Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik heb kanker

dag allemaal
2 weken is mijn baarmoeder verwijderd, de gynaecoloog ging ervan uit dat het een vleesboom was. Het gaat helaas om een vrij zeldzame vorm van kanker, een  leiomyosarcoom (kanker van de spier). Ik word volgende week doorgestuurd naar het A. Van Leeuwenhoek voor verdere onderzoek en behandeling. De grond is onder mijn voeten weggeslagen. 
sini


Sterkte voor jullie allebei. Fijn dat famikie komt helpen.

Sinilind schreef op 25-11-2023 om 17:17:

update:
Ik ben van dinsdag op woensdag opgenomen geweest, voor de eerste kuur van chemo nummer 2. Tot gisterochtend voelde ik me nog ok, nu ben ik een beetje misselijk en voornamelijk uitgeput. Het is te doen maar leuk is anders. Mijn man heeft bovendien een soort griep, dus we liggen op de bank heel zielig. Zijn zussen en broer komen morgen het huishouden even overnemen.
Ik hoop dat ik begin volgende week wat minder moe ben. En dan man beter is.
Sini

Ook ik hoop dat je je snel wat beter voelt, gelukkig dat jullie wel hulp hebben om het huishouden wat bij te houden zodat jullie je daar niet druk om moeten maken.

Ach wat vervelend dat je elkaar niet een handje kan helpen, sterkte.

Hoe gaat het nu met je?

Bon courage Sini. Hopelijk vallen er wat kwartjes de goede kant op🍀🙏

Liefst alle kwartjes natuurlijk. 

Ik schrijf het zo omdat ik zelf borstkanker heb gehad. Ik herinner me de onderzoeken en behandelingen die ongunstig, neutraal of juist gunstig uit konden pakken. Steeds was het weer spannend, vandaar dus, hopelijk krijg je regelmatig goede berichten🍀

Sinilind

Sinilind

11-12-2023 om 10:06 Topicstarter

bedankt, lief dat jullie aan mij denken. Helaas ben ik sinds vorig week ziek (virus met hoge koorts) het is dus de vraag of de tweede chemokuur overmorgen door kan gaan. Alleen als de koorts weg is, anders niet. Ik vind het wel een zware dobber en moeilijk om de moed erin te houden. Mijn man is zelf al twee weken ziek en is van de type die zich nooit ziek meldt, dus het duurt twee keer langer dan nodig. Ik vind het behoorlijk irritant eigenlijk, maar wat kan ik eraan doen..?
Dus… ik lig op de bank met een boek en kijk naar de mooie kerstboom, maar de positiviteit is deze dagen ver te zoeken.
Lieve groeten
Sini

Je krijgt een dikke virtuele knuffel van mij

Ach wat naar allemaal Sini. Ik hoop dat jij en je man snel weer opknappen en dat je dan verder kunt met de chemo.

Sinilind schreef op 11-12-2023 om 10:06:

bedankt, lief dat jullie aan mij denken. Helaas ben ik sinds vorig week ziek (virus met hoge koorts) het is dus de vraag of de tweede chemokuur overmorgen door kan gaan. Alleen als de koorts weg is, anders niet. Ik vind het wel een zware dobber en moeilijk om de moed erin te houden. Mijn man is zelf al twee weken ziek en is van de type die zich nooit ziek meldt, dus het duurt twee keer langer dan nodig. Ik vind het behoorlijk irritant eigenlijk, maar wat kan ik eraan doen..?
Dus… ik lig op de bank met een boek en kijk naar de mooie kerstboom, maar de positiviteit is deze dagen ver te zoeken.
Lieve groeten
Sini

Dat is wel een fikse tegenvaller, hopelijk kan de chemo toch nog doorgaan. En ook beterschap voor je man.

Heel veel sterkte, hoop at je snel opknapt zodat je chemotherapie door kan gaan. En ook dat je man opknapt, het is voor hem ook best zwaar. Wens jullie het allerbeste toe.

Sint, ik denk aan je. Hopelijk kun je de chemotherapie doen, en doet de chemotherapie zijn werk.

Wat naar Sini. Ik hoop dat je alsnog snel met de chemotherapie kunt beginnen!

Sinilind

Sinilind

12-12-2023 om 13:41 Topicstarter

Bedankt allemaal. De koorts is na 6 dagen eindelijk gezakt, 37:3! Maar gut wat is het een aanslag geweest op mijn lichaam (en op mijn gemoedstoestand). Morgen moeten we ons alsnog melden in het ziekenhuis en wordt er op het laatste moment besloten of de kuur morgen doorgaat of pas volgende week.
Sini

Sinilind

Sinilind

13-12-2023 om 19:45 Topicstarter

En… geen kuur, ze vonden me nog te wiebelig. Volgende week kuur EN bestralen van een overactieve uitzaaiing die pijn veroorzaakt onderin de buik, en op 29 december DE scan en besluit om wel of niet door te gaan met dit product. Als het gestopt wordt omdat het niet efficiënt genoeg is, dan wordt ik overgezet op Pazopanib, wat als voordeel heeft om in pilvorm gegeven te worden. Ik baal. Maar ik zie ook wel dat ik niet fit genoeg ben voor de kuur.
ik heb vandaag even kennis gemaakt met een lotgenote, met wie ik veel gemaild heb de laatste tijden en die toevallig ook in het AvL was voor consult. Het was een fijn moment. Nu even rustig de verjaardagen van mijn kinderen vieren dit weekend (zoon is van 17 en dochter van 18 december 😍)
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.