Grootouders Grootouders

Grootouders

Mijn zoon mag zijn kind niet alleen meenemen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 18:55:

Daarnaast is het zeker van belang wat ik vind. Het gaat over mijn kind en mijn kleinkind.

Je mag er best iets van vinden maar het meisje is ninderjarig en haar ouders elpen haar. Waarschijnlijk draaien zij financieel volledig op voor de baby. Hopelijk kan het meisje haar school afmaken en nog een vervolgopmeiding doen en al die tijd zullen haar ouders bijspringen en zij wonen nou eenmaal deels in kenia. 

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

31-03-2025 om 19:04 Topicstarter

Ik begrijp het totaal niet hoe je in vredesnaam bij komt met begeleide omgang in omgangshuis. De gene die dat zou beslissen heeft ze dan ook niet op een rijtje.

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 18:54:

-quote verwijderd-

Ja welke grote smoel, je degradeert de minderjarige moeder van je kleinkind naar kutje, dat zegt eigenlijk al wel genoeg. 

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 19:04:

Ik begrijp het totaal niet hoe je in vredesnaam bij komt met begeleide omgang in omgangshuis. De gene die dat zou beslissen heeft ze dan ook niet op een rijtje.

Ik zou dit bewaren voor de rechtbank straks. Vooral zeggen! 

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 18:16:

Kimdekim het is makkelijk praten. En natuurlijk moet hij actie ondernemen. Ik ben blij dat hij nu inziet dat afwachten en hopen dat het goedkomt tussen hun en als gezinnetje te gaan leven niet werkt(Hij heeft heel veel last van de scheiding gehad tussen mij en zijn moeder). Voor hem is het gewoon een verwerkingsproces, het is alleen een beetje jammer dat daar geen rekening mee wordt gehouden.

Het is helemaal niet gemakkelijk praten.  Je kan het meisje ( serieus noem je een kind nu kutje? ) niet verantwoordelijk maken voor wat je zoon nalaat.  Er zullen vast allerlei redenen voor zijn, maar ws heeft de moeder ook allerlei redenen waarom zij doet wat ze doet.  Ik ben het er helemaal mee eens dat jullie zoon omgang met afdwingen via de juridische weg,  maar ik heb het idee dat jullie daar harder aan trekken dan hij.  Dat kan je het meisje niet kwalijk nemen.  

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 18:19:

Hupsakee ik weet ook helemaal hoe het werk. En ik ben tot nu nog bezig om het toch op te lossen. Dat toch even gewoon de erkenning wordt geregeld en dat we afspraken kunnen maken om gewoon met het kind weg te gaan.

Maar met alleen de erkenning kom je er niet. Iedereen moet met elkaar door 1 deur kunnen gaan. En elkaars situatie begrijpen. Hun zullen oordelen over jullie en je zoon. Maar jullie oordelen ook over haar en haar familie.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

31-03-2025 om 19:09 Topicstarter

Marianne76 schreef op 31-03-2025 om 18:59:

Het lijkt me inmiddels vrij duidelijk dat jullie eerder deel zijn van het probleem, dan deel van de oplossing.

Dan moet jij mij uitleggen waarom wij het probleem zijn? Sinds het moment tot nu probeer ik telkens keer op keer een gesprek te voeren met andere opa tot oplossingen. Elke keer als je denk dat je een stap vooruit heb gedaan en goede afspraken hebben gemaakt en de beste kerel het daar bespreek. De afspraken als sneeuw voor de zon verdwijnen. Omdat vrouwlief en dochterlief het niet willen. En dan elke keer te horen krijgen ze kunnen het psychisch niet aan. Maar volgende week probeer ik het weer opnieuw. Watnt als ze hier zijn dat wij ook gewoon even tijd kunnen hebben met haar. 

Hupsakee schreef op 31-03-2025 om 19:07:

[..]

Maar met alleen de erkenning kom je er niet. Iedereen moet met elkaar door 1 deur kunnen gaan. En elkaars situatie begrijpen. Hun zullen oordelen over jullie en je zoon. Maar jullie oordelen ook over haar en haar familie.

Kijk opa, deze user legt uit waarom het op deze manier uitdraait op begeleide omgang.  De ouders moeten op een normale manier met elkaar om kunnen, en eerlijk gezegd denk ik dat je op deze manier alleen maar een stoorzender bent. 

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

31-03-2025 om 19:15 Topicstarter

Maak het uit hoe ik het kind noemt?? Of wat ik van het kind vind?? 
En Kimdekim ze moeten beide verantwoordelijkheid nemen. En wij(de ouders) moeten hun er in begeleiden om met de situatie om te gaan en hun de afspraken met elkaar te laten maken. Ipv er elke keer mee te bemoeien. 

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 19:15:

Maak het uit hoe ik het kind noemt?? Of wat ik van het kind vind??
En Kimdekim ze moeten beide verantwoordelijkheid nemen. En wij(de ouders) moeten hun er in begeleiden om met de situatie om te gaan en hun de afspraken met elkaar te laten maken. Ipv er elke keer mee te bemoeien.

Maar door zo negatief in de situatie te staan en zo slecht te praten over de moeder van je kleinkind. Kom je echt helemaal niet ver! Je zoon gaat dan ook zo denken. 

Nick90 schreef op 31-03-2025 om 19:11:

[..]

Kijk opa, deze user legt uit waarom het op deze manier uitdraait op begeleide omgang. De ouders moeten op een normale manier met elkaar om kunnen, en eerlijk gezegd denk ik dat je op deze manier alleen maar een stoorzender bent.

Zeker mee eens Nick! Zo praten over de moeder van je kleinkind. Als ik dat als moeder van het kleinkind zou weten. Had ik daar wel werk van gemaakt. Iets met respect, normen en waarden van beide kanten.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

31-03-2025 om 19:20 Topicstarter

Hupsakee schreef op 31-03-2025 om 19:18:

[..]

Maar door zo negatief in de situatie te staan en zo slecht te praten over de moeder van je kleinkind. Kom je echt helemaal niet ver! Je zoon gaat dan ook zo denken.

Hupsakee ik ga toch niet tegen mijn kleindochter zeggen wat ik van haar moeder vind of van haar oma. Ik heb dat ook niet bij mijn eigen kinderen gedaan. Wat ik hier typ roep ik niet van de daken.

Dwaze-Opa schreef op 31-03-2025 om 19:20:

[..]

Hupsakee ik ga toch niet tegen mijn kleindochter zeggen wat ik van haar moeder vind of van haar oma. Ik heb dat ook niet bij mijn eigen kinderen gedaan. Wat ik hier typ roep ik niet van de daken.

Maar als je dit wel tegen je zoon zegt helpt dat ook niet mee.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

31-03-2025 om 19:24 Topicstarter

Hupsakee schreef op 31-03-2025 om 19:21:

[..]

Maar als je dit wel tegen je zoon zegt helpt dat 

Ook dat doe ik niet.

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

31-03-2025 om 19:25 Topicstarter

zoals ik ergens antwoordde hou ik die hele grote ego van mij thuis als ik ga praten met hun. Als je mijn kleindochter ziet snap je waarom. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.