Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bezorgde eigenaresse

Bezorgde eigenaresse

16-12-2016 om 20:41

Dominante hond


Kaaskopje

Kaaskopje

18-12-2016 om 13:02

Sidonia

Hond opvoeden nieuwe stijl wil niet zeggen dat je nooit eens tegen de hond mag optreden, maar dan wel op een manier die begrepen wordt en in verhouding staat tot waar het om gaat. En als je al weet dat een hond bij zijn bak gaat grommen als iemand in de buurt komt, is het natuurlijk raar om gasten daarbij hun jas te laten pakken. Bij ons zou het bezoek moeten wachten, óf we zouden het eten van de hond even uitgesteld hebben, omdat we geen andere plek op de benedenverdieping hebben dan het halletje om de tweede hond apart te zetten. Niet omdat de hond gevaarlijk is naar mensen toe, maar omdat hij gewend is om daar te mogen eten. Honden hebben duidelijkheid nodig, waar hun klok en gedrag op afgestemd kan worden. Dus niet de ene keer ja en de volgende keer nee.

Er zijn ook mensen, of stromingen zou je kunnen zeggen, die vinden dat je nooit eens 'foei' of 'nee' mag zeggen. Ik ben van een Facebook-groep lid geweest, waar je nooit 'nee' mocht zeggen tegen de hond. Ik werd daar echt helemaal iebel van. Je moest dat 'nee' voorkomen door de hond zo te trainen dat je dat woord niet nodig had. Nou... het is af en toe best handig als hond 'nee' kent. Als ik niet wil dat hond op een bepaald stukje straat gaat snuffelen omdat daar smakelijke kattenpoep ligt, brom ik 'nee', stuur eventueel bij met de riem en dat is dat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.