Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Monique D*

Monique D*

04-06-2015 om 15:25

Vaccinatie tegen baarmoederhalskanker: niet goed?


Tine

Tine

11-06-2015 om 00:01

Het artikel in #176

Bedoel ik

Ja Tine

Waar denk je dat die formele en informele organisaties en bewegingen vandaan komen? Omdat veel mensen nou eenmaal allemaal koekkoek zijn?

Tine

Tine

11-06-2015 om 07:14

NVKP

Als je artiekelen aanhaalt over de bijwerkingen en onveiligheid van vaccineren uit de hoek van de antivax ( heb je die twee organisaties gegoogeld?) doe dan niet moeilijk met grote lappen Engelse tekst en verwijs gewoon naar de NVKP. Die melden dat ook en is makkelijker leesbaar.
En voor mij is dat die bewegingen en organisaties bestaan nog geen bewijs dat ze NIET koekkoek zijn. Ik besta dus ik ben koosjer?

Antikwakje

Antikwakje

11-06-2015 om 07:43

Rookgordijn

Bij gebrek aan zowel inhoudelijke bewijslast en enig benul van hoe wetenschappelijk onderzoek werkt en uitgevoerd moet worden om betrouwbaar te zijn, worden rookgordijnen opgeworpen. In dit geval worden linkjes en grote lappen tekst aangevoerd in de hoop dat niemand verder kijkt. Bovendien worden de lappen tekst door in ieder geval Annej zelf totaal niet begrepen, als ze al de moeite genomen heeft ze zelf te lezen. Maar het gaat hier helemaal niet om de feiten. Het gaat om de onderbuik. En daarom zou ik mijn tijd verdoen als ik alleen met een Annej te maken had. Ze is niet geïnteresseerd in waarheid, ze wil geen inhoudelijke discussie, maar ze wil op gevoel spelen. Daarom praat je langs elkaar heen. Het zou alleen jammer zijn als hier ouders meelezen die zich door de fabeltjes en de interessant aandoende linkjes laten overtuigen en om valse redenen hun kinderen niet laten inenten en daarmee echte risico's nemen.

Wat onwetenschappelijk is aan het stuk is dat logische causale verbanden tussen vaccinatie en sterfte wel worden genoemd, maar zonder wetenschappelijke onderbouwing worden afgeserveer. Het hier geciteerde stukje is zo'n rookgordijn. Perinatale sterfte wordt niet duidelijk onderscheiden van IMR en verder heeft DC al voldoende gezegd. Het komt wel vaker voor dat wetenschappers eigenbelang hebben bij hun onderzoek. Dat is op zich niet zo spannend; je kunt dat deels ook ondervangen. Maar deze wetenschappers zijn onbetrouwbaar omdat ze gelogen hebben en daarmee extra controlemechanismes vermeden hebben.

Onno

Onno

11-06-2015 om 08:32

De overgangsklachten.

Wat ik in mijn praktijk zie, ziet de gynaecoloog natuurlijk ook. Meisjes van rond de achttien jaar met overgangsklachten die op een gegeven moment niet meer menstrueren en dus waarschijnlijk steriel zijn voor de rest van hun leven.
Dat is de echte reden waarom men van drie prikken naar twee prikken is gegaan. Toch zijn de bijwerkingen nog steeds hetzelfde en zal men binnenkort overgaan naar één prik in de hoop dat er dan geen bijwerkingen zullen zijn.
Als die dan niet minder worden en nog steeds blijven zelfs na één prik dan kun je gerust spreken van een nieuw Softenon drama en daar zijn ze doodsbenauwd voor.
Die steriliteit is nog maar één bijwerking van een heel scala aan bijwerkingen.

AnneJ, wiegendood

"In Amerika wordt zoveel op heel jonge leefijd gevaccineerd dat er inmiddels een verband gelegd wordt met wiegedood."

Dit doet vermoeden dat die arme schaapjes kort na de geboorte helemaal volgepompt worden met vaccins. Het vaccinatieprogramma in de Verenigde Staten omvat 13 ziektes, het Nederlandse 11. Amerikaanse baby's krijgen hun eerste hepatitisinenting direct bij de geboorte, de rest van de vaccinaties komt overeen met het Nederlandse schema. De verschillen zijn dus helemaal niet groot. 'T is maar net hoe je het brengt.

Op de website van de publieke overheidscampagne tegen wiegendood staan wat adviezen. Eén ervan is om geen crib bumpers te gebruiken. In Nederland worden die dingen niet verkocht, in Amerika zijn er honderden soorten verkrijgbaar, sommigen van losgeweven linnen (die dan 'breathable' heten, maar het gros van gewatteerde stof. En als je wel eens TLC kijkt zie je dat zo'n beetje iedereen die dingen gebruikt.

Het National Vital Statistics System houdt de gegevens over SUIDS bij. Onder SUIDS (Sudden Unexplained Infant Death Syndrome) valt Sudden Infant Death Syndrome, Unexplained Cause en Accidental Suffocation and Strangulation in bed. SIDS vertoont een gestage daling van 160 gevallen per 100.000 geborenen in 1990 tot 50 gevallen per 100.000 in 2013. Unknown causes blijft gelijk, maar Accidental Suffocation and Strangulation is van 2/100.000 naar 21/100.000 gestegen in diezelfde periode. Desondanks is het totaal aantal SUIDS gevallen met 33% afgenomen in de tijd dat het aantal vaccinaties van 9 ziektes naar 13 ziektes is gegaan.

skik

US en NL- het verschil tot 2 jaar

US; http://www.cdc.gov/vaccines/schedules/easy-to-read/child-easyread.html
NL: http://www.rijksvaccinatieprogramma.nl/

De Verenigde Staten kennen er meer. Bovenop de NL vaccinaties ook nog Rotavirus, waterpokken, hepatitis A en 2 keer het griepvaccin.

Voor NL toegediend in 17 (deels gecombineerde) injecties, US 25 (deels gecombineerde) injecties.
NL 11 ziekten, US 15

Er zullen zeker meer redenen zijn voor dalende gevallen van plotselinge sterfte, met en zonder reden.

Het is uiteraard hoe je het presenteert.

Verschil US en NL

Amerikaanse kinderen krijgen inderdaad vaccinaties tegen het rotavirus, waterpokken en griep (1 óf 2x), hepatitis A is niet standaard maar voor doelgroepen maar zij krijgen dan weer niet de meningokokkeninenting die Nederlandse kinderen wel krijgen.

AnneJ, hoe verklaar jij de vermeende link tussen vaccineren en wiegendood terwijl de wiegendood afgenomen is en het aantal verschillende vaccinaties omhoog?

skik

Relatieve daling

http://www.indexmundi.com/map/?v=29

In veel landen is de afgelopen jaren het IMR verder gedaald. Alleen in de US is de daling minder dan bij de rest. Dat is toch geen leugen?
Statistisch verband is geen causaal verband maar wel een aanwijzing voor verder onderzoek.

Het verschil tussen de US en vergelijkbare landen als canada, nieuw zeeland en australia, vergelijkbaar wat betreft immunisatieprogramma is dat er geen standaard griepvaccin gegeven wordt, en niet altijd hepatitis of waterpokken.

In Ierland wordt geen griepvaccin gegeven en geen rotavirus. Vergeleken met de UK (NHS). Ierland doet het ook beter.

Japan doet het heel goed wat IMR cijfers aangaat. Daar zijn een behoorlijk aantal vaccinaties vrijwillig.

Statistisch verband is geen causaal verband.
Maar ook geen reden om de vermeende 'tegenpartij' van 'liegen' te betichten.

Wiegedood

http://en.wikipedia.org/wiki/Sudden_infant_death_syndrome#Epidemiology

"SIDS deaths in the US decreased from 4,895 in 1992 to 2,247 in 2004.[67] But, during a similar time period, 1989 to 2004, SIDS being listed as the cause of death for sudden infant death (SID) decreased from 80% to 55%.[67] According to John Kattwinkel, chairman of the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) Special Task Force on SIDS "A lot of us are concerned that the rate (of SIDS) isn't decreasing significantly, but that a lot of it is just code shifting".[67]"

Ook hier is de daling weer minder dan in andere landen. En er is natuurlijk een probleem met diagnosticering. Het kan helpen om steeds beter obductie te doen, met name bij SIDS onder het half jaar, waar de grootste groep in valt.

Vaccinatieschade hoeft niet 'onbegrepen' te zijn maar zich ook laten zien als reguliere diagnoses. Voor een cru voorbeeld daarvan zie de ouders die beschuldigd zijn van kindermishandeling resp. 'shaken baby syndrom' waar zij er van overtuigd zijn hun baby niet geschud te hebben. Daar zijn veranderingen in het brein geconstateerd. Geen wiegedood.

Wachten met de hpv

Het kan nuttig zijn geweest om wel te wachten met de hpv. Mocht je nu besluiten om dat toch te doen dan volstaat mogelijk binnenkort 1 injectie in plaats van 3. Dat kan een aantal schadegevallen schelen.

Yeti

Yeti

11-06-2015 om 15:44

Huh?

Een minder sterke daling is toch geen stijging? Waarom heb je het dan over een toename?

Ja Yeti

Het gaat om een onderlinge vergelijking van aantal vaccins vergeleken met IMR. Hoe hoger het aantal vaccins, des te hoger het IMR, zie UK en US. Hoe lager het aantal vaccins, zie Japan, des te lager het IMR.
"Infant mortality rates regressed against number of vaccine doses routinely given: Is there a biochemical or synergistic toxicity?"

Dat is natuurlijk geen rechtstreeks verband. Er spelen veel variabelen.

De stijging gaat over de onderlinge vergelijking.

Tine

Tine

11-06-2015 om 16:33

IMR en wiegedood

AnneJ je gooit ze door elkaar zoals het je uitkomt. "In veel landen is de afgelopen jaren het IMR verder gedaald. Alleen in de US is de daling minder dan bij de rest. Dat is toch geen leugen?" Als de cijfers dat zeggen niet.
De Infant Mortality Rate wordt vooral bepaald door afwijkingen bij kinderen die al in de zwangerschap zijn ontstaan, door problemen bij de geboorte, door ziektes bij babies, etc. Wiegedood draagt maar een heel klein onderdeel bij aan de IMR. Het is wel een leugen om een mindere daling van de IMR te linken aan 'misschien veroorzaken vaccinaties wel meer wiegedood'.

Semantiek Tine

Ik zou het bezorgdheid noemen, jij noemt dat een leugen. Het is een kwestie van semantiek.

Natuurlijk is er een waaier aan redenen. Maar ook niet voor niets kun je al te kwetsbare of zieke babies niet zonder meer vaccineren. Het blijft een (beperkte) belasting die je afweegt.

Mozeskriebel

Mozeskriebel

11-06-2015 om 19:43

Hahahaha AnneJ

Je overtreft jezelf; het verschil tussen bezorgdheid en liegen is semantisch? Hahaha! Zo lust ik er nog wel een paar

Lachen

http://www.japantimes.co.jp/life/2014/10/04/lifestyle/vaccination-choice-two-unknowns/#page

Aardige indruk van Japan. In Japan leggen artsen mogelijk eerder een verband met vaccinatie. Er zijn ook wat andere incidenten geweest.

"People, however, continue to suffer from side effects caused by inoculation.

Statistics compiled by the health ministry show that 38 infants have died after being inoculated with the Haemophilus influenzae type B or streptococcus pneumoniae vaccines since 2011. And the health ministry has received more than 2,000 complaints of side effects from the human papillomavirus vaccine that is designed to prevent cervical cancer.

Parents, sadly, are caught between a rock and a hard place.

“The people I’ve met thought they were doing the right thing by getting their children vaccinated and now regret that decision forever,” says Masako Koga, who used to represent the Consumers Union of Japan. “There is no knowing who will suffer side effects as a result of vaccination. … (Proponents of vaccination) say the chance of suffering a side effect is 1 in a million. For parents, however, that one is everything.”

Tine

Tine

11-06-2015 om 21:31

Het staat in de krant dus het is waar?

Ik zei het al eerder, je kunt veel simpeler verwijzen naar de NVKP, makkelijker leesbaar en in het Nederlands, zelfde boodschap. Dan kunnen we al die lappen tekst van je links skippen.

Onno

Onno

12-06-2015 om 08:50

Dansen op een vulkaan.

Er zijn nog maar weinig of helemaal geen meisjes die de HPV-vaccinatie hebben gekregen met een kinderwens. Het moet allemaal nog blijken in hoeverre de vruchtbaarheid is aangetast.
Ik denk dat we daar pas over een jaar of vijf al veel meer duidelijkheid in gaan krijgen. Tja, en hoe ga je daar dan mee om als ouder als blijkt dat er een blijvende steriliteit is veroorzaakt.

lieke

lieke

12-06-2015 om 09:03

paar dingen

AnneJ, die enorme lappen tekst lees ik niet. Daar overtuig je mij niet mee en met mij velen, zoals ik het hier lees. Kun je in eigen woorden uitleggen wat er in staat en dan de link erbij zetten als verwijzing?
Dan de volgende vraag, waarom zou de hpv-vaccinatie specifiek de vruchtbaarheid van een vrouw aantasten? Alleen omdat het oa vormen baarmoederhalskanker kan voorkomen en dat dat de belangrijkste reden is, dat die prik geveven wordt? Het wordt ingezet tegen een virus, niet tegen de baarmoeder.
En waarom is dat erger dan een man die steriel kan worden door de bof? Daar wordt namelijk nooit over gesproken.

Onno

Onno

12-06-2015 om 09:05

Lieke

Omdat je dus duidelijk niet weet waar het over gaat.

vlinder72

vlinder72

12-06-2015 om 09:14

onno

Leg jij het dan uit. Hoe kan een HPV vaccinatie tegen een virus onvruchtbaarheid veroorzaken?

Lieke

Lieke

12-06-2015 om 09:15

Onno

Bedankt voor de uitleg!

Paddington

Paddington

12-06-2015 om 09:31

Onno

Kun jij het dan uitleggen? Waarom zou een inenting voor een virus specifiek problemen veroorzaken bij meisjes. Wat is daar het verband tussen?

Als er in de verschillende inenting dezelfde hulpstoffen zitten, waarom geeft alleen de inenting tegen HPV die bijwerking?

Antikwakje

Antikwakje

12-06-2015 om 09:38

Lieke

Lieke: AnneJ, die enorme lappen tekst lees ik niet. Daar overtuig je mij niet mee en met mij velen, zoals ik het hier lees. Kun je in eigen woorden uitleggen wat er in staat en dan de link erbij zetten als verwijzing?

Asjeblieft niet. Annej heeft er een handje van om zelf te verzinnen wat er staat, zo heeft ze het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen om van kindersterfte gedurende het eerste jaar wiegendood te maken. En uit nog wel meer bijdragen blijkt dat ze de inhoud van de door haar aangehaalde "onderzoeken" niet begrepen heeft.

Onno, zou je antwoord willen geven op mijn eerdere vragen? Over waar je die superieure medische kennis hebt opgedaan? Heb je geneeskunde en / of farmacie gestudeerd? En welke postdoctorale opleidingen heb je afgerond? Waarop ben je gepromoveerd? En als je eigenlijk niet zo bijster veel medische kennis hebt opgedaan, waar je gezien de inhoud van jouw reacties wel vanuit kan gaan, is jouw arrogante houding hier flink ongepast en ook pijnlijk.

Yeti

Yeti

12-06-2015 om 10:06

houd die gedachte vast, Onno

'Het moet allemaal nog blijken in hoeverre de vruchtbaarheid is aangetast.'

Precies! Dus doe nou niet alsof er nu al bewijs is.

Lieke

Lieke

12-06-2015 om 10:14

antikwakje

Dat is ook wel weer zo. Je hebt gelijk.

Onno

Veel mensen hier willen weten waarom de hpv-vaccinatie de reproductieve organen. Ik heb nog een vraag. Tachtig procent van de vrouwen loopt gedurende haar leven een hpv-infectie op. Als een vaccinatie met het afgezwakte virus al zulke ernstige gevolgen heeft, dan moet de echte infectie al helemaal verwoesten zijn toch?

Pubermeiden met overgangsverschijnselen, dat noemt de medische wereld secundaire amenorroe. Als op jonge leeftijd de menstruatie uitblijft kan dat een gevolg zijn van bepaalde medicijnen, een erfelijke afwijking of vanwege hormoonschommelingen door stress, gewichtsverlies of inspanning.

Die laatste categorie is natuurlijk gefundeness fressen voor homeopaten. De secundaire amenorroe gaat namelijk meestal vanzelf weer over en verder zorgt het bewerkstelligen van gewichtstoename, het wegnemen van de stress en het verminderen van inspanning zorgen er voor dat de menstruatie terugkomt. Echte vervroegde overgang komt onder de 20 eigenlijk niet voor, maar met die hpv-prik kan jij de meisjes met secundaire amenorroe lekker bang maken. Waarschijnlijk heeft hun huisarts al verteld dat hun menstruatie terugkomt als ze rustiger aan doen of aankomen en dat er geen link is met de prik. Kan jij ze weer mooi vertellen dat de huisarts ze niet serieus neemt, geen verstand van zaken heeft en zijn oren naar Big Pharma laat hangen. Je geeft wat onwerkzame suikerkorreltjes na een uitgebreid zalvend consult (het placebo-effect van aandacht is jou niet onbekend) met wat spirituelemindfullnesszweefblabla kan je er van uit gaan dat met een half jaartje de klachten verdwenen zijn en de 'patiënt' denkt de vervroegde overgang en aanstaande onvruchtbaarheid dankzij homeopatische 'medicijnen' afgewend is.

skik

Tine

Tine

12-06-2015 om 16:43

Skik

Ik denk dat het gebruikte HPV vaccin niet eens verzwakt virus bevat maar dood virus zoals de meeste vaccins. De kwakkers gooien de 'schade aan de eierstokken' op de hulpstoffen. Ook wonderlijk want diezelfde hulpstoffen zitten in de meeste andere vaccins ook, er worden al vele jaren meisjes gevaccineerd (ben ik zelf in mijn jeugd ook) en er worden nog steeds kinderen geboren.
Maar ik ben bang dat we een gedegen en duidelijk uitleg hoe dat kan moeten gaan ontberen, veel verder dan jullie zijn te dom om dat te snappen komt Onno niet.

Onno

Onno

14-06-2015 om 09:06

We vaccineren vrolijk verder.

En dan heb ik het nog niet eens over die andere catastrofe die nu zo langzamerhand zichtbaar wordt omdat we zo hysterisch zijn gaan doen over een beetje mazelen.
Over een jaar of vijf komt de ellende van de HPV-vaccinatie pas naar de oppervlakte dan zien we wel wie er gelijk heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.