Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vaccinatiegroep 1961-1971 wie al uitnodiging ontvangen?

Ik ben uit 1967, en zit met smart te wachten op de uitnodiging voor mijn vaccinatie tegen Covid. 

Ben benieuwd naar hoe snel de jaartallen worden uitgenodigd! Heb jij hem al ontvangen, in welke regio woon je en uit welk jaar stam je?

Ben benieuwd!


De leeftijdgebonden brief is - anders dan de griepprikgroepbrief, die is ondertekend door 'Uw huisarts' - ondertekend door J.A.van Vliet, arts, programmamanager coronavaccinatie RIVM.

Temet schreef op 18-05-2021 om 14:25:

Zeker bij oudere echtparen was dit vervelend, toen zat er nog vrij veel tijd tussen de verschillende leeftijdscohorten. Zowel bij mijn ouders als bij mijn schoonouders leidde dat ertoe dat ze niet met zijn tweeën, maar elk afzonderlijk afspraken hebben gemaakt.

Vooral bij mijn schoonouders was dat vervelend want die rijden geen auto en moesten vanuit hun woonplaats een flink eind weg. Daar draaide mijn zwager dus 3 van de 4 keer voor op en de 4e keer (tweede prik van schoonmoeder) heeft mijn partner het halve land doorkruist om zijn moeder naar de priklokatie te kunnen rijden. Dat had vast ook wel met vervoer via het Rode Kruis gekund, maar ja..

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom ze het juist voor deze groep zo ingewikkeld hebben gemaakt. Ook mijn moeder heeft verschillende vriendinnen zonder auto naar diverse priklocaties moeten brengen. Ze doet dat graag hoor, maar waarom kon deze groep niet ook gewoon bij de eigen huisarts?

En nog even wat anders. ik zie nu op de pagina van rijksoverheid niet meer staan voor welk jaar je een afspraak mag maken. Wel zie ik in het overzicht hier: 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/volgorde-van-vaccinatie-tegen-het-coronavirus/volgorde-vaccinatie-voor-mensen-die-niet-in-de-zorg-werken

Dat mensen geboren tussen 1961 en 1971 vanaf 27 april aan de beurt zijn. Zou dat dan betekenen dat ik een afspraak kan maken???? Ik ben van 1970.

Randstadprivilege

Ik las vanochtend op een krantensite dat bij mensen die in Nederland op vakantie gaan de mogelijkheid bestaat de tweede vaccinatie-afspraak desgewenst te maken bij een GGD in de buurt van het vakantieadres.

Wij gaan dit jaar op vakantie naar Zeeland. Zeeuws-Vlaanderen om precies te zijn. Ik ging voor de grap eens kijken en besef nu maar weer eens hoe gepriviligieerd ik ben als inwoner van de hoofdstad.

De hele provincie Zeeland heeft 4 GGD-vaccinatielokaties. En van die 4 ligt er niet 1 in Zeeuws-Vlaanderen. Dus wie in Cadzand woont en een prik wil moet of met het veer vanaf Breskens of door de toltunnel. Wie in Zeeuws-Vlaanderen woont en geen auto rijdt, is de pineut. Maar goed, misschien wonen er in Zeeuws-Vlaanderen al geen mensen (meer) die geen auto rijden.

De hele provincie Zeeland heeft evenveel vaccinatielokaties als de stad Amsterdam. Ok, de hoofdstad telt wel meer dan twee keer zoveel inwoners als die provincie, maar toch...

Enfin, ik hoop dat ik twee prikken kan regelen voor de zomervakantie.

Groeten,

Temet


Volgens mij niet. Ik zie hier dat 1965 nu aan de beurt is:

https://www.rivm.nl/

Poezie

Poezie

19-05-2021 om 11:50 Topicstarter

Tango schreef op 19-05-2021 om 11:38:

En nog even wat anders. ik zie nu op de pagina van rijksoverheid niet meer staan voor welk jaar je een afspraak mag maken. Wel zie ik in het overzicht hier:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/volgorde-van-vaccinatie-tegen-het-coronavirus/volgorde-vaccinatie-voor-mensen-die-niet-in-de-zorg-werken

Dat mensen geboren tussen 1961 en 1971 vanaf 27 april aan de beurt zijn. Zou dat dan betekenen dat ik een afspraak kan maken???? Ik ben van 1970.

Vanaf kan heel lang duren 😉

Je moet de nieuwsberichten op de site van de RIVM in de gaten houden: https://www.rivm.nl/nieuws

Hier staat het wanneer je een afspraak kan maken: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie

Vandaag een brief, met op de voorkan met grote letters "In deze envelop zit de uitnodiging voor uw cornoa-vaccinatie", dus ik denk Jippie! Maar nee, naam van man staat erop. Man is van 1959 en al gevaccineerd met een vaccin dat over was bij onze huisarts, nog voordat het prullenbakvaccin bestond. Nog even geduld voor mij tot 1965 in 1966 verandert.

Maar vier keer dezelfde link...! 😁

Auwereel schreef op 19-05-2021 om 11:53:

Maar vier keer dezelfde link...! 😁

Dan heb ik hier nog een andere link waar je het ook kunt volgen 😁

https://ggdghor.nl/

Sammy70

Sammy70

19-05-2021 om 12:01

Tango schreef op 19-05-2021 om 11:33:

[..]

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom ze het juist voor deze groep zo ingewikkeld hebben gemaakt. Ook mijn moeder heeft verschillende vriendinnen zonder auto naar diverse priklocaties moeten brengen. Ze doet dat graag hoor, maar waarom kon deze groep niet ook gewoon bij de eigen huisarts?

Omdat er toen nog heel weinig vaccinaties waren en je enorm zou verspillen als je dat anders zou doen. 

Temet schreef op 19-05-2021 om 11:47:

Randstadprivilege

Ik las vanochtend op een krantensite dat bij mensen die in Nederland op vakantie gaan de mogelijkheid bestaat de tweede vaccinatie-afspraak desgewenst te maken bij een GGD in de buurt van het vakantieadres.

Wij gaan dit jaar op vakantie naar Zeeland. Zeeuws-Vlaanderen om precies te zijn. Ik ging voor de grap eens kijken en besef nu maar weer eens hoe gepriviligieerd ik ben als inwoner van de hoofdstad.

De hele provincie Zeeland heeft 4 GGD-vaccinatielokaties. En van die 4 ligt er niet 1 in Zeeuws-Vlaanderen. Dus wie in Cadzand woont en een prik wil moet of met het veer vanaf Breskens of door de toltunnel. Wie in Zeeuws-Vlaanderen woont en geen auto rijdt, is de pineut. Maar goed, misschien wonen er in Zeeuws-Vlaanderen al geen mensen (meer) die geen auto rijden.

De hele provincie Zeeland heeft evenveel vaccinatielokaties als de stad Amsterdam. Ok, de hoofdstad telt wel meer dan twee keer zoveel inwoners als die provincie, maar toch...

Enfin, ik hoop dat ik twee prikken kan regelen voor de zomervakantie.

Groeten,

Temet


Dat klopt inderdaad. Voor testen moet ik al die tijd al een uur rijden als ik terecht kon hij de dichtstbijzijnde locatie. Voor vaccineren maar een kwartier. Maar beide opties zijn met het openbaar vervoer slecht te bereiken, of je moet echt goed ter been zijn. Maar hier in de buurt is iedereen dat wel gewend. Naar de middelbare school fiets je bv ook een half uur of langer en geen ov.

Maar dat testen voor toegang maakt het wel erg bont. Dan zou ik eerst twee uur in de auto moeten voor een test voordat ik iets leuks kan gaan doen. Dat doet niemand. 

Pief schreef op 19-05-2021 om 12:38:

Maar dat testen voor toegang maakt het wel erg bont. Dan zou ik eerst twee uur in de auto moeten voor een test voordat ik iets leuks kan gaan doen. Dat doet niemand.

Ze zijn dan wel weer razendsnel in het geven van je uitslag. Wij zaten nog in de auto en de sms met de uitslag kwam al binnen. Het songfestival gistermiddag was geweldig!

Ysenda schreef op 19-05-2021 om 14:38:

[..]

Ze zijn dan wel weer razendsnel in het geven van je uitslag. Wij zaten nog in de auto en de sms met de uitslag kwam al binnen. Het songfestival gistermiddag was geweldig!

Je kunt er ook voor kiezen je test te laten doen bij een locatie bij de locatie waar je activiteit is, het hoeft niet speciaal dicht bij huis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.