Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Bijtje82

Bijtje82

31-03-2022 om 19:12

Mijn huidige woning is ruim 160m, maar ik ben blij dat ik binnenkort 100m mag inleveren idd. Als het gelijkvloers is, is het nog wel te overzien. Dus zeker ook gezien jullie leeftijd, zou ik naar een levensloopbestendige woning kijken. Bungalow of semi-bungalow. 

En zoiets? https://www.funda.nl/koop/neerlangel/huis-88093375-langelsestraat-7/

Neerlagel. Dorpje vlakbij Oss aan de Maas . Maar vrijstaand , wel wat luxe. ook geschikt als zorgwoning etc

Bijtje82

Bijtje82

31-03-2022 om 23:10

Lotte78 schreef op 31-03-2022 om 22:29:

En zoiets? https://www.funda.nl/koop/neerlangel/huis-88093375-langelsestraat-7/

Neerlagel. Dorpje vlakbij Oss aan de Maas . Maar vrijstaand , wel wat luxe. ook geschikt als zorgwoning etc

Voor een huis dat pas twee weken te koop staat hebben ze de kerstversiering nog lang hangen😜

fusion

fusion

01-04-2022 om 13:55 Topicstarter

Flanagan schreef op 30-03-2022 om 21:11:

Het huis van Steak (20:20) is anders wel een heel leuk huis voor mensen die familie in Drenthe en Randstad hebben. Van mijzelf je geen concurrentie krijgen want de inwonende kinderen zijn nu nog te veel aan huidige regio gebonden.
Het huis is wel leuk met veel licht en rust ( vogelhuisje), gezonde lucht en plaats voor paar auto’s op oprit. Niet naast basisschool.

Laatst hoorde ik van collega een nare situatie in makelaarsland. Verkoper had vraagprijs met makelaar. Iemand bood en verkoper blij. Toen vroeg makelaar of verkoper bij verhoging van bod hij extra provisie kreeg. Interessant vond ook de verkoper. Het gewone rijtjeshuis is voor wel €70.000,- meer verkocht. Kassa voor verkoper en nog meer voor makelaar. Zo wordt de markt verziekt.
Geen idee hoe je dat kan voor zijn....

Nog even reageren op je makelaarverhaal. Dat laat wel nare smaak achter. Hoorde van 1 vd makelaars die wij hier hadden het volgende. Hij had huis in verkoop, hoogste bod won, verkopers superblij met bod dat nog hoger uitpakte dan verwacht. Hij belt de kopers op die het geworden zijn, die zijn helemaal blij, champagne open etc.  En belt de andere bieders af (was bij inschrijving). De dag erna wordt hij gebeld door verkopers. Die avond was 1 vd andere bieders ad deur gekomen om te zeggen dat hij nog 10.000 over het hoogste bod heen zou gaan. En verkopers wilden dat wel… Echt crazy times. Goed dat er eea gaat veranderen in regulering van biedingen transparanter maken. Maar heel eerlijk, als ze hier ad deur staan met 10.000 extra… tsja. Hoop geld hoor! 

fusion

fusion

01-04-2022 om 14:04 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 31-03-2022 om 23:10:

[..]

Voor een huis dat pas twee weken te koop staat hebben ze de kerstversiering nog lang hangen😜

Dat binnenloeren via Funda levert verrassende inkijkjes op in levens toch? ‘Zeg Henk, moet de kerstversiering dan niet weg voor de foto’s? Welnee, dat staat juist sfeervol’. Stel ik me dan zo voor… .

Mooie vrije ligging maar via Google maps satelliet: wat ligt er om die kavel heen, lijkt wel een autosloperij? Dus vrees van niet..

fusion

fusion

01-04-2022 om 14:12 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 31-03-2022 om 19:12:

Mijn huidige woning is ruim 160m, maar ik ben blij dat ik binnenkort 100m mag inleveren idd. Als het gelijkvloers is, is het nog wel te overzien. Dus zeker ook gezien jullie leeftijd, zou ik naar een levensloopbestendige woning kijken. Bungalow of semi-bungalow.

We hebben nu 127m2. En eerlijk gezegd lijkt wat meer ruimte me erg fijn. We hebben onze slaapkamer, een werkkamer (man en ik werken deels vanuit huis), en een logeerkamer voor als de kinderen komen.Maar door corona werkten we tegelijk thuis, en met calls niet te doen. Dus logeerkamer is nu ook kantoor. In vorige huis hadden we 4 slaapkamers, en 1 was in gebruik als strijkkamer, en al mijn mozaiekspullen. Zo lekker, net die extra ruimte. Dat was een huis met 3 verdiepingen. We kozen bewust voor een bungalow - en wat ik al die tijd al mis is een bovenverdieping. Gek he, maar echt. Dat je haast fysiek je drukke dag beneden achterlaat en naar de andere ‘slaap’verdieping gaat. Dus weer een bungalow is ook ok hoor (kunnen niet al te kritisch zijn in deze markt) maar huis met verdieping zou ook echt ok zijn!

fusion schreef op 01-04-2022 om 14:04:

[..]

Dat binnenloeren via Funda levert verrassende inkijkjes op in levens toch? ‘Zeg Henk, moet de kerstversiering dan niet weg voor de foto’s? Welnee, dat staat juist sfeervol’. Stel ik me dan zo voor… .

Mooie vrije ligging maar via Google maps satelliet: wat ligt er om die kavel heen, lijkt wel een autosloperij? Dus vrees van niet..

Nee, erachter ligt een boerencamping. Wat je ziet zijn caravans met voortent. Kleinschalig. Maar het is de vraag of het veld tussen die camping en de tuin met hoge heg uitsluitend voor koeien blijft of dat daar in toekomst ook tenten komen. 
Verder is de buurtweg veel gebruikte weg door wielrenners die bij boerderij ernaast een drinkstop hebben. ( zie streetview Google earth)


fusion schreef op 01-04-2022 om 14:04:

[..]

Mooie vrije ligging maar via Google maps satelliet: wat ligt er om die kavel heen, lijkt wel een autosloperij? Dus vrees van niet..

Een boerderij. Mogelijk wordt er iets gebouwd. Zie streetview.

Ik denk dat je hele hoge eisen hebt (en dat mag), maar dat je daar niet voldoende geld voor mee neemt. En als je een paar jaar verder bent kan het heel fijn zijn als je die trap niet meer op hoeft. 

https://www.funda.nl/koop/boven-leeuwen/huis-42755141-noord-zuidweg-1/
Dan is hier de semi-bungalow voor jullie. 😁 Met energielabel B.
Beetje off-topic, maar ik vind het best leuk om een beetje mee te zoeken. Zelf kunnen we het niet betalen, maar dat rondneuzen op funda is leuk.

Of deze: 

https://www.funda.nl/koop/heerde/huis-42615139-oenerweg-14-a/

Wel aan één kant buren. Maar het lastig iets te vinden met helemaal geen buren.

Leene

Leene

01-04-2022 om 15:00

Bijtje82 schreef op 31-03-2022 om 23:10:

[..]

Voor een huis dat pas twee weken te koop staat hebben ze de kerstversiering nog lang hangen😜

Waar zie jij kerst versiering,🤔. Ben ik nu blind? Of bedoel je de dennentakken bij de gordijnen. Volgens mij is dat om een natuurlijke look te creëren, heb ik wel eerder gezien. 

Ik vind de meeste huizen zo inspiratieloos eerlijk gezegd. Ben meer van de Bohemien stijl. Ieder zijn meug natuurlijk. 

Flanagan schreef op 01-04-2022 om 14:25:

[..]

Nee, erachter ligt een boerencamping. Wat je ziet zijn caravans met voortent. Kleinschalig. Maar het is de vraag of het veld tussen die camping en de tuin met hoge heg uitsluitend voor koeien blijft of dat daar in toekomst ook tenten komen.
Verder is de buurtweg veel gebruikte weg door wielrenners die bij boerderij ernaast een drinkstop hebben. ( zie streetview Google earth)


Correctie: boerencamping  betreft huis Uddel aan buurtweg.

Bijtje82

Bijtje82

01-04-2022 om 16:08

Leene schreef op 01-04-2022 om 15:00:

[..]

Waar zie jij kerst versiering,🤔. Ben ik nu blind? Of bedoel je de dennentakken bij de gordijnen. Volgens mij is dat om een natuurlijke look te creëren, heb ik wel eerder gezien.

Ik vind de meeste huizen zo inspiratieloos eerlijk gezegd. Ben meer van de Bohemien stijl. Ieder zijn meug natuurlijk.

Dat precies. Ik vond het kerstversiering. 

Hou zelf meer van opgeruimd. Vind het heerlijk dat ik nu alles helemaal zelf mag bepalen en dat nieuwe vriend ook van opgeruimd houdt.

Geen prulletjes of kleine accessories. En zeker geen speelgoedhoek in de woonkamer. 

https://www.funda.nl/koop/raalte/huis-42752632-zwolsestraat-53/
Raalte even onder Zwolle, in omgeving  Heino en natuur.
Van buitenkant een plaatje. Binnenkant wat achterhaalt, maar nog steeds een huis om verliefd op te worden.
Overlast van een groot Vmbo- college, drie huizen aan eind straat, kan ook meevallen.


Verder laat je toch niet afschrikken door een speelgoedhoek, die je kan vervangen door een relaxstoel annex sta-opstoel of een wijnrek?

Bijtje82

Bijtje82

01-04-2022 om 17:56

Flanagan schreef op 01-04-2022 om 16:29:

https://www.funda.nl/koop/raalte/huis-42752632-zwolsestraat-53/
Raalte even onder Zwolle, in omgeving Heino en natuur.
Van buitenkant een plaatje. Binnenkant wat achterhaalt, maar nog steeds een huis om verliefd op te worden.
Overlast van een groot Vmbo- college, drie huizen aan eind straat, kan ook meevallen.


Verder laat je toch niet afschrikken door een speelgoedhoek, die je kan vervangen door een relaxstoel annex sta-opstoel of een wijnrek?

Ik had het natuurlijk over mijn eigen huis. Want een huis op Funda wel of niet heeft daar kijk ik heel makkelijk doorheen.

Heb van jongs af aan al een rare eigenschap dat ik potentie zie in ruimtes. Had graag architect of binnenhuisarchitect willen worden, maar dat is er nooit van gekomen. 

In dit huis had ik ook veel plannen, maar een help mijn man is klusser partner. 🤣

Bijtje82

Bijtje82

01-04-2022 om 18:04

Verder vind ik trouwens dat je niet teveel op maps af moet gaan. Ga gewoon kijken en voelen hoe de omgeving is. 
Omdat er een bedrijf, school oid in de buurt zit wil nog niet zeggen dat je er last van hebt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.