Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik heb kanker

dag allemaal
2 weken is mijn baarmoeder verwijderd, de gynaecoloog ging ervan uit dat het een vleesboom was. Het gaat helaas om een vrij zeldzame vorm van kanker, een  leiomyosarcoom (kanker van de spier). Ik word volgende week doorgestuurd naar het A. Van Leeuwenhoek voor verdere onderzoek en behandeling. De grond is onder mijn voeten weggeslagen. 
sini


Wat balen dat je kuur niet kon doorgaan, maar lijkt mij ook niet de bedoeling er nóg beroerder van te worden, het is allemaal al heftig genoeg! Op naar volgende week en hopelijk na bestraling ook die pijn weer weg (of stukken minder).

’Leuk’ dat je een lotgenoot hebt gesproken, praat altijd zo fijn is mijn ervaring. Ik wens je alvast een heel fijn en gezellig weekend met je kinderen! 

Weekje uitstel betekent ook weekje aansterken voor volgende chemo. Goed dat AvL je tegen jezelf beschermde en je naar huis stuurde om nog wat meer te herstellen.

Heb je een kersenpittenzak in huis? Mogelijk dat de warmte je helpt tegen de buikpijn.

Fijn dat je nu de verjaardagen hebt, en ik hoop dat de chemo de Kerstdagen niet helemaal verpest. Sterkte de komende weken!

Je moet gezond genoeg zijn om een ernstige ziekte te bestrijden, hoe tegenstrijdig klinkt dat... Sterkte, ook niet fijn, je man ook tegelijk ziek...

Ik was een tijdje nauwelijks op OO en lees nu pas weer veel berichten in dit draadje. Wat balen dat de vorige behandeling niet aansloeg en dat je ivm ziekte een week moet wachten. Hopelijk kan die na verder herstel doorgaan en doet die wat hij moet doen.
Ik vind je positiviteit gedurende de hele situatie erg knap, hoewel nu begrijpelijkerwijs wat minder. Veel sterkte en hang in there. Dikke knuffel.

Sinilind

Sinilind

20-12-2023 om 11:10 Topicstarter

Afgelopen week kon ik de kuur niet hebben omdat ik de griep had, nu ben ik hersteld maar mijn leverwaarden zijn te slecht dus ik mag wederom de kuur niet hebben. De volgende stap is een nieuwe scan volgende week en kijken in hoeverre de ziekte vordert. En of een andere chemo nog een optie is. 
het wordt geen makkelijke Kerst,
Sini

Wat een tegenvaller Sini Veel sterkte.

Ach Sini, wat een ontzettende tegenvaller weer zeg! Spannend ook dat de scan in aantocht is, net nu de kuur niet doorgegaan is. Kan me heel goed voorstellen dat dit het extra spannend maakt, terwijl het sowieso al zenuwslopend is.

Ik ga een kaarsje voor je branden en hoop toch dat je wat kunt genieten met Kerst samen met je dierbaren   🕯️🤞

Wat een rollercoaster, van optimisme naar teleurstelling en toch weer jezelf oppakken. Ik sluit me bij Kersje aan en denk aan jet kerst bij elk lichtje dat ik zie.
Tsjor

Sinilind schreef op 20-12-2023 om 11:10:

Afgelopen week kon ik de kuur niet hebben omdat ik de griep had, nu ben ik hersteld maar mijn leverwaarden zijn te slecht dus ik mag wederom de kuur niet hebben. De volgende stap is een nieuwe scan volgende week en kijken in hoeverre de ziekte vordert. En of een andere chemo nog een optie is.
het wordt geen makkelijke Kerst,
Sini

Dat is wel een fikse tegenvaller, zeker omdat je verwachtte toch de chemo te krijgen nadat de koorts weg was. Nu weer afwachten op de uitslag van de scan. 

Ach Sini, wat balen zeg. Ik hoop dat je snel de chemo wel kunt krijgen en dat je je ondertussen goed blijft voelen.

Wat enorm rottig Sini. Ik stuur je veel licht in deze donkere tijd. Hopelijk leidt kerst wat af.

Och, wat een tegenvaller... houd moed, het tij kan keren 🙏🍀🙏

Oh nee Sini, wat een tegenvaller.

Ook hier brandt een kaarsje voor jou 🕯️
Dat je volgende week maar beter nieuws mag krijgen!

Wat een achtbaan Sini, ik hoop dat je snel beter nieuws krijgt. Ik denk aan je ♡

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.