Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help Astra zeneca


tsjor schreef op 03-04-2021 om 10:08:

Ondertussen is er nog steeds een veel grotere sterfte aan corona bij mannen dan bij vrouwen. als de bijwerkingen inderdaad bij vrouwen voorkomen zou je kunnen overwegen om mannen wel met astra zenica te vaccineren. Dat verschil m/v moet toch wel uit de database te halen zijn? Of mag dat niet meer?

Tsjor

Het komt blijkbaar ook bij mannen voor, maar er zijn nu vooral vrouwen gevaccineerd omdat die oververtegenwoordigd zijn in de zorg. Dus dat geeft een vertekend beeld.

M\aar de oversterfte van mannen is al vanaf het begin helder. Dus de afweging tussen risico van vaccinatie en kans op sterfte zou dan anders kunnen uitpakken.

Tsjor

RosaMontana schreef op 03-04-2021 om 10:12:

[..]

Het komt blijkbaar ook bij mannen voor, maar er zijn nu vooral vrouwen gevaccineerd omdat die oververtegenwoordigd zijn in de zorg. Dus dat geeft een vertekend beeld.

Dat zou kunnen, ik neem aan dat ze daar nu naar kijken. Wat mij betreft gaan ze nu met AZ snel doorprikken bij 60- plussers. Dat zijn sowieso de mensen die als eerste een vaccinatie nodig hebben. Daarna zijn we uit de problemen in de ziekenhuizen en kan de rest wel wat langer wachten, lijkt me. 

Ja graag prikken bij 60 plus. Ik zou het direct doen. Ik rook niet, geen pil, al 20 jaar na de overgang. En geen man. Voor zover ik weet.

Nou ja, je probeert maar het wat luchtig te houden maar ik erger me kapot. Ik kan niet goed behandeld worden voordat ik gevaccineerd ben, maar het is niet erg genoeg dat ik voorrang krijg en het kan dus nog maanden duren voor de huisarts hier aan mijn groep toekomt.

"73 en 74-jarigen kunnen nu AL vaccinatieafspraak maken" bij de NOS afgelopen week.

Grappenmakers denk ik dan.

Eh "Vrijdag werd al besloten tijdelijk geen mensen van onder de 60 jaar meer te vaccineren, na vijf nieuwe meldingen over ernstige bijwerkingen bij vrouwen van tussen de 25 en 65 jaar." Ja. Begrijp ik iets niet? Niet meer vaccineren tot 60. Wat dan met de groep van 60 tot 65? Want nu wordt er gestopt om verspilling tegen te gaan maar niet omdat het ook gevaarlijk is voor mensen van 60 tot 65. Wat mis ik?

Vaccins uit een flesje raken niet op op 1 dag want er blijven niet genoeg mensen over om te vaccineren. Dus moeten ze eind vd dag vaccins weggooien. Dus dan maar niemand.

gr Angela

Pooh-Bear

Pooh-Bear

03-04-2021 om 18:50 Topicstarter

Kunnen ze toch beter meer 60 plussers oproepen dan blijft er ook niks over. mik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. 

'ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren' Ik ook, van dat laatste argument snap ik niks, ik zit te wachten...... 

Tsjor

Volgens mij geldt dat stoppen met prikken maar een paar dagen. Want binnen die paar dagen kunnen ze denk ik niet voldoende extra mensen optrommelen. Zodra bekend is voor welke leeftijden az gegeven mag worden, gaan ze weer door. 

PROVINCIE UTRECHT - GGD'en zijn per direct helemaal gestopt met het toedienen van AstraZeneca om verspilling tegen te gaan. Die stap is genomen in overleg met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het RIVM, laat een woordvoerster van koepelorganisatie GGD GHOR weten.Gisteren werd al besloten tijdelijk geen mensen meer onder de 60 jaar te vaccineren na vijf nieuwe meldingen over ernstige bijwerkingen bij vrouwen tussen de 25 en 65 jaar. Er stonden in de leeftijdsgroep boven de 60 jaar nog 700 mensen ingepland, maar die zijn afgezegd om verspilling van vaccins tegen te gaan."Die mensen zouden de komende dagen verspreid over 70 tot 80 locaties langskomen. Dat betekent 1 tot 5 per plek per dag. Aangezien we 10, 11 of 12 prikken uit een flesje halen, zou dat tot verspilling leiden en hebben we ze per sms afgezegd." Volgens haar is er geen voorraad aanwezig en krijgen de GGD'en alleen aangeleverd wat nodig is. "Er blijft bij ons dus niets op de plank liggen."

Ik ben toch wel degelijk bezorgd over de kans op problemen door AZ. Net 60+ en trombose-/propjesgevoelig. Overleef je eerdere proppen, gaat het alsnog mis door het vaccin. Ik vind die bezorgdheid vervelend, ook met het oog op de relatief kleine pechkans, want ik sta verder vierkant achter het vaccineren zelf. 

Dan zou ik dit vaccin niet accepteren Ixia. Bespreek het met je huisarts. Medische handelingen hebben bijwerkingen die beperk je zo veel mogelijk. Het is niet of veilig of onveilig, het is voor verschillende groepen mensen verschillend wat het risico is. Het gaat om kansen en het blijft uiteindelijk voor een deel onzeker wat de uitkomst zal zijn. Daar heb je het mee te doen.

Dat vind ik nu zo mooi dat dat deze keer zo in de openheid besproken wordt.

Je neemt geen vaccin als je zelf extra risico loopt met dit vaccin dan vraag je met reden om een andere. 

Je neemt ook geen vaccin, ook al heb je een afspraak, als je op de dag zelf koorts hebt, lichamelijke klachten, dan laat je de afspraak verzetten.

Dat zijn voorzorgen.

Afspraak

ik heb een afspraak staan voor dinsdag. Niet bij de GGD maar gewoon op mijn werk in het ziekenhuis. Ik heb nog geen bericht gekregen dat het niet doorgaat.

AnneJ schreef op 05-04-2021 om 00:37:

Dan zou ik dit vaccin niet accepteren Ixia. Bespreek het met je huisarts. Medische handelingen hebben bijwerkingen die beperk je zo veel mogelijk. Het is niet of veilig of onveilig, het is voor verschillende groepen mensen verschillend wat het risico is. Het gaat om kansen en het blijft uiteindelijk voor een deel onzeker wat de uitkomst zal zijn. Daar heb je het mee te doen.

Dat vind ik nu zo mooi dat dat deze keer zo in de openheid besproken wordt.

Je neemt geen vaccin als je zelf extra risico loopt met dit vaccin dan vraag je met reden om een andere.

Je neemt ook geen vaccin, ook al heb je een afspraak, als je op de dag zelf koorts hebt, lichamelijke klachten, dan laat je de afspraak verzetten.

Dat zijn voorzorgen

Ik bel eerst maar eens.

Na uitleg op tv gister, ben ik nu toch wel voldoende gerustgesteld om de prik toch te halen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.