Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help Astra zeneca


Ali

Ali

09-04-2021 om 21:30

En huisarts blij dat man kon komen, want anders moest het worden weggegooid...

Ik begrijp gewoon niet dat er zoveel mensen gewoon niet komen opdagen. Al die vaccins die verloren gaan.

Ali, daar zullen heel wat mensen tussen zitten die klachten hebben waardoor ze in quarantaine moeten, mensen die in afwachting van de testuitslag zijn en mensen die net een coronamelderappbericht hebben ontvangen. Dat hakt er ook best in.

Nou, een vrouw die in de zorg werkt meldde een paar weken geleden al dat zij en veel collega's geen astra zenica willen, vanwege het risico. Dus ik denk dat angst ook een rol speelt.

Tsjor

Gooi het dan gewoon open en laat iedereen die wil online een afspraak inplannen. Het is nu toch al een zooitje.

Of bel keurig af als je niet gevaccineerd wilt worden, zodat de dagvoorraad aangepast kan worden. Je bent toch een beetje wereldvreemd  als je niet snapt dat vroegtijdig afbellen wel zo  fatsoenlijk is? 

Wellicht melden: bel af binnen vóór zoveel uur, dan kunnen we de testvoorraad aanpassen of mensen op de wachtlijst bellen.

Tsjor

Pooh-Bear

Pooh-Bear

10-04-2021 om 09:34 Topicstarter

Ik krijg mijn 2e Astra Zenica eind mei en ga hem maar gewoon halen bij de 1e prik helemaal geen bijwerkingen gehad. 
wel las ik dat ze in Frankrijk adviseren dat de mensen die al 1 prik Astra zenica hadden gehad hun 2e prik moderne of Pfizer te geven. 

tsjor schreef op 10-04-2021 om 08:42:

Wellicht melden: bel af binnen vóór zoveel uur, dan kunnen we de testvoorraad aanpassen of mensen op de wachtlijst bellen.

Tsjor

Dat staat (neem ik aan) toch ook in de brief hoop ik?

Al verbaast mij niks meer in deze vaccinatiecampagne...

Ik heb gebeld naar mijn huisarts of ik op de reservelijst kon komen, maar ze hadden geen reservelijst. Nu maar weer afwachten. Met een man van 65+ uit de risicogroepen, die als allerlaatste 60-plusser gevaccineerd gaat worden, best wel heel vervelend. Wij zijn al meer dan een jaar heel voorzichtig.

Super ernstig allemaal, maar voor wie er toch ook even om wil lachen: 

https://www.npostart.nl/POMS_BV_16483108

tsjor schreef op 09-04-2021 om 21:15:

Tijgeroog: 'Tsjor, over de restanten: die zijn minimaal, en daar doen ze bij de GGD hard hun best voor.' Dan snap ik het niet. Op tv. vertelde een mevrouw van de GGD dat 30% niet kwam opdagen en dat was juist de reden om maar helemaal te stoppen. Dus volgens jou hadden ze op dat moment niet hoeven te stoppen?

Ik weet niet precies wat de mevrouw op tv vertelde en bedoelde. Daarnaast werk ik op een locatie waar (sinds een maand) alleen Pfizer geprikt wordt, dat scheelt misschien ook. Tegen het einde van de dienst wordt bijgehouden hoeveel mensen nog moeten komen, en er wordt daarop afgepast opgetrokken. Vrijwel altijd komt op gegeven moment de melding “dit is de laatste” en hebben we dus een 100% opkomst.

Vaccins kunnen overigens tot de volgende dag bewaard worden, zolang ze in een niet-aangebroken flesje zitten. (Circa 5 vaccinaties per flesje) Een aangebroken flesje is dus wat je over kunt hebben.

'Daarnaast werk ik op een locatie waar (sinds een maand) alleen Pfizer geprikt wordt, dat scheelt misschien ook.' Dat scheelt zeker. De problemen zitten bij astra zenica.

Tsjor

Er is een petitie om het AZ- vaccin toch beschikbaar te stellen voor 60-minners doe daarvoor kiezen. Sterker nog, volgens mij zijn er zelfs 2, maar "Stop de vaccinatiestop" lijkt de meeste handtekeningen te hebben. Bij petities.nl, en dan vaccinatiestop in het zoekscherm, want hij staat helaas niet op de openingspagina

Veel anonieme ondertekenaars, dat maakt weinig indruk vrees ik. Maar onder de mensen die wel hun naam noemen zag ik volgens mij de naamgever van onze huisartsenpraktijk.

Groeten,

Temet 

https://www.nu.nl/coronavirus/6127484/levering-van-janssen-vaccin-aan-eu-stopgezet-na-mogelijke-trombosegevallen.html

Janssen gaat AZ achterna. Het is eenzelfde soort vaccin,  dus niet heel raar. In Nederland is het bedoeld voor de 60 plussers, dus geen heel groot probleem. We moeten het dan wel geleverd krijgen natuurlijk. 

Pief schreef op 09-04-2021 om 17:08:

[..]

Maar dat maakt het risico toch niet 0? Als de ziekenhuizen het weer aan kunnen en alles gaat stap voor stap weer open, dan kun je altijd zelf nog voorzichtig zijn als je bang bent om besmet te raken. Daar hoeft dan niet de hele maatschappij onder te lijden lijkt me.

Dat heb ik toch nooit beweerd?

Ik hoop echt dat ze gaan instellen dat op een gegeven moment iedereen die wil (en durft) gewoon geprikt kan worden met Astra Zeneca of Jansen. (En dan wel op volgorde van oud naar jong) De kwetsbaren kunnen dan met Pfizer worden ingeënt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.