Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik heb kanker

dag allemaal
2 weken is mijn baarmoeder verwijderd, de gynaecoloog ging ervan uit dat het een vleesboom was. Het gaat helaas om een vrij zeldzame vorm van kanker, een  leiomyosarcoom (kanker van de spier). Ik word volgende week doorgestuurd naar het A. Van Leeuwenhoek voor verdere onderzoek en behandeling. De grond is onder mijn voeten weggeslagen. 
sini


Wat een verdrietig bericht, veel sterkte! Ik vind het heel knap hoe rustig je hier schrijft. 

Bosanemoon schreef op 16-06-2023 om 08:51:

Wat een verdrietig bericht, veel sterkte! Ik vind het heel knap hoe rustig je hier schrijft.

Ook ik heb veel bewondering voor je houding, veel sterkte en blijf maar van je af schrijven als dat je goed doet.

Sini, ik blijf stil van het bericht, maar ook de kracht die uitstraalt in het bericht naar Kenfan.
Ik hoop dat het goed reageert op behandeling en dat je nog veel tijd is gegund met je man en kinderen want het was een hobbelige weg naar deze rust en dan nu dit. 

Ach Sini, wat een vreselijk verdrietig bericht...ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind je wel een heel krachtig en moedig mens. Je strijdlust in combinatie met je berusting vind ik prijzenswaardig en daar kan menig mens nog wat van leren.

Niet het nieuws waar je op hoopt ☹️. Ik heb er bewondering voor hoe nuchter en zelfs behoorlijk opgewekt je dit incasseert. En ik hoop natuurlijk ook vooral dat ze je gezondheid nog heel lang in evenwicht kunnen houden met de juiste therapieën. Sterkte met het verwerken van dit nieuws en de behandelingen, voor jou, je kinderen en je man!

Steeds komt de medici achter nieuwe behandelmethodes en/of medicatie, die aanslaan. Ik hoop dat ze in de komende tijd/ jaren iets ontwikkelen dat voor jouw vorm kankercel effectief mag zijn en meer biedt dan alleen remming van proces. Blijf moed houden dat die ontwikkelingen ook jou ter deel vallen.

Wat een vreselijk verdrietig bericht. Heel mooi om te lezen dat je het geluk hebt gevonden en dat dat zo'n positieve invloed op je leven heeft. Ik gun je nog een lange fijne tijd met je man en kinderen.

jeetje! Wat heftig! Beterschap

Sinilind

Sinilind

20-06-2023 om 09:06 Topicstarter

ik voel me goed, nog steeds. Ik ben weer begonnen met sporten (hometrainer in de ochtend en roeimachine, allebei thuis dus makkelijk), en overdag de 10000 passen aantikken. Ik merk niets van de longembolie, eerlijk gezegd. Ik eet gezond en lekker. Kortom ik doe alles wat ik kan om zo fit mogelijk aan de chemotherapie te beginnen. Morgen is de afspraak met de internist-oncoloog. Best spannend om weer in het AvL te zijn. Ik ben misschien op geleende tijd aan het leven maar ik ga zoveel mogelijk proberen te lenen 😉
Sini

Begrijp dat het morgen een spannende dag zal zijn Sini, alvast heel veel succes gewenst!

Fijn om te lezen dat je zo’n positieve instelling hebt, dit gaat jou zéker helpen de komende tijd. 🍀

Het is ( ondanks de omstandigheden) mooi om te zien hoe ons brein ons beschermt, info niet direct doorlaat, slechts in behapbare brokjes,  zodát men de strijd aan kan gaan in omstandigheden waar je dat niet voor mogelijk houdt. Sterkte Sini.

Max88 schreef op 20-06-2023 om 10:12:

Het is ( ondanks de omstandigheden) mooi om te zien hoe ons brein ons beschermt, info niet direct doorlaat, slechts in behapbare brokjes, zodát men de strijd aan kan gaan in omstandigheden waar je dat niet voor mogelijk houdt. Sterkte Sini.

Klopt helemaal Max! Toen ik, 3,5 jaar geleden, de diagnose kreeg ongeneeslijk ziek te zijn, kreeg ik een gigantische (niet in woorden uit te drukken) strijdlust in me. 

Je kunt helaas nooit voorspellen hoe je op zulk afschuwelijk nieuws gaat reageren, sommigen worden zelfs depressief (weet ik uit mijn lotgenoten-groep). Vandaar dat ik het erg fijn vind de positiviteit en kracht te lezen bij Sini.

Sinilind schreef op 20-06-2023 om 09:06:

ik voel me goed, nog steeds. Ik ben weer begonnen met sporten (hometrainer in de ochtend en roeimachine, allebei thuis dus makkelijk), en overdag de 10000 passen aantikken. Ik merk niets van de longembolie, eerlijk gezegd. Ik eet gezond en lekker. Kortom ik doe alles wat ik kan om zo fit mogelijk aan de chemotherapie te beginnen. Morgen is de afspraak met de internist-oncoloog. Best spannend om weer in het AvL te zijn. Ik ben misschien op geleende tijd aan het leven maar ik ga zoveel mogelijk proberen te lenen 😉
Sini

Wat klink jij sterk en rustig, zo vanaf mijn beeldscherm. Ook van mij veel sterkte gewenst!

Sinilind

Sinilind

20-06-2023 om 10:56 Topicstarter

Kersje schreef op 20-06-2023 om 10:20:

sommigen worden zelfs depressief (weet ik uit mijn lotgenoten-groep). Vandaar dat ik het erg fijn vind de positiviteit en kracht te lezen bij Sini.

Kersje, ik ben bij vlaggen ontzettend verdrietig, maar niet depressief. Ik heb juist 100 meer “eetlust voor het leven” gekregen. We (man, kinderen, familie en vrienden) gaan alles eruit halen wat te halen valt 💪🏻😊

Sini

Sinilind schreef op 20-06-2023 om 10:56:

[..]

Kersje, ik ben bij vlaggen ontzettend verdrietig, maar niet depressief. Ik heb juist 100 meer “eetlust voor het leven” gekregen. We (man, kinderen, familie en vrienden) gaan alles eruit halen wat te halen valt 💪🏻😊

Sini

Vrij normaal hoor, dat verdriet, het is nogal wat om zoiets psychisch te ‘dragen’. Ik vind dat zelfs nog moeilijker dan de ziekte op zich, vooral omdat het je geliefden ook zoveel verdriet en gevoel van machteloosheid geeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.