Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Op een half uur:
https://www.funda.nl/koop/beets/huis-42741340-beets-88-a/
Met garage, tuinhuis en genoeg kamers. Je moet wel van kleur houden. 😁

Nog net binnen een uur:
https://www.funda.nl/koop/voorthuizen/huis-42742707-traa-5/
Veel ruimte om je heen, genoeg kamers. Grote werkplaats voor je man.
Op nummer 3 een dagbesteding en logeeropvang voor demente ouderen.
https://www.hoeve-ruimzicht.nl/

Mooie woning maar heb je het verhaal van de makelaar gelezen? Wordt het toch wel wat minder aantrekkelijk van voor Fusion denk ik. Ik zou het zelf erg spannend vinden met al die haken en ogen.

Magnoliatakje schreef op 14-06-2022 om 23:24:

Mooie woning maar heb je het verhaal van de makelaar gelezen? Wordt het toch wel wat minder aantrekkelijk van voor Fusion denk ik. Ik zou het zelf erg spannend vinden met al die haken en ogen.

Ik zou het ook onrustig vinden; geen garantie voor iets dat op zich een heel bedrag is. Toch is Traa 9 ook een huis met woonbestemming, dus niet ondenkbaar dat Traa 5 ook die bestemming krijgt toegekend.

Wat ik mij over verbaas, is dat het huis is opgeknapt, maar bepaald niet klaar is. Zo is plafond in toilet niet afgewerkt, zijn in de grijze panelen boven thv trap witte plekjes van bevestigen zichtbaar of de bovenzijde thv de achterdeur gewoon nog van grenen hout. Waarom is dat niet afgewerkt? Is het geld op? Hebben ze dan ook op andere zaken bezuinigt; hoe is de kwaliteit van de afwerking... Ik wil niet betalen voor een afwerking die ik weer kan vervangen.

Het huis ligt wel in een mooie omgeving. Het lijkt mij niet dat de logeergasten in de naastgelegen zorgboerderij wilde feesten houden. De tuin van God, een museum aan einde doodlopend straatje Traa, lijkt mij een oase van rust.

Voorhuizen ligt wel ideaal.

fusion

fusion

15-06-2022 om 08:30 Topicstarter

Even snel: ik ben er nog hoor!
Dochter was herstellende van operatie 1, leek goed te gaan maar ging ineens helemaal mis dus spoedoperatie 2. Daarvan gaat het herstel gelukkig wel goed, maar was wel ingrijpender.
Wij verzorgen haar nu dus weinig ‘grondige’ Funda-tijd - al kijk ik wel elke dag even snel of er iets is waar we echt een ‘wow’ bij hebben zodat we die iig niet missen.
Die zat er niet tussen, wel een aantal van jullie suggesties hartjes gegeven, die hoop ik vandaag nader te gaan bestuderen!

https://www.funda.nl/koop/hei-en-boeicop/huis-42744629-kanaaldijk-17-a/ Op de max van jullie budget en 40 minuten van Amsterdam. Maar met heel veel ruimte om het huis. Met garage en genoeg kamers..

Steak, die 9 ton is vraagprijs. Komen iig nog kosten koper bij en ook nog flink wat verbouwingen. De prijs is de grond en de ligging misschien waard, maar verder....

https://www.funda.nl/koop/kwadijk/huis-42741028-zeevangsdijkje-12/

E695.000 aan het water en op 25 minuten van Adam.

Bijtje82

Bijtje82

16-06-2022 om 11:04

Lotte78 schreef op 16-06-2022 om 09:55:

https://www.funda.nl/koop/kwadijk/huis-42741028-zeevangsdijkje-12/

E695.000 aan het water en op 25 minuten van Adam.

Even een 360doen met streetview. De omgeving heeft alles wat ze niet zoeken. 

Leene

Leene

16-06-2022 om 13:22

wil40 schreef op 15-06-2022 om 16:44:

Steak, die 9 ton is vraagprijs. Komen iig nog kosten koper bij en ook nog flink wat verbouwingen. De prijs is de grond en de ligging misschien waard, maar verder....

Ik vind 9 ton ook te veel maar ben wel benieuwd wat je bedoelt met flink wat verbouwingen. Het is niet allemaal mijn smaak maar zo lelijk is het nu ook weer niet. 
Ik zie wel een energie label D. 

Maar "flink wat verbouwingen" zie  ik niet. Maar wellicht zie ik wat over het hoofd.

Leene

Leene

16-06-2022 om 13:22

fusion schreef op 15-06-2022 om 08:30:

Even snel: ik ben er nog hoor!
Dochter was herstellende van operatie 1, leek goed te gaan maar ging ineens helemaal mis dus spoedoperatie 2. Daarvan gaat het herstel gelukkig wel goed, maar was wel ingrijpender.
Wij verzorgen haar nu dus weinig ‘grondige’ Funda-tijd - al kijk ik wel elke dag even snel of er iets is waar we echt een ‘wow’ bij hebben zodat we die iig niet missen.
Die zat er niet tussen, wel een aantal van jullie suggesties hartjes gegeven, die hoop ik vandaag nader te gaan bestuderen!

Och wat naar nu.. was je dochter nu ook niet zwanger?? of vergis ik mij.

Hoe dan ook veel sterkte voor allemaal.

fusion schreef op 16-06-2022 om 20:02:

[..]

😍

Met zo’n lap grond, gok ik op €2495.000. Dat is bijna 2,5 miljoen.
Wie denkt hoger?

fusion

fusion

16-06-2022 om 20:21 Topicstarter

Flanagan schreef op 14-06-2022 om 23:40:

[..]

Ik zou het ook onrustig vinden; geen garantie voor iets dat op zich een heel bedrag is. Toch is Traa 9 ook een huis met woonbestemming, dus niet ondenkbaar dat Traa 5 ook die bestemming krijgt toegekend.

Wat ik mij over verbaas, is dat het huis is opgeknapt, maar bepaald niet klaar is. Zo is plafond in toilet niet afgewerkt, zijn in de grijze panelen boven thv trap witte plekjes van bevestigen zichtbaar of de bovenzijde thv de achterdeur gewoon nog van grenen hout. Waarom is dat niet afgewerkt? Is het geld op? Hebben ze dan ook op andere zaken bezuinigt; hoe is de kwaliteit van de afwerking... Ik wil niet betalen voor een afwerking die ik weer kan vervangen.

Het huis ligt wel in een mooie omgeving. Het lijkt mij niet dat de logeergasten in de naastgelegen zorgboerderij wilde feesten houden. De tuin van God, een museum aan einde doodlopend straatje Traa, lijkt mij een oase van rust.

Voorhuizen ligt wel ideaal.

Zeker interessant, en prima ligging. Zorgboerderij helemaal prima, kunnen we na pensionering mooi vrijwilligerswerk doen denk ik dan

Alleen: we hebben wel echt een hypotheek nodig, en dat gaat ‘m hier - zolang bestemming niet is gewijzigd - niet worden. Vraag me wel af: hoe zinvol is het dan om ‘m al te koop te zetten? Of mikken ze op mensen die dit zonder hypotheek kunnen betalen?
Vraag me ook wel af: bedrijfswoning, maar van welk bedrijf dan?
Maar goed, wij hebben dat bedrag niet cash liggen, dus gaat sowieso voorbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.