Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

29-02-2008 om 11:59

Leven tussen aanhalingstekens, een update


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

21-03-2008 om 07:49

Ach.....

Het is stil in mij.....
bastet

mama-van-louiza

mama-van-louiza

21-03-2008 om 08:49

Och

"Zo blijven dan: Geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde." De enige woorden die in me opkwamen toen ik het bericht van Boeb las.

WiekeB

WiekeB

21-03-2008 om 09:34

Heksenvetten

Laat de wereld nu maar voor wat hij is. Kruip bij elkaar en laat de liefde stromen. Daar waar de buitenwereld jullie leven raakt, staan een heleboel mensen die jullie met liefde ondersteunen.
Liefs, Wieke

Stil in mij...

...net als Bastet.

Karen

Karen

21-03-2008 om 10:05

Heksenvetjes

Hopelijk mag Bas inderdaad met een paar dagen naar huis, laat die sonde het alsjeblieft goed gaan doen!
Ik wens jullie als gezin, samen met jullie naaste familie, een heel intieme tijd die naast veel verdriet ook heel veel mooie momenten zal bevatten.
Momenten waar Kaatje en de kinderen later met een goed gevoel naar terug kunnen kijken, zodat je elkaar bijna weer kunt voelen.
Liefs, Karen

Kaatje, bas en kids

Wat kun je nog zeggen en wensen buiten dat jullie nog zo lang (en pijnvrij (?)) mogelijk van elkaar kunnen genieten.

Het is te kort, zo abrupt (voelt het voor mij) het niet meer kunnen praten terwijl er misschien nog zoveel te zeggen is, of misschien juist ook weer niet. Jullie stralen zoveel warmte en liefde uit, dat heeft misschien ook geen woorden nodig..
Ik denk aan jullie!
Liefs, Mien

Boeb

Boeb

21-03-2008 om 10:49

Voor emma b

[email protected]
Boeb

margje van dijk

margje van dijk

21-03-2008 om 10:52

Moeten we niet iets structureels doen

Ik heb van de week ook geld overgemaakt, maar als ik dit zo lees dan zijn ze meer gebaat bij structurele hulp. Dus niet eenmalig, maar gewoon elke maand wat en dat heel lang volhouden. Ik ben daar best toe bereid, wij kunnen wel wat missen. Als er nu meer mensen zijn die dat willen of kunnen doen (zoiets moet je natuurlijk alleen doen als je het kunt missen), dan heeft Kaatje in elk geval maandelijks een bescheiden bijdrage waar ze ook op kan rekenen. Dat levert volgens mij meer rust op dan tijdelijk een hele bult hulp (wat natuurlijk nu ook heel geweldig is).

Maar ook vraag ik mij af: als Kaatje in aanmerking komt voor bijstand e.d., dan moeten we dus niet structureel geld naar haar rekening gaan zitten storten, want dan gaat het weer van de bijstand af (of niet?).

Misschien heeft Tihama een idee hoe we dat kunnen doen?

Margje

WiekeB

WiekeB

21-03-2008 om 11:12

Margje

Lief van je dat je meedenkt! Volgens mij wordt er achter de schermen heel hard gewerkt om te zorgen dat er structurele hulp komt. Er wordt denk ik niet voor niets een speciale rekening geopend. Als hiervoor goede plannen zijn waaraan wij kunnen bijdragen, zullen we het ongetwijfeld horen!
Groet, Wieke

Yta Chalne

Yta Chalne

21-03-2008 om 11:31

Margje

Structurele grote giften, dan krijg je een probleem met de balstingen (nog afgezien van idd uitkeringen) Straks betaalt Kaatje dan 42 procent belasting over onze giften, dat schiet niet op.
Structurele oplossingen zouden waarschijnlijk meer in de richting regelen van bijstand/huurwoning liggen. Dat kan allemaal wel, het ellendige eraan is dat je dat dan allemaal op je dak krijgt bij alle verdriet en gebeurtenissen.

Yta Chalne

Yta Chalne

21-03-2008 om 11:33

Bioboer

Alle giften die op de rekening van de Heksenvetten binnenkomen zijn trouwens al inkomen, dat maakt de bioboer- en boodschappendozenconstructie ook zo goed: dat past nergens op je belastingformulier!

emmonis

emmonis

21-03-2008 om 11:37

.....

Bas gaat erg snel achteruit. Het doet bij mij veel pijn dat jullie zoveel minder geluk hebben gehad dan wij. Ik denk elke dag aan jullie.

Ik heb al heel veel getypt en heel veel gewist. Ik vind de woorden niet. Ik wens jullie veel kracht en liefde toe.

Dozenschuiver

Dozenschuiver

21-03-2008 om 11:52

Inkomen

Die constructie met dozen en bioboer is inderdaad handig omdat het niet als inkomen kan worden gezien. Maar ander geld komt evenmin rechtstreeks op de rekening van de Heksenvetten. Uitleg over wat we nog meer proberen, laat ik even over aan Boeb en Tihama.

Floor vd Velden

Floor vd Velden

21-03-2008 om 12:13

Denken

Ik kan geen woorden vinden om iets zinnigs te zeggen over deze trieste situatie. Fantastisch dat er zoveel praktische hulp is.
Mijn gedachten zijn bij Bas omdat hij dit allemaal moet doorstaan. En bij Kathelijne en de kinderen omdat het hun overkomt. Heel veel sterkte!
Floor

Vera*

Vera*

21-03-2008 om 12:27

Nog steeds

is het stil in mij. Ik denk elke dag aan jullie.

Vera*

Petra-

Petra-

21-03-2008 om 12:51

Stil....

het begin van de laatste reis samen.....

Annika

Annika

21-03-2008 om 13:11

Aangedaan

Ik ben aangedaan door wat Kaatje en Mayte en hun familie overkomt. Mijn gedachten zijn bij jullie. En ik ben aangedaan door de overweldigende warmte op dit forum. Ik buig met diep respect voor allen die het aangaat.
Annika

Ya

Ya

21-03-2008 om 14:15

Ook hier..

wordt er aan jullie gedacht. Weet verder weinig te zeggen. Sterkte.

Liefs van Ya

Een virtuele knuffel

en nog meer dozen...
Net als alle anderen hier, zou ik zo graag meer willen kunnen doen.
Ik hoop dat jullie de komende tijd, hoe kort of lang ook, nog heel erg van elkaars aanwezigheid kunnen genieten.

Tirza G.

Tirza G.

21-03-2008 om 14:48

Bas

goeie reis - in alle opzichten.

Tirza

Amarins

Amarins

21-03-2008 om 15:06

Leed

Wat een leed, te groot voor woorden. Ik hoop dat alle doorleefde minuten zo de moeite waard zijn voor Bas, Kathelijne en hun drie schatten. Ik heb heel lang niet gebeden, maar doe het nu wel, in onmacht.

Niny

Niny

21-03-2008 om 16:20

Ook hier wordt aan jullie gedacht

Lieve Kaatje en Bas en jullie kinderen, hier brandt een kaars voor jullie. Ik wens jullie nog veel goede momenten. Ook de ouders van Bas wens ik veel sterkte, wat moet het moeilijk zijn om afscheid van je zoon te moeten nemen.

Niny

Lou

Lou

21-03-2008 om 19:18

Onwezenlijk

wat onwezenlijk allemaal. Ik wil graag een bijdrage leveren, ook aan dit verpletterende draadje maar weet niets te zeggen.

Lou

Grr

jemig wat voel ik me boos
het is gewoon zo erg allemaal

kuzco

kuzco

21-03-2008 om 21:07

Geen dag

Geen dag gaat voorbij dat ik niet aan jullie denk, kaatje, bas en kinderen, maar ook mayte, vincent en gezin. Wat een sterke mensen zijn jullie! Ik hoop dat jullie met volle teugen van jullie tijd samen genieten. En dat er ondanks het grote verdriet van afscheid nemen ook ruimte is voor een lach.

Liefs van Kuzco

Geen tekst

ik heb hier geen woorden voor............dus ik ben stil...

WiekeB

WiekeB

22-03-2008 om 09:58

En weer

een dag waarin Kaatje en Bas en kinderen, en Mayte en haar familie in mijn hart meegedragen worden bij alles wat ik doe.
Liefs, Wieke

Toch ook weer denken aan kaatjes ouders

Die toch ook zo enorm veel op hun bord hebben. Dikke emoties, praktische zorgen, het ontwrichte gezin van je dochter, schoonzoon en kleinkinderen draaiend houden.
Ik draag ook jullie mee in mijn gedachten.

Maina2

Maina2

22-03-2008 om 10:56

Tanka (gedicht voor jullie)

Schok

duizelingwekkend
deze stilte gaat niet weg-
leven om me heen

als talloze zoemende
muggen in de avondzon

---

stift

stift

22-03-2008 om 20:01

Sterkte gewenst

Lieve Kaat en Bas,
Heel veel sterkte toegewenst in deze periode...
Groeten van een meelezer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.