Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help Astra zeneca


Mooi zo! Goed gedaan daar in het zuiden. Misschien dat dit de landelijke bobo's wat peper in de r... steekt. Als ze zien dat ze links en rechts worden ingehaald door de praktijk dringt misschien door dat het land haast heeft.

Groeten,

Temet

Ik vind het ook geweldig. Veel beter dan gezonde jonge mensen (prikkers en anderen) inenten met wat er overblijft.

Toppers daar!

Tip: ben je tussen 60 en 64 en nog niet gevaccineerd: leg contact met de huisarts. Mijn man (‘57) had nog steeds niets vernomen en ging uit van ‘ rustig afwachten’.

Ik heb de praktijk gemaild en nu bleek dat hij inderdaad op de lijst staat maar dat het nummer ontbrak. Inderdaad heeft hij weinig te maken met de huisarts en komen zijn gegevens daar niet vaak in beeld, maar toch raar dat ze in de 14 jaar dat wij bij deze praktijk horen ( sinds verhuizing) nooit hebben gezien dat er kennelijk geen telefoonnummer in het systeem stond.

Afijn hij mag morgenmiddag komen dus nu gebeurt het ineens snel. Kunnen ze meteen het nummer noteren.

Ik kwam vanmorgen 'tussendoor' en moest nog wel de gezondheidsverklaring invullen op de praktijk zelf. Ik had wel een eigen pen mee toevallig.

AnneJ schreef op 28-04-2021 om 11:01:

Ik kwam vanmorgen 'tussendoor' en moest nog wel de gezondheidsverklaring invullen op de praktijk zelf. Ik had wel een eigen pen mee toevallig.

Fijn! 

Ja Pief, dankjewel, het geeft echt een ander, meer opgelucht, gevoel!

Niets vergeleken met de lichte paniek van vorige week.

Nog wel even voorzichtig blijven want het werkt pas goed na een dag of tien en ik krijg over 12 weken de volgende. Dat snap ik ook niet helemaal, ik had het toch eerder verwacht maar blijkbaar is er een reden dat ze het bij mijn huisarts zo doen.

Ik ben door mijn huisarts later toegevoegd aan de groep met bouwjaren 56 en 57 (ik ben van een later bouwjaar). Niets zelf afspraak plannen. Drie dagen van te voren een brief met daarin datum en tijd van de vaccinatie. Uiteraard ben ik gegaan. Man heeft ondertussen ook zijn afspraak gemaakt. Toch een hele geruststelling als we straks beiden gevaccineerd zijn. Al blijven we wel voorzichtig. Je wilt niet die ene gevaccineerde worden waarvoor toch opname op de IC noodzakelijk is.

Pooh-Bear

Pooh-Bear

28-04-2021 om 13:48 Topicstarter

AnneJ schreef op 28-04-2021 om 13:
Nog wel even voorzichtig blijven want het werkt pas goed na een dag of tien en ik krijg over 12 weken de volgende. Dat snap ik ook niet helemaal, ik had het toch eerder verwacht maar blijkbaar is er een reden dat ze het bij mijn huisarts zo doen.

is het Astra Zenica? Want die schijnt beter te werken met 12 weken ertussen dan wanneer je er minder lang tussen doet. 

Inderdaad Astra Zenica Pooh-bear. Dat zal dan de reden zijn.

Sammy70

Sammy70

28-04-2021 om 15:21

Sowieso rommelen ze maar wat aan (trial and error en hoe meer gegevens hoe zekerder ze worden) en is het veel belangrijker dat zoveel mogelijk mensen die eerste vaccinatie krijgen dan dat de helft snel de tweede krijgt. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

15-12-2021 om 11:35 Topicstarter

zucht nu lees ik net weer in de krant dat Astra Zenica helemaal geen bescherming biedt tegen de omicron variant. 
En natuurlijk ben ik nog niet aan de beurt voor de booster. 
Er is ook altijd gezeur met Astra heb er echt spijt van dat ik toen niet op Pfizer heb gewacht. 
Vraag me ook af als Astra helemaal niks doet 1 booster dan genoeg is of dat je er eigenlijk weer 2 moet. 

Pooh-Bear schreef op 15-12-2021 om 11:35:

zucht nu lees ik net weer in de krant dat Astra Zenica helemaal geen bescherming biedt tegen de omicron variant.
En natuurlijk ben ik nog niet aan de beurt voor de booster.
Er is ook altijd gezeur met Astra heb er echt spijt van dat ik toen niet op Pfizer heb gewacht.
Vraag me ook af als Astra helemaal niks doet 1 booster dan genoeg is of dat je er eigenlijk weer 2 moet.

Hier hetzelfde Pooh-Bear. Ook die AstraZenica gehad. Maar ik begrijp dat je nu geen 6 maanden hoef te wachten, maar 3. Ik heb de 2e prik eind juli gehad. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

15-12-2021 om 11:58 Topicstarter

Annelies58 schreef op 15-12-2021 om 11:40:

[..]

Hier hetzelfde Pooh-Bear. Ook die AstraZenica gehad. Maar ik begrijp dat je nu geen 6 maanden hoef te wachten, maar 3. Ik heb de 2e prik eind juli gehad.

Ik had hem in februari maar mag nog niet omdat mijn jaartal nog niet aan de beurt is. 
Vorig jaar had ik voorrang via mijn werk in de thuiszorg maar nu krijg je alleen voorrang in de zorg als je op je werk geprikt kan worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.