Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


Temet,

In Terneuzen kun je gevaccineerd worden hoor en dat ligt gewoon in Zeeuws-Vlaanderen. 

Annemoon je hebt helemaal gelijk. Mijn gebrekkige kennis van de topografie komt weer pijnlijk duidelijk naar voren.

Nou ja, gelukkig maar dat ik me vergiste (had wel op de kaart gekeken maar Terneuzen niet gezien). Ik vond het al zo onbegrijpelijk dat er in heel Zeeuws-Vlaanderen geen priklocatie was. Het is dus minder erg dan ik dacht.

Groeten,

Temet

Overigens wonen er in heel Zeeland minder mensen dan in de stad Utrecht, waar maar één vaccinatielocatie is.

Poezie

Poezie

19-05-2021 om 15:29 Topicstarter

1966 kan vandaag waarschijnlijk nog niet inplannen (1967 dus ook nog niet): https://twitter.com/locuta/status/1394961742892048385

Temet, haha leuke reaktie. Mijn topo is ook niet zo best maar ik woon toevallig in Zeeland en mijn man werkr in Zeeuws-Vlaanderen vandaar.

Vraag: je maakt een afspraak online. Helaas was er de keuze uit verder weg en over een poos. 
kun je dan bellen voor een afspraak en als het sneller of dichterbij is wijzigen?
Of doen ze dan moeilijk? Heeft iemand al ervaring daarmee?

Sammy70

Sammy70

19-05-2021 om 16:37

skik schreef op 19-05-2021 om 15:21:

Overigens wonen er in heel Zeeland minder mensen dan in de stad Utrecht, waar maar één vaccinatielocatie is.

Zeeland is wel bijna 30x zo groot in oppervlakte 

Temet schreef op 19-05-2021 om 11:47:

Randstadprivilege

Ik las vanochtend op een krantensite dat bij mensen die in Nederland op vakantie gaan de mogelijkheid bestaat de tweede vaccinatie-afspraak desgewenst te maken bij een GGD in de buurt van het vakantieadres.

Wij gaan dit jaar op vakantie naar Zeeland. Zeeuws-Vlaanderen om precies te zijn. Ik ging voor de grap eens kijken en besef nu maar weer eens hoe gepriviligieerd ik ben als inwoner van de hoofdstad.

De hele provincie Zeeland heeft 4 GGD-vaccinatielokaties. En van die 4 ligt er niet 1 in Zeeuws-Vlaanderen. Dus wie in Cadzand woont en een prik wil moet of met het veer vanaf Breskens of door de toltunnel. Wie in Zeeuws-Vlaanderen woont en geen auto rijdt, is de pineut. Maar goed, misschien wonen er in Zeeuws-Vlaanderen al geen mensen (meer) die geen auto rijden.

De hele provincie Zeeland heeft evenveel vaccinatielokaties als de stad Amsterdam. Ok, de hoofdstad telt wel meer dan twee keer zoveel inwoners als die provincie, maar toch...

Enfin, ik hoop dat ik twee prikken kan regelen voor de zomervakantie.

Groeten,

Temet


Volgens mij springt die dame van BBB voor het platteland in de bres en heeft zij voor met name Zeeland meer test/priklocaties geeist. Iedereen zou max 20 min. moeten reizen was haar voorstel. Lijkt me optimistisch, maar de insteek is goed.

Poezie, het tempo zit nu zo’n beetje op 1 jaargang per dag dus het gaat best rap.

Ysenda schreef op 19-05-2021 om 14:39:

[..]

Je kunt er ook voor kiezen je test te laten doen bij een locatie bij de locatie waar je activiteit is, het hoeft niet speciaal dicht bij huis.

nee dat klopt, maar als het evenement dicht bij huis is is het nogal onhandig natuurlijk. Maar ach dat getest is ook geen lang leven meer beschoren. Leuk, het Songfestival!

Ja, hier ook de NOS. Je blijft je verbazen

Prikuitnodigingen voor 170.000 kwetsbare mensen nog niet bezorgd - https://nos.nl/l/2381508#UPDATE-container-53235729

Ik vroeg me al af of alles al bezorgd was. Dan zal het oproepen van nieuwe jaargangen nu wel weer langzamer gaan.

Of misschien valt het mee. Een niet ontvangen uitnodiging vult nu eenmaal geen prikstraat, hoe vervelend het ook is dat die uitnodigingen er nog niet zijn.

je merkt hier ook dat de mensen bovenin de organisatie de tijd onderschatten die dingen kosten. Waarschijnlijk heeft de hele groep er onder al meerdere malen gewaarschuwd dat het zo snel allemaal niet kan.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.