Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Poezie schreef op 28-05-2021 om 09:46:

Het zal je kind maar zijn:

https://nos.nl/liveblog/2382602-ggd-voordringende-studenten-onfatsoenlijk-vandaag-duidelijkheid-over-versoepelingen

Nou er zijn wel ergere dingen hoor. Netjes is het niet, maar ja, zij zullen ook wel weer eens op vakantie willen. 

Poezie schreef op 28-05-2021 om 09:46:

Het zal je kind maar zijn:

https://nos.nl/liveblog/2382602-ggd-voordringende-studenten-onfatsoenlijk-vandaag-duidelijkheid-over-versoepelingen

Het toont ook wel aan dat het systeem rammelt. Raar dat het überhaupt kan.

EmmaT schreef op 28-05-2021 om 10:22:

[..]

Het toont ook wel aan dat het systeem rammelt. Raar dat het überhaupt kan.

Iedereen kan dat. Geen enkel probleem. Je moet alleen liegen over je geboortejaar. 

Pief schreef op 28-05-2021 om 10:24:

[..]

Iedereen kan dat. Geen enkel probleem. Je moet alleen liegen over je geboortejaar.

maar dan val je toch door de mand als je komt om te prikken en je id moet laten zien? De meeste studenten zullen er toch wel wat jonger uitzien dan 48 of ouder...

Schemerlampje schreef op 28-05-2021 om 10:27:

[..]

maar dan val je toch door de mand als je komt om te prikken en je id moet laten zien? De meeste studenten zullen er toch wel wat jonger uitzien dan 48 of ouder...

En de studenten logen toch over een medische indicatie? Maar dan moet je weer een uitnodigingsbrief laten zien toch?

Ik vraag me ook af om hoeveel studenten het gaat. Ik kan me niet voorstellen dat dat grote aantallen zijn.

Ze liegen over medische indicatie en aanwezigheid brief wordt/werd slechts steekproefsgewijs gecontroleerd (las ik in krant).

gr Angela

Poezie

Poezie

28-05-2021 om 10:41 Topicstarter

Pief schreef op 28-05-2021 om 10:22:

[..]

Nou er zijn wel ergere dingen hoor. Netjes is het niet, maar ja, zij zullen ook wel weer eens op vakantie willen.

Jij zou het niet erg vinden als jouw kind dit zou doen omdat hij/zij ook wel weer eens op vakantie wil?

Het gaat hier om bedrog hè?! Zo heb ik mijn kinderen niet opgevoed!

Geboortejaren 74 en 75 mogen vanaf vandaag een afspraak maken. Ze gaan lekker vlot nu. En je hoeft niet eens heel lang te wachten voor het zetten van de prik. Super.

@Pief: ik zou het júist erg vinden als ze dit deden om op vakantie te gaan.
Nu speelt dat bij een aantal niet: die zijn toch bang om zo op het eind nog ziek te worden voordat ze hun vaccinatie hebben gehad.
Netjes is het in ieder geval niet, en dit is in ieder geval ook niet wat ik mijn kind heb meegegeven.
Heerlijk manipuleren, liegen en bedriegen om je zin maar te krijgen of om maar eerder aan de beurt te zijn. Ten koste van hen die wél een echte medische noodzaak hebben....

Poezie

Poezie

28-05-2021 om 11:11 Topicstarter

Ik heb wel de indruk dat een bepaalde groep jongeren dit soort dingen als een spelletje zien. Toen de avondklok werd ingevoerd en alleen mensen met noodzaak de deur uit mochten (hond uitlaten) namen ineens heel veel studentenhuizen een hond om toch naar buiten te kunnen. 

Poezie schreef op 28-05-2021 om 10:41:

[..]

Jij zou het niet erg vinden als jouw kind dit zou doen omdat hij/zij ook wel weer eens op vakantie wil?

Het gaat hier om bedrog hè?! Zo heb ik mijn kinderen niet opgevoed!

Ik zou het niet leuk vinden en ik denk ook niet dat mijn kinderen het zouden doen (de een heeft echt een medische indicatie en de ander boeit het niks). Maar ik snap wel dat ze ervan balen dat ze anderhalf jaar thuis achter de laptop hebben gezeten voor een virus dat hen niet treft en dat ze ook nog eens bij vakanties en evenementen aan het kortste eind trekken. Dus nee, ik zou er niet wakker van liggen. 

Poezie

Poezie

28-05-2021 om 11:36 Topicstarter

Ik denk niet dat iemand hier wakker van ligt, zeker gezien het om tientallen gevallen gaat. Wel vind ik dit een bijzonder asociale actie en hoop ik dat de ouders zich kapot schamen.

Met een medische indicatie moest je bij het maken van de afspraak een code opgeven. Die code stond in de brief.

Ik had de brief bij me, want in de brief stond dat die getoond moest worden.

Ze wilden echter de brief niet zien, maar alleen de mail met de afspraakbevestiging. Wat niet vermeld stond in de brief, dus.

Die studenten hebben dus de code misbruikt, en omdat ze geen brief hoefden te tonen slipten ze er zó doorheen, kennelijk.

Poezie

Poezie

28-05-2021 om 12:02 Topicstarter

Slofje schreef op 28-05-2021 om 12:01:

Met een medische indicatie moest je bij het maken van de afspraak een code opgeven. Die code stond in de brief.

Ik had de brief bij me, want in de brief stond dat die getoond moest worden.

Ze wilden echter de brief niet zien, maar alleen de mail met de afspraakbevestiging. Wat niet vermeld stond in de brief, dus.

Die studenten hebben dus de code misbruikt, en omdat ze geen brief hoefden te tonen slipten ze er zó doorheen, kennelijk.

Was het niet zo dat ze 1 code meerdere keren hebben gebruikt? (Volgens mij las ik dat eerder ergens)

Dat heb ik niet gelezen, maar is ongetwijfeld waar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.