Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


500g kan ik wel.op, maar niet met cruesli erbij!

dan

dan

06-07-2024 om 20:48

Valeria schreef op 06-07-2024 om 20:37:

500g kan ik wel.op, maar niet met cruesli erbij!

Na het sporten zou het me ook lukken, denk ik. Maar tijdens de pauze op het werk nog niet. Maar het zal er ook aan liggen hoeveel maaltijden je per dag eet. Veel mensen slaan het ontbijt over en eten daarna misschien wat meer. 

Vorige week was ik in het buitenland en daar had ik niet de klachten die ik hier wel heb. Het weer, het water, en het brood waren anders. En mijn dagschema. Ik heb daar wel echt veel brood gegeten, want het vulde niet zo.

dan

dan

07-07-2024 om 15:07

Jammer genoeg is het nu aan het regenen maar misschien klaart het vanavond nog wel op om een wandeling te maken, door de regen lopen is namelijk mijn ding niet. Maar wel goed bezig qua eten. Deze week is weer het weegmoment op de sportschool, thuis weeg ik me nooit want die weegschaal heeft kuren, ik weeg me altijd op dezelfde weegschaal op het werk maar heb nu vakantie dus ook daar niet wegen de komende 2 weken. Ik hoop (en denk) dit jaar nog 4 kg kwijt te raken maar iets meer mag ook natuurlijk. Volgend jaar dan zeker nog 6 kg en daarna zie ik weer verder. 

Isabella70

Isabella70

08-07-2024 om 02:55 Topicstarter

Maar Danio kwark is toch altijd met veel suiker erin? Het is toch wel bekend dat dat niet gezond is? En cruesli wordt normaal (altijd?) ook met veel suiker bereid en niet gezond, tenzij zelfgemaakt. 
Een volkoren boterham met kaas is dan wel gezonder maar zuivel is net zo goed nodig. (Of een alternatief) Alleen maar brood met kaas doet de truc natuurlijk ook niet. 

Valerie, lastig dat je hier meer klachten hebt dan op vakantie. Kun je niet iets daarvan toepassen thuis? 

tip van de app vorige week; leef niet alleen op water en brood want dan houd je een dieet niet vol. Maar eet wel met mate als je jezelf eens verwent met een schaaltje danio kwark met suikerarme cruesli.

dan

dan

08-07-2024 om 10:41

Isabella70 schreef op 08-07-2024 om 02:55:

Maar Danio kwark is toch altijd met veel suiker erin? Het is toch wel bekend dat dat niet gezond is? En cruesli wordt normaal (altijd?) ook met veel suiker bereid en niet gezond, tenzij zelfgemaakt.
Een volkoren boterham met kaas is dan wel gezonder maar zuivel is net zo goed nodig. (Of een alternatief) Alleen maar brood met kaas doet de truc natuurlijk ook niet.

Valerie, lastig dat je hier meer klachten hebt dan op vakantie. Kun je niet iets daarvan toepassen thuis?

De cruesli is wel zonder toegevoegde suiker, althans volgens de verpakking. Maar ik denk dat ze het etiket van de kwark niet bekeken heeft en er vanuit gegaan was dat alle zuivelproducten even gezond zijn. 

dan

dan

09-07-2024 om 16:19

Heb vandaag wat nieuwe dingen geprobeerd en net de ijsjes gemaakt van de challenge maar dit keer ook stukjes pure chocolade erin, super lekker maar bij het opeten van het restje wat niet meer in de vormpjes paste, merkte ik wel dat ik de stukjes chocolade iets kleiner had moeten maken, het lijken nu wel hapklare brokjes voor onze katten, haha. 
Jammer genoeg is het buiten erg benauwd en er wordt onweer voorspeld dus geen wandeling vandaag, heb er spijt van dat ik niet vanochtend kort na het opstaan ben gegaan. 
Morgen het weegmoment bij de sportschool, ben benieuwd want sinds vrijdag niet meer op de weegschaal gestaan. Niet alleen voor het gewicht want dat kan per dag verschillend zijn maar vooral voor vetafname en spieropbouw. 

Ik werk alleen in de ochtend, wel erg vroeg beginnen, dus heb best veel vrije tijd maar het is fijn om nu 's ochtends wat langer in bed te liggen, al sta ik ook nu best wel op tijd op. Maar gewoon lekker aan keutelen, lekkere en tevens gezonde dingen maken is wel fijn. 

Voor iemand die sport is niet de weegschaal maar de meetlint onmisbaar. Want door sporten neemt je massa toe maar je omvang af.
Kijk voor de fun eens naar o.a. het wasbordje van Femke Bol, wat een bijzonder lichaam heeft ze. En die spier op haar heup in starthouding; ik wist niet eens dat we daar spieren hadden…

Vanmiddag wel gewandeld maar idd vies benauwd. Ik wenste dat ik was gaan fietsen.

Ik merk het ook hoor, mijn sport is wandelen, en daar krijg je enorme bovenbenen van. Als ik zit zie je dat heel erg als ik sta staat alles strak dus dan weet ik dat er geen vet zit. Maar het zorgt weer wel dat ik maar niet naar maatje 36 ga en blijf hangen in 38, en dat terwijl ik bij jurken toch echt 36 nodig heb.

dan

dan

09-07-2024 om 16:50

Decembermamma schreef op 09-07-2024 om 16:40:

Ik merk het ook hoor, mijn sport is wandelen, en daar krijg je enorme bovenbenen van. Als ik zit zie je dat heel erg als ik sta staat alles strak dus dan weet ik dat er geen vet zit. Maar het zorgt weer wel dat ik maar niet naar maatje 36 ga en blijf hangen in 38, en dat terwijl ik bij jurken toch echt 36 nodig heb.


Ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leven als ik mijn best stevige bovenbenen houd als ze strak zouden zijn maar dat is (nog) niet het geval. Maar ik kan me ook voorstellen dat het lastig kan zijn bij het kopen van kleding als je voor het ene een grotere maat nodig hebt dan voor het andere. 

dan

dan

09-07-2024 om 16:57

Flanagan schreef op 09-07-2024 om 16:34:

Voor iemand die sport is niet de weegschaal maar de meetlint onmisbaar. Want door sporten neemt je massa toe maar je omvang af.
Kijk voor de fun eens naar o.a. het wasbordje van Femke Bol, wat een bijzonder lichaam heeft ze. En die spier op haar heup in starthouding; ik wist niet eens dat we daar spieren hadden…

Vanmiddag wel gewandeld maar idd vies benauwd. Ik wenste dat ik was gaan fietsen.


 Een meetlint heb ik ook maar gebruik ik eigenlijk te weinig. Ik merk wel aan mijn kleding dat het ruimer zit en leuker staat dan voorheen. Voor mij hoeft het niet perfect te zijn, kan er ook mee leven als ik toch wat licht overgewicht houd zolang het binnen de perken blijft. Bij mijn lengte is een gewicht van 65,5 kg nog net binnen een gezond bmi. 

Als hier de riem een gaatje strakker kan, geef ik mijzelf een complimentje ; goed bezig, Flanagan. Ik denk dat jezelf complimenteren ook belangrijk is voor het volhouden.

dan

dan

10-07-2024 om 13:20

Vanochtend was mijn gewicht naar wens, precies 20 kg eraf en dan vet. De vorige keer was er ook een kilo aan spiermassa verdwenen, dat vond ik wel erg jammer. Ook mijn bloeddruk was netjes. BMI was vorig jaar mei 39,6 en nu 32. Natuurlijk nog te hoog maar toch al een mooie vooruitgang.

Ook nog wat tips mee gekregen voor het trainen en ik kon nog aansluiten bij een training die in grote lijnen hetzelfde is als de circuit training dus dat was fijn. Ik blijf voorlopig 1 keer per week pilates volgen, 1 keer per week circuit training en 1 keer individueel sporten in de zaal. Tijdens mijn vakanties kan het afwijken en volg ik graag een spinningles. Het wandelen wil ik daarnaast ook blijven doen.

dan schreef op 10-07-2024 om 13:20:

Vanochtend was mijn gewicht naar wens, precies 20 kg eraf en dan vet. De vorige keer was er ook een kilo aan spiermassa verdwenen, dat vond ik wel erg jammer. Ook mijn bloeddruk was netjes. BMI was vorig jaar mei 39,6 en nu 32. Natuurlijk nog te hoog maar toch al een mooie vooruitgang.

Ook nog wat tips mee gekregen voor het trainen en ik kon nog aansluiten bij een training die in grote lijnen hetzelfde is als de circuit training dus dat was fijn. Ik blijf voorlopig 1 keer per week pilates volgen, 1 keer per week circuit training en 1 keer individueel sporten in de zaal. Tijdens mijn vakanties kan het afwijken en volg ik graag een spinningles. Het wandelen wil ik daarnaast ook blijven doen.

Complimenten!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.