Grootouders Grootouders

Grootouders

Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 21:16:

[..]

Het valt me sowieso tegen dat de dames op dit forum niet zo zwaar lijken te tillen aan een opa die verwijst naar de moeder van zn kleindochter met het woord kutje. Hoor niks over grensoverschrijdend taalgebruik jegens vrouwen hier van de vrouwen die er normaal de mond vol van hebben.

Nou Nick; met sommige mannen valt al niet eens meer te praten...

Ik heb het al eerder benoemd dat hij ordinaire taal bezigt. Ik ben d'r op een gegeven moment ook wel klaar mee.

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 19:20:

[..]

Hupsakee ik ga toch niet tegen mijn kleindochter zeggen wat ik van haar moeder vind of van haar oma. Ik heb dat ook niet bij mijn eigen kinderen gedaan. Wat ik hier typ roep ik niet van de daken.

Die mensen hebben ook internet. Dit blijft altijd op internet staan en er is misschien wel iemand in hun omgeving die dit leest en hen herkent of misschien wel jou herkent aan je taalgebruik. Je bent niet anoniem op internet. En als er een rechtszaak komt, kan dit ook gevonden worden. 

Annaniem2023 schreef op 01-04-2025 om 07:28:

[..]

Die mensen hebben ook internet. Dit blijft altijd op internet staan en er is misschien wel iemand in hun omgeving die dit leest en hen herkent of misschien wel jou herkent aan je taalgebruik. Je bent niet anoniem op internet. En als er een rechtszaak komt, kan dit ook gevonden worden.

Dat niet alleen, al gebruikt hij irl nettere woorden, zijn minachting voor dit meisje zal zeker ook doorsijpelen in zijn communicatie met de familie van de kleindochter en in de communicatie met zijn bloedeigen zoon. Dat voelen mensen echt wel aan. Vandaar dat de "hulp" aan de jonge vader niet helpt, opa helpt zijn zoon juist van de wal in de sloot met zijn bemoeienis. Onder het mom van "vechten voor je (klein)kind" zorgt hij ervoor dat de relaties verslechteren en vader zijn dochter juist minder vaak zal zien. 

Het zou wijs zijn om drie stappen terug te zetten en zich er niet mee te bemoeien, maar wijsheid is een eigenschap die DwazeOpa niet lijkt te bezitten.

Ik zie dat hier mensen heel snel conclusies trekken op basis wat een persoon typt.
Ik zie hier een opa/vader die strijdt voor zijn en kleinkind. En of het nu wel of niet ordinair is. En of het woord kutje nu wel of niet grof taalgebruik is staat er los van. En het laatste is het zeker niet vrouw onvriendelijk. Het is gericht.

Ik begrijp goed dat mensen hier denken een man kan dat niet zeggen over een minderjarig meisje maar er is niemand die denkt met welke reden zegt hij dat over haar. Misschien heeft hij wel gelijk dat het een naar vervelend rotkind is. Of dat zij een grote oorzaak is in dit probleem.
Ik denk ook dat dwaze opa zijn naam verwijst naar Dwaze Vaders. En als je daar leest zie je hoe verschrikkelijk sommige vrouwen zijn. 
Daarnaast denk ik dat deze topic ook niet geschikt is voor ouders.nl omdat het probleem te groot is om hier er over te hebben. 

Nee. Een vrouw als "kutje" beschrijven is precies even neutraal als een man als "lul" beschrijven.

Maar dwaze-opa betaal jij/zoon ook voor het kleinkind? Zo niet, dan zou ik dat maar eens gaan doen. Dan is het logisch dat ze het niet aan jullie willen geven. En weet je zeker dat je zoon de vader is? Ik zou dat eerst uitzoeken. Zou wel verklaren waarom ze het niet willen laten erkennen. 

Marianne76 schreef op 01-04-2025 om 11:18:

Nee. Een vrouw als "kutje" beschrijven is precies even neutraal als een man als "lul" beschrijven.

Ja, en ik zou er geen probleem meehebben als iemand mij een kutje noemt. Ken wel 101 ding bedenken wat erger is. En ik denk dat geen enkele man of jongen het erg zou vinden om lulletje genoemd te worden. Kutje en lulletje is onschuldig. Niks kwetsend niks schadelijks. 

FruitMoeder schreef op 01-04-2025 om 11:27:

Maar dwaze-opa betaal jij/zoon ook voor het kleinkind? Zo niet, dan zou ik dat maar eens gaan doen. Dan is het logisch dat ze het niet aan jullie willen geven. En weet je zeker dat je zoon de vader is? Ik zou dat eerst uitzoeken. Zou wel verklaren waarom ze het niet willen laten erkennen.

Fruitmoeder, het lijkt mij wel een kwalijke zaak als het van een ander zou zijn. 😮

Fruitmoeder omgang en betalen zijn twee verschillende dingen. 

Marianne76 schreef op 01-04-2025 om 11:18:

En dan wil ik nog even kwijt hij schrijft het, de ouders van haar gingen verder door te zeggen tegen hem dat ze PTSS er door heeft gekregen en een volwassen kerel die een jong ventje bedreigt(wat een held) is allemaal normaal. Ik denk dat deze dingen wat rechtstreeks gezegd worden schadelijker zijn dat iemand zijn frustratie schrijft op een forum. Beter hier je gal spugen dan tegen de persoon zelf. En als ik dan kijk op basis wat Dwaze Opa en partner schrijven. Is het kind daar dan goed af? Moeder die thuis blijft zonder kind. Dat zegt toch ook wel iets. Goede moedersgevoelens. 

Het schijnt dat frustraties van je af schrijven een hele goede therapie is. 

Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 11:49:

[..]

En dan wil ik nog even kwijt hij schrijft het, de ouders van haar gingen verder door te zeggen tegen hem dat ze PTSS er door heeft gekregen en een volwassen kerel die een jong ventje bedreigt(wat een held) is allemaal normaal. Ik denk dat deze dingen wat rechtstreeks gezegd worden schadelijker zijn dat iemand zijn frustratie schrijft op een forum. Beter hier je gal spugen dan tegen de persoon zelf. En als ik dan kijk op basis wat Dwaze Opa en partner schrijven. Is het kind daar dan goed af? Moeder die thuis blijft zonder kind. Dat zegt toch ook wel iets. Goede moedersgevoelens.

Het schijnt dat frustraties van je af schrijven een hele goede therapie is.

Aah, je bent 1 vd hulptroepen van Dwaze Opa?!

van je afschrijven is altijd goed, maar koop dan een dagboek ofzo.

Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 11:33:

[..]

Ja, en ik zou er geen probleem meehebben als iemand mij een kutje noemt. Ken wel 101 ding bedenken wat erger is. En ik denk dat geen enkele man of jongen het erg zou vinden om lulletje genoemd te worden. Kutje en lulletje is onschuldig. Niks kwetsend niks schadelijks.

Dat zegt waarschijnlijk wat meer over jouw niveau of gebrek daaraan. Beide termen zijn beledigingen en scheldwoorden. En op die wijze hoor je niet te communiceren met of over anderen. Zeker niet waar het minderjarigen betreft. Je bent zelfs seksistisch bezig. Heel erg fout. Als iemand dit soort termen tegen mij gebruikt weet ik alles wat ik moet weten over die persoon en zijn we verder uitgepraat. 

Mensen let op: watergolf is een trol die onder de ban uitkomt. Direct de moderator informeren!

Roodvruchtje en ook al ben ik een bekende van dwaze opa dan ben ik toch een persoon die het meest weet wat er gebeurd. En waar het goed of fout zit. 

Izza schreef op 01-04-2025 om 13:15:

Mensen let op: watergolf is een trol die onder de ban uitkomt. Direct de moderator informeren!

Dit kunnen we ook over Nick90 zeggen met uitspraken van er zal wel een rede hebben waarom hij zijn zoon niet heeft zien opgroeien. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.