Grootouders

Dwaze-Opa
30-03-2025 om 09:55
Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen
Hallo,
Mijn kleindochter is nu een jaar. En de omgang gaat zo verschrikkelijk slecht. Mijn zoon en de moeder van mijn kleinkind zijn tiener ouders. Mijn zoon is net 19 en zij bijna 17.
Haar familie is naar Kenia geëmigreerd.(ze zijn volledig Nederlands, ik schrijf dit erbij omdat vaak de vraag krijg of ze Keniaas zijn). Maar voordat ze gingen is zij zwanger geraakt. Zij wilde niet weg uit Nederland en is daarom zwanger geworden.
Mijn zoon mocht niet erkennen, heeft geen gezag. Want anders konden zij niet heen en weer reizen. Probleem was dat er telkens een conflict met de ouders waren. Want die willen alles beslissen. Haar moeder die telkens een grote mond had tegen mijn zoon. Mijn zoon is 1 keer uit zijn slof geschoten wat zijn goed recht was. En ook elke keer haar vader die er bemoeide. Helemaal gek van. Ik ben er natuurlijk ook mee gaan bemoeien want niemand heeft een grote mond tegen mijn kind. En ik gezegd dat zij zelf die klapdeuren open heeft gedaan en dat zij net zo hard als mijn zoon dit gecreëerd heeft.
even korte samenvatting was dit.
Nu komt het probleem. Nu de kleine meid een jaar is en haar moeder(oma) met de kleine meid weer naar Nederland komt. Mag mijn zoon alleen daar in huis zijn dochter zien. Ik vraag mij af of ik het mag zien want ze is bang voor mij. Het is gewoon waardeloos. Mijn zoon is een beetje uitgestreden want telkens loop je tegen aan dat zij daar wonen. Het is toch te zot voor worden dat zij het allemaal kunnen beslissen.
Iemand suggesties hoe we dit snel op kunnen lossen.
Even toevoeging. Nu heeft hij weer ruzie met haar omdat zij het beslist. Maar wel lekker zelf daar blijven.

Cindy_meid
01-04-2025 om 13:36
Waar gaat het allemaal over?!!
Wat wij van haar vinden en hoe we haar benoemen doet er niet toe. Dat jullie daar wat van vinden ..ach ja maak je niet druk. Die meid weet toch van niks, dus ja. Helaas leven we nu in een tijd waar je helemaal niks meer kan zeggen, en elk iets persoonlijk wordt en een groot probleem. Het zijn maar slechts woorden, Stel je niet zo aan.
Maar goed even on topic, de omgangsregeling! Advocaat is in handen genomen om de erkenning te regelen. Mijn stiefzoon wilt gewoon wat vaker zijn kind zien als ze hier in Nederland zijn dan 1 keer in de 2 weken. Hij is een doodnormale rustige jongen die zijn dochter mist. En daar steunen we hem volledig in!!!
De mensen die ons advies hebben gegeven hierover dank daarvoor.
Ik ga aan de mod vragen hier een slotje op te zetten, we hebben onze advies hieruit gefiltert door de ruis van aannames en oordelen.

RoodVruchtje
01-04-2025 om 13:54
Cindy_meid schreef op 01-04-2025 om 13:36:
Wat wij van haar vinden en hoe we haar benoemen doet er niet toe. Dat jullie daar wat van vinden ..ach ja maak je niet druk. Die meid weet toch van niks, dus ja. Helaas leven we nu in een tijd waar je helemaal niks meer kan zeggen, en elk iets persoonlijk wordt en een groot probleem. Het zijn maar slechts woorden, Stel je niet zo aan.
Maar goed even on topic, de omgangsregeling! Advocaat is in handen genomen om de erkenning te regelen. Mijn stiefzoon wilt gewoon wat vaker zijn kind zien als ze hier in Nederland zijn dan 1 keer in de 2 weken. Hij is een doodnormale rustige jongen die zijn dochter mist. En daar steunen we hem volledig in!!!
Ik ga aan de mod vragen hier een slotje op te zetten, we hebben onze advies hieruit gefiltert door de ruis van aannames en oordelen.
Nou mooi, geregeld dus! Al heel bijzonder dat je hiervoor een topic nodig had, enkel om het advies erkenning te regelen?!
Een slotje wordt niet op het topic gezet overigens.

MRI
01-04-2025 om 13:54
Cindy_meid schreef op 01-04-2025 om 13:36:
Je vergist je, het zegt alles over jullie.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 14:00
MRI schreef op 01-04-2025 om 13:54:
[..]
Ben ik helemaal mee eens. Dat het goede mensen zijn die alles voor zoon en kleinkind over hebben.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 14:02
RoodVruchtje schreef op 01-04-2025 om 13:54:
[..]
Nou mooi, geregeld dus! Al heel bijzonder dat je hiervoor een topic nodig had, enkel om het advies erkenning te regelen?!
Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat ze die stap al wisten en bedoeld werd dat Cindy bedankt voor het advies.

Cindy_meid
01-04-2025 om 14:08
RoodVruchtje schreef op 01-04-2025 om 13:54:
[..]
Dat was al in gang gezet hoor, maar omdat het een vrij complex verhaal is waren we benieuwd naar de reacties maar ja deze forum is daar zo niet geschikt voor. Mensen reageren of ze weten hoe het is, alsof ze weten het hele verhaal weten. etc.

Cindy_meid
01-04-2025 om 14:10
MRI schreef op 01-04-2025 om 13:54:
[..]
En dit zegt weer alles over jou, oordelen terwijl je maar een klein stukje van een verhaal kent.

AnnaPollewop
01-04-2025 om 14:41
Nick90 schreef op 31-03-2025 om 20:17:
[..]
Dwaze opa heeft een ban.
Werd tijd.

AnnaPollewop
01-04-2025 om 14:42
Wat een rare mensen heb je toch. Hier het forum binnen komen blazen en dan ineens is het allemaal onze schuld. En dan weer boos wegblazen. Tja.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 14:49
AnnaPollewop schreef op 01-04-2025 om 14:42:
Wat een rare mensen heb je toch. Hier het forum binnen komen blazen en dan ineens is het allemaal onze schuld. En dan weer boos wegblazen. Tja.
Anna geen idee waar er verteld wordt dat het jullie schuld is.
En dat opa een ban heeft voor een uitspraak gaat nergens over.
Ik neem aan dat iedereen hier met vol verstand dat Opa het kind een naam geeft ergens vandaan komt. En dat hij dat niet tegen andere zegt.
En ik begrijp dat het een forum is en dat iedereen een oordeel heeft en dat mag en iedereen vrij is om te reageren. Als iemand dan terug reageert er dan een melding over maken. Ja, daar denk ik ook de mijne over.

RoodVruchtje
01-04-2025 om 14:58
Cindy_meid schreef op 01-04-2025 om 14:08:
[..]
Dat was al in gang gezet hoor, maar omdat het een vrij complex verhaal is waren we benieuwd naar de reacties maar ja deze forum is daar zo niet geschikt voor. Mensen reageren of ze weten hoe het is, alsof ze weten het hele verhaal weten. etc.
Ook jullie weten helemaal niets over de mensen die hier reageren en wat hun ervaringen hiermee zijn. En om dan te schermen met ‘het hele verhaal niet kennen/weten’, is nogal een zwaktebod.
De manier van praten en communiceren was in ieder geval wél heel duidelijk en dáár werd op gereageerd. Daar zou je misschien iets mee kunnen doen, maar dat negeren en zelfs normaal vinden, ‘want is Rotterdams’ of ‘je kunt tegenwoordig al niets meer zeggen’, tja, dan zijn mensen snel uitgeluld.
Maar goed, spui nog maar lekker verder hier en kijk vooral niet in de voorgehouden spiegels, benieuwd hoe een rechter er tegenaan kijkt als het zo ver gaat komen. Succes!

AnnaPollewop
01-04-2025 om 15:01
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 14:49:
[..]
Ik neem aan dat iedereen hier met vol verstand dat Opa het kind een naam geeft ergens vandaan komt. En dat hij dat niet tegen andere zegt.
En ik begrijp dat het een forum is en dat iedereen een oordeel heeft en dat mag en iedereen vrij is om te reageren. Als iemand dan terug reageert er dan een melding over maken. Ja, daar denk ik ook de mijne over.
Jeetje, waarom maken jullie steeds nieuwe nicks aan om hier te posten en elkaar te verdedigen? Wat een gedoe dat leidt tot niks.

MRI
01-04-2025 om 15:01
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 14:49:
[..]
En ik begrijp dat het een forum is en dat iedereen een oordeel heeft en dat mag en iedereen vrij is om te reageren. Als iemand dan terug reageert er dan een melding over maken. Ja, daar denk ik ook de mijne over.er
Tja ik zou zeggen 'read the room'. Kijk hoe mensen hier reageren op de uitingen van opa en oma. Als zij nog enigszins iets willen bereiken qua nader contact met kleinkind, zullen ze die houding in het proces naar gedeeld gezag toch echt moeten veranderen. Als ze daarin net zo ingaan als hier is dat in hun nadeel denk ik zo.

Watergolf-Model
01-04-2025 om 15:08
MRI schreef op 01-04-2025 om 15:01:
[..]
Tja ik zou zeggen 'read the room'. Kijk hoe mensen hier reageren op de uitingen van opa en oma. Als zij nog enigszins iets willen bereiken qua nader contact met kleinkind, zullen ze die houding in het proces naar gedeeld gezag toch echt moeten veranderen. Als ze daarin net zo ingaan als hier is dat in hun nadeel denk ik zo.
MRI ik denk dat het al twintig verteld is door ze dat er niet naar de andere kant geuit wordt. Dat er tot op heden telkens nog gesprekken wordt gevoerd om het zo vriendelijk en netjes mogelijk op te lossen.
En het ook liever zonder advocaat hadden gedaan.

MRI
01-04-2025 om 15:15
Watergolf-Model schreef op 01-04-2025 om 15:08:
[..]
MRI ik denk dat het al twintig verteld is door ze dat er niet naar de andere kant geuit wordt. Dat er tot op heden telkens nog gesprekken wordt gevoerd om het zo vriendelijk en netjes mogelijk op te lossen.
En het ook liever zonder advocaat hadden gedaan.
Het begint met respect 'thuis'. Natuurlijk sijpelt hatelijkheid door. En iha helpt het gewoon niet, ook niet als je je covert op gaat zitten houden. En sterker nog: het helpt ook niet voor jezelf. Werk mee, geef de zaak en de mensen vertrouwen. Het uiteindelijke doel is contact tussen vader en kind. Ga uit de vechtmodus en misschien levert dat wel veel meer op. Er zal best veel pijn en frustratie zijn maar het komt allemaal erg offensief over. Ik ben vast niet de enige die ook het verhaal van de andere kant zou willen horen.