Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

margje van dijk

margje van dijk

09-12-2009 om 11:32

Gevraagd: succesrecepten met lamsvlees (miriam...?)

Ik heb een prangend probleem. Vrienden van mij hebben zelf lammeren laten slachten en daar heb ik nu een paar kilo van in de vriezer liggen, want in een opwelling besloten leek me dat heel erg verantwoord, handig en lekker. Dus in de vriezer liggen nu allemaal pakketjes met daarop "nek", "schouder", "rug", en "bout" erop. Ik ben bang dat er ook gewoon botjes in zitten. Ik heb nog nooit vlees met botjes gemaakt. (Ik heb niet zo gek veel ervaring met vlees).

Wat moet ik daar nu in de vrede van maken? Wat doe je nou speciaal met 'nek', wat met 'schouder'? Kan je die botjes laten zitten en bereid je het in één stuk of moet je het in stukken snijden?

Ik kan wel op webchef onder 'lamsvlees' gaan zoeken, maar nou heb ik het zo specifiek liggen dat ik wel wat meer hulp daarbij kan gebruiken.

Ik verwacht veel Marokkaans o.i.d. te kunnen gaan koken.

En die lamsbout, daar moet ik gewoon rozemarijn in steken en langzaam gaar laten worden in de oven, vermoed ik.

Maar verder? Hebben jullie eigen-ervaringsrecepten voor mij?

Hartelijk dank!

Margje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Laurien Witteman

Laurien Witteman

09-12-2009 om 11:57

Margje!

Margje!

Mag ik het van je overnemen? Of hebben ze nog meer te koop?
Gestoofde lamsnek is heerlijk. Gebraden lamsbout ook. Rug is ook voor braden, maar schouder is voor stoven.
Je kan ook googelen op "lamsnek", lamsschouder" etc. Dan komen de recepten je vanzelf om de oren vliegen.
Laurien

Oh margje!

Het water loopt me werkelijk in de mond!