Ik vind het ook wel een rare tijd. Eerst de onzekerheid bij bedrijven door Corona en nu weer de oorlog die ons oa qua gaslevering en onzekerheid wederom kan raken.
En als straks de woz-waarde staat voor nog meer plukken van de plukrijp, ben je blij als je huis niet zo in woz waarde gestegen is agv een overspannen huizenmarkt. Maar even wachten tot prijzen dalen en hypotheekrente gaat stijgen.

Zegveld inmiddels van de Funda-bewaarlijst gehaald. Te veel minnen. 

Snap dat je verhuizen even uitstelt @Flanagan met zorg voor ouder. En ja, onzekere tijden. Schrok gisteren ook weer van de berichten dat huizenprijzen 1e kwartaalzijn gedaald. Fijn voor aankoop, maar ons eigen huis moet natuurlijk ook verkocht. Qua rente zitten we voor het overgrote deel vd hypotheek wel goed, afhankelijk van wat we kopen zullen we een klein deel moeten bijlenen tegen de stijgende rente.

Normaliter zouden wij ook even een stap terugdoen en zien wat er gebeurt. In huidige situatie helaas geen optieEn geen tuin-aan-tuin valt niet mee inderdaad. Soms ligt er genoeg tussen, of is huis/tuin net anders op de kavel gesitueerd zodat je wel iets hoort maar niet alsof het een meter naast waar jij zit. En idd: idealiter op fiets- of wandelafstand van een dorpje met een arts, apotheek, wat winkeltjes.
En dat gaat bij veel huizen niet goed samen: vrijheid en rust maar niet té afgelegen. 

Ik zou niet durven gokken op leeftijd huis vs leeftijd gezin met kinderen. En: jarenlang heerlijk gewoond tussen gezinnen met jonge kinderen. Een jong stel zonder kinderen, of een ouder doof stel kan ook veel geluidsoverlast veroorzaken - punt is dat het niet zo dicht op je eigen tuin is. We hebben rechts ook gezin met 2 basisschoolkinderen met trampoline en gevoetbal, helemaal geen last van. Het is hier de combi van de ligging van de huizen/woonkamer/terras, met heel luidruchtig gezin met ‘moet allemaal kunnen’ mentaliteit. En, er zijn altijd 2 kanten aan, ik heb er ook echt veel last van. Anderen misschien helemaal niet. 
En omdat we nu weten hoe bepalend dat is willen we dat niet nog een keer. Geen tuin-aan-tuin dus. Of wel maar huizen andere tuingerichtheid. 

Nog even de suggesties van fourtyfour bekijken: er zal toch maar tussen jullie suggesties dat ene pareltje voor ons zitten zeg. Zou zo geweldig zijn…

https://www.funda.nl/koop/sint-jansklooster/huis-42762757-heetveld-10/
Is dit iets? Ik denk dat je hier niet veel last hebt van de buren, ook al is het tuin aan tuin. Energielabel A en niet duur (voor jullie budget). Voorzieningen niet te ver. Ik weet alleen niet of de locatie nog binnen jullie zoekgebied valt.

Deze zit dan weer bovenin jullie budget:

https://www.funda.nl/koop/tuk/huis-88124896-bergweg-66/

Is Bathmen een idee? Vlakbij Deventer, niet ver van de A1, veel voorzieningen.

https://www.funda.nl/koop/bathmen/huis-42754265-gorsselseweg-25/

En anders misschien het buitengebied rond Deventer: Lettele,  Oldebroek, Epse, Gorssel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.