Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

29-02-2008 om 11:59

Leven tussen aanhalingstekens, een update


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
roanne

roanne

05-04-2008 om 12:55

Ook vandaag

Weer met mijn gedachten bij jullie!
Roanne

reina

reina

05-04-2008 om 13:20

Sluit me aan

Ook vandaag sluit ik me weer aan bij al die mensen die aan jullie denken en met julie mee-leven.

margje van dijk

margje van dijk

05-04-2008 om 13:48

Dat kun je wel tegenhouden

Wij kunnen best met z'n allen besluiten dat we niet meewerken aan televisieprogramma's.

Ik heb eens eerder in zo'n hype gezeten. Als je niet naar de studio wilt komen hebben ze ook geen onderwerp, punt.

Dus als Boeb en de rest zorgvuldig omgaan met verzoeken waar ze wel en niet op ingaan, dan heb je best zelf in de hand hoe groot de hype wordt.

Margje

Wat fijn kaatje en bas

...dat jullie zoo bewust nog dit concert hebben mee kunnen en mogen maken. Heeft al ons duimen toch geholpen! Ik hoop dat jullie rust vinden en dat het niet te pijnvol voor Bas wordt. Elke dag denk ik aan jullie en de kinderen. Hou vol met zijn allen en geniet van elkaar...maar dat gaat helemaal goed komen.

Liefs Rian

anna van noniemen

anna van noniemen

05-04-2008 om 14:19

Inderdaad....

fijn dat het toch gelukt is met het concert....ik hoop dat de aandacht voor de hulp het gezin niet duur komt te staan, doordat overheid en dergelijke dit inderdaad als inkomsten gaan zien.....dat zou ik heel erg vinden

Overweldigende steun

Lieve Kaatje en Bas, ik ben blij dat het concert zo mooi is geweest en dat jullie het zo bewust hebben mogen beleven. Wat waardeloos die hoge koorts nu, een longontsteking is niet mis....
Ik weet zelf dat massale (OOL-)steun je inderdaad overweldigt, het ontroert, het is geweldig, het voelt zo goed, zo bijzonder.... ik hoop en denk dat Kaatje en Bas dat ook zo ervaren als ik dat hier ervaren heb.
liefs Geerke

Astrid

Astrid

05-04-2008 om 15:36

Klinkt eng. zet 'm op bas!

Van longontsteking bij al zwakke mensen word ik nooit zo blij. Vind dat gewoon eng. Hoop maar dat het wat anders (minder ernstigs) is. Veel sterkte Bas en Kaatje!!!

Een beetje dragen

Ook vandaag hoop ik dat Kaatje en Bas zich een beetje gedragen weten door het OO-legioen.

anna van noniemen

anna van noniemen

05-04-2008 om 16:08

Soms zo boos....

waarom "horen" dingen er nou bij? waarom moeten sommige mensen dan ook alles er bij krijgen? waarom, waarom.....

Dozenschuiver

Dozenschuiver

05-04-2008 om 16:30

Over de volkskrant

Het was een mooi stukje op de voorpagina van de Volkskrant en ook het stuk in het katern Hart en Ziel sprak me wel aan. Alleen miste ik 1 ding wat mij zelf ook bezielt. En er zijn zoveel reacties hier geweest waarin ik hetzelfde las, dat ik dat hier wel even wil neerzetten. Hoe velen hebben hier niet met mij geschreven en gedacht: *het is niet eerlijk!!* Dat gevoel van onrechtvaardigheid. Het is echt gewoon niet eerlijk dat een gezin zo verschrikkelijk veel tegenslagen over zich heen krijgt dat een vechter als Kaatje in een hoekje wil kruipen met een wit vlaggetje. Daarom ook en om ongeveer alles wat verder in het artikel is gezegd doe ik dit.

Dozenschuiver

Dozenschuiver

05-04-2008 om 16:49

En de link naar het interview met justine

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio2/ncrv/cappuccino/20080405-09.wma
Het interview begint om 1:10.

Bastet

Bastet

05-04-2008 om 18:23

Hoort erbij......

Naar,het is een feit dat zowiezo lang ziek zijn en in bed liggen de kans op complicaties vergroot,zoals longontsteking.Dus vreemd is het niet,maar wel heel naar!
liefs,Bastet

Anna :-)

Anna :-)

05-04-2008 om 18:48

Yep..

tis klote, maar het hoort er helaas bij...

Ik denk vaak aan jullie, Bas en Kaatje. Zie steeds het gezicht van Bas voor me. Zo'n mooie man, zo ziek.

Heel veel sterkte gewenst. Het lijken van die loze woorden, maar ik meen ze van harte.

Liefs, Anna

Marleen

Marleen

05-04-2008 om 20:00

Complimenten

Dames,

Hoewel ik een verwoed ool-er ben was deze actie me ontgaan (ik ken Kaatje wel van naam). Bij deze mijn complimenten aan de 'helpers', jullie zijn geweldige mensen! Ik las het ook in de VK, heb het trots aan man laten lezen ('mijn' oo staat erin!) , ik vind het gewoon heel goed. Ga zo door, en Kaat sterkte,
groetjes, Marleen

margje van dijk

margje van dijk

05-04-2008 om 20:36

Dames...?

Het valt me nu pas op dat een aantal mensen in de aanhef "dames" zegt. Bestaat het legioen uit vrouwen? Tinus is toch wel meer dan gemiddeld lid, verwacht ik? Verder? Nooit op gelet.

Margje

Margje

Dank voor je links, prachtig!
Kaatje en Bas, ook vandaag weer veel sterkte gewenst... er wordt aan jullie gedacht, overal.
Liefs, Mick

Petra-

Petra-

06-04-2008 om 10:44

Kracht en liefde

stuur ik naar jullie toe, woorden schieten tekort....

Vandaag

Ook vandaag denk ik weer aan jullie, en stuur ik heel veel warmte en kracht jullie kant op.

WiekeB

WiekeB

06-04-2008 om 11:58

Vanuit hier

zijn mijn gedachten bij Bas, Kaatje en kinderen.
Liefs, Wieke

Tihama

Tihama

06-04-2008 om 12:08

Zuiverheid

Ik zag dat wat mensen zich nu ramptoerist voelen of zich afvragen of ze de zuiverheid van het eigen handelen niet uit het oog verliezen.
Ik snap die gedachten wel, want ik voel me eigenlijk een beetje 'betrapt' door al die media-aandacht. Tijdens het interview met BNR (er ging een veel langer gesprek vooraf aan die 4 minuten radio) schoten boeb en ik af en toe vol bij het beantwoorden van haar vragen. Maar ook de journaliste schoot vol. Ook zij mailt ons nu om te vragen hoe het met Bas gaat, want háar heeft het ook geraakt. Bas is meer levend geworden, heeft meer een gezicht gekregen, juist in de laatste fase van zijn leven, juist dóordat hem dit overkomt.

Maar ik denk dat hoe egoïstisch altruïsme ook moge zijn (zoals het in de VK uitgelegd werd) we hebben dit allemaal gedaan omdat me meeleefden met Kaatje. Niet om zelf meerdere eer en glorie te verwerven, maar omdat het ons pijn deed om te horen over haar ellende. We zijn geen multinational die op een TV-actie met een grote cheque komen, als onze naam maar genoemd wordt.

Ik ben er daarom van overtuigd dat het wel goed zit met die zuiverheid. En ja, het is ook fijn als mensen zien dat ónze groep, óns OudersOnline meer is dan een simpele babbelbox. Laat dat dan een bij-effect zijn en misschien zelfs wel een trigger om in de toekomst ook anderen te meer fysiek te helpen op het forum. Het kan blijkbaar, dwars tegen alle negatieve berichten over individualisme en verhardende samenleving in.

Tihama

WiekeB

WiekeB

06-04-2008 om 12:29

Amen, tihama

mooi verwoord!
Wieke

margje van dijk

margje van dijk

06-04-2008 om 13:13

Ja, mooi, tihama

Ik ben ook blij met je reactie, en zo voel ik het ook. Er zit eigenbelang bij, blijkbaar, maar zo is het niet begonnen. Alleen was ik niet bij het begin, dus kon ik dat niet weten/zeggen, en jij wel. En jij bevestigt het nu.

Mijn man wordt trouwens helemaal gek van mij, want ik ben de hele dag "hier" mee bezig, of ik nou achter m'n laptop zit of gewoon ergens in huis iets aan het doen ben. Mijn gedachten zijn telkens hier. Hij heeft zelf ook een forum, waar hij veel op zit, een muziekforum. Ook een forum met een vaste groep leden die elkaar goed kennen, maar alleen virtueel. Hij had daar de vraag opgeworpen of zij ook zo zouden reageren als er iemand van de groep hulp nodig had. Nou, nee hoor, was de uitslag. Het is dus niet bij elke forum-club hetzelfde, in welke vorm die verbondenheid zich uit. Het is niet iets wat blijkbaar vanzelf ontstaat als je veel online communiceert. Aan de andere kant is het natuurlijk lastig hypothetisch antwoord te geven op zo'n vraag. Misschien hadden wij ook allemaal wel "nee" gezegd als ons dat twee jaar geleden was gevraagd.

Margje

Bastet

Bastet

06-04-2008 om 13:26

Dat weet je niet

Maar dat weet je volgens mij pas op het moment dat de vraag gesteld wordt,denk ik!En dat geldt voor zoveel dingen.Hoe je werkelijk zult reageren weet je pas op het moment dat je er werkelijk voor staat.(en ik hou het kort,sorry,moet straks met 8 kinderen naar de bios)
Groetjes,Bastet

wendelien

wendelien

06-04-2008 om 14:22

Gelukkig

Gelukkig dat Kaatje en haar gezin en familie zoveel mogelijk de kans krijgen zich terug te trekken in hun eigen cocon - daar was ik nl. bezorgd over. Niet zo zeer over de al dan niet egoïstische aspecten van altruïsme en andere motieven.
Zoals Tihama het zo treffend verwoordt: het OOlegioen is een warm lichtpunt in onze wereld die soms zo hard en koud kan zijn.

anna van noniemen

anna van noniemen

06-04-2008 om 14:32

Bas....

ik hoop toch dat het lijden voor Bas niet al te lang meer duurt, ook al klinkt dat hard, maar dit vind ik toch altijd zo vreselijk voor mensen, dat het einde zo ontzettend pijnlijk en moeilijk is.....Voor Kaatje en de kinderen zal het ongetwijfeld heel zwaar zijn allemaal......Nog maar eens veel sterkte, mocht je hier soms even lezen......

Mooi!

Was een paar dagen weg, nu even bijgelezen. Wat ontzettend fijn dat Bas zijn orkest heeft kunnen horen spelen! Ik heb hard zitten duimen dat dat de Heksenvetten nog gegeven was.
Ik ben het met Tihama eens, het OOLegioen is bijzonder en blijft bijzonder. Samen kunnen we de wereld een stukje mooier maken!
Engeltje

Draadje kan opgevraagd worden

Lieve Kaatje, Bas en kinderen, ook vandaag weer een welgemeende knuffel van ons.... ik ben blij voor jullie dat er zoveel steun is, dat doet echt goed, later is dit draadje natuurlijk ook op te vragen he! Bijzonder om te hebben hoor!!
liefs Geerke

Cocon

Weef je cocon maar dichter om je heen Bas. Met al je geliefden om je heen. Ik hoop dat je cocon in alle rust geweven kan worden. Zonder pijn, zonder ellende, met alle liefde en kracht die jullie in je hebben.

Sterkte!!

Piedjee.

Nathalievdp

Nathalievdp

06-04-2008 om 21:08

In gedachten

Dagelijks zijn jullie in gedachten bij ons.

Nathalie

Kaatje

Bas en kinderen, ik denk aan jullie en als ik me voorstel hoe het zal zijn, dan stel ik me voor dat het samenzijn nu een heel andere dimensie heeft, dat de tijd te snel, of juist weer te langzaam gaat. Dat je wilt vasthouden, misschien nog zoveel wilt zeggen en dat je ook wilt zwijgen omdat dat soms meer zegt dan woorden uit kunnen drukken..
Koesteren, de momenten sámen..
Heel, heel veel sterkte, sámen en ieder voor zich!
Liefs, Mien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.