Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Grootouders Grootouders

Grootouders

Wederom 'gestraft'

Peiling

zijn we fout in onze denkredenering ?
12 stemmen
33%
67%

Ach, Karine, dat is zeker fijn. Of in ieder geval heel erg veel beter dan niets! Het zal vast emotioneel geweest zijn om het bericht te ontvangen.
En je hebt goed nagedacht over je reactie en hebt wat aan de tips gehad. 
Fijn weekend. Hopelijk lukt het om het wat van je af te zetten...  

MRI

MRI

20-10-2023 om 17:40

KARINE1961 schreef op 20-10-2023 om 17:03:

gisteren toch een berichtje gekregen van dochter met gelukkige verjaardag. Was opgelucht, blij, ... ik heb een tip in gedachten gehouden en heb gereageerd dat ik heel blij was haar te horen en ik hoopte haar snel eens te zien of te horen, en dat ik haar en de kids mis. In eerdere fase was ik van plan haar te bellen, ga dit echter niet doen nu omdat dit mssch te pusherig overkomt. Daarom ga denk ik dat het mssch beter is gewoon wat af te wachten. Kleinzoon is jarig midden november, nog tijd om over aanpak cado te denken.

nou, wat fijn voor je zeg!

KARINE1961 schreef op 20-10-2023 om 17:03:

gisteren toch een berichtje gekregen van dochter met gelukkige verjaardag. Was opgelucht, blij, ... ik heb een tip in gedachten gehouden en heb gereageerd dat ik heel blij was haar te horen en ik hoopte haar snel eens te zien of te horen, en dat ik haar en de kids mis. In eerdere fase was ik van plan haar te bellen, ga dit echter niet doen nu omdat dit mssch te pusherig overkomt. Daarom ga denk ik dat het mssch beter is gewoon wat af te wachten. Kleinzoon is jarig midden november, nog tijd om over aanpak cado te denken.

Wat super fijn!

KARINE1961

KARINE1961

20-10-2023 om 17:44 Topicstarter

het was heel emotioneel. Een pak stress viel van me af. Sprankeltje hoop en nu terug geduld en kalmte bewaren. Ik neem zeker de tips mee. Grote gesprekken gaan we zeker niet opstarten. Eerst zorgen dat de rust bij iedereen terug kan keren en van daaruit verder werken. Ben al zo blij met dit gegeven. Bedankt. 

Zo te lezen, staat bij haar de deur ook op een kier.

KARINE1961

KARINE1961

28-10-2023 om 15:14 Topicstarter

Had ik ook gehoopt.  Maandag heb ik berichtje ingesproken om te horen hoe zij het zien voor de verjaardag van de kleinzoon, dat ik hun de keuze wil laten en dat de kids er toch niet de dupe van mogen/kunnen zijn.  Ze stuurde me terug dat ze er ging over nadenken hoe ze iets kunnen regelen en ze ging me iets laten weten.  Na 5 dagen denken nog op antwoord aan't wachten.  Het begint mentaal echt door te wegen en me te breken.  Heb intussen met psychologe gesprek gehad en de raad gekregen om vooral voor mezelf te zorgen omdat het erg 'narcistisch' lijkt en zo'n gedrag zich steeds herhaalt.   Dochter zal zelf wel terug keren als ze de kracht heeft denkt zij. Op dit moment moet je ervan uitgaan dat zij geïsoleerd leeft.   Intussen gewoon afwachten, je kan niks doen als ondergaan en zorgen dat het je niet kapot maakt....

1) Eigenlijk kan je psycholoog dat ook niet zeggen want ze heeft je dochter niet gesproken. Ook al zegt ze dat het lijkt…

2) Nu ben je weer degene die ongeduldig overkomt en haar drie weken van te voren een ‘lastige’ vraag voorschotelt waar ze maar even zich over mag buigen terwijl ze het wrs nog niet weet.

KARINE1961

KARINE1961

28-10-2023 om 16:16 Topicstarter

Idd, het lijkt zei psycholoog.  
verjaardag is volgende week .... 

KARINE1961

KARINE1961

28-10-2023 om 16:26 Topicstarter

ofwel te lang op voorhand
ofwel te kort op de bal en te weinig tijd om na te denken
...
je weet nooit wat het beste is

KARINE1961 schreef op 28-10-2023 om 16:16:

Idd, het lijkt zei psycholoog.
verjaardag is volgende week ....

Ik begreep uit je eerdere post dat hij half november jarig is.

Je kunt niet pushen; stuur in ieder geval op tijd zijn verjaardagskaart, zo eentje met een gezellig muziekje.

Parkeer je ongeduld, hoe lastig dat ook is als oma ( en opa).

Hoe gaat je man hier eigenlijk mee om? Vol kalmte of geïrriteerd waardoor jij mogelijk je geroepen voelt haar te bellen?

KARINE1961

KARINE1961

28-10-2023 om 17:20 Topicstarter

10/11 jarig
komt dat ook niet pusherig over een kaart sturen ?  Uiteindelijk weet je niet meer wat je best doet
mijn man is ook diep teleurgesteld, radeloos, begrijpt ook niet waarom ze zo doet, heeft het ook heel lastig als hij ziet hoe verdrietig ik ben.
er zijn enkele dagen over gegaan na het berichtje voor mijn verjaardag en mijn telefoontje.  Ze nam de telefoon niet op maar ik kreeg wel bericht nog geen 5' later, geen probleem met dit alles.  Ik aanvaard (tot nog toe) hoe ze doet en hoeveel tijd ze nodig heeft.  Voel wel aan mijn lichaam de signalen dat ik moet opletten voor mezelf niet te diep te gaan

Weet je nog wat ik geadviseerd had. Stuur de kaart voor je kleinzoon in een envelop aan je dochter. En vraag of zij de kaart kunnen geven. En dat je een cadeau hebt gekocht, welk cadeau, en of je dat kan opsturen.
Met dringend advies om iemand te laten meelezen of je boodschap wel neutraal was

Nu heb je gebeld en ingesproken (te direct). En je niet alleen gevraagd over de verjaardag maar ook gemeld dat de kinderen niet de dupe moeten worden. Er zit dus weer oordeel/negativiteit/mening  in je bericht. Wat juist helemaal niet verstandig is. 

Jammer. Ik snap best dat je dochter niet gelijk blij was.

Sas-OO schreef op 28-10-2023 om 18:07:

Weet je nog wat ik geadviseerd had. Stuur de kaart voor je kleinzoon in een envelop aan je dochter. En vraag of zij de kaart kunnen geven. En dat je een cadeau hebt gekocht, welk cadeau, en of je dat kan opsturen.
Met dringend advies om iemand te laten meelezen of je boodschap wel neutraal was

Nu heb je gebeld en ingesproken (te direct). En je niet alleen gevraagd over de verjaardag maar ook gemeld dat de kinderen niet de dupe moeten worden. Er zit dus weer oordeel/negativiteit/mening in je bericht. Wat juist helemaal niet verstandig is.

Jammer. Ik snap best dat je dochter niet gelijk blij was.

Dit. En dan een ander narcistisch noemen🙈

KARINE1961

KARINE1961

28-10-2023 om 18:48 Topicstarter

ik lees de tips en probeer er het beste van te maken.  Sorry dat dit mssch niet altijd net datgene is wat er verwacht wordt. Ik ben ook maar een mens.  Ik zit al diep en wil niet dieper geraken, ga effe dit forum verlaten.  

KARINE1961

KARINE1961

28-10-2023 om 18:53 Topicstarter

Eigenlijk kan je psycholoog dat ook niet zeggen want ze heeft je dochter niet gesproken. Ook al zegt ze dat het lijkt…

Hier krijg ik dan via dit forum deze stempel gedrukt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.