Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ik heb kanker

dag allemaal
2 weken is mijn baarmoeder verwijderd, de gynaecoloog ging ervan uit dat het een vleesboom was. Het gaat helaas om een vrij zeldzame vorm van kanker, een  leiomyosarcoom (kanker van de spier). Ik word volgende week doorgestuurd naar het A. Van Leeuwenhoek voor verdere onderzoek en behandeling. De grond is onder mijn voeten weggeslagen. 
sini


@Rhonda: wat een overbodig en pijnlijk 2e deel van je post...om die mening/overtuiging bij zo'n persoonlijk en kwetsbaar onderwerp te plaatsen vind ik ongepast. Had het toch gewoon bij het eerste deel gelaten...

madee schreef op 26-06-2023 om 18:10:

@Rhonda: wat een overbodig en pijnlijk 2e deel van je post...om die mening/overtuiging bij zo'n persoonlijk en kwetsbaar onderwerp te plaatsen vind ik ongepast. Had het toch gewoon bij het eerste deel gelaten...

Geen zin om 12 pagina’s terug te lezen, dus weet niet naar welke post van Rhonda je refereert.

Mensen hebben vaak geen idee hoeveel domme/harde/kwetsende reacties je krijgt als je ongeneeslijk ziek bent, maar ook daar leer je wel mee om te gaan op den duur. Soms is het echt niet bewust, weet men echt niet wat te zeggen en dan gaat het mijn ene oor in, andere uit.

Inmiddels reageer ik er soms net zo bot en hard op terug, juist om hen bewust te maken vh feit even na te denken voordat je iets zegt, zo lastig is dat echt niet namelijk. Liever dat iemand mij zegt ‘ik ben zo geschrokken van hetgeen ik over je hoorde, weet niet wat ik moet zeggen’ dan ‘nou, voor een ongeneeslijk zieke zie je er best goed uit hoor’.

En ja, dat werd echt zo tegen mij gezegd, dan kun je je hem terugkrijgen ook 😉. 

Aanvulling: oh, ik las dus zojuist pas de post van Rhonda, ook ik begrijp inderdaad niet zo de toegevoegde waarde mbt het 2e deel?! Soms is het een stuk empathischer iets te denken ipv in zo’n topic als dit te schrijven inderdaad 🤪

Voor de anderen die het willen opzoeken: Rhonda's post staat pal voor mijn reactie, als laatste op pagina 12. Ik wilde het niet quoten omdat je het dan nog telkens weer tegenkomt

madee schreef op 26-06-2023 om 19:02:

Voor de anderen die het willen opzoeken: Rhonda's post staat pal voor mijn reactie, als laatste op pagina 12. Ik wilde het niet quoten omdat je het dan nog telkens weer tegenkomt

Ik zag het inderdaad te laat en lief dat je deze niet hebt gequote ook. Hoe vaker ik de post nu teruglees, hoe minder ik ervan begrijp dat iemand de behoefte voelt dit in een topic als dit te vermelden 

Het eerste wat in mijn opkomt is dan dat deze persoon een zeer gezegend leven heeft, laten we het positief benaderen 😏

Sinilind

Sinilind

26-06-2023 om 19:23 Topicstarter

Het eerste wat in mijn opkomt is dan dat deze persoon een zeer gezegend leven heeft, laten we het positief benaderen 😏

Ik ben tegenwoordig ontzettend positief tegenover bijna alles en iedereen. Vast beter voor mijn karma: stel dat ik als kakkerlak reïncarneer 🤣🤣🤣

Sini

Sinilind schreef op 26-06-2023 om 19:23:

[..]

Ik ben tegenwoordig ontzettend positief tegenover bijna alles en iedereen. Vast beter voor mijn karma: stel dat ik als kakkerlak reïncarneer 🤣🤣🤣

Sini

TrefleQ schreef op 26-06-2023 om 15:28:

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar ikzelf zou toch zelf echt geen mail sturen naar al mijn collega's. Dan komt er nog meer aandacht voor.

Sini, ik zou denk ik uitstralen wat je hier op het forum ook doet: ik ben er rustig onder, ik geniet nvooralsnog van het leven en ben van plan dat voorlopig te blijven doen. Ik weet nog niet hoe mijn pad gaat lopen maar ik voel me nog lang niet uitgeschreven.

Ook al omdat uit je bericht hier, het niet lijkt te genezen lijkt, maar het een hele tijd duurt voordat je de volgende afspraak krijgt. Dan lijkt er weinig urgentie. Dat gevoel zou ik uitstralen en uitspreken naar de mensen om me heen. In de hoop dat zij dan ook wat relaxter gaan reageren.

Aan al je collega’s gaat misschien wat ver, maar wellicht dat je dit wel kunt delen met je manager?

GinnyTwijfelvuur schreef op 27-06-2023 om 00:55:

[..]

Aan al je collega’s gaat misschien wat ver, maar wellicht dat je dit wel kunt delen met je manager?

Het hangt er helemaal  vanaf in welke sector je zit, in het onderwijs denk ik dat je er haast niet om heen kunt iets mededeelzamer te zijn. 

Sinilind

Sinilind

05-07-2023 om 12:17 Topicstarter

Update:
Het gaat nog steeds goed (lichamelijk dan): ik sport veel, eet gezonder dan ik ooit gedaan heb, val dus af wat geen probleem is omdat ik veel te dik was (van BMI 29,6 naar 27,2 nu), en voel me fit. Behalve af en toe een beetje kortademigheid door de longembolie heb ik geen enkele last van de kanker. Geestelijk schommel ik heel erg, maar het lukt me wel om van de leuke dingen te genieten en te relativeren. Ik heb mindere dagen dat ik sober ben, meestal als ik alleen thuis ben.
Vrijdag vertrekken we naar ons huisje in Frankrijk, voor een maand. Ik hoop op veel gezelligheid (lieve nichtje komt met haar man, mijn dochter en haar vriend komen ook, en met twee buurvrouwen daar ben ik goed bevriend -het toeval wil dat ze ook allebei kanker hebben). 
En ik heb gisteren een leuk nieuws gehoord: dochter en haar vriend gaan volgend jaar trouwens. Dat waren ze al lang van plan maar blijkbaar heeft mijn ziekte en het feite dat ze een huis willen kopen het laatste seintje gegeven.
Sini

Sinilind

Sinilind

05-07-2023 om 13:50 Topicstarter

soMber, niet sober 🤣🤣🤣

Heerlijk vooruitzicht Sini, lekker genieten daar in Frankrijk 😎

Hoe heb je het in Frankrijk, Sini?

Sinilind

Sinilind

10-07-2023 om 19:22 Topicstarter

Thera schreef op 10-07-2023 om 18:24:

Hoe heb je het in Frankrijk, Sini?

😍😊😍😊🥵🥵

Heerlijk maar erg warm, hier overdag 35 graden. Zelf ‘s nachts komt het niet onder 23 terwijl we toch redelijk hoog zitten. Gelukkig vanaf overmorgen koeler. Mijn kinderen en hun partners en mijn  nichtje en haar man komen allemaal aan tussen vrijdag en zondag. Heel erg leuk. Enige domper: ik heb gisteren mijn pols lelijk gekneusd bij het vallen in de tuin en na een ochtendje eerste hulp draag een spalk, maar ik heb bijna geen pijn. goed excuus om even niets te doen 🤣

Sini

Ah ja zo kan je het ook bekijken
Mooi vooruitzicht om deze mensen straks om je heen te hebben! Ik kan me voorstellen dat je in jouw situatie de waarde daarvan ook veel meer inziet, dat je je daarvan bewuster bent. Zouden we eigenlijk allemaal meer moeten doen, nou ja, ik in ieder geval wel

hoe gaat het nu met je? Ik moest aan je denken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.