Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Huisje schreef op 08-04-2022 om 23:34:

Is Bathmen een idee? Vlakbij Deventer, niet ver van de A1, veel voorzieningen.

https://www.funda.nl/koop/bathmen/huis-42754265-gorsselseweg-25/

En anders misschien het buitengebied rond Deventer: Lettele, Oldebroek, Epse, Gorssel.

Oow, stomme autocorrectie: ik bedoel niet Oldebroek (bij Elburg), maar Okkenbroek. 

fusion

fusion

09-04-2022 om 12:56 Topicstarter

Huisje schreef op 08-04-2022 om 23:34:

Is Bathmen een idee? Vlakbij Deventer, niet ver van de A1, veel voorzieningen.

https://www.funda.nl/koop/bathmen/huis-42754265-gorsselseweg-25/

En anders misschien het buitengebied rond Deventer: Lettele, Oldebroek, Epse, Gorssel.

Huis is Bathmen: van buiten redelijk doorsnee maar van binnen heel erg mooi en ook nog eens een stijl waar wij van houden. Mooie houten vloer, mooi kleurgebruik op de muren en bij sanitair, fijne verdeling ruimtes, heerlijk licht en ruim… zou haast kwestie zijn van lapje erover, spullen erin en wonen maar! Ook net op de rand van het dorpje. Eromheen wel 1 grote kavel met meerdere grote gebouwen/loodsen. Helaas geen garage, dat is toch wel een must eigenlijk. 
Wat ik echt jammer vind van dit huis (en had 1 vd andere huizen die ik recent hier zag ook): het grootste deel vd tuin ligt aan de weg, dus open. Er is ook naast/achter huis wel een leuk zitje maar je kijkt meteen tegen de afscheiding aan, dus niet dat gevoel van ruimte. En, echt wel dicht op de A1. 

Het is ietsje verder rijden, maar dat zou overkomelijk zijn voor dat schot-in-de-roos-huis. En Deventer, Zutphen, wel heel leuke plaatsen om in de buurt te hebben!

fusion

fusion

09-04-2022 om 12:59 Topicstarter

Dit. Oppakken en iets zuidelijker neerzetten id buurt van dorpje. Maar verder echt wel fijn hoor….
https://www.funda.nl/koop/nijetrijne/huis-42766230-pieter-stuyvesantweg-166/


En oh ja: garage erbij. Nou ja, niet geschikt dus. Maakt t niet minder mooi, met dat vrije uitzicht - zo, zo prachtig. 

ipv funda, nu eens een andere site.

https://www.jaap.nl/te-koop/gelderland/veluwe/heerde/8181nr/beukenlaan+1/9909486/overzicht?search=/koophuizen/gelderland/veluwe



Wit huis, rustig gelegen, 2 garages!, in de bosrijke omgevingen centraal in Nederland.

Alleen de schrootjes op plafond wit verven en de keuken aanpakken.


even later..

Hé wat vreemd; 25 Jan ook te vinden op funda, en toen onder bod!

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42681201-beukenlaan-1/

Bijtje82

Bijtje82

09-04-2022 om 16:58

Flanagan schreef op 09-04-2022 om 15:33:

ipv funda, nu eens een andere site.

https://www.jaap.nl/te-koop/gelderland/veluwe/heerde/8181nr/beukenlaan+1/9909486/overzicht?search=/koophuizen/gelderland/veluwe



Wit huis, rustig gelegen, 2 garages!, in de bosrijke omgevingen centraal in Nederland.

Alleen de schrootjes op plafond wit verven en de keuken aanpakken.


even later..

Hé wat vreemd; 25 Jan ook te vinden op funda, en toen onder bod!

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42681201-beukenlaan-1/

Jaap is minder up to date dan Funda. Maar soms staat er nog wel eens iets tussen dat niet op Funda staat, al is het zelden. 

Als je per se een garage wilt, kun je die ook zelf bijbouwen. Dan is het wel handig om het bestemmingsplan na te kijken of een garage (bijgebouw)  erin past.

Bijtje82

Bijtje82

09-04-2022 om 17:27

Misscboen ook eens kijken naar executie veilingen? 

Puur nieuwsgierigheid, waarom is een garage belangrijk? Ik heb zelf een huis met garage, staat een hoop troep in, wel oké maar zou het makkelijk kunnen missen. ik kan mij niet voorstellen dat je het daarop zou laten afketsen

Bijtje82

Bijtje82

09-04-2022 om 18:00

Sommige mensen hebben hobbies die je niet binnenshuis wilt. 😋
Autos sleutelen ofzo. Of zoals ik motorstalling. Dan heb je aan een kleine schuur net niet genoeg. 

Maar goed, een garage of ruimte bering kun je idd ook zelf plaatsen. 

fusion schreef op 09-04-2022 om 12:56:

[..]

Huis is Bathmen: van buiten redelijk doorsnee maar van binnen heel erg mooi en ook nog eens een stijl waar wij van houden. Mooie houten vloer, mooi kleurgebruik op de muren en bij sanitair, fijne verdeling ruimtes, heerlijk licht en ruim… zou haast kwestie zijn van lapje erover, spullen erin en wonen maar! Ook net op de rand van het dorpje. Eromheen wel 1 grote kavel met meerdere grote gebouwen/loodsen. Helaas geen garage, dat is toch wel een must eigenlijk.
Wat ik echt jammer vind van dit huis (en had 1 vd andere huizen die ik recent hier zag ook): het grootste deel vd tuin ligt aan de weg, dus open. Er is ook naast/achter huis wel een leuk zitje maar je kijkt meteen tegen de afscheiding aan, dus niet dat gevoel van ruimte. En, echt wel dicht op de A1.

Het is ietsje verder rijden, maar dat zou overkomelijk zijn voor dat schot-in-de-roos-huis. En Deventer, Zutphen, wel heel leuke plaatsen om in de buurt te hebben!

Ik ken de buurt daar, is echt prettig wonen. Rustige buurt, bijna alleen maar vrijstaande huizen. Als ik het geld had kocht ik het onmiddellijk. Ook veel culturele voorzieningen naast de gebruikelijke winkels, denk aan een beeldende kunstkring, goede bibliotheek, bos (als je dat zo kunt noemen), Sallandse Heuvelrug in de nabijheid. A1 is redelijk dichtbij, dat klopt, maar het voordeel daarvan is dat je snel verschillende kanten op kunt. 

De ligging tov andere kavels/buren: je hebt geen vrij uitzicht inderdaad. Daarvoor moet je het nog meer aan de rand van het dorp zoeken, maar ook dan is de A1 dichtbij of je moet een stukje naar het noordoosten: buurtschap Loo, Zuid-Loo. En misschien is Dortherhoek ook nog wel wat. Succes!

fusion

fusion

10-04-2022 om 19:44 Topicstarter

Bolmieke schreef op 09-04-2022 om 17:32:

Puur nieuwsgierigheid, waarom is een garage belangrijk? Ik heb zelf een huis met garage, staat een hoop troep in, wel oké maar zou het makkelijk kunnen missen. ik kan mij niet voorstellen dat je het daarop zou laten afketsen

Was altijd mijn man’s grote wens toen we nog alleen een schuurtje hadden. Hij is er hele dagen bezig, hout bewerken, steigerhouten meubels maken voor in de tuin, klussen… geen idee soms waar hij nou mee bezig is maar brengt er soms een hele dag door. Garage is ook strak ingericht, met workbench, grote zaagmachine en andere apparatuur. Troep komt er niet in - met moeite de kerstspullen en 1 kast met mijn mozaïekspullen. Die idealiter in een volgend huis in een eigen hobbykamer komen. 
Met zijn as. pensioen echt een voorwaarde dus. 
Bijbouwen zou een mogelijkheid zijn - maar we hebben ‘m liefst aan huis vast zodat je binnendoor het huis in kunt. 

fusion

fusion

10-04-2022 om 19:50 Topicstarter

Huisje schreef op 09-04-2022 om 19:25:

[..]

Ik ken de buurt daar, is echt prettig wonen. Rustige buurt, bijna alleen maar vrijstaande huizen. Als ik het geld had kocht ik het onmiddellijk. Ook veel culturele voorzieningen naast de gebruikelijke winkels, denk aan een beeldende kunstkring, goede bibliotheek, bos (als je dat zo kunt noemen), Sallandse Heuvelrug in de nabijheid. A1 is redelijk dichtbij, dat klopt, maar het voordeel daarvan is dat je snel verschillende kanten op kunt.

De ligging tov andere kavels/buren: je hebt geen vrij uitzicht inderdaad. Daarvoor moet je het nog meer aan de rand van het dorp zoeken, maar ook dan is de A1 dichtbij of je moet een stukje naar het noordoosten: buurtschap Loo, Zuid-Loo. En misschien is Dortherhoek ook nog wel wat. Succes!

Het klinkt qua woonomgeving wel echt fijn zeg! Wat cultuur en een fijne bibliotheek: extra bonus. Nog nooit van Dortherhoek gehoord, maar net even bekeken. Mooie wandelroutes ook: ben fervent wandelaar. Ik ga ook die omgeving meer in de gaten houden, dank voor je tip!

fusion

fusion

10-04-2022 om 19:56 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 09-04-2022 om 17:27:

Misscboen ook eens kijken naar executie veilingen?

Nog nooit in verdiept moet ik bekennen, maar lijkt me eerlijk gezegd nog spannender… 

fusion

fusion

10-04-2022 om 20:02 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 09-04-2022 om 16:58:

[..]

Jaap is minder up to date dan Funda. Maar soms staat er nog wel eens iets tussen dat niet op Funda staat, al is het zelden.

Ik duik af en toe idd ook Jaap op. Zag er heel soms iets dat ik niet van funda (her-)kende, maar tot nu toe blijkt het dan steeds iets via een andere makelaar, dus dat je moet doorklikken, en dan bleek het idd niet meer beschikbaar.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 20:06

fusion schreef op 10-04-2022 om 19:56:

[..]

Nog nooit in verdiept moet ik bekennen, maar lijkt me eerlijk gezegd nog spannender…

Verschil niet veel van een normale verkoop hoor. Behalve dat het voor de verkoper vaak een minder prettige situatie is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.