Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wachtlijsten voor orgaandonatie deel 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juline

Juline

09-06-2015 om 21:18

Hier wel rust

Dochter is aan de medicijnen. Deze helpen iets, dat wil zeggen dat ze minder last heeft van een 'raar' gevoel in haar maag. Ook heeft ze minder last van overgeven. Een oorzaak is niet gevonden en waarschijnlijk moet ze er overheen groeien. Het lijkt alsof ze er zelf weinig last van heeft, tenminste, ze klaagt niet. Wel realiseer ik me dat ze met vlagen prikkelbaar is, weinig geduld heeft, snel geïriteerd raakt. Dat zou zomaar een gevolg kunnen zijn. Als de arts de volgende keer belt wil ik aan de slag met een dietist, om bepaalde voedingsmiddelen een tijdje uit te sluiten. Wie weet heeft dat effect.

Genista, wat vervelend dat het na de positieve tijd toch weer slechter gaat.
Tonny, ik wens je schoonzus veel geduld en een mooie omslagdoek

Urslau

Urslau

12-06-2015 om 21:01 Topicstarter

Rust....

Genista: het blijft ook modderen met jouw ouders. Als ik het zo lees, denk ik, dat je blij mag zijn dat beide ouders er nog zijn en niet continu in het ziekenhuis hoeven te liggen ed.. Om mij heen hoor ik nu ook zoveel verhalen. Bijna allemaal iets oudere mensen die maar blijven kwakkelen nadat hun iets is overkomen (waarvoor een ziekenhuisopname nodig was). Het is net of het bij de leeftijd hoort. Ik hoop dat ik het mis heb en jouw ouders toch verder op mogen knappen en in redelijke gezondheid van elkaar mogen genieten. Wat goed dat jullie wat aanpassingen hebben gedaan, zodat ze zich wat meer zelf in en om huis kunnen bewegen, zonder angst van jullie kant (of het wel goed gaat).

Tonny: wat een mooie bezigheid! Ik zie al helemaal voor mij hoe ze bij genoeg energie met een mooie stof aan de slag is. Hoe gaat het verder met haar? Ik zag afgelopen maandagavond deel je leven deel 3. Hierin lieten ze een man zien die al bijna een jaar in het ziekenhuis lag te wachten op een stel donorlongen. dat was best even confronterend (mijn man is bij de eerste transplantatie net zo slecht geweest). Ik hoorde toen ook dat een nog groter deel, als dat ik dacht, die wachtlijst niet overleeft. Best heftig om te zien. Ik hoop niet dat jouw schoonzus zo ver hoeft te komen.

Juline: heerlijk dat de rust ook bij jullie is gekomen. Nu hopen dat de medicatie nog beter afgestemd kan worden of uiteindelijk helemaal niet meer nodig is. Is jullie oudste dochter ook flink aan het oefenen voor de musical?

Hazeltje: ik met jou eens dat ze het dagelijks leven in deel je leven redelijk goed laten zien. Het valt mij wel op dat ze regelmatig de wat betere dagen naar de voorgrond brengen. Een "leek" krijgt dat al sneller het idee dat het allemaal wel meevalt. In deel drie vond ik het goed dat ze ook bij het kleine meisje wat meer van de belemmeringen lieten zien. Veel mensen denken dat als ze iemand spreken met nierproblemen, dat het wel mee valt. je kan toch nog dialyseren. Dat het hele gezinsleven daarom komt te draaien is een van de aspecten die je niet veel belicht ziet. Het 12 jarige meisje was voor haar kunnen nog best kwiek (ik heb vele slechtere gevallen gezien en ken maar weinigen die thuis een en ander zo kunnen als haar). Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hierover hebben (misschien is die van mij te gekleurd door de mindere dingen die wij alleen zelf hebben meegemaakt).
Hoe gaat het verder bij jou thuis? Ik begreep dat het erg druk was met kamp, avondvierdaagse, musical en weet ik wat nog meer. Alles nog te bolwerken?

Hier is ook een soort rust in huis gekomen. Voor het eerst sinds tijden lijkt de wond dicht te willen blijven (even afkloppen) en alle voorgaande testen zijn negatief. Wie weet zijn we ergens in augustus/september van de isolatiestatus af. Dat zou wel fijn zijn. Het geeft toch veel beperkingen en heeft maar heel weinig voordelen (zoals het niet door kunnen gaan van een jaarcontrole en alles komt naar de kamer in plaats van alles af te mogen lopen).
Eind juni mag hij weer voor controle en dan horen we wel hoe of wat. Het lijkt er in ieder geval wel op dat hij blijvend last blijft houden van zijn knieën.
De oudste is druk met de musical bezig en heeft geen huiswerk meer. Volgende week mag hij kennis maken met zijn nieuwe klas en mentor en de week erop vrijdag heeft hij zijn musical. De maandag erna nog een dagje zwemmen en disco en dan zit zijn schooljaar erop. of er nog iets met zijn nieuwe school in het vat zit horen we wrs de dinsdag.
De jongste heeft een tijd last gehad van buikpijn. Bleek dat er een bacterie in zat. De antibiotica daarvoor was zo vies (30 ml vies drankje) dat hij op dag 2 al onder de tafel dook. Arm ding. Nu moet hij het nogmaals laten controleren en mogelijk moet hij toch aan wat extra laxeermiddelen. Op school gaat het vrij aardig. Hij mag er in ieder geval nog een jaar blijven. Zelf hoopt hij dat hij er t/m groep 8 mag blijven. Eerst maar eens naar groep 4.
Zelf ben ik lekker bezig op mijn werk en thuis ben ik de kamer van de oudste aan het opknappen. Het plafond en de muren zijn gedaan. Nu de plinten en deuren nog. Dan nieuw bureau ed. nog. Verder druk bezig met alles organiseren. Lekker bezig dus.

Gezellig dat er nog steeds mensen zijn die het draadje lezen. Misschien zijn er nog meer mensen die of zelf op de wachtlijst staan of van dichtbij iemand kennen.

hoiii

Fijn om weer even te lezen hoe het jullie vergaat!
Sterkte voor je schoonzus weer, Tonny, wachten duurt altijd te lang he!
Genista ik wens jullie ook de rust die de anderen ervaren.

Ik ken 'deel je leven' niet, wanneer wordt dat uitgezonden? Mis ik het steeds toevallig of is het gewoon omdat ik er dan niet ben...

liefs xx

Hazeltje

Hazeltje

14-06-2015 om 12:42

Geerke

Deel je leven komt op maandag, rond 22:00 bij de NCRV. Is terug te zien via Uitzendinggemist. Dit is de link naar het 3e deel http://www.npo.nl/deel-je-leven/08-06-2015/KN_1670298, daaronder vind je ook de link naar deel 1 en 2.
Er komen nog 2 of 3 delen.

Even kort

Het gaat helemaal niet meer goed. Eén van mijn ouders ligt op de IC, wordt in slaap gehouden en beademd. Veel te lagen hartslag en bloeddruk. We kunnen niet goed inschatten welke kant het dubbeltje op gaat vallen. De ander haal ik morgen op om samen naar het ziekenhuis te gaan, want zelf rijden is voor diegene ook een brug te ver. En het is zo ver, zo ontiegelijk ver, momenteel. Een afstand waar je normaal je hand niet voor omdraait, maar nu is tweeënhalf uur rijden idioot ver.

tonny

tonny

14-06-2015 om 20:02

Genista

Wat een spannende, nare toestand! Onwezenlijk. Sterkte!!

Juline

Juline

14-06-2015 om 20:27

Genista

Dat klinkt naar, Genista. Sterkte.

Urslau

Urslau

14-06-2015 om 22:31 Topicstarter

Genista

dat was nu niet wat ik hoopte te lezen. Wat een ellende weer. Dan is 2.5 uur in de auto een zeer lange rit. Hopelijk gaat het wel redelijk met de andere ouder, zodat jullie als kinderen daar nog mee kunnen praten. Sterkte ermee en ik hoop dat jullie ondanks alles van de andere ouder kunnen genieten en elkaar kunnen steunen. Laat je af en toe weten hoe het gaat? Al is het maar om een virtuele knuffel te halen.

Liefs en een virtuele (((knuffel)))

Allemaal

Ik neem jullie knuffels morgen in gedachten mee. Ik zal ze nodig hebben, want helaas, sinds vanavond heb ik geen moeder meer. Het is allemaal zo snel gegaan, dat het nog moet landen. Morgen gaan we naar mijn vader toe.
XXX voor jullie.

Hazeltje

Hazeltje

15-06-2015 om 01:11

och meis

Wat erg, je lieve mam is er niet meer. Gecondoleerd, en heel erg veel sterkte voor jou en je gezin en natuurlijk voor je vader!
Xx

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-06-2015 om 07:53

Ach Genista

Wat erg. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Urslau

Urslau

15-06-2015 om 10:53 Topicstarter

Genista

ah wat een nieuws. Heel veel sterkte met alles. Heb je haar nog wel levend kunnen zien in het weekend?

Nu komt het vele geregel. Hoop dat jullie vader de kracht heeft ondanks alle beperkingen door te gaan.

Liefs

Puck

Puck

15-06-2015 om 14:35

och lieve Genista

Wat verdrietig om te horen, dat was nu juist niet de rust die ik bedoelde met mijn posting. Ik wens jou en je naasten heel veel sterkte. Lieve groetjes Puck

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-06-2015 om 14:39

Sterkte Genista

Wat een verdrietig nieuws.

Gecondoleerd Genista

Ik leef erg met je mee. Jee, wat een nare wending ineens. Heel veel sterkte, natuurlijk ook voor je vader en de rest van de familie.

tonny

tonny

15-06-2015 om 18:31

onwezenlijk, Genista

je kunt vast nauwelijks beseffen dat het echt gebeurt. Moed en troost gewenst voor jou en iedereen om je heen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-06-2015 om 18:47

Ach Genista,

wat erg! Gecondoleerd en sterkte!

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-06-2015 om 18:50

Alle anderen uit dit draadje

Hoewel ik al lange tijd niet gereageerd heb, leef ik nog steeds met jullie mee en lees ik trouw jullie draadje. Ik heb bewondering voor de manier waarop jullie je leven weer oppakken. En ik hoop nog veel berichten te lezen van jullie.

Aagje

Juline

Juline

15-06-2015 om 20:37

Genista

Wat een triest bericht. Gecondoleerd, ineens zonder moeder...
Veel sterkte,

Juline

Guinevere

Guinevere

15-06-2015 om 20:48

Genista

Wat een vreselijk bericht!! Ik wens jou, je gezin en je vader heel veel sterkte!
(even onder oude nick)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-06-2015 om 20:52

Ot Guinevere

Fijn om te lezen dat jij hier ook nog rondloopt, maar dan met een nieuwe nick!

genista

wat een verdrietig bericht, veel sterkte met het verlies.
Karin

Bellefleur

Bellefleur

16-06-2015 om 09:26

Genista,

Gecondoleerd met je verlies.

Boeb

Boeb

16-06-2015 om 11:34

Genista!!

Och lieverd! Wat een naar bericht! Ik wens jou en de jouwen heel veel sterkte de komende tijd!

Boeb

Hanny61

Hanny61

16-06-2015 om 11:57

Genista

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Wat is het dan ineens snel gegaan. Veel sterkte voor de komende tijd!

Mijntje

Mijntje

16-06-2015 om 15:30

Genista

Wat verdrietig om te lezen dat je moeder nu is overleden. Sterkte!

Allemaal

Wat fijn dat jullie allemaal reageren! Het is voor ons nog zo onwezenlijk, zo onwerkelijk, hoewel ze thuis ligt opgebaard. Het landt nog niet en er is zoveel te regelen in korte tijd. Ik durf nog niet verder te kijken dan de crematie, want ik ben bang voor het zwarte gat dat komt.

Ik heb haar zelf dit weekend niet meer in leven gezien, maar ik ben wel heel blij dat Genistus de hele zondag bij haar was, haar handen heeft vastgehouden en dag gezegd toen ze op eigen verzoek in slaap werd gebracht. Maar het is zo snel gegaan, dat er uiteindelijk niemand van ons was, toen ze overleed. In een half uur tijd ging het van "stabiel" ineens heel hard achteruit en had reanimatie ook geen effect meer.

Mijn brussen en ik zijn al sinds maandagochtend bij mijn vader en samen regelen we alles wat geregeld moet worden. Fijn om te zien dat jullie ook aan ons denken.

tonny

tonny

18-06-2015 om 16:10

kostbare tijd

zo met elkaar.

Onwezenlijk en uniek.
Dat zwarte gat, nog niet aan denken. Neem het met de dag. Sterkte en houd je vast aan de verbondenheid met elkaar, ook al beleeft iedereen dit op eigen wijze.

Noet

Noet

18-06-2015 om 16:17

Genista,

gecondoleerd, idd onwezelijk, onwerkelijk en niet te bevatten als het zo snel gaat ineens.

Heel veel sterkte voor jou en je naasten.

Hazeltje

Hazeltje

22-06-2015 om 13:55

Genista

Ik moet vaak aan je denken. Hoe is het vandaag?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.