Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

29-02-2008 om 11:59

Leven tussen aanhalingstekens, een update


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mariska B.

Mariska B.

18-04-2008 om 08:18

Familie heksenvet

Een mooi afscheid van Bas... een mooie dag. Zo ver je van een mooie dag kunt spreken, in dit geval. Afscheid van een leven, maar ook levens die verder gaan. De afspraak, om er wat van te gaan maken, met zijn vieren. Ik wens jullie véél kracht toe!
Mariska

Mayte*

Mayte*

18-04-2008 om 10:42

Synchroon

Lieve Kaatje,

Onze levens liepen inderdaad akelig synchroon de afgelopen tijd en zullen ook nog wel een tijd synchroon blijven lopen. Wat fijn dat je je gezin als een echt team ervaart en dat je kan genieten van het vrolijke gepraat dat het huis nu weer mag vullen. Ook daarin lopen we gelijk. Intens verdriet, opluchting, gemis, genieten van het leven wat er nu weer kan zijn; het is er allemaal en ook allemaal gelijkertijd.

Wij denken veel aan jullie en voelen ons heel dichtbij jullie staan.

Lieve groet, Mayte

kuzco

kuzco

18-04-2008 om 10:53

Kaatje

Wat fijn dat het afscheid was zoals jullie het in gedachten hadden. En het is ook fijn dat jullie zo dicht bij elkaar staan als gezin en elkaar zo kunnen steunen.

Liesf Kuzco

Nathalievdp

Nathalievdp

18-04-2008 om 15:13

In gedachten

Lieve Kaatje,

Wij denken dagelijks aan jou en de kinderen. We wensen jullie dagelijks alle kracht en liefde toe om zonder Bas een weg in dit leven te gaan vinden.

Ook vandaag willen wij weer laten weten dat wij aan jullie denken.

Nathalie

mijk

mijk

18-04-2008 om 16:06

Al weer vrijdag

ook hier wordt aan jullie gedacht. Sliep je goed?

Mijk

Angelique vreeburg

Angelique vreeburg

18-04-2008 om 16:24

Dat is schrikken

Jeetje door omstandigheden heb ik een tijd niet op ool gezeten, maar de laatste berichten die ik las waren positief.

Kaatje heel veel sterkte meid...fijn dat je Bas in zijn laatste dagen zo goed hebt kunnen bijstaan en dat hij zijn geliefde concert nog heeft mogen meemaken.

Niet gek dat je moe bent...men wat hebben jullie zo al niet moeten doorstaan zeg..

Geef maar lekker toe aan de vermoeidheid..en sterkte voor jou en de kids....

sluit me uiteraard graag aan in de kring

angel

Maatje

Maatje

18-04-2008 om 19:52

Zonder bas

Lieve Kaatje en kids, jullie zijn al weer uren, bijna dagen zonder Bas, zonder papa. Lijkt me heeeeel moeilijk, al is het goed dat het leven doorgaat, dat de zorg, die van minuut tot minuut zorg, niet op jullie drukt... Jullie zullen 'm wel heel erg missen, denk ik. Liefs jullie kant op! Maatje.

Onverteerbaar moeilijk

lijkt mij, het is voor altijd, je kan niet sms'en inderdaad, wat onuitstaanbaar dat er geen luikje is waar je elkaar dan toch even door heen kan zien en met elkaar rl kan praten en even aanraken.

Ik gun jullie veel momenten dat jullie hem voelen, ervaren en dat je dan toch even moet glimlachen en even weer dichtbij hem zijn.

Tineke

Tineke

19-04-2008 om 11:25

Ja, onverteerbaar moeilijk

Ik wil nog zoveel napraten, met Bas alleen. Ik wil nog zoveel delen, met Bas alleen. Ik wil nog een mening over alles waar ik nu voor sta, van Bas alleen. Ik wil hulp, van Bas alleen. Ik wil troost, van Bas alleen.
Dus ben ik zo alleen, terwijl ik echt samen had willen zijn. Samen huilen, samen verder, samen, samen-samen.
Ik geloof ook eigenlijk dat ik niet zo heel geschikt ben voor alleen.

Jo65

Jo65

19-04-2008 om 11:41

Kaatje

Kan me goed voorstellen wat je voelt. Ook al zijn er zo ontzettend veel lieve mensen die met je meeleven en je in gedachten steunen. Niemand kan Bas vervangen. Heel veel sterkte. Groetjes Jo

WiekeB

WiekeB

19-04-2008 om 12:21

Och kaatje

Ik zou willen dat we allemaal een stukje van dat alleen konden overnemen voor je.....
(((((knuf)))))
Wieke

tonny

tonny

19-04-2008 om 12:56

Ach lieve schat

we zijn geen van allen geschikt voor 'alleen'.
Daarom zijn we hier.

En ondertussen kunnen we geen van allen écht voelen wat jij voelt, want in die zin is een mens wel degelijk alleen...

Tonny

leetje

leetje

19-04-2008 om 13:02

Kaatje

Ach lieverd toch, ik heb de tranen in mijn ogen staan....Ik voel jouw angst en verdriet. Maar vergeet niet, thuis voel jij je alleen met al jouw verdriet, maar hier op OOL ben je niet alleen. Al kunnen wij lijfelijk weinig voor jou betekenen, hier op OOL bieden wij jou een luisterend oor. Ik wens je heel veel sterkte lieverd!!
Groetjes,Lea

Tinus_p

Tinus_p

19-04-2008 om 13:28

Alleen

Kaatje:
"Ik geloof ook eigenlijk dat ik niet zo heel geschikt ben voor alleen."
Ik geloof dat niemand dat echt is...

mopke

mopke

19-04-2008 om 16:09

Nooit meer

Lieve Kaatje,

Ik heb je verhaal en de berichten vanaf het begin meegelezen maar nooit gereageerd. Simpelweg omdat het me veel te dichtbij kwam, ik wist gewoon niet wat ik je moest zeggen...
Maar je laatste bericht dat het onverteerbaar moeilijk is omdat je nog zoveel had gewild, met je man alleen, dat raakte me tot op het bot. Je bent niet alleen omdat er mensen om je heen zijn die van je houden, omdat je je kinderen hebt en familie en vrienden. Maar die wetenschap helpt nu niet - althans, zo voel ik het nog steeds. Bas was jouw maatje, met hem had je oud willen worden en je leven willen delen.
Toen mijn man overleed (6 jaar geleden) schreef ik hem elke dag een brief. Soms wel 2x per dag. Ik wilde mijn gevoelens niet met anderen delen, ik wilde hem erover vertellen. Over de leuke dingen die ik toch nog deed met onze zoon en over het verdriet en het gemis. Het hielp me niet om daar met anderen over te praten maar door zo'n brief had ik het gevoel dat ik hem nog echt iets kon vertellen - dingen die ik ook niet wilde delen met anderen. Inmiddels schrijf ik haast nooit meer maar ik heb zeker zes dikke schriften vol met brieven...
Dus ja, ik begrijp hoe je je voelt Kaatje.
Heel erg veel sterkte - ik hoop dat je ook een manier vindt om met jullie gemis om te gaan.
Liefs, Esther

MRI

MRI

19-04-2008 om 18:06

Kaatje

Ach wat herken ik dat, alles nog willen bespreken met hem, alles nog willen delen, geamputeerd zijn, één grote open wond waarvan je niet het gevoel hebt dat die ooit zal genezen. Het belachelijk vinden dat hij er niet is om die ene rare verkeerde zakelijke beslissing mee te delen.
Die eerste weken na de dood van mijn man wilde ik alleen maar rust, ik was zooo moe van alles. Nu kon ik dat, ik had geen kinderen, maar jij moet door zoals dat dan heet.
Ik hoop heel erg dat je kan vinden wat je nodig hebt, of dat nu rust en bezinning of afleiding en schreeuwen als een gewond dier is.
Het is zo onbevattelijk dat die ander er niet meer is. Zo onverteerbaar. Maar het stomme is dat het ooit zal wennen. Er is geen verkeerde manier van rouwen, anything goes, eigenlijk is het soms alleen maar uitzitten en de pijn er laten zijn.
Voor nu is allemaal gewoon ongelooflijk rot. Sterkte.

MariaRosa

Alleen

ja, dat lijkt me verd*md moeilijk, alleen! Natuurlijk zullen er mensen om je heen staan IRL en virtueel, maar uiteindelijk moet je het wel alleen doen..

Het besef wat langzaam doorsijpelt of als een donderslag je raakt, alle emoties, al die momenten waarop je ´normaal´..

Hartstikke moeilijk, hartstikke zwaar, hartstikke (nog zoveel !) Ik hoop dat je je weg vindt, dat je een manier vindt om door te gaan, voor de kinderen, voor Bas, maar vooral ook voor jezelf! Zo te lezen heeft je uitdrukkingsvaardigheid niet ingeboet, dat is fijn omdat verwoorden, opschrijven zo kan helpen (ik spreek maar uit eigen ervaring)!

Sterkte meis, het valt niet mee (understatement!)
Mien

Petra-

Petra-

19-04-2008 om 23:13

Och kaatje

ja helemaal alleen.... je stukje raakt me tot op het bot..... ik geef je een dikke knuffel!

Lieve kaat

Ik snap zo goed wat je bedoelt....iedereen snapt wat je bedoelt.

Maar bedenk je.....
Dat na zoveel regen....echt zonneschijn komt.
Een stralende zon zelfs......echt !
Probeer je daar op te richten.....daar naar toe te leven....

En ik weet...dat duurt,duurt,duurt.....
Maar als je dan ineens klaar bent voor " de zon "...dan schijnt ie.....recht in je gezicht.Dan kun je weer genieten...weer lachen,weer...samen zijn.

Alleen zijn...........daar is namelijk NIEMAND geschikt voor !

Vecht je dus door deze moeilijke tijd heen...door steeds te denken dat het echt beter wordt ! Iedere dag is een overwinning......echt iedere dag kom je namelijk een stukje dichterbij " nieuw geluk ".....

Kom op.....vecht voor jezelf,en voor je lieve kinderen !

Sterkte !

Lieve kaatje...

ik kan het me enorm goed voorstellen, samen willen zijn met de man van je leven....en dat is ineens ruw verstoord...

Hou vol meid en je bent niet helemaal alleen.

Liefs Rian

Kaatje

Een dikke knuffel!
Liefs, Mick

mirreke

mirreke

20-04-2008 om 23:34

Kaatje

Ik was dit weekend weg en heb veel aan je gedacht. Ik las daarnet je berichtje hierboven... ja, je lief is dood maar je liefde voor hem en je verlangen naar hem niet... dat doet zo'n zeer...
dikke knuffel,
Mirjam

Tineke

Tineke

21-04-2008 om 20:23

Gespijbeld

Terwijl ik eigenlijk geldzooi moest regelen vandaag, ben ik een dagje gaan achtbanen (letterlijk). Een vriend haalde me over en echt, ik kan het iedereen aanbevelen die het moeilijk heeft om welke reden dan ook. Een achtbaan is goed voor lijf en hoofd, én je mag lekker gillen, doet toch iedereen.
Wat een heerlijke dag in de zon.

Rare deja vu

Toen mijn schoonvader een jaar of 20 geleden vrij jong overleed zijn we met schoonmoeder, kinderen en aanhang de dag na de begrafenis naar een of ander attractiepark geweest. Dat voelde ook heel raar, maar het was op een of andere manier heel fijn om even iets 'luchtigs' te doen met zijn allen.

Fijn dat het je goed heeft gedaan!

Ingrid

Anna :-)

Anna :-)

21-04-2008 om 21:42

Wij ook

twee dagen na de begrafenis van mijn moeder gingen wij 3 dagen naar Slagharen. Ook vreemd, maar ook fijn.

Heerlijk kaatje

Ik ben blij dat het je zo goed heeft gedaan. En die zon was inderdaad zalig vandaag!

Liefs, Mick

Bastet

Bastet

22-04-2008 om 07:40

De zon

Ik wens je heel veel zon,Kaatje,in alle opzichten.Ik ben blij dat je een fijne dag hebt gehad!
liefs,Bastet

Jo65

Jo65

22-04-2008 om 09:02

Geweldig idee

Wat een geweldig idee van die vriend van je Kaatje. Daar zou ik nooit opgekomen zijn. Maar lekker gillen in een achtbaan werkt zeker ontspannend. Ik krijg altijd de slappe lach van de zenuwen in een achtbaan, maar het voelt zeker goed. Fijn om te lezen dat je een fijne dag hebt gehad.
Groetjes Jo

Dozenschuiver

Dozenschuiver

22-04-2008 om 11:07

Ondertussen

Er is afgelopen vrijdag weer een doos jullie richting opgegaan, Kaatje. Morgen zal er opnieuw een verstuurd worden. We hebben beloofd dat we er voor je zullen zijn Kaatje, en we weten dat het nog een tijdje nodig zal zijn. Regel jij de 'geldzooi' maar in je eigen tempo, we gunnen je allemaal die zonnestralen zo erg. Die zijn niet in een doos te stoppen!

Weer woensdag

Gewoon even een arm om je heen, vandaag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.