Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

29-02-2008 om 11:59

Leven tussen aanhalingstekens, een update


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

15-10-2008 om 15:41

Rouwhulp

Deze week tot nu toe crisisweek. Het werd iedereen teveel, de meisjes konden niet meer van zoveel moeten voor school, zo je best doen en als enig resultaat zware onvoldoendes en boze docenten.
Inmiddels heel wat gesprekken verder, en gelukkig zit er beweging in. De meisjes gaan rouwhulp krijgen bij het ambulatorium in Utrecht, en school is voorlopig op een heel laag pitje gezet. Even thuisblijven en daarna alleen doen wat ze aankunnen.
Daarnaast hebben ze ook hulp van twee studenten qua bijles. Rustig verder werken.
Dit alles doet mij ook goed, ik kan steeds meer zorgen delen en uit handen geven. Het is teveel voor mij in deze situatie.

WiekeB

WiekeB

15-10-2008 om 15:50

Mooi

Mag ik dat zo zeggen, mooi? Mooi dat je de zorgen deelt, goed dat je wat zaken uit handen geeft. Ik hoop dat het allemaal bijdraagt aan de heling van jullie zielen.
Dikke knuffel!
Liefs, Wieke

Mari

Mari

15-10-2008 om 18:08

Kaatje

Ik denk aan jullie, nog heel veel. Wat een mooi, moedig en krachtig mens ben je!!
liefs, Mari

reina

reina

15-10-2008 om 18:50

Poeh

Goed dat je dochters hulp hebben, en school is nu even veel minder belangrijk, dat komt wel weer. Knuffel.

Hang in there kaat!

Mijn zus mailde al dat haar dochter zo moe was, de herfstvakantie had wel wat eerder mogen komen (dochter heeft ADD en redt het ook niet meer, volle dagen op school)

dus jouw kids zullen het waarschijnlijk nog moeilijker hebben met het moeten missen van hun vader én een drukke, lange schooltijd.

Goed dat er een stukje begeleiding uit handen wordt genomen, dat je het gevoel hebt dat je dat ook deels aan anderen over kunt laten!

Sterkte, vooral ook voor jezelf!
Liefs, Mien

"zorgen delen"

Dat is fijn. Je kunt niet alles alleen. Hopen dat het ook jezelf wat "rust in je hoofd" geeft.

Petra-

Petra-

16-10-2008 om 09:07

Kaatje

een berichtje voor jou, om je te laten weten dat we aan jullie blijven denken!

Mamba

Mamba

16-10-2008 om 14:53

Kring

We blijven amoebig om je heen. Kus

Zeker weten

We blijven om je heen staan Kaatje!
liefs Geerke

Fijn!

Fijn dat er wat extra hulp komt. Begeleiding voor de meisjes zorgt er ook voor dat jij wat meer rust krijgt en wat zorgen van je af kan zetten.
Fijn dat school nu toch meedenkt/werkt, al vind ik het overigens wel raar dat docenten boos worden door slechte resultaten. Na wat jullie is overkomen lijkt me dat heel normaal!
Fijn ook dat ze bijles krijgen en het even wat rustiger aan kunnen doen. Lekker in hun eigen tempo, school is inderdaad nu even niet zo (heel) belangrijk.
Fijn dat jij je/de zorgen steeds meer kan delen, natuurlijk is het teveel voor jou alleen. Zelfs Supergirl herself had het niet aangekund!
De vermoeidheid van de kinderen herken ik ook, trouwens. Ook hier komt de vakantie geen dag te vroeg...
Dikke amoebeknuffel weer voor jullie allemaal.

Engeltje

MRI

MRI

16-10-2008 om 18:57

Kaatje

weet je, ik lees al je berichtjes in dit draadje. Het is verschrikkelijk allemaal, het verdriet, de pijn. En als weduwe zeg ik: het gaat goed, juist omdat jullie er zo doorheen gaan. Het is alleen een tergend lang en langzaam proces.

sterkte, MariaRosa

MRI

MRI

16-10-2008 om 18:58

Engeltje (o.t.)

wat fijn dat je weer hier bent. Ik heb je gemist. Mijn computer is gecrasht dus ik kon je niet mailen. Wil je mij een keer mailen?

liefs, MariaRosa

knevel

knevel

16-10-2008 om 22:07

Kaatje

Bijna elke dag lees en leef ik mee. Fijn dat je meiden rouwhulp krijgen en jij daarmee iets meer tijd voor jezelf. Ik denk vaak aan je, wens je heel veel sterkte en ook wat meer rust en tijd voor jezelf.

liefs Eveline

sterkte, veel sterkte !

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

19-10-2008 om 16:32

Heel veel sterkte

gewenst voor jullie allemaal. Dikke kussssssssssss

Sophie.

Sophie.

19-10-2008 om 19:48

In gedachten

ben ik vaak bij jullie.
Ik heb niets bijzonders te melden, dus reageer niet veel in dit draadje, maar ik lees en leef mee.
Groet,
Sophie

Ik hoop dat je al slaapt

En bewaar deze knuffel dan maar voor morgen.

Petra-

Petra-

21-10-2008 om 16:02

Kaatje

Nog steeds zijn we er hoor! Er gaat geen dag voorbij zonder dat jullie in mijn gedachten zijn!

WiekeB

WiekeB

22-10-2008 om 08:16

Ook vandaag

zijn jullie in mijn gedachten.
Warme omhelzing, Wieke

Kaatje

een stralende zon
een koele bries
explosie van kleuren
Herfst in de natuur
bijzonder, prachtig
alleen voelt het waarschijnlijk niet zo..

ik herinner me het donker
het niet kunnen zien
of, beter, het niet door kunnen dringen
van al dat moois

Gewoon omdat het verdriet zo groot is
het gapende gat van gemis zo overheersend..

Wens jullie sterkte, voor elke dag, elk uur..elk...
Liefs, Mien

Petra-

Petra-

22-10-2008 om 20:27

Kaatje

vanmiddag liep ik door het bos, de bladeren vielen en mijn gedachten gingen naar jullie. Hoe diep is het gat waar jullie in zijn gevallen... Hoe weinig kunnen we doen... Elke dag zijn jullie in mijn gedachten!

Maatje

Maatje

22-10-2008 om 20:28

Kaatje

En jij sjokt door, met al je verdriet. Je sleept het mee, je duwt het voor je uit, het laat je geen moment 'met rust': het leven is zonder jouw Bas. Ik denk veel aan je. Ik wilde, net als veel mensen hier, dat we pasjes voor jou konden zetten, voetje voor voetje, voor ons te dragen, voor jou zo zwaar. Kon dat maar. Er is niets van over te nemen, niets te dragen voor jou. Alleen die wens om dat te doen is er. Daar heb je niets aan. En toch zet ik 'm hier neer. Ik hoop dat je hier niet vertrekt, dat dit draadje blijft bestaan. Dat we bij je langs mogen komen, of je er nu 'bent' of niet. Gewoon om te zeggen dat we er staan, in die kring. Ach, al die woorden... Liefs voor jou, en je kinderen. Maatje.

Roos

Roos

23-10-2008 om 11:24

Mooi gezegd Maatje...ik sta er ook nog Kaatje, en ik hoop ook dat je iets aan dit draadje blijft hebben, of je er nu bent of niet.
Roos

Heksenvet

Humor van een knul van 8:
Mijn zoon vroeg vandaag: "Moeten we niet weer eens een kaart sturen?" "Aan wie dan?" vroeg ik. "Nou, aan Kaartje Heksenvet," sprak hij

maatje

maatje

25-10-2008 om 11:17

Boek

Ik heb het boek van Karin Kuiper (iemand had het er al over gehad in dit draadje) gelezen. Een flinke 'inkijk' in haar weduwnaarschap (wat een ellendewoord is dat toch). Moest tijdens het lezen veel aan je denken, Kaatje. En realiseerde me dat ik IRL niemand ken die zijn of haar vrouw of man verloren is. Ik sta in de kring. Liefs, Maatje.

Hoe is het leven nu?

drijf je nog of ben je aan het zinken ? Bij deze een virtuele reddingsboei.

krin

krin

26-10-2008 om 20:15

Wat woorden

om te laten weten dat ik aan jullie denk

MRI

MRI

26-10-2008 om 22:35

Kaatje

Ai mèn, dat eerste jaar. Ik moet zo vaak aan jullie denken, aan jou vooral. Het is zo zwaar. Vooral, wat ik niet had, als je je kinderen verdriet ziet hebben. Pfff, dat redt een moederhart toch niet, en dan nog al het verdriet dat je zelf hebt...
Je komt er doorheen, dat weet ik. Over twee jaar is alles heel anders, maar God wat een tijd en leed vergt het allemaal. Er wordt aan je (en jullie) gedacht, maar of dat scheelt? Het rotte aan verdriet is dat je het niet kan overnemen... kon dat maar. Dan namen we allemaal een stukje, al die mensen hier op het forum en dan was het zo hoeps in ene stukken lichter. Maar zo werkt het niet, lullig genoeg. Je zal dat hele stuk zelf moeten dragen. En ook je zorgen maken om je kindjes... Zoek alle hulp die je kan. Ook fysiek. Er gaat zoveel energie op aan rouwen dat je fysieke hulp eigenlijk de rouwtijd kan verkorten omdat je meer tijd en gelegenheid hebt om je rouwproces aan te gaan. Ik hoop zo dat je zacht kan zijn voor jezelf, niks eist van jezelf en alleen maar voelt, voelt hoe onuitsprekelijke alleen (Rilke) we allen zijn. Veel liefs,

MariaRosa

Kring

Ik kom weer even in de kring staan. Kaatje, we vergeten je niet!

Liefs, Mick

Tineke

Tineke

27-10-2008 om 20:57

Vertrouwen

De herfstvakantie was vol gezellige afspraken links en rechts (voor de kinderen, voor mij) en daardoor konden we heel wat schrijven in ons 'lichtpuntjes-boek'. Het heeft ons allevier goed gedaan. Beetje uitslapen, lekker niks doen, veel met playmobil spelen en geen druk van wie of wat dan ook.
Ondertussen raakte de agenda ook steeds voller met allerlei afspraken met hulpverlening. Hoewel dat ook heel zwaar is, is het werkelijk reddend. Precies wat we nodig hebben om de negatieve spiraal te doorbreken. Dus we zinken niet langer, het is nu weer wat dobberen.
Vandaag even in Nieuweschans geweest, heerlijk gedobberd in het thermale bad. Zalig.
Het is fijn om hier de aanmoediging en het vertrouwen te krijgen. Dat doet me goed. Ik lees stilletjes mee in mijn eigen draadje, antwoorden lukt de meeste dagen niet. Dat komt niet door een terugtrekken in een soort holletje, maar juist door de drukte van het daagse leven. En als ik dan achter mijn computertje zit, lees ik hier wat, doe ik een spelletje om alles op een rijtje te krijgen (vooral tetris) en daarna ga ik schrijven. Eindeloos lettertjes in een bepaalde volgorde zetten om grip te krijgen, op al wat is gebeurd. Zo beetje voor beetje meer bevatten.
Nu is school weer begonnen, maar ook dat doen we rustig aan. De meisjes hebben een verkort rooster gekregen, voorlopig gaan ze alleen de ochtenden naar school. School is niet de belangrijkste, dat zijn zijzelf. Dus alle druk van de ketel en rustig aan, eigen tempo.
En zo komen we er wel weer, denk ik, hoop ik...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.