Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie schreef op 24-05-2021 om 10:45:

Hm, ik had verwacht dat 1969 en 1970 vandaag wel open gezet zouden worden maar ik heb nog niets gezien. (De leeftijdsgroep van mijn zusje, zou fijn zijn als zij ook een afspraak kan maken)

ik wacht hier ook op. Zeker omdat ik gisteren las dat er nog veel plekken vrij zijn. Misschien komt het nog. 

Ik verwacht dat ze morgen vrijgegeven worden, het is tenslotte 'zondag' vandaag.

Maar dat was eerder geen bezwaar.

Groep vanaf 1972 staat gepland voor begin juni. Dus ze hebben nog minimaal de hele week voor 69-70-71, da's ruim 2 dagen per jaartal. Ik snap het ongeduld, laatste loodjes en zo

Er komen komende week minder vaccins binnen, de grote bult komt in juni. Het oproepen van een nieuwe groep om te vaccineren wordt bepaald door het binnenkomen van vaccins.

Sammy70

Sammy70

24-05-2021 om 13:45

boekenlegger schreef op 24-05-2021 om 11:43:

Groep vanaf 1972 staat gepland voor begin juni. Dus ze hebben nog minimaal de hele week voor 69-70-71, da's ruim 2 dagen per jaartal. Ik snap het ongeduld, laatste loodjes en zo

Dat is een planning en vanaf begin juni kan ook betekenen eind juni. De griepprikgroep zou eerst eind februari aan de beurt zijn. Het ligt allemaal aan hoeveel mensen de vaccinatie weigeren en aan hoeveel vaccinaties er zijn. 

En hoe bereikbaar vaccinatie is voor de mensen waar het over gaat. Er lijken soms bijna niet neembare drempels opgeworpen te zijn vanwege bureaucratische redenen of voorrangsregels. 

Kon je maar dag en nacht ergens naar binnen lopen en geprikt worden zoals in Engeland.

En we hebben een half miljoen daklozen, niet gedocumenteerden en mensen zonder registratie in de BR. Daar gaat men nu pas mee beginnen. De daklozen krijgen het Jansen vaccin waarna ze de straat opgestuurd worden. Dan maar hopen dat ze niet teveel last van bijwerkingen krijgen. Ongedocumenteerden mogen zich 'melden' bij het Rode Kruis in eigen taal of Engels via Whatsapp. Zal mij benieuwen of dat werkt.

Je kunt je ook melden bij Dokters van de Wereld die alleen in Amsterdam en een paar plaatsen rondrijdt met een Zorgbus die je in elk geval advies kunnen geven over waar en hoe te vaccineren in jou buurt. Er zijn huisartsenpraktijken die samenwerken met dokters van de wereld.

Ben benieuwd hoe het nu in Japan gaat. Er is een grote inhaalactie aan de gang vanwege snel stijgende cijfers aan ziekenhuisopnames en de wens om de Olympische Spelen niet door te laten gaan. Gemeenten zijn aan zet en er zijn een aantal grote vaccinatiecentra ingericht. The Japan Times.

Fourtyfour, op 16 mei schreef je dat je na je eerste vaccinatie met AZ een mailbericht hebt gehad dat je voor je tweede vaccinatie een ander vaccin mag kiezen.

Ik ben nog steeds zo benieuwd waar die mail vandaan kwam en uit welke vaccins je mocht kiezen. Heb je je tweede vaccinatie al gehad?

Claire56 schreef op 24-05-2021 om 19:13:

Ik ben nog steeds zo benieuwd waar die mail vandaan kwam en uit welke vaccins je mocht kiezen. Heb je je tweede vaccinatie al gehad?

Claire, mail kwam via mijn werkgever. Ik heb mijn tweede vaccinatie nog niet gehad, maar neem gewoon Astra zeneca. 

1969 en 1970 kunnen vanaf nu telefonisch een afspraak maken, online loopt nog een beetje achter - hopelijk later vandaag ook.

Poezie

Poezie

25-05-2021 om 12:26 Topicstarter

1969 en 1970 kunnen vanaf nu ook een afspraak maken!

Poezie

Poezie

25-05-2021 om 12:27 Topicstarter

boekenlegger schreef op 25-05-2021 om 12:22:

1969 en 1970 kunnen vanaf nu telefonisch een afspraak maken, online loopt nog een beetje achter - hopelijk later vandaag ook.

Ik heb net gekeken, maar kan nu wel online!

Yes! Alleen kom ik er online ook niet in. Maar ik blijf gewoon proberen en anders maar bellen. 

Blijven proberen, eventueel ook met andere postcodes (scheelde hier 2 weken - kan nu zaterdag al terecht, terwijl die er anders niet uit kwam).

Blijven proberen, eventueel ook met andere postcodes (scheelde hier 2 weken - kan nu zaterdag al terecht, terwijl die er anders niet uit kwam). 
Ben er zo blij mee, zit helemaal te stuiteren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.