Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pluis

pluis

22-06-2009 om 10:26

Bed gekocht,telefoontje van winkel

Afgelopen zaterdag heb ik een bed gekocht. Het bed stond als een aanbieding in de winkel.1995 euro. Een compleet bed met matrassen en een topper. De topper werd als aanbieding er gratis bijgegeven.Waarde van de topper was 495 euro. Omdat ik al een topper heb heb ik deze dus niet nodig. Afgesproken met de verkoper dat ik het bed zou overnemen voor 1500 euro zonder topper. Het bed zou over 6 weken worden thuis bezorgd. Helemaal blij.
Nu werd ik die zelfde dag aan het eind van de middag door de verkoper gebeld dat hij een foutje heeft gemaakt. Zijn collega wees hem erop dat hij het bed niet op die manier kon verkopen. Het bed was alleen te koop voor 1995 euro.
Nu had hij wel een andere manier. Ze hebben ook een regeling dat op sommige bedden er een 20% korting zit. Dat was eigenlijk niet geldig op dit bed maar om mij tegemoet te komen. Dat zou betekenen 1595 en dan niet bezorgen.
Ik gaf aan dat ik me een beetje voor het blok gezet voelde maar nee dat was niet nodig want dan zouden we na het weekend nog even contact hebben. Ik zei, dan bel ik wel. Nee zei de beste man, ik bel u wel. Ik vroeg me dus gelijk af of zijn baas wel op de hoogte zou zijn van zijn fout.
De winkel is een familie bedrijf en zag er verder betrouwbaar en degelijk uit. Dat was eigenlijk ook de reden dat ik hier uiteindelijk een bed heb gekocht.

Maargoed, wat moet ik nu. Ik heb hier een bon voor me liggen waar mijn en zijn handtekening op staat en het bedrag van 1500 euro en er staat op dat het bed wordt thuis bezorgd. Kan ik het hard spelen en hem op de bon wijzen? Is het ook eerlijk dat ik dat doe?

Heel graag advies want ik weet het niet meer.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verkocht is verkocht

Dat is het foutje van de medewerker. Jij kunt ook niet na een nachtje slapen terugkrabbelen met de mededeling dat je die 1500 euro helemaal niet kunt betalen.
Ik heb iets vergelijkbaars een keer gehad met vliegtickets. Dat waren er 6 en leverde een rekening op van 7000 euro. Maar dat bleek toch nog 3000 euro te weinig te zijn, wegens foutje van de medewerker. Tja... Daar konden wij natuurlijk niks aan doen. We hebben niks bijbetaald en zijn gewoon gevlogen.
Groet,
Miriam Lavell

pluis

pluis

22-06-2009 om 11:08

Vervelend

Dank je wel voor je snelle reactie Miriam.
Ik moet zeggen dat ik er toch lichterlijk buikpijn van heb. Ik ben niet zo`n vreselijke harde wat dat betreft en ondanks dat ik afgelopen zaterdag behoorlijk geirriteerd was, ik het ook wel een soort zielig dan vind voor zo`n medewerker. Maar ja dat is natuurlijk stom.
Vervolgens ga ik dan helemaal twijfelen en ben dan bang dat mocht er in de toekomst iets met het bed zijn ik al zo`n slechte naam heb daar dat ze moet dan niet correct behandelen.
Nou ik ga het telefoontje vanmiddag afwachten. Ik heb even gedacht om zelf te bellen en naar de baas te vragen maar dat doe ik toch maar niet. Kan altijd nog.

Rafelkap

Rafelkap

22-06-2009 om 11:34

Het beste is

naar de winkel toe, met de bon en je poot stijfhouden. Als je durft

Heb je dat bed al?

Of moet dat nog geleverd worden?
Ik kan in deze kwestie geen 'kennelijke fout' ontdekken. Zelfs de verkoper kon dat niet. Jullie hebben samen een prijs gemaakt. Dat is het dan. De firma moet leveren.
Het is makkelijker als je dat bed al in huis hebt, maar dat hoeft niet. Wij hadden de tickets ook nog niet. We hadden ze ook niet gekocht voor die andere prijs. De prijs die we overeen kwamen, was er een schepe, maar niet ongewoon. We hebben die tickets zonder bijbetaling gekregen.
Groet,
Miriam Lavell

Hanne.

Hanne.

22-06-2009 om 12:20

Absoluut poot stijfhouden

Je moet absoluut je poot stijfhouden.

Ze bellen om te zeggen dat er iets gedaan is wat niet mag, om je als alternatief iets anders aan te bieden dat eigenlijk niet kan. Waarom dan niet gewoon de eerste optie aanhouden.

Vooral omdat het om een verschil van 95 euro gaat op een bedrag dat 15x zo hoog ligt. Die 95 euro zijn ze ook kwijt als ze een verkoper 3x 30 minuten met jou aan de telefoon laten hangen.

Poot stijfhouden dus.

pluis

pluis

22-06-2009 om 13:36

Fijn die vele reacties

Ik voel me wat gesterkt. Mijn vriend zei nog, joh ga gewoon akkoord. Dan heb je er ook een extra topper bij. Ja dacht ik, maar wat moet ik met 2 toppers?

Miriam ik heb het bed nog niet. Ik heb het zaterdag gekocht en de aankoopbevestiging samen met de verkoper getekend. Het bed zou over ongeveer 6 weken geleverd worden. Hij heeft nog niet gebeld dus ik wacht het nog even af.

En Pelle het klopt dat ik de bezorgkosten nu ook zou moeten betalen omdat die niet in de "actie" zitten.Plus dus 100 euro extra voor een topper die prachtig is maar die ik niet nodig heb.

Laatste vraag

Wat is een topper?
Groet,
Miriam Lavell

pluis

pluis

22-06-2009 om 14:06

Een topper

Is een soort dun matras wat je over je gewone matras legt.

Astrid

Astrid

22-06-2009 om 14:11

Ervaringsdeskundige handtekeningen= koop

Ik werk zelf in een woonwinkel en verkoop ook bedden. Kijk, dit kan gebeuren. Zelfs de meest ervaren verkopers verkopen wel een keer iets wat eigenlijk niet kan. Zo had mijn collega vorige week ook een showroom bed verkocht, die ik ook al verkocht had. Hij had dat niet gezien. In dit geval heeft hij de klant gebeld met een ander voorstel. Een ander bed verkocht met een leuke prijs. Klant had ook de mogelijkheid tot annuleren (maar dat wil je voorkomen als verkoper).

Wat ik uit jouw verhaal begrijp ik dat die boxspring als complete set verkocht wordt. Bij een complete set zit die topper er bij, of je nou wilt of niet. Het hoort gewoon bij elkaar. De prijs blijft in principe het zelfde. Maar goed, ze komen jou tegemoet. Een goed voorstel vind ik dan om jou bv. € 200,= korting te geven. De topper wordt dan gewoon weer in de winkel gezet voor €495,=. Echt € 495,= korting is echt te veel. Inderdaad foutje verkoper.

Feit blijft dat ze zelf de boot in zijn gegaan met de verkoop aan jou. Kan gebeuren. Pech voor hun. Had hij maar beter moeten opletten! In dit geval sta jij in je gelijk. Handtekening= koop. Geldt voor beide partijen. Jij kan er ook niet meer van af.
Ik zou het wel vriendelijk mijn gelijk gaan halen, want verkopers doen veel meer voor mensen die vriendelijk blijven, dan met die die meteen stennis gaan schoppen.

Als ik jou was zou ik het volgende voorstel doen (na belletje van hun kant): of gewoon het afgesproken bed voor de afgesproken prijs + bezorging of dat andere bed voor € 1595,= + bezorging. Die bezorging vind ik in dit geval een stukje service voor al het gedoe. Ik zou er zelf als verkoper ook nog een paar gratis hoeslakens bij doen als extraatje. Je wilt als verkoper toch dat de klant tevreden is over het eindresultaat.

Is deze zaak trouwens aangesloten bij het CBW? Heb je de algemene voorwaarden van de winkel gekregen bij de koop?

Mamvantwee

Mamvantwee

22-06-2009 om 15:58

Topper of topmatras (beetje ot)

Ik vind 500 euro voor een topmatras trouwens heel erg duur. Wij hebben ook een boxspring met topmatras, maar dat topmatras was echt niet meer dan 150 euro destijds. Ik zie dat als ik nu bij die zaak de allerduurste zou nemen, ik 250 euro zou betalen. Maar goed, daar ging je vraag niet over natuurlijk, viel me alleen al direct op.

groet, Mamvantwee

Astrid

Astrid

22-06-2009 om 19:49

Juist goedkoop

Een goede topper (bij mij in de winkel) kost 1 persoons vanaf € 490,=, 2 persoons vanaf € 750,=.

Mamvantwee

Mamvantwee

23-06-2009 om 09:03

Nou goedkoop...

ik vind het niet goedkoop. Onze topper gaat al 10 jaar mee, is van prima kwaliteit, nog geen tekenen van slijtage en zeer comfortabel. Waaraan zie je dan dat het een 'goede' topper is, die 500 euro waard is? Ik vraag me af of er niet een lekkere winstmarge op dat produkt zit.

Ayanna

Ayanna

23-06-2009 om 10:28

Topper?

Maar waar is een topper dan goed voor?? Wat voegt het toe?

Mamvantwee

Mamvantwee

23-06-2009 om 10:56

Comfort

Wij noemen het een topmatras, trouwens. Onze boxspringbedden zijn stevig en liggen dus best hard. We hebben er een topmatras op liggen dat zorg voor de zachtheid, comfort. Wat ik persoonlijk ook fijn vind, is dat mijn man en ik beiden ons eigen bed (boxspring) hebben, en dat het twee-persoons topmatras er weer voor zorgt dat we één groot tweepersoonsbed hebben (wel weer met twee dekens).

pluis

pluis

23-06-2009 om 13:23

Hoe het verder ging

Ik heb vandaag contact gehad met de winkel. Voor de 1595 krijg ik niet de topper. Dat heb ik dus verkeerd begrepen. Ik krijg het bed zoals ik het heb besteld maar ze wilde mij wel tegemoet komen door het bed te laten bezorgen.Dit werd gebracht als een vreselijke grote mazzel voor mij. Want dan kreeg ik toch meer dan andere klanten.
Ik heb aangegeven dat we beide hebben getekend en dat ik maar ook hij er in principe aan vast zit. Hij gaf aan dat dit zo`n groot verschil is dat ze daar echt niet mee akkoord kunnen gaan en de order dan annuleren. Ik heb toen ( vriendelijk hoor, ben het hele gesprek vriendelijk gebleven) nogmaals aangegeven dat zoiets niet kan omdat we getekend hebben. Ja dat kan wel zei hij want het verschil is veel te groot. Dat verschil is 95 euro gaf ik aan. Nee zei hij...daar komt dan nu ook nog bij een bedrag van 110 euro voor het bezorgen.

Wat moet ik nu? Ik ben er eigenlijk klaar mee en ben nu in staat het bed te annuleren.
Help!

Ik zou....

niks anders accepteren dan hetgeen je met de winkel oorspronkelijk was overeen gekomen. Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan.

Maar als je geen zin hebt om het hard te spelen zou ik het heel simpel houden. Of de oorspronkelijke deal, of helemaal geen deal. Mogen zij kiezen.

Ingrid

Sancy

Sancy

23-06-2009 om 14:09

Welnee

Had je de verkoper weer aan de lijn? Of had je nu contact met een ander? Deze verkoper ziet dat hij een fout heeft gemaakt en hij krabbelt heel hard terug. Begrijpelijk, want zijn baas zal niet blij zijn. Jij mag er als klant van uit gaan dat de verkoper die met jou de afspraak op papier heeft gezet, 1995 - topper à 495 = 1500 euro, wist wat hij deed. Daar is hij namelijk verkoper voor. Zoals Miriam al schreef: er valt geen "kennelijke fout" te ontdekken hier. Sterker nog, als die topper inderdaad 495 euro kost, dan heb jij geen _extra_ voordeel behaald bij die aanbieding ( ik snap dan ook niet hoe Astrid daar bij komt).
Ik zou voet bij stuk houden. Jij wilt dat bed waarvoor je een koopovereenkomst op schrift hebt staan met 2 handtekeningen, inclusief bezorging. Ok, misschien zou je zou kunnen leven met 1595 euro, maar verder onder dezelfde voorwaarden: dus inclusief bezorging en levering binnen 6 weken.
Als je alleen nog maar met de verkoper gepraat hebt, is dit denk ik het moment om e.e.a. eens op papier te zetten en liefst aangetekend naar de winkel te sturen. Annuleer het in ieder geval niet zelf. En bedenk dat ook de verkoper deze overeenkomst niet zomaar kan annuleren. Hij schermt nu met "een groot verschil", maar dat is niet zo. Kijk naar het voorbeeld dat Miriam uit eigen ervaring gaf: een scherpe, maar niet ongewone aanbieding.

Millenia

Millenia

23-06-2009 om 16:01

Pluis moet helemaal niet kiezen

Pluis heeft gewoon een contract. Daar kan over worden gebullebakt, maar dat neemt niet weg, dat er een contract is. En Miriam heeft gelijk, het verschil is niet zo groot dat de verkoper zich daar op zou kunnen beroepen.
Pluis, het wordt tijd om over te stappen op metacommunicatie met deze verkoper. Dus het gesprek gaat nu verder nog over hoe hij zich gedraagt en verder nergens over. Ik zou van nu af aan beleefd maar volhardend weigeren om nog langer in te gaan op welk voorstel tot verandering dan ook. Dus elke poging om over het bed, de levering en/of de voorwaarden te praten afwijzen, gewoon met de tekst: "Mijnheer, dit is een gepasseerd station, hier ga ik niet meer op in." Niet jij moet kiezen, maar de verkoper moet kiezen. Of ophouden met draaien en gewoon leveren. Of accepteren dat jij het hogerop zoekt. Om te beginnen bij zijn baas per aangetekende brief. Hij zegt het maar.
Succes!!! (En bedenk dat de verkoper geoefend heeft in klantencontacten en jou zo het gevoel kan geven dat hij 'de baas' is, maar dat is hij niet....
groet,

Hillary

Hillary

23-06-2009 om 16:08

Annuleren

Ik zou sowieso annuleren. Dit geeft geen prettig gevoel bij de leverancier. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat alles compleet en heel aan komt en wat daarna als er iets niet goed is. Gewoon een aangetekende brief, dat jij een door beiden getekend contract hebt en dat nu de verkoper achteraf aangeeft dat dit blijkbaar niets waard is, je verder ook weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van deze winkel hebt, dus afziet van de koop. Komt het vanzelf bij de baas terecht ook.

Rafelkap

Rafelkap

23-06-2009 om 18:44

Andere winkel

Annuleren en naar een andere winkel. Veel te veel gedoe daar.

Holiday

Holiday

23-06-2009 om 21:04

Nee niet annuleren, nog niet

De meningen zijn verdeeld, ik zou zeggen niet annuleren! Dat is precies wat de verkoper wil. Wordt zijn fout mooi makkelijk onder het vloerkleed geschoven.

Je staat volgens mij volkomen in je recht. Gewoon geen discussie meer met deze verkoper. Als hij weer belt dan zeg je: ik vind het nu wel een hele vervelende kwestie worden, geef me nu uw manager maar even.

Hier spreekt de jurist

Hallo Pluis,

Voor zover ik het kan overzien (hehe, daar ben ik jurist voor) sta jij volledig in je recht. Er ligt een getekend contract, geen bewijsproblemen. Ook geen prijsverschil dat zodanig is dat je van een kennelijke vergissing of verschrijving kunt spreken.

Ze moeten gewoon nakomen. Theoretisch kun je hiermee zelfs naar de rechter. Ik neem ff aan dat je geen rechtsbijstandverzekering hebt. Dan wordt dat lastig.

Poot stijf! En kijken of ze bij een branchevereniging zijn aangesloten. Dan zou je naar de Geschillencommissie kunnen stappen. Echt geen duimbreed toegeven. Je staat in je recht.

pluis

pluis

24-06-2009 om 20:02

Heb zoveel aan

alle reacties. Echt ik ben dan zo blij met dit forum.
Maar het is zoals Pelle al zei. Pluis moet er wel energie voor hebben.
De verkoper bleef mij maar vertellen dat ze voor 1500 euro het bed niet konden leveren. Ik heb toen wederom aangegeven dat we beide aan de overeenkomst vast zitten dus dat ze het bed moeten leveren. Maar dat ik het hele gedoe niet wilde. Tja zei de verkoper: ik begrijp het hoor mevrouw. Want dan gaat u alles op alles zetten maar dan komen wij natuurlijk ook weer met een regel op de proppen waaruit blijkt dat we het bed niet hoeven te regelen. Nee meneer de verkoper u bent het mij verplicht maar een bedrijf die op die manier te werk gaat, daar wil ik niet eens mee in zee. Ik ben teleurgesteld en ik wil het bed niet meer. Ik weet dat dit is wat de verkoper uiteindelijk wilde en ik had door kunnen gaan maar ik heb de energie er niet voor. Na weken overspannen zijn ben ik er eindelijk weer en heb gekozen om er voor te kiezen waar ik echt mijn energie in wil steken. En dat is dus niet hierin.
Toen ik de verkoper aangaf dat ik het bed alleen voor 1500 euro wilde en anders niet ging hij akkoord met de annulering.Wel vroeg hij me nog of ik met de eigenaar van de zaak wilde spreken zodat deze het me nog eens goed uit zou kunnen leggen. Natuurlijk stom dat ik dat heb afgeslagen maar ik zat op mijn werk en had er ook geen zin meer in. Natuurlijk knaagt het nu wel een beetje omdat ik ook wel weet dat de beste man nu in zijn handen wrijft dat het hem is gelukt.
Mijn vader is met pensioen en heeft alle tijd. Hij zou zo`n gevecht aan gaan. Hij heeft immers alle tijd. Ik niet. Dus ik moet het nu ook laten rusten.

Ik ben nog wel van plan een mail te sturen.En dan is het ook klaar.
Na de vakantie ga ik weer eens op pad voor een boxspring.
Iemand nog een goede tip?

Nogmaals heel erg bedankt voor de vele reacties!

pluis

pluis

24-06-2009 om 20:41

Mail verstuurd

Ik heb net een mail gestuurd naar de directeur van de winkel. Ik heb zijn e-mail adres achterhaald. Ik ben heel benieuwd of ik nog wat zal horen.

Pluis

Even voor jou genoegdoening. De verkoper knijpt echt niet in zijn handen hoor, die baalt als een stekker. Hij denkt de annulering in jouw schoenen te schuiven. Nu is er een mail naar de directeur, de verkoper heeft niets om in zijn handen te knijpen.
De directeur mist omzet door een fout van èèn van zijn medewerkers. Wat een waardeloze service. Een koude douche zou ik zeggen.

pluis

pluis

25-06-2009 om 12:27

Als laatste het antwoord van de winkel

Geachte Mevrouw Pluis,

Bedankt voor uw mail.

Ik haal hier zeker niet mijn schouders bij op. Onze excuses voor de manier waar op e.e.a. is verlopen, zoals hieronder door u omschreven.

Uw boodschap is duidelijk en de bevestiging is bij deze dan ook geannuleerd.

Met vriendelijke groet,

Lex Lubbers.

pluis

pluis

25-06-2009 om 12:28

Mager

Ik vind de reactie van de directeur wat mager maar aan de andere kant....wat had ik verwacht?

pluis

pluis

25-06-2009 om 13:51

Pelle

Waar vaders al niet goed voor zijn

Maar mijn vader is nu voor 3 weken met vakantie in het buitenland. Meestal bel ik hem ook direct als ik zoiets mee maak als nu.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-06-2009 om 23:42

In werk en recht

had je vast wel mensen kunnen vinden die bereid waren je te helpen bij het opstellen ... maar de reactie van de baas vind ik opmerkelijk, kennelijk kan hij de 1500 euro goed missen in de huidige tijden....gek hoor

Millenia

Millenia

26-06-2009 om 00:07

Ineens stel ik mij het volgende voor

Dit bed is per ongeluk twee maal verkocht. Goede raad is duur, het kan maar op 1 adres bezorgd worden, nietwaar? Eén van de kopers moet dus een annulering in worden getreiterd. Dat is dan bij deze gelukt....Anders vind ik het nl ook raar. Het verschil is echt niet zo groot en die baas kan die 1500 euri net iets te goed missen.....
Paranoïde groet,

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.