Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hortensia

Hortensia

18-10-2014 om 15:02

Urslau

Oh bah, het houdt ook niet op voor jullie, he...
Ik blijf doorduimen en -bidden voor jullie!

En ook bedankt voor wat je schreef m.b.t. stille meelezers. Eye-opener!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-10-2014 om 18:04

Ach Urslau

Wat zit het toch allemaal tegen. Ik hoop dat de laatste maanden van dit jaar zo goed gaan worden dat je je mening over 2014 alsnog gaat bijstellen.

Ook een stille meelezer....

Urslau

Urslau

18-10-2014 om 21:40 Topicstarter

Apart verhaal

http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3771645/2014/10/18/Zelf-sterven-en-vijf-mensen-het-leven-redden.dhtml

Ik had zelf nog niet van deze versie gehoord; ik vind het wel een heel mooi gebaar.

Hanny61

Hanny61

18-10-2014 om 23:31

Bijzonder verhaal

Indrukwekkend!

Rusland, wat zitten jullie toch in een achtbaan. Ik hoop toch zo voor jullie dat het tij nu eindelijk ten goede gaat keren!

Hanny61

Hanny61

18-10-2014 om 23:32

Rusland = Urslau

Stomme iPad

Hazeltje

Hazeltje

19-10-2014 om 00:04

Urslau

Veel sterkte, we duimen door... het wordt tijd dat er eens iets goed gaat bij jullie. Hang in there.

voor vandaag

Een goede dag voor Urslau en gezin! Dat het beter gaat.
En een donor voor Hazeltje gewenst (dat wens ik je elke dag toe hoor, maar ik dacht het is nu echt wel eens tijd!!!)

Juline

Juline

19-10-2014 om 22:51

Je hebt gelijk, Urslau

Je hebt er meer aan als ik als stille meelezer af en toe wat van me laat horen. Ik lees bijna elke dag of er nieuws is en dan hoop ik natuurlijk op een positief bericht. Ik vind het bewonderenswaardig zo optimistisch als je toon is in de berichtjes. En dan niet zozeer over je man, want daar is helaas niet zoveel positiefs te melden, maar wel alles erom heen, over je kinderen enzo.

Ik duim voor jullie, dat het snel weer de goede kant op zal gaan.

Hazeltje, ook voor jou en je gezin hoop ik dat er snel goed nieuws komt.

Sterkte, Saskia

Urslau

Urslau

19-10-2014 om 23:40 Topicstarter

Vandaag

fijn dat er zoveel mensen meelezen en nog fijner dat er af en toe een bericht staat.

bericht van onze kant:
vakantie van de kinderen zit er weer op. Veel naar papa geweest en ondanks alles ook nog een paar leuke dingen gedaan zoals bioscoop, blijdorp, zwembad, jongste 2 nachtjes logeren en oudste en ik een klus opgepakt in huis.

Man heeft helaas iedere keer rillingen en ze hebben toch maar besloten antibiotica te starten. Hij blijft maar plassen. Het leek beter te gaan, maar vanavond was het weer om de 5 minuten. Maar hopen dat antibiotica snel aan gaat slaan.

Hazeltje: nog steeds alles rustig bij jou? Nu bij jullie vakantie. Het zou mooi zijn als dat voor jullie stresstijd wordt. Ik zeg niets, maar je weet vast wat ik bedoel

Thursday Next

Thursday Next

20-10-2014 om 08:53

Duizend kaarsjes

voor Hazeltje die vanochtend onderweg ging naar het ziekenhuis voor mogelijke donororganen! Lief Hazeltje, heel veel sterkte en geluk voor jou en je gezin!

Thursday Next

Thursday Next

20-10-2014 om 08:54

en Urslau

Jij en jouw gezin ook heel veel sterkte gewenst, hopelijk gaat het nu eindelijk de goede kant op.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-10-2014 om 09:16

Dames!

Hazeltje, wat lees ik nou. Oh, wat spannend. Heel erg veel sterkte!!

En Urslau, meid, wat een narigheid. Ik blijf meelezen en meeleven. Veel kracht toegewenst..

Primavera

Primavera

20-10-2014 om 09:23

Hazeltje!

You go, girl!
De duimen draaien hier.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-10-2014 om 09:27

spannend

O, wat spannend. Hier draaien de duimen voor Hazeltje.
En ook voor de man van Urslau. Ik hoop dat het allemaal snel beter gaat!

Katniss

Katniss

20-10-2014 om 09:31

Oh Hazeltje!

Dat komt dan toch nog onverwacht. Duimen dat het door- en goed gaat!

spannend

Ik hoop zo dat het een geschikte donor is en dat alles voorspoedig zal verlopen. Hou je taai Hazeltje! Wij duimen mee.

Urslau

Ook ik lees vaak, maar plaats geen berichtje. Wat een strijd voeren je man en jij, wat een doorzettingsvermogen, wat een kracht spreekt er uit jullie berichten. En wat een zorg. En ondertussen ook nog leuke dingen doen in de herfstvakantie. Elke dag is er een. Ik hoop dat je de kracht houdt om elke dag op te pakken wat je kunt oppakken en erop te vertrouwen dat er morgen weer een dag is.
Veel sterkte.
Veel sterkte ook voor Hazeltje.

Tsjor

Bellefleur

Bellefleur

20-10-2014 om 10:06

Hazeltje, Urslau

In mijn gedachten

in mijn gedachten

nog een stille meelezer.
Hazeltje, Urslau jullie leven in mijn gedachten. Ik vind het lastig om mee te schrijven in dit draadje. Wat jullie meemaken is veel groter en heftiger dan ik ooit beleefd heb. Maar ik snap goed, dat jullie steun putten uit berichtjes hier. Dat je relativeert en kracht put uit het samen schrijven. Ik ga proberen onderdeel van dat samen te worden.

ooooh Hazeltje

Wat krijgen we nou!
Wat spannend!!

Kreeg echt even kippenvel toen ik het las. Het is je ZO GEGUND...!

Puck

Puck

20-10-2014 om 10:54

o bah Urslau

Tjonge, houdt dat bad karma bij jullie dan nooit op? Ongelooflijk dat jullie altijd pech hebben. Ik lees meer mee dan ik schrijf omdat ik niets inhoudelijks toe kan voegen. Maar ik wens jullie wederom alle sterkte. Dikke knuf.

Tabitha

Tabitha

20-10-2014 om 10:57

Hazeltje!

Spannend! Ik hoop dat dit een heel goede vakantie wordt voor jullie!

Tabitha

Tabitha

20-10-2014 om 11:00

Urslau

Ik ben blij dat je iets aan mijn reactie had. Ik vind het lastig om te bedenken wat ik kan schrijven waar je iets mee kunt en ik wil je dan met alles wat jullie meemaken niet opzadelen met mijn onmachtige gevoel....
Ondertussen hoop ik dat de weg omhoog nu eindelijk eens mag beginnen voor jullie!

Hortensia

Hortensia

20-10-2014 om 11:10

Hazeltje en Urslau

Hazeltje, wat een spannend bericht! Ik hoop zo op goed nieuws!

Urslau, en dat geldt natuurlijk ook voor jullie. Hopelijk slaat de antibiotica goed aan en wordt bergaf eindelijk eens bergop!

Urslau

Urslau

20-10-2014 om 12:34 Topicstarter

Jippie!!

ik zeg niets en dan komt het wrs uit. O Hazeltje. Hoop echt dat alles goed gaat komen, de operatie door mag gaan en je er goed uit mag komen.

Thursday next: mag jij ons op de hoogte houden?
Hoop op goede berichten. Wat zou dat super zijn zeg!!!

Urslau

Urslau

20-10-2014 om 12:36 Topicstarter

Hier

bij man hebben ze bacterie gevonden. Hij mag weer voor CT om van alles uit te laten zoeken. Hopelijk is het binnen het bestaande en valt de schade mee.

Mogelijk gaat gat darm ook dicht en mag hij heel misschien aan vloeibaar dikker voedsel gaan denken. Dit aldus leverartsen.

Chirurgen kunnen nog iets heel anders zeggen. Het is nu veel over en weer gepraat.

Boeb

Boeb

20-10-2014 om 12:42

Komop Hazeltje!!!

Lieve lieve Hazeltje man en kinders,

Zet hem op, ik duim en hoop dat alles gaat zoals het moet gaan.

Je bent een knkkker dus dat zit wel goed, nu hopen dat er alles ok gaat er geen gekke dingen gebeuren. Lieverd, zet hem op!

Boeb (die zich zit op te vreten)

Urslau

Urslau

20-10-2014 om 12:49 Topicstarter

Boeb

hoop dat je dan veel hebt om op te eten.

Procedure is:
zodra er iemand aangemeld wordt wordt er naar match gezocht
nu hazeltje
deze wordt opgebeld en moet binnen 2 uur in zh zijn
dan wordt er van alles nogmaals gecontroleerd en begint lange wachten (kan echt uren duren)
als er definitief groen licht is gaat Hazeltje naar OK
Hazeltje wordt geopereerd (duurt minimaal 8 uur; in haar geval wrs langer door nier en lever)
Alles moet gecontroleerd worden en ze wordt naar IC gereden
Daar wordt ze aan alle apparaten gekoppeld (duurt ook vaak uur of langer)

Hoop voor haar en familie dat alles door gaat en ze nu groen licht krijgen. Hopelijk weten we morgenochtend of ze het eerste traject door is gekomen.

Bellefleur

Bellefleur

20-10-2014 om 12:55

Anekdote

Midden in de nacht werd ik wakker gebeld door een emotionele zwager. Hij moest naar het ziekenhuis, er was een nier voor hem. Hij heeft een taxi gebeld, tas ingepakt, klaar. De taxi arriveert en ze gaan onderweg. Tijdens de rit vraagt de chauffeur waarom iemand zomaar 's nachts naar het ziekenhuis gaat. Ernstig is het niet, want hij gaat niet met de ambulance. Zwager vertelt dat hij misschien een nieuwe nier gaat krijgen. De taxichauffeur trapt het gas in, en met zo'n 180/200 over de snelweg. Haast! Als zwager in het ziekenhuis is, begint het lange wachten. Uur na uur. Misschien wel 24 uur later is het eindelijk zo ver. Laconieke zwager realiseert zich dat niet zijn nierkwaal, maar de taxichauffeur zijn dood had kunnen zijn.
Met zwager gaat het uitstekend. De nier doet het al jaren goed!

Thursday Next

Thursday Next

20-10-2014 om 13:49

Als ik meer weet...

dan meld ik het wel als ik in de gelegenheid ben. Er zijn hier meer mensen die contact hebben met Hazeltje dus een van hen kan het ook melden.
Ze was vannacht om half 6 in het ziekenhuis. Daarna nog niks gehoord...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.