Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Caesar

Caesar

02-05-2019 om 14:50

Vaccinaties en Berend Botje

Van het niveau: “dat heb gestaan op Facebook”:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gaan-mensen-mijn-jongste-kind-straks-buitensluiten-omdat-hij-niet-gevaccineerd-is~bbc03565/

Ik hoop dat veel meer KDV’s het voorbeeld van Berend Botje gaan volgen. En daarna de basisscholen.


Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2019 om 13:45

Griffo

Mooi verteld . Maar het had je maar gebeurd dat je wél restschade had gehad. Dan had je én je afgevraagd waarom God zo onaardig tegen je deed ook al deed jij niets verkeerd, maar ook waarom hij je zo te grazen had genomen dat je de rest van je leven met de brokken moest zitten. Daarnaast zou ik, als je geboren bent in de tijd dat alle vaccinaties voorhanden waren en zijn, op een gegeven moment verbijsterd zijn geweest over de keuzes van mijn ouders. Ik gebruik niet snel het woord achterlijk, maar ik vind dit soort op geloof gebaseerde 'keuzes' echt achterlijk.

Griffo uit de jaren 60

Griffo uit de jaren 60

07-05-2019 om 14:08

inderdaad

Ik vind het ook op z'n zachtst gezegd niet slim. Ik herinner me van toen ik nog net thuis woonde dat er een gezin was uit onze kerk, met heel veel kinderen. Eén van de oudere jongens had polio gekregen en kon nog wel lopen, maar heel moeizaam. Toen hij eenmaal oud genoeg was om er iets van te vinden (ik denk een jaar of 16, 17), kwam er een oproep van het rijksvaccinatieprogramma voor zijn kleine zusje. Hij heeft die oproep achterover gedrukt en is er met zijn zusje naartoe gegaan. Dat kwam natuurlijk uit, maar toen was het kind al gevaccineerd. Haar zou bespaard blijven wat hem was overkomen. De dominee preekte hel en verdoemenis, want de mens mag wikken, maar God beschikt. Vaccineren stond gelijk aan 'hoereren en God de rug toekeren' (uitgesproken met rollende R en opgeheven vinger). Maar ik herinner me nog dat ik de dappere knul in mijn hart groot gelijk gaf. Hij had er zelf overigens ook helemaal geen spijt van.

Pennestreek

Pennestreek

07-05-2019 om 14:26

Dat dus

Zo'n knul die de rest van leven gehandicapt is, en dan tegen zijn ouders en de kerk in moet gaan om zijn zusje dat leed te besparen. Snijdt je toch door de ziel? Nee, ik kan echt weinig begrip opbrengen voor mensen die willens en wetens hun eigen kinderen niet inenten, maar tegelijkertijd in een moeite door dus ook besluiten dat ze het risico voor andermans kinderen vergroten. Ik kan daar niet vriendelijk over oordelen, sorry. Het zal je toch maar gebeuren dat jouw kind iets krijgt omdat een ánder zo asociaal is...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.