Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


Isabella70

Isabella70

31-05-2024 om 00:56 Topicstarter

Wat gaan jullie allemaal super goed!
Mooie resultaten hoor!
Lastig is dat, als je naasten zo duidelijk ongezond leven. Je zou ze zo gunnen dat ze ook de omslag konden maken.

Hier heb ik het gevoel dat mijn gezondere eetpatroon nu wel echt in mijn systeem begint te komen. Ik wil niet te vroeg juichen, want ik heb dit eerder gehad en ben het toen toch weer ergens gaandeweg kwijt geraakt. Maar op dit moment gaat het me vrij moeiteloos af en voelt het onder controle. Ik zou er nu geen moeite meer mee hebben om bijv op vakantie te gaan, heb er wel vertrouwen in dat ik het daar dan ook vooral gezond houd. 
Mijn eetpatroon kan nog wel wat gezonder hier en daar. Maar ik wil liever wat meer geleidelijk veranderen, dan beklijft het hoop ik beter. Nu ook te weinig tijd vaker om er energie in te steken, en dan val ik terug op ingesleten gewoontes en die zijn al aardig verantwoord nu naar mijn idee. 

Vasten is op geen enkele manier een optie en het kan niet gezond zijn. Nu het weer kouder wordt, besef ik dat mijn lichaam schreeuwt om extra voedsel.

rivera schreef op 31-05-2024 om 01:47:

Vasten is op geen enkele manier een optie en het kan niet gezond zijn. Nu het weer kouder wordt, besef ik dat mijn lichaam schreeuwt om extra voedsel.

Waar komt deze opmerking ineens vandaan?? En ik weet niet waar jij woont, maar hier is het niet koud hoor. Ook geen zomer 🤣🤣🤣, maar kouder worden doet het ook niet.

dan

dan

02-06-2024 om 14:34

Morgen weer aan het werk, voordat ik van start ga, eerst even op de weegschaal. Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat. Vandaag weer de draad opgepakt met gezonder eten en ook nog gewandeld. 
De afgelopen week was een combinatie van gezond en minder gezond eten, minder water gedronken maar wel dagelijks veel gewandeld. 

dan

dan

03-06-2024 om 12:45

De schade is beperkt gebleven, ik woog vanochtend 3,5 ons zwaarder dan de dag voordat we op vakantie gingen. Gisteren alweer alleen gezond gegeten. Vandaag tot nu toe ook en bovendien wezen sporten 

Prima toch!

Hier van het weekend flink gesport terwijl ik dat nooit doe, dus voel het wel in de spieren. Vanmorgen zag ik wel dat ik onder de 67 was gedoken.....voor het eerst in 2 maanden weer afgevallen. Overigens dat sporten wordt niet structureel, dit is meedoen met mijn zoon omdat hij het leuk vind en het alleen niet leuk is.

Isabella70

Isabella70

03-06-2024 om 16:04 Topicstarter

Mooi Dan, dat valt idd mee toch?
Pas jij maar op Decembermamma, straks blijft er niks meer van je over

Hier een etentje gehad waarbij ik het niet voor het kiezen had. Wel deels keuze maar alle opties waren toch niet helemaal verantwoord. Ik heb het veeel beter gedaan dan ooit voor mijn doen, bijv alle brood bij voorgerecht geskipt (moeilijk!) en als enige geen toetje! 
Maar het voelde toch niet helemaal ok en daar ben ik toch wel blij mee. Sociaal gezien was het het zeker wel waard en je komt er natuurlijk ook niet altijd onderuit.( Waar blijft toch die gezondere norm? Zouden we het allemaal flink makkelijker hebben!) 
Volgende x kan ik wel nog wat minderen met alcohol, heb nog een andere avond ook flink wat gehad. Ik dronk regelmatig en nu nog maar incidenteel, blij mee maar het mag nog wel wat minder. 

dan

dan

03-06-2024 om 16:34

Etentjes blijven inderdaad vaak lastig. Nu kan ik alcohol wel makkelijk laten staan, dat scheelt. Maar ik ben dol op dessert. Vorige week wel 1 keer een voorgerecht genomen, koffie als afsluiter, 1 keer ijscoupe maar geen voorgerecht en 1 keer een maaltijdsalade met koffie na. En 2 keer alleen een hoofdgerecht, wel wat frietjes gegeten. 

Ik heb wel alcohol gedronken tijdens de vakantie maar niet elke dag. Nu is het voorlopig weer afgelopen met etentjes en alcohol. Wel neem ik soms een ijsje. 
 
 

Isabella70

Isabella70

05-06-2024 om 11:34 Topicstarter

Schepijs is nu ook minder onverantwoord te krijgen. Wel duur. Dochter koopt het soms in aanbieding. 
Voor mij deze ronde geen behoefte aan alternatieven ed, paar jaar geleden toen ik flink afviel wel, toen kocht ik ook wel wat repen ed en bakte ik zelf regelmatig wat. Weet niet of het ijs er toen al was, zou het toen wel geprobeerd hebben wrs. 
Nu behoefte aan veel rust in mijn leven! Dus ook rust in mijn eten, eenvoud, simpel. 
Zal drukte zijn en door overgang is suiker vast ook niet goed voor me dus vandaar misschien ook minder zin ed. Heb sinds overgang ook zo’n zin in bier (vroeger niet) en das vast ook niet voor niets, fyto oestrogenen enz. 
Partner drinkt nog steeds minder, hoop dat hij het volhoudt. Hij dronk niet superveel maar het is deels ook een gewoonte natuurlijk en toch niet zo slim met al zijn overgewicht. 

Dochter was weer paar dagen weg en zo grappig: ze zei dat ze gezonde eten van mij gemist had! 

dan

dan

05-06-2024 om 12:40

Zou sorbetijs minder ongezond zijn of maakt dat geen verschil? Dat vind ik namelijk ook erg lekker. 

Hier gisteren weer een ongezonde dag qua voeding maar vandaag wel gezond bezig, ook wezen sporten na het werk. Het was circuit training, een combinatie van cardio en kracht. Dit vind ik wel een fijne manier van sporten. 
 

Isabella70

Isabella70

05-06-2024 om 13:49 Topicstarter

dan schreef op 05-06-2024 om 12:40:

Zou sorbetijs minder ongezond zijn of maakt dat geen verschil? Dat vind ik namelijk ook erg lekker.

Hier gisteren weer een ongezonde dag qua voeding maar vandaag wel gezond bezig, ook wezen sporten na het werk. Het was circuit training, een combinatie van cardio en kracht. Dit vind ik wel een fijne manier van sporten.

Het heeft misschien minder calorieën. Maar voor mij valt room niet in perse ongezond. (Maar omdat je het in ijs combineert met veel suiker eet je er wel teveel van) maar veel suiker wel. En dat heeft sorbetijs ook. 
Bij eiwitrijk ijs wordt (deels) natuurlijk gezoet, zitten er veel eiwitten in en soms zelf vezels. 

Leuk dat sporten je begint te bevallen! Hier nog geen tijd. Voor volgende week 2 zwemafspraken. Dan moet ik wel. Maar zit wel al in stress hoe ik dat allemaal moet gaan regelen.

dan

dan

05-06-2024 om 16:45

Room is inderdaad niet verkeerd, ik gebruik het vaker sinds ik minder koolhydraten eet. 

Goed dat je weer vaker gaat zwemmen. Ik merk wel dat ik het sporten leuker vind als ik bezig ben, zeker naarmate het me steeds beter afgaat. Maar zit er nog wel vaak vooraf tegenaan te hikken. 

Valeria schreef op 26-04-2024 om 13:18:

[..]

Als je het vaak noteert zie je wel een trend. Als je iedere keer op 8,1 - 8,4 - 8,2 zit en het wordt ineens een paar keer 7,8 - 7,7 dan is er wat af.

Vanmorgen ineens de 5 als laatste cijfer voor de komma. Wat langere duurtrainingen en een boterham minder per dag, zo ongeveer, 

dan

dan

07-06-2024 om 16:05

Vanochtend wat teleurgesteld na het wegen, toch teveel gesnaaid deze week. Dus voor straks een circuit training geboekt. 

Isabella70

Isabella70

08-06-2024 om 01:31 Topicstarter

dan schreef op 07-06-2024 om 16:05:

Vanochtend wat teleurgesteld na het wegen, toch teveel gesnaaid deze week. Dus voor straks een circuit training geboekt.

Wat een instelling! Goed hoor! 
Hier moet ik toch best veel afslaan valt me op. Vind ik niet altijd leuk, ik word zo wel erg de uitzondering en ik houd niet zo van opvallen. Dilemma, want ‘gewoon meedoen’ wil ik toch ook niet meer. 
En soms ook gewoon stom en vervelend en vermoeiend. Mijn ouders bijv blijven het toch proberen, aanbieden en stimuleren. Ppfft, iedere keer hetzelfde gesprekje,stom hoor. Laatst kreeg ik gewoon een stuk taart voorgezet zelfs, was me niks gevraagd. Vond ik lastig, maar heb het toch bij een mini hapje gehouden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.