Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 15:29

Zo boos /verkoudheid


Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 19:31

Alkes

Zekers niet en wat een aanname obv eigen interpretatie van wat je denkt te lezen?
Het is in de huidige tijd met alle terecht beperkende maatregelen niet makkelijk om zorg voor beide ouders te moeten hebben en geven als er dan respectloos met gemaakte afspraken om gegaan wordt maakt het niet uit wie het is.
Het is blijkbaar niet mogelijk iets te zeggen over gedrag van andersmans kinderen zonder dat je dan blijkbaar wel iets tegen dat kind moet hebben, wat een onzin.
Covid 19 en/of een reguliere verkoudheid is dodelijk voor mijn vader als hij dat krijgt!
In het verleden tot 4 weken geleden kon mijn moeder thuis het een en ander dan regelen en wij de rest op afstand. Wij gaan nooit op bezoek bij mijn ouders als we ons half voelen. Helaas heeft mijn moeder een beroerte gehad en hoewel zij nu weer thuis is, snapt zij mentaal nog maar weinig. Wij hopen op verbetering maar grote kans dat ze naar verpleeghuis moet. Er moet veel geregeld voor haar maar ook voor mijn vader. Dokter afspraken, schone kleding regelen en dat ligt allemaal op mijn bordje ik kan /mag niet ziek worden. Wat inhield dat wij geen boodschappen deden, thuis werkten, niet naar sport of andere hobby's en geen bezoek.. Behalve de kinderen maar dan wel onder voorwaarde dat deze niet verkouden zijn.

Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 19:35

ElenaH

Een verkoudheid kan voor mijn vader al dodelijk zijn. Dus ja we laten testen en ja we hopen op negatieve test, ondertussen moet ik ook afwachten 48 uur of ik niet ook "verkouden" wordt want zoals ik al zei mijn vader kan daar al aan doodgaan

ElenaH

ElenaH

06-09-2020 om 19:43

Annemarie

'Een verkoudheid kan voor mijn vader al dodelijk zijn. '

Dus je vader ligt in volledige isolatie? Dat is namelijk de enige manier om verkoudheid te voorkomen. En daar geloof ik dus niks van. Je overdrijft vreselijk om maar boos te kunnen zijn op je stiefdochter.

Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 19:47

Elrnah

En als je post 32 van mij ook even leest, dan snap je dat wij bijna 4 niet naar kantoor sport hobby's etc zijn geweest en geen bezoek hebben ontvangen. Ik ben alleen en alleen ik, om zo weinig mogelijk risico mee te brengen bij mijn vader in het revalidatiecentrum geweest voor de nodige zorg. Hij ligt op een eigen kamer en komt daar ook niet vanaf, alleen therapeut voor de therapie en die dragen beschermende kleding.
Dus helaas en ja ik zal wellicht ook wat overspannender reageren dan "normaal" maar er is nu geen alternatief voor handen als ik wel ook ziek wordt. En ik vind het lastig te verteren dat het geen per ongeluk zou zijn maar willens en wetens iemand, mijn vader, risico te laten lopen.

Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 19:48

Elenah

Ja, hoe lastig ook te geloven, mijn vader ligt in isolatie zelfs mijn moeder mag er niet bij. Zij snapt dit niet en ook dat mag ik elke dag uitleggen

Maro

Maro

06-09-2020 om 20:16

Annemarie

Hoelang was je stiefdochter bij jullie en in knuffelmodus? GGd hanteert een kwartier of langer in nabij contact als maatstaf voor besmetting

En ik ben het met je eens: stiefdochter is een draak. En ik snap heel goed dat dit je zo raakt: moedwillig treiteren van haar kant en van jouw kant bezorgdheid om je vader.

ElenaH

ElenaH

06-09-2020 om 20:23

Annemarie

'mijn vader ligt in isolatie '

Dan is het toch geen probleem dat je verkouden bent? Je moet volledig ingepakt bij je vader op bezoek.

Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 20:50

Maro

Al met al inclusief gedoe met haar vader een uur

Annemarie

Annemarie

06-09-2020 om 20:51

ElenaH

Behalve dan dat ik niet naar binnen mag, ook niet ingepakt, bij zichtbare klachten van mijzelf en /of huisgenoten

V@@s

V@@s

06-09-2020 om 21:13

hoezo mantelzorg voor je vader?

Hij is toch opgenomen? Het enige dat ze daar niet doen is de was, maar die kan zo nodig overhandigd worden zonder dat jullie contact hebben.

Serieus

Over zo'n incident zou je het met mij ook beslist aan de stok krijgen. Puber of niet. Eigen of niet.

In dit geval zou ik de vader vragen er een oudergesprek over te houden en eens even naar haar te luisteren. Want dit doe je niet zomaar en wat denk je dan?

Is er een reden dat je denkt dat je niet de basismaatregelen in acht hoeft te nemen?

Een rustig gesprek maar wel serieus en streng. Je wil toch niet verantwoordelijk zijn voor de ziekte van een ouder in je netwerk?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-09-2020 om 22:07

Niet mee eens

Je mag kinderen beschouwen als deel van je huishouden en dit meisje kwam primair om haar vader te zien en niet om stiefmoeder te stangen. Hoezo weer mogen komen als je excuses aanbiedt? Zo ga je toch niet met je kinderen om?

Mariet

Mariet

06-09-2020 om 22:10

Ik snap het niet zo goed

Je vader heeft chronische klachten, en door deze klachten zou hij volledig geïsoleerd moeten leven, omdat elke infectie hem fataal kan zijn? Maar welke kwaliteit van leven heeft hij dan, gezien get chronische karakter van zijn kwalen?

Piep

Piep

06-09-2020 om 23:04

Twee weken

De kindeten waren al twee weken verkouden en konden daarom twee weken hun vader niet zien? Waarom heeft pa ze niet meegenomen naar een terrasje of zo, of in de achtertuin afgesproken op anderhalve meter? Op. Die manier kun je het toch ook veilig houden?

Als ik hier mijn kinderen niet kon zien als ze verkoudenn zijn, dan zag ik ze zeiden. Er is altijd wel iemand verkouden en het duurt ook altijd lang. Wel.rigoreus om zo lang je kinderen helemaal niet te zien.

Triva

Triva

06-09-2020 om 23:37

klopt helemaal niks van

De dochter van je man stond op een ochtend op de stoep en de volgende ochtend is je man strontverkouden. Onmogelijk dat dat door haar komt. De incubatietijd van corona is meestal 5/6 dg (met uitschieters van 2-12, nergens staat 24 uur) en van een gewone verkoudheid is 2-3 dagen. Je man is dus ook met anderen in aanraking geweest dus stop met deze toestand, je stiefdochter is het probleem niet, je man heeft gelogen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-09-2020 om 00:41

Verkouden

Dochter van man was verkouden en daarmee had ze niet naar het huis van haar vader en zijn nieuwe vrouw moeten komen. En zeker ook niet met haar vader moeten knuffelen. Ze is 19 en ik mag hopen slim genoeg om de huidige situatie te begrijpen. En dan ga ik niet in op allerlei zaken waar wij als buitenstaander maar van moeten aannemen dat ze letterlijk zo gebeurd zijn, of spelen. Puur het gegeven dat iemand bewust met een verkoudheid bij anderen op bezoek gaat, is momenteel zacht gezegd niet erg sociaal. Het doet er niet toe of iemand gewoon verkouden is of besmet met corona. De gevolgen voor de ander kunnen groot zijn.

De GGD zit met de handen in het haar wat het testen betreft, dus dat ze alleen testen bij naar corona wijzende klachten is logisch. Prima dat ze dus niet zwichtten voor een tweede telefoontje na de eerste afwijzing.

We moeten allemaal verantwoord omgaan met het virus zelf en de mogelijkheden die beschikbaar zijn. Dat valt niet altijd mee. In zekere zin willen jullie hetzelfde en dat kún je van beiden egoïstisch vinden, namelijk: "ík en mijn vader gaan voor." Maar jouw egoïsme vind ik wel flink meer verdedigbaar en dat zou je man ook zo aan zijn dochter uit kunnen leggen. Natuurlijk is jouw vader niet belangrijker dan zij de dochter, maar als ze er eerlijk naar kijkt... de kans dat zij nog vele jaren met haar vader kan doorbrengen en voor jouw neus kan knuffelen, is groter dan in jouw geval met je vader en moeder. En dat het bij jou eigenlijk ook niet om knuffelen gaat maar om noodzakelijke zorg maakt dat ze nu even rekening moet houden met jou.

Tineke

Tineke

07-09-2020 om 04:48

Boos op

Ik heb niet alles nauwkeurig gelezen, maar ik dacht meteen netzelfde als vlinder: als je boos moet zijn op iemand dan is het je man. Voor knuffelen zijn er twee nodig. Van een puber hoef je de wijsheid niet te verwachten maar van je man wel. Ik zou ontzettend pissig op hem zijn dat hij 1) haar binnenliet, want bij een verkoudheid blijf je thuis. Niet alleen vanwege een coronakans maar ook omdat het nu superonhandig is om mensen met een andere verkoudheid te besmetten. Als jij verkouden wordt mag je niet naar je vader, en 2) omdat hij ook ook nog eens een keer meedeed in de knuffel.

En nee Maro, bij een knuffel doet dat kwartier niet meer terzake. Dat geldt voor minder dan 1,5 m bij elkaar in de buurt zijn. Een knuffel betekent sowieso nauw contact.

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 07:24

Annemarie

'Behalve dan dat ik niet naar binnen mag, ook niet ingepakt, bij zichtbare klachten van mijzelf en /of huisgenoten'

Dat is zuur. Maar niet zuurder dan je stiefdochter die háár vader niet mag zien (van jou).

Dees

Dees

07-09-2020 om 07:26

Snap het wel

Maar de kinderen zien hun vader dus al 2 weken niet meer omdat jij anders eventueel een paar weken je vader niet ziet.

Ik snap dat ze pissig zijn en dus langs gaan.

Annemarie

Annemarie

07-09-2020 om 08:05

Reactie

Ze is niet binnen gelaten ze heeft zichzelf naar binnen gelaten en mijn man verrast. Toen man aangaf dat ze verkouden is en dat er een afspraak was zei ze boeie en ging hem knuffelen en mij uitdagen. Mijn man heeft haar wel van zich proberen afduwen maar dat kan natuurlijk ook niet met geweld want de jongedame kampte zich erg vast. Het feit dat ze dus pas terug mag komen als ze excuus heeft aangeboden is mede vanwege haar gedrag en wat ze nog allemaal geroepen heeft. Ook haar moeder staat daar achter. . Het gaat er niet om dat ik mijn vader een paar weken niet kan zien, hoewel dat wel inhoudt dat ik hem mischien nooit meer kan zien het gaat er om dat ik dan geen mantelzorg kan uitoefenen die wel nodig is. Ja hij is opgenomen maar moet ook naar afspraken in het ziekenhuis en hoewel dat met bed een gang doorrijden is gaat het revalidatie personeel niet mee die hebben daar geen personeel voor dat moet familie doen.
De kinder zien hun vader wel vaker 2 weken niet. Er is nl geen omgangsregeling en geen sprake van dat ze bij ons wonen. Hoewel ze als ze fit zijn bij ons welkom zijn ziet mijn man zijn kinderen soms wel eens 7 weken niet omdat ze niet kunnen willen of afspraken afzeggen om wat voor reden dan ook. Dat is erg inderdaad maar dat is wel dochters eigen keus dus pissig zijn omdat ze haar vader 2 weken niet ziet is primair puberaal gedrag ik wil het nu en dan moet het nu, als ik het niet wil dan wacht pa maar weken.
Nee het leven van mijn vader stelt momenteel niet veel meer voor Mariët ik probeer dan ook zijn grootste wens thuis sterven in bijzijn van zijn vrouw te laten plaatsvinden maar dan moet hij wel ontzien worden en weer naar huis kunnen.
De kans dat mijn vader oktober nog leeft is erg klein.
Jazeker kan dat de volgende dag verkouden. Een verkoudheid is besmettelijk vanaf dat iemand symptomen heeft, de 2 tot 4 dagen is een indicatie maar geen waarheid anyway de arts zegt het dus die zal het wel weten. De jongedame was 2 weken geleden verkouden het was voorbij zei ze maar nadat ze weer 1 dag op school was geweest terug. Volgens eigen zeggen had ze niet zoveel zin meer om zich nog een keer aan regels te houden ze was er klaar mee en had zich al een keer aan de rivm regels gehouden, zelf ben ik nu dus ook verkouden. Mag nu op zoek naar externe zorg en alle kosten die daar bij komen kijken en hopen dat er de komende 10 dagen geen overlijden plaatsvind.
Na boosheid ben ik nu vooral verdrietig enorm verdrietig dat ik de zorg en aandacht niet kan bieden die de man in zijn laatste dagen wel verdiend.

Angela67

Angela67

07-09-2020 om 08:08

testen

ga jezelf en je man nu laten testen! is gratis dus geen kosten.
waarom wachten.
gr Angela

ElenaH

ElenaH

07-09-2020 om 08:14

Testen inderdaad

'De kans dat mijn vader oktober nog leeft is erg klein.'

Helaas kun je van de wereld niet verwachten dat die 2 maanden tot stilstand komt omdat je vader ziek is.

Overigens snap ik niet waarom je vader in een revalidatiecentrum ligt als hij terminaal is. Ik blijf het gevoel houden dat je er dingen bij haalt om maar boos te kunnen blijven.
Het is heel erg dat je in deze moeilijke situatie zit, maar echt geen reden om het leven voor andere mensen dan ook maar moeilijk te maken. Wees blij dat je stiefdochter haar vader nog wel kan zien en knuffelen.

Annemarie

Annemarie

07-09-2020 om 08:16

Angela

Wij worden ook getest maar er is pas morgenmiddag plek en dan duurt het nog max 48 tot uitslag. Sneller gaat niet, ook mag ik niet meer zo verkouden zijn als ik nu ben ik nies me nl een ongeluk

Annemarie

Annemarie

07-09-2020 om 08:22

Ekrhah

Dat jij het niet begrijpt wil niet zeggen dat het niet waar is.
Overigens los van mijn vader verwacht ik wel degelijk van alle mensen dat indien verkouden griep ze hun leven in deze tijd on hold zetten. Er is nl iets aan de hand in de wereld.

Rixt

Rixt

07-09-2020 om 08:56

Boos

Ik zou ook verschrikkelijk boos zijn hierom en ze hebben ook zeker de leeftijd in te snappen dat je nu niet langskomt als je verkouden bent, zeker omdat ze weten van de gezondheid van ts haar ouders. Bovendien vind ik dat je het nu niet kunt maken naar familie, school of werk te gaan als je verkouden bent, corona of niet, je besmet meerdere mensen en die moeten dan weer getest worden, na een negatieve test mogen ze weer gewoon naar werk of school waar weer meer mensen besmet worden met het verkoudheidsvirus en zo raken de testlocaties overvol en duurt het straks weken voor je aan de beurt bent. De dichtstbijzijnde locatie hier heeft al een wachttijd van 5 dagen, dat moet je toch niet willen.

V@@s

V@@s

07-09-2020 om 10:59

het hele verhaal klopt niet

Al vanaf de allereerste post. Als je zelf op de website voor de coronatest zou kijken dan zou je zien dat alleen het aanvinken van een verkoudheid bij klachten al genoeg is om een afspraak te mogen maken. Je hoeft helemaal geen koorts te hebben. Dus de kinderen van je man hadden best getest kunnen worden.

Ik snap ook niet dat je nu het voor jou zo belangrijk is, dat je geen afstand van je man hebt gehouden nadat hij contact gehad had met zijn dochter. Waarom zijn zijn kinderen de enigen die zich moeten laten beperken?

Mariet

Mariet

07-09-2020 om 11:12

Annemarie

Ik kan me je gevoelens wel voorstellen.
Maar het is verre van realistisch.
De vraag is ook of je deze laatste fase van je vader in een zo verkrampte toestand wilt ingaan. Dat is toch zonde?

Annemarie

Annemarie

07-09-2020 om 11:16

Vaas

zelf al geprobeerd een test te laten doen?
De site zegt bij klachten mag u getest de GGD hier zegt de kans is klein er is geen koorts we hebben te weinig capaciteit en testen kinderen niet. Dus ja het mag maar als je geen afspraak kan maken.
Mijn man en ik wonen in hetzelfde huis? En maken gebruik van zelfde sanitair keuken en slaapkamer. Anyway volgens mij is het zo dat mensen die verkouden zijn zich moeten afzonderen van gezonde mensen zodat er geen onnodige besmettingen plaatsvinden. De overheid is daarin erg duidelijk toch, bij klachten blijf thuis ga niet boodschappen, ga niet werken, ga niet op bezoek. Wat rixt ook zegt de test locaties kunnen alle test aanvragen nauwelijks nog aan.
Het is blijkbaar voor ons mensen erg lastig je een paar dagen aan regels te houden zodat we zoveel mogelijk elkaar helpen en ontzien.

Pirata

Pirata

07-09-2020 om 11:24

Merkwaardig

Merkwaardig hoe alles dat Annemarie zegt in twijfel wordt getrokken.
Misschien hebben sommigen hier andere ideeen en/of staan anders in het leven. Maar het lijkt me heel vervelend om dan in plaats van advies steeds te horen dat je verhaal niet klopt.

Dees

Dees

07-09-2020 om 11:26

Annemarie

Natuurlijk is het voor je man zijn kinderen moeilijk zich aan de regels te houden ze hebben hun vader immers al 2 weken niet gezien en dat alleen maar zodat zijn nieuwe vrouw haar vader kan blijven zien. Het is nogal wat als je als kinderen al.geen bezoekregeling hebt met je vader

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.