Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Het feit dat het blijkbaar allemaal kan vind ik persoonlijk erger dan dat iemand er gebruik van maakt. 

Het is deels een bewuste keuze geweest (bij heel veel geldt dat 100% veiligheid onwerkbare situaties oplevert), deels dommigheid. Er is nu aangekondigd dat er strenger gecontroleerd wordt. Maar staar je niet blind daarop, menselijk gedrag is niet uit te bannen en daardoor niet 100% te voorkomen tegen aanvaardbare kosten.

gr Angela

Ach, laat toch gaan! Wie zich wil vaccineren zou ik geen strobreed in de weg leggen. Zeker nu niet meer, nu er steeds meer beschikbaar is. Het tekent ook de waarde die men er aan hecht. Gaan controleren? Please. Op incidenten maak je geen beleid.

AnneJ schreef op 28-05-2021 om 12:42:

Ach, laat toch gaan! Wie zich wil vaccineren zou ik geen strobreed in de weg leggen. Zeker nu niet meer, nu er steeds meer beschikbaar is. Het tekent ook de waarde die men er aan hecht. Gaan controleren? Please. Op incidenten maak je geen beleid.

Vind ik ook. Dit soort berichten zijn reclame voor vaccinatie. En denk maar niet dat deze studenten de enigen zijn hoor. Er zijn huisartsen die zo'n beetje alle patiënten hebben opgegeven voor de medische groep.  Voordringen is gewoon supersimpel en dat snap ik ook. We moeten blij zijn met elke prik en de volgorde maakt nu niet zoveel meer uit. 

Sammy70

Sammy70

28-05-2021 om 12:54

Pief schreef op 28-05-2021 om 10:24:

[..]

Iedereen kan dat. Geen enkel probleem. Je moet alleen liegen over je geboortejaar.

Lees het artikel eens, je kunt helemaal niet liegen over je geboortejaar. Dan val je door de mand. 

Tot de bloem der natie behoren deze studenten duidelijk niet, maar vanuit epidemiologisch perspectief is elke vaccinatie er 1 en draagt bij aan voorkomen van verspreiding. Vooral deze leeftijdsgroep waar meeste besmettingen zijn.

Sammy70 schreef op 28-05-2021 om 12:54:

[..]

Lees het artikel eens, je kunt helemaal niet liegen over je geboortejaar. Dan val je door de mand.

Nee hoor. Supersimpel. 

Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik denk wel dat het maken van een afspraak met gelieg over je geboortejaar niet lukt. Je moet inloggen met je DigiD, als je telefonisch een afspraak maakt moet je je ook identificeren met bsn en geboortedatum.

Het ging ook niet om de geboortedatum maar om een medische indicatie die gebruikt werd om er door heen te komen. En brieven zijn heel makkelijk te manipuleren. Daar helpt die controle bij de locatie weinig tegen. Dan zou je alleen een brief met natte handtekening en zegel kunnen accepteren. 

Ik ben bang dat het toch weer dringen wordt

De Jonge verwacht vertraging bij eerste prik - https://nos.nl/l/2382616

Ja Skik, maar iemand moet dat dan ook controleren en vaak is dat gewoon teveel moeite of geen zin in gedoe. Net als dossiers. Aanvankelijk dacht ik zelf: jee dossier hier en daar, gezeur dat achter je aan blijft slepen. Maar ik heb eigenlijk niet meegemaakt dat ook maar iemand zo'n dossier ook maar las. Niet bij een volgende rechtzaak en niet bij een volgende hulpverlening. Dus laat staan bij de deur waar mensen komen om geprikt te worden. Niet de moeite waard.

Er zal best wel eens iemand door de mand vallen maar er komen er ook mee weg. Het blijft mensenwerk.

Inderdaad iedere prik is er een en nu we steeds sneller gaan met het oproepen van geboortejaren maakt het niet zo veel meer uit.

Mijn jongste is 3 jaar geleden ernstig ziek geweest.  Als het hem zou lukken om een afspraak te maken (ook al is hij pas 16) en geprikt te worden zou ik mij niet schamen maar trots op hem zijn.  En teken dat zijn herstel de goede kant op gaat (hij kan dat soort dingen weer bedenken en uitvoeren) en het voorkomt dat hij ziek wordt wat ik weer gunstig is voor zijn herstel. 

Een speciale code opgeven bij de brief die je ontvangen hebt als je een medische indicatie hebt? Ik niet hoor. Ik heb me online opgegeven, vinkte aan dat ik een medische-indicatie-brief had en maakte de afspraak. Het werd bij de locatie waar ik geprikt werd wel goed gecontroleerd overigens, dat ik die brief had. En mijn paspoort werd ook goed bekeken. Die brief + paspoort was voldoende (afspraakbevestiging tonen was hier dan niet meer nodig). Een code opgeven is er niet bij als je een afspraak maakt.

Als je een afspraak kan maken omdat jouw geboortejaar aan de beurt is, dan moet je juist (in principe) wél de afspraak bevestiging tonen. De brief is daar niet nodig. Dat weet ik ook uit ruime ervaring (de mensen die ik allemaal heb aangeraden direct een afspraak te maken omdat hun geboortejaar aan de beurt was kregen over het algemeen daarna geen brief meer en zijn allemaal geprikt).

Egel, ik kon niet bij mijn DigiD en heb dus gebeld... dus is er verschil tussen bellen met indicatie en via de website met indicatie... 🤔

whoop whoop, afspraak kunnen maken voor mezelf (1976), ik kreeg het niet voor elkaar om op de locatie die ik vanaf mijn huis kan zien een afspraak te maken, maar ik kan wel al komende zaterdag terecht en hoef er maar 1, ik ben heel blij, want ik ben echt geen held met prikken, dus dit scheelt enorm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.