Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help Astra zeneca


Zonder voorwaarden.

dan komt het vast binnenkort weer langs, dit verhaal . . . 

gr Angela

Pooh-Bear

Pooh-Bear

14-03-2021 om 23:21 Topicstarter

Inmiddels stopt Nederland ook voor 2 weken. waarom nu ineens wel en donderdag nog niet begrijp ik niet helemaal. Misschien toch nog iets naar boven gekomen?

AD sprak over andere ernstige bijwerkingen dan trombose. ben benieuwd wat dit verder voor gevolgen gaat hebben voor de vaccinaties. 

Pooh-Bear schreef op 14-03-2021 om 23:21:

Inmiddels stopt Nederland ook voor 2 weken. waarom nu ineens wel en donderdag nog niet begrijp ik niet helemaal. Misschien toch nog iets naar boven gekomen?

AD sprak over andere ernstige bijwerkingen dan trombose. ben benieuwd wat dit verder voor gevolgen gaat hebben voor de vaccinaties.

Goed dat er even gestopt wordt en onderzocht wordt of er inderdaad ernstige bijwerkingen zijn. Astra Zeneca is al eens veroordeeld voor fraude, je wilt daar geen (veroordeling voor) nalatigheid bij hebben.

Ik weet het niet hoor. Ik vind bij het CBS dat er gemiddeld per week 2900 mensen sterven in Nederland. Corona-epidemie daargelaten.  Dat is heel grof uitgerekend 1 op 6.000. (17 milj / 6.000)

Ga je willekeurig 24.000 mensen vaccineren, dan zouden gemiddeld van deze groep 4 mensen overlijden. Overheid is nu voornamelijk ouderen aan het vaccineren, bij wie de sterftekans hoger ligt, dus het is helemaal niet gek dat NA de massavaccinatie er mensen sterven. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

15-03-2021 om 16:36 Topicstarter

Rhonda schreef op 15-03-2021 om 14:20:

Ga je willekeurig 24.000 mensen vaccineren, dan zouden gemiddeld van deze groep 4 mensen overlijden. Overheid is nu voornamelijk ouderen aan het vaccineren, bij wie de sterftekans hoger ligt, dus het is helemaal niet gek dat NA de massavaccinatie er mensen sterven.

Maar de Astra Zenica wordt niet aan ouderen gegeven. Dus daarvan wordt de sterftekans niet hoger. verder denk ik dat je misschien wel gelijk heb en dat het toeval is. Hopelijk kunnen ze er in die 2 weken achterkomen wat er aan de hand is. ik hoop ook dat 2 weken genoeg is. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in als het kabinet een datum noemt de laatste tijd. Wordt altijd langer. 

Je hebt gelijk, ik zie dat het vaccin van AZ voor mensen onder 65 wordt gebruikt. Laten we dan mijn rekensom aanpassen en grofweg zeggen dat er van die 24.000 niet 4 maar 2 zouden overlijden als je alleen naar de getallen en de toevalsfactor kijkt. Inmiddels zijn er veel meer dan 24.000 gevaccineerd, waarom ook jonger zorgpersoneel, maar dan nog zou een deel van hen statistisch in de afgelopen weken toch al overlijden. 


https://www.youtube.com/watch?v=jJX87rjZPzc&ab_channel=DWNews

Engelse viroloog zou het Astra Zeneca vaccin onmiddelijk nemen en het ook geven aan zijn kind van vier ondanks dat het daar niet voor getest is. Het is een effectief vaccin met alleen attentie voor allergie en voor trombose in algemene zin, niet speciaal voor dit vaccin. Het is op voldoende mensen getest.

Volgens deze viroloog zijn het juist de mensen die gevaccineerd zijn die de helft minder stollingsproblemen laten zien. Ook omdat covid-19 gepaard gaat met stollingsproblemen.

Sommigen denken dat het te maken heeft met een lobby van de andere vaccinleveranciers als Pfizer omdat AstraZeneca en Janssen afgesproken hebben om, tijdens de pandemie, het vaccin non-profit te leveren en dat is concurrentie voor de duurdere vaccinleveranciers.

Attentie is voor die incidentele gevallen waar mensen meer klachten krijgen dan roodheid en zwelling en een beetje grieperig gevoel. Als je daarnaast na een paar dagen ook nog blauwe puntjes ziet dan is het zaak je dokter te raadplegen.

Ik denk dat ik het ook direct zou nemen. Vanmiddag kreeg dochter de testuitslag nav een contactonderzoek. Gelukkig negatief, maar het zou wat schrijnend zijn om op de rand van de pandemie nog even ziek te worden als een vaccin dat had kunnen voorkomen.

Ter relativering: bij een vliegreis van meer dan 4 uur heb je een kans van 1 op 4.500 op trombose. Ik hoor nooit mensen vertellen dat ze om die reden niet gaan vliegen.

Imi

Imi

15-03-2021 om 19:51

Vliegreis 

Dat is een sterk argument, Tijgeroog!

Straks ook Marcel Levi bij Nieuwsuur waarom in de UK wel doorgevaccineerd wordt.

Volgens Marcel Levi: 14 dagen niet vaccineren kost meer levens dan deze incidenten die je ook goed kunt onderzoeken terwijl je doorgaat met vaccineren.

In Engeland beginnen de covid-afdelingen leeg te lopen uiteraard vanwege de vaccinaties.

Tijgeroog schreef op 15-03-2021 om 19:32:

Ter relativering: bij een vliegreis van meer dan 4 uur heb je een kans van 1 op 4.500 op trombose. Ik hoor nooit mensen vertellen dat ze om die reden niet gaan vliegen.

En tijdens zwangerschap is er ook sprake van een verhoogd risico

Helaas, op het moment dat het eerste land de vaccinaties opschortte was het leed al geschied. Toen was de twijfel al gezaaid. Op andere forums zie je de relativering niet die je hier wel ziet, daar klinkt toch vooral: we worden belazerd. 

Jammer, ik ben voor het doorgaan met vaccineren.

We zullen na donderdag ook meteen weer doorgaan verwacht ik. Ik denk dat het goed was om even te stoppen. Het is heel belangrijk dat mensen vertouwen hebben in de veiligheid van vaccinatie. Dan een weekje extra veel prikken en we zijn weer bij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.