Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help Astra zeneca


Imi

Imi

16-12-2021 om 09:24

Ja vervelend zeg, Pooh. Maar een lichtpuntje: één booster met Pfizer of Moderna is genoeg na AZ.

Dat AZ "niets meer doet" is overigens niet helemaal waar. Je afweer is veel meer dan alleen je afweerstoffen. Dat is alleen de eerste linie. Je t-cellen spelen ook nog een grote rol. En dan zijn er nog meer verdigingslinies (12 niveaus las ik ergens). Dus wanhoop niet, je bent wel degelijk nog grotendeels beschermd tegen ernstige ziekte en overlijden. Voor hoeveel %, dat kan ik je niet zeggen. Hopelijk kun je snel je booster krijgen.

Pooh-Bear

Pooh-Bear

16-12-2021 om 10:23 Topicstarter

Imi schreef op 16-12-2021 om 09:24:

Ja vervelend zeg, Pooh. Maar een lichtpuntje: één booster met Pfizer of Moderna is genoeg na AZ.

Dat AZ "niets meer doet" is overigens niet helemaal waar. Je afweer is veel meer dan alleen je afweerstoffen. Dat is alleen de eerste linie. Je t-cellen spelen ook nog een grote rol. En dan zijn er nog meer verdigingslinies (12 niveaus las ik ergens). Dus wanhoop niet, je bent wel degelijk nog grotendeels beschermd tegen ernstige ziekte en overlijden. Voor hoeveel %, dat kan ik je niet zeggen. Hopelijk kun je snel je booster krijgen.

Dank je. Ik had nog niet gelezen dat 1 booster genoeg was. Vroeg me al af hoe dat zit. 
Ben niet zo bang om ernstig ziek te worden maar meer om via mijn werk in de thuiszorg mensen te besmetten. Maar gelukkig hebben die wel bijna allemaal de booster gehad. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.